טסלה
צילום: אתר החברה

הרכב שלכם מחליט פתאום לעצור - רגע לפני העידן האוטונומי, 400 אלף רכבים של טסלה מאבדים שליטה

חקירה בארה"ב -  רכבים של טסלה בולמים בפתאומיות ובצורה מסוכנת

על רקע תופעות של עצירה פתאומית ברכבי סטלה, הממשל האמריקאי החל בבדיקה רשמית. בפועל מדובר על כחצי מיליון רכבים שעלול להיות בהם באג באופן כזה שמפעיל עצירת פאנטום - עצירה פתאומית. דמיינו שאתם נוסעים ברכב שפתאום נעצר בצורה כזו. סיכוי טוב שזה יגרום לתאונה וזה אכן מה שקרה במספר מקרים בארה"ב. 

בחודש שעבר התקבלו תלונות מצד בעלי מכוניות טסלה 3 וטסלה Y על התופעה. התופעה אגב, לא מתרחשת כאשר הנהג שולט על הרכב באופן מלא, אלא מתרחשת במצב שיוט. אז בפתאומיות מתרחשת בלימה. 

הבלימה אמורה להיות כאשר המערכות האוטומטיות מזהות סכנה. הן אמורות למנוע תאונה, אך במקרים המדוברים הם לא נמצאות במצב סכנה. העצירה היא ללא סיבה.  במצב של מערכות אקטיביות ששולטות על הרכב כדי להגיע למצב של שיוט, נסיעה "חצי" אוטומטית, הרכבים במצב של סכנה בולמים עצמאיים או שההגה מוסט כדי להימנע מהסכנה. זה מצב שניתן לקרוא לו אוטונומי חלקי, אך הוא המצב לקראת הרכבים האוטונומיים באופן מוחלט. הכיוון בעולם הוא אומנם מעבר לרבים אוטונומיים, אבל התקלות מהסוג הזה רק מעידות שהדרך מאוד ארוכה.    

ה-NHTSA,הסוכנות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב, חקרה וחוקרת את הנושא.  היא נתקלה בקרוב ל-400 מקרים של עצירות מהסוג הזה והיא בוחנת דגמי טסלה עם ייצור מוערך של 420 אלף רכבים. 

לא ידוע בשלב זה, אם הטסלות שהגיעו לארץ הן חלק מהייצור שבו נתגלו התקלות.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אין אפילו שם שחתום על הקישקוש המגמתי הזה 18/02/2022 19:34
    הגב לתגובה זו
    אין אפילו שם שחתום על הקישקוש המגמתי הזה
  • עופר 19/02/2022 08:21
    הגב לתגובה זו
    חפש את הדיווח המקורי של דיויד פיטרסון מסוכנות הידיעות של רויטרס. זה דיווח אמיתי.
  • 8.
    י 18/02/2022 19:23
    הגב לתגובה זו
    רכב שעוצר סתם או רכב שלא עוצר שמבקשים ,סכנת נפשות אמיתית
  • 7.
    י 18/02/2022 17:51
    הגב לתגובה זו
    אוי ואבוי,רכב שלא ממושמע בבעיטה חוזר לחברה,דברים כאלה אני לא צריך,ברקס זה דבר קדוש,רכב בולם לבד? לא רוצה!
  • 6.
    אבי 18/02/2022 15:42
    הגב לתגובה זו
    הזמן שתררדו מטסלה , הרוב פייק ניוז ומה גם שכל ריקול מעודכן על ידיי עדכון תוכנה מרחוק ולא גורם שום נזק כספי אז חלאס שחררו יכתבים בשקל
  • 5.
    אוריק 18/02/2022 15:16
    הגב לתגובה זו
    או בגלל שזו כתבת קליקים חח
  • 4.
    ארכימדס 18/02/2022 14:54
    הגב לתגובה זו
    מעניין!!
  • 3.
    א 18/02/2022 13:15
    הגב לתגובה זו
    הבלימה ב 5 דקות והכל הסתדר.
  • 2.
    יהווית 18/02/2022 12:47
    הגב לתגובה זו
    חבל
  • 1.
    התחילו עם 54K קריאות, עברו ל-475K ול-800K קריאות. (ל"ת)
    חלילה טסלה 18/02/2022 12:43
    הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"

משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור

רן קידר |

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל. 

על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים". 

המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים. 

הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים". 

בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.