דוחות ראשונים לארבה: זינוק בהוצאות ובהפסדים אבל מזנקת ב-10%
חברת ארבה רובוטיקס המפתחת פתרונות רדאר לתחום הרכב האוטונומי ושואפת לפתח טכנולוגיה שתאפשר נהיגה אוטונמית לחלוטין פרסמה דוחות כספיים ראשונים לאחר המיזוג לספאק שהושלם בתחילת אוקטובר השנה. בדומה לרבות מחברות הספאק שהונפקו השנה, ובפרט בתחום הרכבים, החברה לא מדווחת על הכנסות משמעותיות, כשמנגד ההפסדים מעמיקים - אבל אף אחד לא ציפה בינתיים שהחברה תציג הכנסות ולכן המניה מתעלמת מכך ומתייחסת בעיקר לדיווחים על התקדמות בפעילותה.
>>>המומחים של ביזפורטל ילמדו אותך השקעות (ללא עלות) - להרשמה לקורס
במקביל החברה מאשררת את התחזית השאפתנית למכירות של 312 מיליון דולר בשנת 2025, גם כאן, כמו חברות ספאק רבות אחרות, מדובר בתחזית גבוהה מאוד ולא ברור שהחברות יוכלו לעמוד בתחזיות הללו. אך בינתיים לא מפריע להן לנקוט במספרים הללו ואף אחד לא מונע זאת מהן. גם סביר שאף אחד לא יזכור את ההבטחות הללו בעוד 5 שנים, כי כולם כבר יסתכלו על הביצועים בפועל.
ובחזרה לדוחות, החברה מדווחת על בחירה בארבה לפרויקט של התמצאות במרחב על בסיס רדאר הדמיה על ידי "חברת רכב מובילה" (לא צוין איזה חברה). בנוסף, דווח על התחלת שלב הפיילוט של מערכת הרדאר של Weifu המבוססת על השבבים של ארבה וצפויה להגיע לייצור מלא עד שנת 2022. עם זאת, לא נמסר צפי הכנסות מהפרויקט. גם קבוצת BAIC הודיעה כי הטכנולוגיה של ארבה תוטמע בדגמים המסחריים שהיא מייצרת.
עוד כולל הדו"ח הודעה על השתתפות בפרויקט שיפור בטיחות של יונדאי והתקדמות בניסוי עם "אחת מחמש חברות הרכב המובילות בעולם" לקראת בחירה טכנולוגית ב-2022 והתקדמות לפי לוח הזמנים המתוכנן בייצור לטובת AutoX. אף אחד מהדיווחים הנ"ל לא כולל תחזית קונקרטית להכנסות או רווחים מהפרויקטים שבפיתוח.
הכנסות של 600 אלף דולר, הפסד לש 1.35 דולר למניה
החברה מדווחת על מכירות בהיקף של 0.6 מיליון דולר בלבד הרבה מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 4 מיליון דולר ברבעון. הוצאות תפעוליות הגיעו ל-8.5 מיליון דולר לעומת 3.4 מיליון בשנה שעברה. הוצאות המחקר ופיתוח זינקו ל-7.4 מיליון דולר לעומת 2.9 מיליון אשתקד. ההפסד המתואם למניה עומד על 1.35 דולר, גבוה גם הוא מהצפי להפסד של 0.06 דולר למניה. צבר הזמנות החברה עומד על 2 מיליון דולר, המזומנים ושווי המזומנים שבידי החברה הגיעו ל-4 מיליון דולר בסוף ספטמבר לפני המיזוג.
במיזוג הספאק שהושלם ב-7 לאוקטובר גייסה החברה 118.3 מיליון דולר והיא נסחרת לפי שווי של 636 מיליון דולר (לפני הזינוק היום של 10%).
- 2.חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)רון 07/12/2021 21:31הגב לתגובה זו
- 1.תחזית הכנסות לעוד 5 07/12/2021 21:13הגב לתגובה זועושים צחוק מהמשקיעים

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7