דוחות ראשונים לארבה: זינוק בהוצאות ובהפסדים אבל מזנקת ב-10%
חברת ארבה רובוטיקס המפתחת פתרונות רדאר לתחום הרכב האוטונומי ושואפת לפתח טכנולוגיה שתאפשר נהיגה אוטונמית לחלוטין פרסמה דוחות כספיים ראשונים לאחר המיזוג לספאק שהושלם בתחילת אוקטובר השנה. בדומה לרבות מחברות הספאק שהונפקו השנה, ובפרט בתחום הרכבים, החברה לא מדווחת על הכנסות משמעותיות, כשמנגד ההפסדים מעמיקים - אבל אף אחד לא ציפה בינתיים שהחברה תציג הכנסות ולכן המניה מתעלמת מכך ומתייחסת בעיקר לדיווחים על התקדמות בפעילותה.
>>>המומחים של ביזפורטל ילמדו אותך השקעות (ללא עלות) - להרשמה לקורס
במקביל החברה מאשררת את התחזית השאפתנית למכירות של 312 מיליון דולר בשנת 2025, גם כאן, כמו חברות ספאק רבות אחרות, מדובר בתחזית גבוהה מאוד ולא ברור שהחברות יוכלו לעמוד בתחזיות הללו. אך בינתיים לא מפריע להן לנקוט במספרים הללו ואף אחד לא מונע זאת מהן. גם סביר שאף אחד לא יזכור את ההבטחות הללו בעוד 5 שנים, כי כולם כבר יסתכלו על הביצועים בפועל.
ובחזרה לדוחות, החברה מדווחת על בחירה בארבה לפרויקט של התמצאות במרחב על בסיס רדאר הדמיה על ידי "חברת רכב מובילה" (לא צוין איזה חברה). בנוסף, דווח על התחלת שלב הפיילוט של מערכת הרדאר של Weifu המבוססת על השבבים של ארבה וצפויה להגיע לייצור מלא עד שנת 2022. עם זאת, לא נמסר צפי הכנסות מהפרויקט. גם קבוצת BAIC הודיעה כי הטכנולוגיה של ארבה תוטמע בדגמים המסחריים שהיא מייצרת.
עוד כולל הדו"ח הודעה על השתתפות בפרויקט שיפור בטיחות של יונדאי והתקדמות בניסוי עם "אחת מחמש חברות הרכב המובילות בעולם" לקראת בחירה טכנולוגית ב-2022 והתקדמות לפי לוח הזמנים המתוכנן בייצור לטובת AutoX. אף אחד מהדיווחים הנ"ל לא כולל תחזית קונקרטית להכנסות או רווחים מהפרויקטים שבפיתוח.
הכנסות של 600 אלף דולר, הפסד לש 1.35 דולר למניה
החברה מדווחת על מכירות בהיקף של 0.6 מיליון דולר בלבד הרבה מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 4 מיליון דולר ברבעון. הוצאות תפעוליות הגיעו ל-8.5 מיליון דולר לעומת 3.4 מיליון בשנה שעברה. הוצאות המחקר ופיתוח זינקו ל-7.4 מיליון דולר לעומת 2.9 מיליון אשתקד. ההפסד המתואם למניה עומד על 1.35 דולר, גבוה גם הוא מהצפי להפסד של 0.06 דולר למניה. צבר הזמנות החברה עומד על 2 מיליון דולר, המזומנים ושווי המזומנים שבידי החברה הגיעו ל-4 מיליון דולר בסוף ספטמבר לפני המיזוג.
במיזוג הספאק שהושלם ב-7 לאוקטובר גייסה החברה 118.3 מיליון דולר והיא נסחרת לפי שווי של 636 מיליון דולר (לפני הזינוק היום של 10%).
- 2.חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)רון 07/12/2021 21:31הגב לתגובה זו
- 1.תחזית הכנסות לעוד 5 07/12/2021 21:13הגב לתגובה זועושים צחוק מהמשקיעים
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
רכב צמוד נראה כהטבה, אך הוא מקטין את השכר הנטו • שווי שימוש של רכב של 180,000 שקל יכול לעלות לעובד 16-24 אלף שקל בשנה • ככל שהשכר גבוה יותר, העלות האמיתית עולה
עובדים רבים מקבלים רכב צמוד מהעבודה ורואים בכך הטבה משמעותית, אך לא תמיד מבינים את ההשפעה הכלכלית הישירה על הנטו שלהם. למרות שהרכב מסופק על ידי המעסיק, הוא נחשב לצורך מס כהטבה על פי "שווי שימוש" - סכום תיאורטי שמתווסף לשכר הברוטו החייב במס, וכתוצאה מכך מקטין את השכר הנטו בפועל.
כך נראה החישוב
נניח רכב במחירון ובשווי שימוש של 180,000 שקל - מחיר די נפוץ לרכבי משפחה או רכבי יוקרה בינוניים:
שווי השימוש החודשי: 2.48% מהמחירון = 4,464 לחודש לחודש שווי שימוש שנתי: כ-53,568 שקל
סכום זה מתווסף לשכר הברוטו החייב במס, וגורם לעובד לשלם מס הכנסה וביטוח לאומי גבוהים יותר.
עובד שמרוויח 20,000 שקל ברוטו:
- השכר החייב במס: 20,000 + 4,464 = 24,464 שקל בחודש
- תוספת המס החודשית: כ-1,340-1,600 שקל (בהתאם לסטטוס המשפחתי ונקודות הזיכוי)
- העלות השנתית לעובד: כ-16,000-19,000 שקל
משמעות: העלות נטו האמיתית בחודש היא כ-1,500 שקל.
עובד שמרוויח 30,000 שקל ברוטו
- השכר החייב במס: 30,000 + 4,464 = 34,464 שקל בחודש
- תוספת המס החודשית: כ-1,750-2,000 שקל (בגלל מדרגות מס גבוהות יותר)
- העלות השנתית לעובד: כ-21,000-24,000 שקל
משמעות: העלות נטו האמיתית בחודש היא מעל 1,800 שקל.
המסקנה: ככל שהשכר גבוה יותר, הרכב הצמוד יקר יותר
אותו רכב בדיוק עולה לעובד בעל השכר הגבוה יותר, בגלל מדרגת המס שלו.
שאלות ותשובות - רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
