אגד השיקה אוטובוסים חשמליים בשירות סדיר

מפעילת קווי התחבורה הציבורית החלה להשתמש באופן סדיר ב-25 אוטובוסים חשמליים. בשלב ראשון - בחיפה
מערכת אוטו | (1)

חברת אגד החלה בהפעלת קווים עם אוטובוסים עירוניים חשמליים. האוטובוסים החדשים - 25 במספר - יפעלו כולם בחיפה. רכישתם נעשתה במימון משותף עם קק"ל והמשרד להגנת הסביבה, כחלק ממהלך משותף רחב היקף בשם "קק"ל לנשום".

 

תחילת הפעלתם צוינה בטקס בנוכחות שר התחבורה, ישראל כץ, השר להגנת הסביבה, זאב אלקין וראש עיריית חיפה, יונה יהב.

 

האוטובוסים החדשים נכנסים לשירות ארבע שנים לאחר שחברת דן החלה בניסוי עם אוטובוס חשמלי מותצרת BYD. גם האוטובוסים החדשים, ברובם, יוצרו על-ידי יצרנית הרכב הסינית, שהיא מהבולטות בתחום הרכב החשמלי בעולם (אם כי עיקר פעילותה בסין). 

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אבי 10/08/2017 10:26
    הגב לתגובה זו
    מתי היתר?
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח

מטרו
צילום: Depositphotos

עבודות המטרו החלו באוזר סבידור בת"א; איך זה ישפיע על התנועה?

מתי תהיה מוכנה המטרו, ו-5 דברים שכדאי לדעת על המטרו

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

עבודות התשתית לפרויקט התחבורה הגדול והיקר ביותר בישראל החלו במתחם סבידור-ארלוזורוב בתל אביב. זהו צעד ראשון לקראת הקמת קו M1 של המטרו, שיחבר ערים מרכזיות בגוש דן ויהפוך לאחד מעורקי התחבורה הציבורית המרכזיים במדינה.

העבודות מתמקדות בשטח חניון אחוזות החוף שבמתחם סבידור. הן כוללות העתקת תשתיות חשמל, מים, תאורה, תקשורת וניקוז. עם תחילתן צפויים שינויים בהסדרי התנועה באזור, אך כל הפעילות מתקיימת בתוך שטח מגודר כדי למזער פגיעה בשגרת תושבי העיר והנוסעים בתחבורה הציבורית.

קו M1 התת-קרקעי, שיעבור במתחם, הוא אחד משלושת הקווים במערכת המטרו העתידית של גוש דן. במתחם ארלוזורוב-סבידור ייבנה מרכז תחבורתי משולב שיאחד קווי מטרו, קווי רכבת קלה (האדום והסגול), תחנת רכבת ישראל ומסוף אוטובוסים מרכזי. בנת"ע מציינים כי כל אמצעי התחבורה יתחברו באולם מרכזי אחד, כדי לאפשר מעבר נוח, מהיר ויעיל בין קווים.

פרויקט המטרו כולו כולל כ-150 קילומטרים של מסילות בשלושה קווים, 109 תחנות, וכשירותו צפויה להתחיל בשנות ה-40. בשלב ראשון, קו M1 לבדו ישרת כמיליון נוסעים ביום ויעבור ב-62 תחנות בערים רבות – כולל רעננה, כפר סבא, הרצליה, רמת השרון, תל אביב, ראשון לציון, רמלה, רחובות ועוד.

העבודות יוצאות לדרך למרות קשיים מנהליים שהעיקו על הפרויקט. רשות המטרו, שאחראית על התכנון, התפרקה בתקופת שרת התחבורה לשעבר מירי רגב, ומנהלה עוזי יצחקי התפטר לאחר חודשים ספורים. כעת האחריות המלאה בידי נת"ע, שמובילה את הפרויקט. נת"ע פרסמה לאחרונה מכרז ראשון לשלב המיון המוקדם של חברות בינלאומיות שיתמודדו על ביצוע העבודות הענקיות. השלב הראשון מוערך ב-65 מיליארד שקל וכולל כריית 78 ק"מ של מנהרות כפולות והקמת 59 תחנות תת-קרקעיות.