טסלה מאבדת גובה בשוק הסיני - האם זה רמז לבאות?
השוק הסיני הוא הכי תחרותי והכי מתקדם טכנולוגית; לטסלה היה מאוד חשוב בעבר להצליח בו, כעת היא מאבדת נתח שוק, האם זה יימשך והאם זה קשור לכך שאילון מאסק הפך לאדם פוליטי?
חודש פברואר היה חזק במיוחד עבור יצרניות הרכב החשמלי בסין. NIO, XPeng ו-Li Auto דיווחו על צמיחה מרשימה במסירות, שמדגישה עד כמה הביקוש לרכבים חשמליים בשוק הסיני עדיין חזק. אבל בזמן שהיצרניות המקומיות ממשיכות לצמוח בקצב מסחרר, טסלה דווקא מדשדשת.
מי מוביל את טבלת המכירות?
לפי הדיווחים, שלוש היצרניות הסיניות הגדולות רשמו נתוני מכירות יוצאי דופן בפברואר:
- NIO מסרה 13,192 רכבים, עלייה של 62% לעומת השנה שעברה.
- Li Auto מסרה 26,263 רכבים, עלייה של 30%.
- XPeng הפתיעה עם זינוק של 570% ומסרה 30,453 רכבים, כשהדגמים החדשים P7+ ו-MONA MO3 נתנו דחיפה משמעותית.
בסך הכול, שלושת החברות מכרו יחד כמעט 70,000 רכבים בפברואר – 112% יותר מהשנה שעברה. מדובר בגידול חד שממחיש את ההתרחבות המהירה של יצרניות הרכב הסיניות בשוק המקומי.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסלה, לעומת זאת, נמצאת בצניחה. היא מכרה כ-34,000 רכבים בסין בינואר – ירידה של 12% לעומת ינואר אשתקד. הירידות האלו מגיעות למרות צמיחה כללית בשוק הרכב החשמלי, מה שמדאיג את המשקיעים. גם בארה"ב ובאירופה, שם טסלה רושמת בדרך כלל ביצועים חזקים, המכירות ירדו בינואר בכ-13% ו-45%, בהתאמה.
השוק הסיני הופך לתחרותי יותר מאי פעם
סין היא כבר לא רק היצרנית הגדולה בעולם של רכבים חשמליים – היא גם הצרכנית הגדולה ביותר שלהם. לפי נתוני Citi, שיעור החדירה של רכבים חשמליים בשוק הסיני עמד על 53% מכלל הרכישות בפברואר, כולל רכבים היברידיים נטענים. הצפי הוא שבמרץ הנתון הזה יעלה ל-65%.
הבעיה של טסלה היא שהשוק הסיני הפך להיות רווי בדגמים חדשים ומתקדמים. BYD, Geely ו-Changan השיקו דגמים חדשים שמושכים את הלקוחות המקומיים, מה שמוסיף עוד לחץ על טסלה.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
עד לפני כמה שנים, טסלה נחשבה לחלוצה בתחום, אבל כיום היצרניות הסיניות מציעות רכבים מתקדמים וזולים יותר, עם טכנולוגיות מתוחכמות וחוויית משתמש עדכנית. XPeng, למשל, משלבת בינה מלאכותית מתקדמת ותוכנות נהיגה אוטונומית, בעוד Li Auto מתמקדת בהיברידיים עם טווחי נסיעה גדולים יותר.
איך טסלה מנסה להחזיר את הביקוש?
טסלה לא יכולה להרשות לעצמה להמשיך לאבד נתח שוק, והיא מנסה כמה מהלכים כדי להתאושש. החברה השיקה לאחרונה תכונות חדשות של סיוע בנהיגה בסין, ובמקביל היא מחדשת את דגם ה-Model Y ברחבי העולם. אבל לא בטוח שזה יספיק.
מעבר לכך, ההתנהלות של אילון מאסק עשויה להשפיע על המכירות. מאסק משמש כיום כראש מחלקת "יעילות ממשלתית" בממשל טראמפ – מהלך שעשוי להרחיק קונים ליברלים מטסלה, מאחר שהמותג מזוהה עם קהל לקוחות פרוגרסיבי.
אם הירידה במכירות תימשך, המשקיעים עשויים לפרש זאת כהוכחה לכך שהזיהוי הפוליטי של מאסק פוגע במותג. מניית טסלה כבר איבדה 27% מתחילת השנה, בעוד מדד S&P 500 דווקא עלה בכ-1%.
שאלות ותשובות – האם טסלה מאבדת את ההובלה?
למה טסלה מתקשה להתחרות ביצרניות הסיניות?
בעבר, טסלה הייתה השחקנית הכי חדשנית בשוק החשמלי, אבל היום היצרניות הסיניות מציעות רכבים יותר מתקדמים, עם מחירים נגישים יותר וטכנולוגיה מותאמת לשוק המקומי. לקוחות סינים מקבלים חוויית משתמש מעולה, ביצועים מתקדמים ואפשרויות נהיגה חכמות, וכל זה במחירים נמוכים משמעותית מאלו של טסלה.
איך XPeng הצליחה לזנק ב-570% במכירות?
XPeng השיקה כמה דגמים חדשים, במיוחד ה-P7+ וה-MONA MO3, שהתקבלו בהתלהבות על ידי השוק הסיני. היא גם השקיעה חזק במערכות נהיגה חכמות ותוכנות משופרות, מה שהפך את הרכבים שלה לאטרקטיביים במיוחד.
מה המצב של טסלה בארה"ב ובאירופה?
גם בארה"ב ובאירופה טסלה חווה ירידות במכירות – בארה"ב הירידה עומדת על כ-13%, ובאירופה המצב גרוע עוד יותר עם ירידה של 45%. הירידה הזו מטרידה כי היא מתרחשת למרות שהשוק עצמו צומח, כלומר הבעיה היא ספציפית של טסלה ולא של התעשייה כולה.
האם טסלה יכולה להתאושש?
טסלה עדיין מובילה בתחום התוכנה והביצועים, ואם היא תצליח להשיק דגמים חדשים ולשפר את חוויית המשתמש, היא יכולה לחזור למגרש. אבל היא חייבת להגיב מהר ולהתאים את המחירים והתכונות לרמה של היצרניות הסיניות, אחרת היא תאבד נתח שוק משמעותי.
האם ההזדהות הפוליטית של מאסק פוגעת במכירות?
ייתכן מאוד שכן. טסלה תמיד הייתה מזוהה עם קהל ליברלי יחסית, והמעורבות של מאסק בממשל טראמפ עשויה לגרום לחלק מהלקוחות לחפש חלופות. אם המגמה תימשך, המשקיעים עלולים להתחיל לדרוש ממאסק לשמור על פרופיל נמוך יותר מבחינה פוליטית כדי להגן על המותג.
העתיד של טסלה – קרב הישרדות?
בעבר, טסלה הייתה שם נרדף לרכב חשמלי, אבל עכשיו היא מתמודדת עם תחרות קשה מאי פעם. היצרניות הסיניות משתלטות על השוק המקומי עם רכבים מתקדמים וזולים יותר, וטסלה חייבת להגיב מהר – בין אם זה בהוזלת מחירים, השקת דגמים חדשים או שדרוגים משמעותיים.
אם היא לא תעשה זאת, היא עלולה למצוא את עצמה לא רק מאבדת נתח שוק, אלא גם נאבקת על הרלוונטיות שלה בשוק הכי חשוב של הרכב החשמלי בעולם
- 6.ידען 02/03/2025 20:03הגב לתגובה זוכול העולם מחכה למודל y החדשה שבקרוב יתחיל ייצור גדול ומסיבי שלה. אם או בלי נהיגה אוטונומית מלאה. אם אחרי מס חודשים שעדיין לא יהיו מכירות מסיביות אז נוכל לומר שלטסלה יש באמת בעיה...
- 5.אנונימי 02/03/2025 20:02הגב לתגובה זושכחת את byd שמוכרת הכי הרבה רכבים בפער גדול!!
- 4.אנונימי 02/03/2025 17:06הגב לתגובה זואין להשוואת
- 3.אנונימי 02/03/2025 16:09הגב לתגובה זוכתבה מאוד יפה ומעקיפה על טסלה סין אבל למה לא מוזכר כלום על מובילאיי חברה ישראלית שמנסה להיכנס לשוק הסיני ויש להם עליות ומרודות בשוק הסיני והצלחתם בסין תציל את החברה מותר להזכיר את זה בכתבה
- 2.אנונימי 02/03/2025 15:34הגב לתגובה זולא צריך להרחיק עדות. הסינים צופים על אירופה וארהב ורואים את החרם על טסלה ומאסק. הם הולכים בעקבותיהם ודאי כאשר הם מאויימים בהטלת מכס מצד ארהב.
- 1.יוסף 02/03/2025 15:07הגב לתגובה זוכתבה עניינית ומסבירה פנים

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.
דגם IM5. צילום רונן טופלברגדגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
קבוצת לובינסקי החלה בשיווק דגמי IM המציבים רף טכנולוגי מתקדם לצד מגוון גירסאות ומחירים אטרקטיביים.
דמי ה IM6 ו - IM5 יתחרו ראש בראש עם דגמי טסלה ואקספנג המקבילים
IM היא מותג היוקרה של SAIC בשיתוף ענקיות טכנולוגיה מסין.
קבוצת לובינסקי יבואנית מספר מותגי רכב מובילים, השיקה מותג רכב נוסף אותו היא תייבא – מותג IM. מותג IM ( Intelligent Mobility ) מהווה את חטיבת היוקרה / טכנולוגיה של SAIC, והוא שיתוף פעולה בין שלושה שחקנים מרכזיים – יצרנית הרכב SAIC (המייצרת את מותגי MG, מקסוס ועוד), ענקית הטכנולוגיה Zhangjiang וחברת פלטפורמת המסחר המקווה Alibaba.
בישראל הושקו שני דגמים ראשונים של IM – דגם ה IM6 ודגם ה IM5, שניהם ישווקו עם שלוש גירסאות מנועים עם הספקים של 295 כ"ס / 408 כ"ס ו 777 כ"ס, עם הנעה אחורית או כפולה, וטווחי נסיעה של החל מ 450 ק"מ ועד 710 ק"מ.
דגמי IM מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שעל פי הצהרת היצרנית משלבת בינה טכנולוגית עם רכיבי החומרה של הרכב – היגוי, בלמים, מתלי אוויר, היגוי אחורי ( עד 12°) המופעל בהתאם למהירות ועוד.
דגמי IM מצוידים במסך מולטימדיה בגודל '26.3 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, צג לוח מחוונים בגודל ''10.5, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת לרבות פתחי מיזוג ליושבים מאחור, מושבים קדמיים עם אוורור וחימום, חימום למושבים האחוריים ועוד. לשני הדגמים פונקציית V2L המאפשרת הוצאת חשמל מהרכב לטובת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים, שתי רמות רגנרציה, ארבעה מצבי נהיגה שונים ועוד.
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקוראי ביזפורטל בעלי זיכרון טוב, המותג אינו חדש. בסוף פברואר השנה כבר עידכנו אתכם כי המותג יגיע באמצעות קבוצת לובינסקי, אבל יותר חשוב, במאי 2024 דיווחנו לכם כי ה IM6 שברה את שיא המהירות במבחן האייל ( Moose Test) שיא בו החזיקה סיטוראן קסנטיה עוד משנת 1999. דגם ה IM5 מחזיק היום בשיא המהירות במבחן זה עם נתון מרשים של 90.96 קמ"ש.
