לודן מפצלת את הפעילות - תנפיק את לודן טק בבורסה; המניה קופצת ב-7%
לודן הנדסה לודן 0.4% , בשליטתה של קבוצת ברנד, דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון השלישי, כאשר לצד הדוחות דיווחה החברה על חתימה על עסקה בתחום הביטחוני וקידום מהלך אסטרטגי לשינוי מבני, הכולל פיצול החברה הבת (100%) לודן טק מלודן הנדסה. השינוי יכלול את פיצול מגזר פעילות התכנה והבקרה מלודן הנדסה, וחלוקתו כדיבידנד בעין לבעלי המניות, כך שבסיום המהלך תהפוך לודן טק לחברה אחות
מנכ"ל לודן, ארנון אהרון; קרדיט: אתר החברה
לדברי החברה, מטרת הפיצול הינה לבדל בין החברות בקבוצה בתחום ההנדסה ובין תחומי הפעילות של החברות בלודן טק, כשלאחר הפיצול לודן טק תפעל בשלושה מגזרים שונים:
ביטחוני - פעילות תכנון וייצור מערכות בדיקה לתעשייה ביטחונית (פעילות קיימת של החברה הבת שימקוטק, מוחזקת כ-81%) ופעילות פיתוח, תכנון, ייצור, אספקה ותפעול של בלוני תצפית למטרות מודיעין, אבטחה ותקשורת (פעילותה חדשה שנרכשת, ראו להלן);
- ההנפקה חוזרת לשולחן? לודן צופה ששימקוטק תצמח ב-50% עד 2028
- לודן עם רכישה שנייה בתוך שנה; הרכישות נאמדות בעשרות מיליוני שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחבורה ציבורית - פיתוח, תכנון, אספקה, התקנה ותחזוקה בחוזים ארוכי טווח של מערכות נלוות כדוגמת מערכות תשלום, מערכות כרטוס חכם ומערכות נוספות התומכות בתפעולם של ציי תחבורה ציבורית - רכבות, רכבות קלות ואוטובוסים (פעילות קיימת של שימקוטק). יצוין כי שימקוטק גייסה מדן תחבורה ציבורית כ-25 מיליון שקל בשנת 2022, לפי שווי חברה של 130 מיליון "אחרי הכסף";
טכנולוגיה - פיתוח, אספקה ותחזוקה מערכות מתקדמות התומכות בתפעולם של ציי רכב (פרטי וציבורי). מערכות חכמות לניהול טעינה ובקרת סוללות של ציי רכב, פיתוח ויישום אמצעי סליקה EMV לתחבורה ציבורית ובכלל.
במקביל לקידום השינוי המבני, לודן טק חתמה על הסכם לרכישת השליטה (51%) בחברת RT לטא מערכות המתמחה בפיתוח, תכנון, ייצור, אספקה ותפעול של בלוני תצפית למטרות מודיעין, אבטחה ותקשורת. רכישת המניות נעשית באמצעות רכישת החזקות ישירה מבעלי המניות של RT, שמכהנים כמנכ"ל ומשנה למנכ"ל, וכן בדרך של הזרמת הון ל-RT כנגד הקצאת מניות.
- 600% בארבע שנים: שלוש החברות של ג’נרל אלקטריק מתפצלות בביצועים
- אפקט ינואר על המבחן: המניות הקטנות מדשדשות, הריבית לא משתפת פעולה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את...
להערכת לודן הנדסה, הנסמכת בין השאר על תוצאות העבר (ממוצע הכנסות של כ-20 מיליון שקל ורווח נקי של כ-1.7-2.5 מיליון שקל בשנים האחרונות) וקיום הליך בדיקת נאותות, ביכולותיה של RT לאחר השלמת העסקה, להניב מחזור פעילות שנתי של עשרות מיליוני שקלים עם כ-8%-12% רווח נקי בשנה. השלמת העסקה צפויה להתבצע בימים הקרובים.
התוצאות לרבעון השלישי
לצד זאת, דיווחה לודן על תוצאותיה לרבעון השלישי. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-160.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-148.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023. לדברי החברה הגידול מיוחס בעיקר לפעילות התוכנה והבקרה, לצד המשך גידול בפעילות ההנדסה בחו"ל.
הרווח הנקי הסתכם בכ-6.8 מיליון שקל (4.2% מההכנסות), בהשוואה לרווח נקי של כ-6.2 מיליון שקל (4.2% מההכנסות) ברבעון המקביל ב-2023. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון ב-6.7 מיליון שקל. מתחילת השנה רשמה החברה תזרים מזומנים בסך 49.6 מיליון שקל, בהשוואה לתזרים של 26.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2023.
מתחילת השנה ביצעה לודן שתי חלוקות דיבידנד בסך של כ-27 מיליון שקל,כשחלקה של ברנד עמד על כ-8.6 מיליון שקל. ההון העצמי שך החברה מסתכם נכון ליום 30.09.2024 בכ-135.5 מיליון שקל, כ-29.4% מסך המאזן.
"התוצאות ברבעון השלישי של 2024 מהוות המשך ישיר למימוש ההזדמנויות העסקיות ולפעולות התייעלות פנימית בהן נקטנו. לודן נמצאת בתהליך להגדלת וגיוון עסקי החברה, תהליך המוכיח את עצמו ומאפשר לנו שליטה וגמישות עסקית טובה יותר בניהול כלל עסקי החברה", מסר מנכ"ל לודן ארנון אהרון. "תהליך זה מלווה בשמירה על רמות רווחיות ורווח גבוהות והתבססות על תזרימי מזומנים בסך מצטבר של קרוב ל-50 מיליון שקל מתחילת השנה, המאפשרים לנו לחזק את הפעילות העסקית ולהיכנס לתחומים חדשים ומשיקים.
אנו בוחנים את פיצול לודן הנדסה ולודן טק, כשלודן הנדסה צפויה להישאר חברת הנדסה רב תחומית ולודן טק תתמקד במגזר הביטחוני, התחבורה והטכנולוגיה. לאחר העמקת נוכחותנו במערכות לתחבורה ציבורית, כולל חוזי אחזקה ארוכי טווח, אנו מרחיבים את נוכחותנו בתעשיות הביטחוניות על ידי רכישת חברת RT. החברה הנרכשת מצטרפת לפעילות הביטחונית הקיימת בלודן טק, פעילות שבשנה האחרונה הכפילה את רווחיה וצפויה לגדול עוד יותר. הרחבת הפעילות בתחום תתרום לשיפור ביצועי החברה ורווחיותה בכלל ובמגזר הביטחוני בפרט. לודן תמשיך להתפתח באמצעות רכישות אסטרטגיות בלודן הנדסה ובלודן טק".
מניית לודן נסחרת לפי שווי של 240 מיליון שקל אחרי עלייה של 56% מתחילת השנה ושל 81% בשנה האחרונה.

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:

