אורן עזר אלקטריאון
צילום: ניר סלקמן

אלקטריאון: שת"פ עם אפיקים תמורות 6.5 מיליון שקל

חברת הטכנולוגיה חתמה על הסכם עם חברת התחבורה הציבורית  במסגרתו, תספק החברה תשתית לטעינה אלחוטית לצד שירותי תמיכה, תפעול ותוכנה; "מודל אותו מתכוונת החברה לשכפל בערים רבות בעולם לצד שילוב טעינה אלחוטית דינאמית"

חברת אלקטריאון 4.33% שפיתחה טכנולוגיה לתשתית כביש חשמלי, מדווחת כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת התחבורה הציבורית אלקטרה אפיקים. במסגרתו, תספק החברה תשתית לטעינה אלחוטית שתאפשר הטענה בו זמנית של 30 אוטובוסים, 24 שעות ביממה, תמורת 6.5 מיליון שקל.

במסגרת ההסכם, תספק החברה לאפיקים שירותי תמיכה, תפעול ותוכנה לתשתית הטעינה כשהאחרונים הם אלו שישאו בעלות החשמל. הפרויקט יוקם בראש העין, בעיקר בשל רצונה של העיריה לנקות את העיר מאוטובוסים מזהמים ונכונותה להקצות שטח להקמת מתחם לרציפי ההטענה.

 

עודד כהן, מנכ"ל אלקטרה אפיקים: "כחברת תחבורה ציבורית מובילה, פנינו לאנרגיה ירוקה. היות שהמעבר לשימוש באנרגיה חשמלית תלוי בהקצאת תשתיות, חיבורים רבי עוצמה לחברת החשמל וביורוקרטיה ממושכת, שמחנו על שיתוף הפעולה עם חברת אלקטריאון המציעה אלטרנטיבה חסכונית ונגישה יותר להטענת אוטובוסים חשמליים. אלקטרה אפיקים מפעילה כבר היום 25 אוטובוסים חשמליים בקווי BRT ייחודיים בעיר אשדוד כחלק מפרויקט עיר בת קיימא ושואפת כאמור להרחיב את השימוש באוטובוסים בעלי הנעה באנרגיה ירוקה. אסטרטגיה זו עולה בקנה אחד עם פעילות בת קיימא של קבוצת אלקטרה במישורים שונים לאורך השנים האחרונות. אנו מודים לרשות הארצית של התחבורה הציבורית על קידום ההסכם במסגרת המדיניות לחשמול כלל מערך התחבורה הציבורית" .

אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון: "שנת 2022 מהווה עבור אלקטריאון את שנת המעבר מתכנון, פיתוח ובניית שרשראות אספקה לעבר יצור רחב היקף ומכירות.  פרויקט הטעינה הסטטית אלחוטית שנחתם מול אלקטרה אפיקים מהווה מודל אותו מתכוונת החברה לשכפל בערים רבות בעולם לצד שילוב טעינה אלחוטית דינאמית – הכוללת יכולת טעינה גם בזמן הנסיעה. בימים אלו ממשיכה אלקטריאון להגדיל משמעותית את כושר היצור בכדי להיות מוכנה להקמה מהירה של פרויקטים שבקנה ופרוייקטים עתידיים".

בחודש שעבר, דיווחה החברה על כך שהפיילוט שהיא מקיימת בשוודיה יוארך מעבר לתכנון המקורי. מה שלא ערב לאוזן של המשקיען היות והמשמעות היא שהשוודים דרשו טכנולוגיה מתקדמת מזו שבחברה הציגו בינתיים. כלומר, נראה כי זו הקיימת אינה מספיקה ללקוח שם ועל כן אלקטריאון מקבלת הזדמנות להוכיח עצמה בפיתוח חדש.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    יניב 17/05/2022 12:48
    הגב לתגובה זו
    שנת 2022 מהווה עבור אלקטריאון את שנת המעבר מתכנון, פיתוח ובניית שרשראות אספקה לעבר יצור רחב היקף ומכירות.
  • 5.
    45 אלף לחודש 16/05/2022 16:15
    הגב לתגובה זו
    45 אלף לחודש
  • אתה בפניקה כנראה שזה הזמן לקנות (ל"ת)
    ירוק עד 17/05/2022 13:31
    הגב לתגובה זו
  • זה כבר פטתי מה שאתה עושה 16/05/2022 19:24
    הגב לתגובה זו
    זה כבר פטתי מה שאתה עושה
  • אם היה לי כסף פנוי אז הייתי שוקל לקנות 16/05/2022 19:23
    הגב לתגובה זו
    אם היה לי כסף פנוי אז הייתי שוקל לקנות
  • 4.
    קצה הקרחון לפוטנציאל לחברה למול העולם שמבקש אנרגיה 15/05/2022 16:21
    הגב לתגובה זו
    קצה הקרחון לפוטנציאל לחברה למול העולם שמבקש אנרגיה ירוקה שוק של מיליארדים
  • אם היה לי כסף פנוי אז הייתי שוקל לקנות 16/05/2022 09:40
    הגב לתגובה זו
    אם היה לי כסף פנוי אז הייתי שוקל לקנות
  • פוטנציאל פוטנציאל 15/05/2022 16:58
    הגב לתגובה זו
    את התשתית הם יתקינו על חשבונם כנראה, נכון? ונותנים תחזוקה ושירותים... ועל זה מקבלים הכנסה של משכורת של הייטקיסט אחד בחודש. תזכיר לי כמה אנשים מועסקים בחברה? אה...
  • 3.
    זה אומר שהיא מוכנה לעסקאות מסחריות ?זה שוק מטורף מ 15/05/2022 16:19
    הגב לתגובה זו
    זה אומר שהיא מוכנה לעסקאות מסחריות ?זה שוק מטורף מבחינת היקף , שיהיה בהצלחה
  • לא ממליץ ולא מחזיק . 15/05/2022 16:44
    הגב לתגובה זו
    לא ממליץ ולא מחזיק .
  • 2.
    עסקאות..אבל נחתכת בכמעט חצי בתוך חודש...פח!! (ל"ת)
    tt 15/05/2022 15:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אלקטרי 15/05/2022 15:08
    הגב לתגובה זו
    לא ממש סומכים על אלקטריאון, מה
  • עוד לא סגרת את השורט - נרדמת ? 15/05/2022 16:21
    הגב לתגובה זו
    עוד לא סגרת את השורט - נרדמת ?
  • אלקטרי 15/05/2022 16:58
    שהציבור ידע מה מנסים למכור לו, או לפעמים אפילו צועק מנכ"ל של עירייה להכניס את התשתית של אלקטריאון בלי מכרז, בכנס שמימנו אלקטריאון.
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

הרחבת טרמינל 3. הדמיה: מושלי אלדר אדריכליםהרחבת טרמינל 3. הדמיה: מושלי אלדר אדריכלים

טרמינל 3 מתרחב: אפקון ואורון יבצעו את עבודות בהיקף מאות מיליוני שקלים

כ-10 חודשים לאחר ההודעה על הרחבת הטרמינל, הודיעה קבוצות אורון על תחילת העבודות, שצפויות לארוך כשנתיים וחצי, בהיקף של כ-310 מיליון שקל; חברת אפקון תבצע את התקנות ושירותים למערכות אלקטרומכניות בהיקף מוערך של כ-70 מיליון שקל לתקופה של כשנתיים

רן קידר |
נושאים בכתבה נתב"ג

בתזמון מצוין עם חזרתן של חברות התעופה הבינלאומיות לישראל, וכמעט שנה לאחר ההודעה של רשות שדות התעופה על הרחבת טרמינל 3 בנתב"ג, הפרויקט נכנס לשלב הביצוע. חברת אפקון אפקון החזקות 1.86%   הודיעה היום על כך שחברת בת שלה  תשמש כקבלן משנה בפרויקט להרחבת המבנה הקרקעי ואזור ההסעדה בטרמינל 3 בנתב"ג, בהיקף של 67 מיליון שקל. ובהודעה אחרת, אורון תשתיות אורון קבוצה 1.97%   הודיעה כי זכתה במכרז שפרסמה רשות שדות התעופה לביצוע העבודות להרחבת המבנה הקרקעי ומתחם המזון של טרמינל 3, בהיקף מוערך של כ-310 מיליון שקל (בתוספת מע"מ).

במסגרת פרויקט הרחבת טרמינל 3, ישודרגו מתחמי ביקורת הגבולות ואזורי הבידוק הביטחוני, יוקם שער כניסה חדש לנוסעים הנוחתים בישראל, ויורחב מתחם ההסעדה ("הפוד קורט") באזור הדיוטי פרי. הפרויקט המרכזי יכלול תוספת של כ-7,000 מ"ר לשטח מתחם ביקורת הגבולות עבור הנוסעים החוזרים לארץ, המתפרשים על פני ארבע קומות. נוסף לכך, יוקם מבנה חדש, "שער תל אביב", בשטח של כ-2,000 מ"ר, שישמש שער כניסה לנוסעים המגיעים באוטובוסים במקום בשרוולי המטוסים. השער החדש צפוי לקצר משמעותית את התהליך מול ביקורת הגבולות ולאפשר מעבר מהיר ונוח יותר אל אזור איסוף הכבודה.

אפקון

במסגרות דוח הרבעון השני, דיווחה אפקון כי ב-11 במאי 2025 זכתה חברה בת בבעלות מלאה בהסכם לביצוע התקנות ושירותים למערכות אלקטרומכניות בהיקף מוערך של כ-70 מיליון שקל לתקופה של כשנתיים. ועכשיו מגיעה העסקה הנוכחית עם רש"ת, בהיקף של 67 מיליון שקל, כשתקופת הביצוע צפויה להתמשך כ-30 חודשים ממועד קבלת צו התחלת עבודה. החברה מעריכה כי שיעור הרווח הגולמי בפרויקט דומה לשיעורים הנהוגים בפרויקטים מסוג זה. 

דודי הראלי, מנכ״ל קבוצת אפקון: ״ההסכם מחזק את מעמדנו בשוק הפרויקטים הלאומיים הצומח ומצטרף לשורת פרויקטים אסטרטגיים שנמצאים בביצוע. מדובר בביטוי נוסף ליכולות המקצועיות הגבוהות של הקבוצה ולהעמקת פעילותנו בתחום מערכות אלקטרו-מכאניות מורכבות. עבודה זו מתווספת לצבר העבודות הרווחי והאיכותי של הקבוצה. קבוצת אפקון תמשיך לפעול להרחבת תחומי פעילותה תוך שילוב כלל יכולותיה למתן ערך מוסף ללקוחותינו ולהשיא ערך לבעלי מניותינו".

עבור אפקון, זהו אינו הפרויקט הראשון עם רש"ת, היות והקימה כבר את מגדל הפיקוח החדש, זרוע E והטרמינל החדש בתמנע. אפקון תבצע עבודות של קבלן משנה עבור אורון.