המחיקות נמשכות: הצעת הרכש לקרדן רכב התקבלה והחברה תהיה פרטית

שוב מניות של חברה בורסאית נמחקת; קרדן רכב מייבאת לישראל מכוניות של ג'נרל מוטורס ומחזיקה בחברת הליסינג 'אוויס ישראל'
אבי שאולי | (2)

שבוע לאחר שמונה מנכ"ל חדש לבורסה, מחיקת החברות נמשכת ביתר שאת - מניות קרדן רכב ימחקו מהמסחר עד יום רביעי (ה-22.1). מרבית בעלי מניות הציבור הסכימו להצעת הרכש של החברה וליתר בעלי המניות תתבצע רכישה כפויה.

בעקבות הצעת הרכש ימחקו מניות קרדן רכב מהמסחר והיא תהפוך לחברה פרטית.קרדן רכב נמצאת בשליטת משפחת עייני וקבוצת קרדן של יוסף גרינפלד ואבנר שנור.

מאחר ולקרדן רכב יש אג"ח סטרייט בבורסה, היא תמשיך לדווח, אך תחת מגבלות של "תאגיד מדווח", כלומר תחת רגולציה פחות נוקשה מאשר של חברה שהנפיקה מניות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רגולציה = שחיתות! 20/01/2014 11:02
    הגב לתגובה זו
    די! נמאס! רגולציה לגרש!
  • 1.
    אלי שני 20/01/2014 10:45
    הגב לתגובה זו
    כמעט כל המשקיעים המוסדיים פטורים ממס ריווחי הון, אבל הם יסחרו בדרך כלל רק בחברות גדולות, על המשקיעים הפרטיים מוטל מס ריווחי הון דרקוני ולכן 350 חברות בבורסה ריכזו ביחד 4% מהמחזור בבורסה,. אם לא יפחיתו את המס יעזבו חברות רבות נוספות, אין להם מה לחפש בבורסה בלי משקיעים וסוחרים.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.2%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


טסט

עדי ברזילי |
מדד ת"א 35 טבע 3.12% לאומי פועלים -0.35%