"ראיתי את אבא שלי קונה ומוכר מניות בעצמו. שם החלה ההתאהבות בתחום"
צילום: ענבל מרמרי
שם: רן בנימין
תפקיד: בעלים ומנכ"ל לונג רן סוכנות לביטוח פנסיוני, חברה לתכנון וליווי פיננסי ופנסיוני.
מקום מגורים: ת"א
מצב משפחתי: נשוי + 2
השכלה אקדמית ומקצועית: תואר ראשון בכלכלה ושיווק מאוניברסיטת אריאל, תואר שני במנהל עסקים ומימון מאוניברסיטת בן-גוריון; בעל רישיון לניהול תיקי השקעות מטעם הרשות לני"ע ורישיון לביטוח פנסיוני מטעם משרד האוצר.
ניסיון תעסוקתי: מילאתי שלל תפקידים כשכיר בבתי השקעות ובחברות ביטוח, וב-2016 הקמתי עסק עצמאי העוסק בתכנון פיננסי ופנסיוני עם התמחות בפיננסים ופרישה. מלבדי, יש בסוכנות עוד 3 עובדים.
למה בחרת את תחום העיסוק הזה?
מגיל צעיר אבי שלמה, שייבדל לחיים ארוכים, היווה עבורי השראה לחריצות ועבודה קשה.
מילדות הוא לימד אותי שכסף הוא דבר שצריך לעבוד עבורנו. פעם הוא לקח אותי ליום כיף שהחל בבנק, שם ראיתי אותו קונה ומוכר מניות בעצמו, הדבר קסם לי וכבר אז, בגיל 12 החלה ההתאהבות.
- איך הפכו סוכני הביטוח למיליונרים על חשבונכם וכמה אתם משלמים להם כשאתם עוברים לקרן השתלמות אחרת?
- "ללקוחות ששואלים באיזה מדד בדיוק להשקיע אני אומר שאין לי כדור בדולח ושחשוב לייצר פיזור"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאז מצאתי עצמי משקיע בשוק ההון, ובמקביל לכך גם הבנתי שאני איש של אנשים.
לכן, מקצוע המשלב טיפול באנשים לצד ניהול כסף, הוא הדבר הנכון והמתאים עבורי.
כמה זמן אתה במקצוע הזה?
משנת 2009, כ-15 שנה. בתפקידי האחרון לפני הקמת העסק, הייתי מנהל מוקד בבית ההשקעות הלמן אלדובי ולפני כן בחברת כלל. הפכתי לבעל עסק עצמאי ב-2016 וב-2021 הקמתי את סוכנות לונג רן.
ספר קצת על העבודה שלך, מהו התהליך שאתה עובר עם הלקוח/ השירות שאתה נותן?
הסוכנות בבעלותי פועלת כ-Family office, נותנת פתרון מעטפת של תכנון וניהול פיננסי ופנסיוני מקיף עבור כל בני המשפחה. אנו מאמינים שסלילת הדרך הטובה ביותר להצלחה פיננסית, תיעשה בליווי ובהתאמה אישית לכל אחד מלקוחותינו. הצלחה באה בעקבות ההתמדה - בקרה מחמירה, קפדנית ומתמדת על כלל נכסי הלקוחות ומתן תגובה בעת הצורך. אנו גאים להיות משרד מוביל בתחום ומקצועי, המלווה פיננסית את הלקוחות בכל אחד מצמתי חייהם ומסייע להם להגיע לפתרון הפיננסי הנכון ביותר עבורם.
איזה ערך אתה נותן ללקוחות שלך?
חמשת ערכי הליבה: אמינות, התמדה, סבלנות, שירותיות ומקצוענות ללא פשרות.
מה האני מאמין שלך?
לעתים ישנה נהירה אחרי גוף שסיים בראש טבלת התשואות בשנה קודמת, או אחרי מדד שהגיע לשיאו. לעתים החיפזון מהשטן. מניסיוני, אפקט הנהירה עלול לבסוף בחלק מהמקרים להיתפס כטעות, ולכן גיוון השקעות בין גופים שונים ותכנון פיננסי ופנסיוני שקול ומסודר יביא את הלקוח להצלחה, לפרישה מכובדת וימנע ממנו זעזועים באירועי קיצון. ההצלחה מגיעה בזכות הפעלת שיקול דעת, התמדה והרבה סבלנות. אין קיצורי דרך ואין עיגולי פינות.
- מדיניות חדשה של טראמפ: חשבונות פנסיה יוכלו להשקיע בנכסים אלטרנטיביים
- "ללקוחות עם כסף בצד שרוצים להיכנס לשוק אני אומר: תעשו את זה בהדרגה, תשאירו קצת בפיקדון"
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את...
מה הגורמים החשובים שאתה מתחשב בהם כשאתה בוחר מסלולי השקעה ללקוחות?
ציפיות אינפלציה וריבית, מגמות שוק, טווח השקעה (קצר/בינוני/ ארוך). השיקול העיקרי בבחירת מוצר נשען על איכותו בהשוואה לאלטרנטיבות הקיימות באותה העת, זאת לצד מתן שירות מיטבי והתאמתו ברמה המדויקת ביותר שאפשר לכל לקוח. כל אלו עולים בקנה אחד, לאחר היכרות מעמיקה עם אסטרטגיית ההשקעות של מנהל ההשקעות בכל בית השקעות וחברת ביטוח.
ספר על אירוע מרגש או מאתגר שקרה לך עם לקוח.
לקוחות חדשים שהשקיעו כספים בשנת 2022 הפסידו כ-6%-7% מהקרן בממוצע. שנה זו הייתה מאתגרת ורוויה בהטמעת סבלנות והפרכת חששות מקרבם של לקוחותיי אודות שוק ההון לטווח הבינוני והארוך. השנה העוקבת, שנת 2023, הוכיחה שנדרש אורך רוח, והתוצאות לא איחרו לבוא. השוק צפוי לסיים עם ממוצע תשואה של 10%.
בשנים ובתקופות מאתגרות (רפורמה, קורונה, אינפלציה, סביבת ריבית גבוהה ומלחמות כמו הנוכחית – בהזדמנות זו מאחל חזרה מהירה של החטופים ובריאות שלמה לחיילינו), ליווי מקצועי על ידי מתכנן פנסיוני ופיננסי ימנע טעויות שעלולות היו להיווצר בלעדיו. בפועל, הגורם המלווה הוא גם הגורם הממתן.
איך אתה מתמודד עם לקוחות שלא מסכימים עם ההמלצות שלך?
מכל מלמדיי השכלתי וישנם לא מעט לקוחות שמבינים בשוק ההון ושמהם אני שואב גם השראה וידע. בסופו של דבר, בעל המאה הוא בעל הדעה והלקוח יחליט, אך זה יקרה אחרי שנתתי את משנתי המקצועית.
כשאתה מקבל פניות מלקוחות מבוהלים כשהשוק יורד - מה אתה אומר להם? אני משתדל להרגיע אותם ומזכיר להם את התכנון האסטרטגי שעשיתי לכסף שלהם, שאמור למנוע זעזועים גדולים לאורך זמן.
מה החלום שלך?
החלום הפך למציאות. אני עושה מה שאני אוהב.
השלם את המשפטים:
- כסף זה… אמצעי להשגת מטרות ולהגשמת חלומות.
- לקוחות הם… מהות העסק, הם עבורי לא פחות ממה שאני עבורם.
- עבודה היא… מקום שאתה מבלה בו את רוב זמנך, לכן רצוי לנהוג בצניעות ובכבוד כלפי הסובבים. בהמשך לכך, יש ליצור אווירה נעימה במשרד וליצור לך צוות מנצח. עובד שמרגיש שמכבדים אותו ומאמינים בו הוא עובד שנרתם למען החברה ולקוחותיה.
- אפשר להגשים חלומות אם... עושים מה שאוהבים ומתמידים לאורך זמן.
אם היית יכול לחזור לרגע בזמן, איזה טיפ היית נותן לעצמך בתחילת הדרך?
המקצוע דורש תשומות ותעצומות נפש. חשוב לצד העבודה השוטפת לדעת לקחת הפוגות, כדי ליצור איזון והתחדשות וכדי לחשוב צלול. מהר מאד הבנתי שהאינטנסיביות עשויה להביא לשחיקה ולכן בכל יום לפנות בוקר, אני מתחיל באימון ריצה או אימון כוח. כל אחד יכול לבחור את ההפוגה המתאימה לו.
נכתב בשיתוף אלטשולר שחם ללא מעורבות בתכנים
- 16.צבי 25/01/2024 17:57הגב לתגובה זוכלקוח וותיק שניסה אסטרטגיות ניהול תיק אחרות לפני הבחירה בלונג רן (אז רן בנימין) אני רואה ברכה בבחירה זו , וממליץ מאד!
- 15.לקוח מרוצה (ל"ת)צבי 25/01/2024 17:53הגב לתגובה זו
- 14.דורית פרידמן 22/01/2024 12:02הגב לתגובה זומרגע שרן לקח לידיו את הטיפול בענייני הכספים שלי, אני רגועה ובוטחת ויודעת שאני בידיים הכי טובות שיש. מקצועי, אמין, נעים הליכות ועומד על משמר לקוחותיו.
- 13.ניר 21/01/2024 18:22הגב לתגובה זורציני ואמין
- 12.בחור מקסים שכיף לעבוד איתו (ל"ת)שי 21/01/2024 15:25הגב לתגובה זו
- 11.ישר ,אמין ,מבריק ,מגיע לך! (ל"ת)RAFAEL EMERGUI 21/01/2024 11:53הגב לתגובה זו
- 10.יעל י.פ. 21/01/2024 11:33הגב לתגובה זואשרינו שזכינו ברן שמעבר למקצועיות ללא סייג, עומד אדם שבאמת אכפת לו מהלקוח. בהצלחה רבה.
- 9.בחור לעינין סומך עליך בהחלטות (ל"ת)מאיר נווה 19/01/2024 19:46הגב לתגובה זו
- 8.משה פ 19/01/2024 07:35הגב לתגובה זועלה והצלח. לעוד שיחות רבות והצלחה בעתיד.
- 7.כל הכבוד (ל"ת)שמואל 18/01/2024 19:38הגב לתגובה זו
- 6.האיש הנכון במקום הנכון (ל"ת)דוד 18/01/2024 19:34הגב לתגובה זו
- 5.יניב 18/01/2024 17:04הגב לתגובה זומכיר את רן מעל 7 שנים שדרכנו נפגשו בתחום, אדם מדהים וסוכן מקצועי ומוכשר , עלה והצלח
- 4.ששי בכר 18/01/2024 16:54הגב לתגובה זואני עובד עם רן ב 5 שנים האחרונות. זה סיפור הצלחה משותף
- 3.ליאת חן 18/01/2024 15:40הגב לתגובה זואלוף ומעורר השראה?? יישר כוח גדול!
- 2.רן האלוף, יגיע רחוק (ל"ת)שמעון 18/01/2024 13:29הגב לתגובה זו
- 1.משה ט. 18/01/2024 12:13הגב לתגובה זוגישה נכונה ללקוחות ואצבע על ההדק בימים טרופים אלה. עלה והצלח למען הלקוחות ולמענך.

כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח
בית משפט השלום בקריות דחה תביעה נגד מנורה ביטוח וקבע: סוכנת הביטוח שלא בדקה את הפוליסה המחודשת היא האחראית לנזק של עשרות אלפי שקלים
מבוטח שרכבו נגנב גילה מאוחר מדי שההרחבה החשובה ביותר בפוליסה - "תוספת שווי רכב", נעלמה בחידוש. פסק דין של השופט צבי כוחן מעלה שאלות קשות על אחריות סוכני הביטוח ומדגיש: גם ב-120 חידושים בחודש, אין תירוץ לרשלנות מקצועית.
רן נוימן חשב שהכל בסדר. הוא ביקש מסוכנת הביטוח שלו, הילה שגיא מסוכנות "ימית י.פ", לחדש את פוליסת הביטוח המקיף לרכבו החדש בדיוק באותם התנאים של השנה הקודמת. היא אישרה בווטסאפ: "הפוליסה היא אותה פוליסה בדיוק". חמישה חודשים אחר כך, כשרכבו נגנב, התברר שההרחבה הקריטית - "תוספת שווי רכב" שמבטיחה החזר מלא של מחיר הרכישה, פשוט לא הייתה שם.
פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בקריות חושף כשל מערכתי מדאיג בענף הביטוח: סוכנים שלא בודקים את הפוליסות שהם מחדשים, מבוטחים שסומכים עליהם באופן עיוור, וחברות ביטוח שמתנערות מאחריות כשהדברים משתבשים.
"בערך 120 חידושים ואני לא בודקת"
העדות המרכזית בתיק הגיעה דווקא מהילה שגיא עצמה, נציגת הסוכנות שטיפלה בחידוש. בחקירה נגדית היא הודתה: "יש לי בערך 120 חידושים ואם אני יודעת שפוליסה שאני מחדשת עוברת בין אחד לאחד עם אותם סעיפים עם אותם כיסויים, אז אני לא בודקת כי אני יודעת שזה אותו דבר".
- איך הרכב החשמלי משנה את עולם ביטוח הרכב בישראל?
- משרד האוצר פרסם את מכרז ביטוח הרכב הגדול בישראל לשנת 2026: כ-400 מיליון שקל בשנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשנשאלה ישירות האם ראתה את הפוליסה שהופקה, התשובה הייתה חד-משמעית: "לא".
ההודאה הזו הייתה קריטית. היא חשפה שהסוכנת לא רק שלא סימנה את ההרחבה הנדרשת בטופס החידוש למנורה, אלא גם לא טרחה לבדוק את הפוליסה החדשה כשהתקבלה. רק אחרי הגניבה, כשפנתה למנורה בבקשה נואשת להוסיף את ההרחבה רטרואקטיבית, היא כתבה במייל: "בטעות בחידוש לא שמנו את הכיסוי של חדש תמורת ישן".