צילום: מסך
מיוחד
שוק "המשפיענים" עומד השנה על 15 מיליון ש' - וזו רק ההתחלה
מחקר של חברת Humanz חושף את נתוני השוק הישראלי. כמה קמפיינים עלו באמצעות משפיענים, איך מתמודדים עם חשבונות מזויפים, וממה מנהלי השיווק אינם מרוצים?
תחום הפרסום באמצעות משפיענים ברשתות חברתיות נמצא בשיאו בשנה האחרונה. התחום שנכלל בקטגוריית הפרסום הנוסק בדיגיטל בדגש על סושיאל ובהתמקדות במובייל, מושך אליו תקציבי פרסום רבים בעולם וגם בישראל. רוב הפעילות שבמסגרתה סלבס ברמות פרסום שונות וכוכבני רשת מקדמים מוצרים מסחריים באמצעות תמונות ווידאו נעשית באינסטגרם ומושכת אליה גם לא מעט ביקורת.
מחקר חדש של Humanz, חברת דאטה עם התמחות בניתוח נתונים מתוך רשתות חברתיות, חושף לראשונה את נתוני האמת של השוק הישראלי. מנתונים אלה שהגיעו לידי אייס, עולה כי נכון ל-2018 ההוצאה לפרסום באמצעות משפיענים עומדת על 12-15 מיליון שקלים. על פי ההערכות, בשנה שעברה עמד המחזור על כ-10 מיליון שקלים, כלומר זינוק של 20% עד 50% בשנה, היקפי צמיחה שמאפיינים תחומי פרסום טרנדיים שנמצאים בתחילת דרכם.
המחקר שנתוניו הוצגו בכנס פנימי של משרד הפרסום מקאן והגיעו לידי אייס, מחלקים את המשפיענים בשוק הישראלי ל-3 רמות בסדר יורד: משפיעני ה-A ליסט שמוגדרים כ"כמעט מפורסמים" מהשורה הראשונה והיקרה ביותר, ה-B - משפיעני דרג הביניים ומשפיעני המיקרו שפונים לנתחי שוק קטנים אך מדויקים יותר מבחינת מאפייני העוקבים. מי שהוחרגו מהדירוג הם הסלבס שנמצאים מעל לדרג ה-A ומתומחרים בהתאם בעלויות גבוהות באופן ניכר.
למרות שמדובר בנתח כספי שאינו עולה על חצי אחוז מעוגת הפרסום הישראלית, השימוש הגובר באינסטגרם למטרות מסחריות, השתלטות הדיגיטל על תקציבי הפרסום והעלות הנמוכה יחסית לפרסום, עשויים להקפיץ את ההוצאה לפרסום ביותר מה-50% שנרשמו בין 2017 ל-2018. התחום כל כך לוהט, שפסטיבל הפרסום האחרון בקאן הקצה לו קטגוריה משלו בשםSocial & Influencer lions שאליה הוגשו לא פחות מ-2,027 עבודות, זינוק של פי 2.5 ביחס לשנה שלפני כן – עם 843 הגשות.
המחקר שכלל שילוב בין מערכות הניטור של החברה ושאלון מקיף שעליו ענו כ-120 מנהלי שיווק מצא כי בשנה החולפת היו בישראל 155 קמפיינים באמצעות משפיענים באינסטגרם כש-5 תחומי העניין הבולטים ביותר הם לייף סטייל, אופנה, כושר ובריאות, צילום וקולינריה. עוד עולה כי 90% ממנהלי השיווק הריצו לפחות קמפיין משפיענים אחד בשנה החולפת. 6% מהקמפיינים היו מעל ל-100 אלף שקל ומחצית מהם נאמדו בין 10 ל-50 אלף שקל. נתון לא פחות חשוב מעיד על שביעות רצונם של מנהלי השיווק, כאשר 66% דיווחו כי היו מרוצים מתוצאות הקמפיין.



- 7.העיקר את סטטוסים מצייצים סגרו (ל"ת)דבורה 18/10/2018 21:07הגב לתגובה זו
- 6.דן 18/10/2018 19:58הגב לתגובה זותעשייה של לייקים מזויפים ודוחות שמבוססים על ספקולציות ושטויות
- 5.Lord Snir 18/10/2018 16:07הגב לתגובה זואני חייל עם 23k עוקבים שהתקשה לסגור את החודש ומאז שאני אצלכם הכסף כבר לא נושא שמדאיג אותי.. ללא ספק העבודה הכי טובה שיכולתי למצוא. תמשיכו ככה
- 4.דניאלי 18/10/2018 15:47הגב לתגובה זומחירים?
- 3.רוני 18/10/2018 15:35הגב לתגובה זואיך משיג גישה למערכת?
- 2.דור 18/10/2018 15:34הגב לתגובה זוסוף סוף אפשר לעשות סדר עם הבעיה של החשבונות המזוייפים
- 1.אמיר 18/10/2018 15:01הגב לתגובה זומותר כבר לגלות שהם משפיעים אך ורק על חשבון הבנק של משרד הפרסום או שנמשיך עם הבלוף הזה עוד שנה?