
אין שנה חלשה: השרים שפכו 175 מיליון ש' על פרסום ב-'17
כמדי שנה יפעת בקרת פרסום מפרסמת את טבלאות הדירוג השנתי המסכמות את השנה החולפת בפרסום הישראלי. הדירוגים כוללים את קטגוריות הפרסום המובילות, המפרסמים והמותגים המובילים.
בחלוקה לקטגוריות מוביל ענף רשתות השיווק עם עלייה של 3% משנת 2016 והוצאה לפרסום של כ-279.8 מיליון שקלים. במקום הראשון שדירוג המפרסמים (מפרסם על) נמצאת קבוצת שטראוס עם 125.7 מיליון שקלים וגידול של 28% משנת 2016. בקרב המותגים מובילה סופר-פארם עם 53.2 מיליון שקל וירידה של 2%.
מבין קמעונאיות המזון בקטגוריית הפרסום המובילה - רשתות השיווק - נמצאת שופרסל במקום הראשון עם 33.9 מיליון שקל. עם זאת, המפרסמת המובילה בקטגוריה היא סופר-פארם המשקיעה כ-59.6 מיליון שקלים באמצעות באומן בר-ריבנאי וממשיכה לפרסם גם השנה את הטבות ה- summer sale, happy sale, super five ואירוע הביוטי סיטי 2017. במקום השלישי בקטגוריה נמצא המשביר החדש לצרכן המקטין השנה את ההוצאה לפרסום שלו, עם השקעה של כ-26.8 מיליון שקלים באמצעות מקאן תל אביב.
במקום השלישי בטבלת הקטגוריות המושקעות בפרסום, עם גידול של 12%, נמצאת קטגוריית משרדי הממשלה עם הוצאה לפרסום של כ-175 מיליון שקלים באמצעות לפמ. המפרסם המוביל הוא משרד התחבורה עם הוצאה לפרסום של כ-20.9 מיליון שקלים ואחריו במקום השני משרד החינוך עם 17.5 מיליון שקלים. במקום השלישי נמצא המוסד לביטוח לאומי עם הוצאה לפרסום של כ-10.4 מיליון שקלים.
סקטור נוסף שבלט בחלוקה הענפית הוא ענף הטלוויזיה שבו חברות הסלולר הוותיקות ממציאות עצמן מחדש. תחום הטלוויזיה רשם גידול של 39% והוצאה לפרסום של 140.5 מיליון שקלים. במקום הראשון נמצאת yes המגדילה השנה את תקציב הפרסום שלה עם הוצאה לפרסום של כ-39.2 מיליון שקלים באמצעות מקאן. במקום השני נמצאת HOT עם הוצאה לפרסום של כחצי מ-yes עם 19.3 מיליון שקלים באמצעות ראובני פרידן. במקום השלישי נמצאת פרטנר עם הוצאה לפרסום של כ-16 מיליון שקלים באמצעות גליקמן שמיר סמסונוב/PUBLICIS.
במקום הרביעי נמצאת הזכיינית רשת עם הוצאה לפרסום של כ-15.5 מיליון שקלים באמצעות ברוקנר יער לוי ואדלר עם קמפיינים לפיצול ערוץ 2 והעברת האפיק בממיר לערוץ 13. במקום החמישי נמצאת הזכיינית (והמתחרה) קשת עם הוצאה לפרסום של כ-15.2 מיליון שקלים באמצעות מקאן עם קמפיינים לפיצול ערוץ 2 והעברת האפיק בממיר לערוץ 13.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "תחום שידורי הטלוויזיה חווה מהפיכה דומה לזה שעבר תחום הסלולר. פרטנר וסלקום, מייצרות כעת אתגר דומה ל-yes ול-HOT, המשיקות פלטפורמות מוזלות משלהן. היעדר הרגולציה בתחום שידורי הטלוויזיה באינטרנט, תאפשר בעתיד לשחקניות החדשות לשדר פרסומות ולשנות את שוק הפרסום בטלוויזיה העובר גם כך שינוי ממשי עקב פיצול זכייניות ערוץ 2".
מפרסמי על: שטראוס מובילה, א.ל.מ עם זינוק חריג
בדירוג מפרסמי העל נמצאת קבוצת שטראוס במקום הראשון עם הוצאה לפרסום של כ-125.7 מיליון שקלים וגידול של 28% משנת 2016. שטראוס מגדילה מאד השנה את היקפי הפרסום לתמי 4, קפה טורקי ומעדני החלב ספלנדיד. הקמפיינים המובילים הם "עלית - תפוצ'יפס - כשזה נגמר זה נגמר", ושטראוס - דנונה - PRO - עשיתם פעילות גופנית?" באמצעות אדלר ו"עלית - קפה טורקי - סובב טורקי" באמצעות באומן.
במקום השני נמצאת קבוצת בזק עם הוצאה לפרסום של כ-96.4 מיליון שקלים. הקמפיינים המובילים של הקבוצה היו: "yes נותנת חודשיים מתנה" באמצעות מקאן, "בזק - אינטרנט - SMART NET - החכם והבטוח בישראל" באמצעות אדלר ו"בזק - אינטרנט BCYBER", המגן על כל מה שמחובר לאינטרנט בבית מפני פריצות.
במקום השלישי נמצאת סופר-פארם עם הוצאה לפרסום של כ-80.3 מיליון שקלים הקמפיינים המובילים: " סופר-פארם - SUPER FIVE", "סופר-פארם - HAPPY SALE", ו"סופר-פארם - LIFE PARTY".
עוד בולטים בדירוג: קבוצת א.ל.מ עם גידול חריג ומשמעותי של 79% בהוצאה לפרסום שעומדת על 47.2 מיליון שקל, דלק מוטורס עם גידול של 38% והוצאה לפרסום של 42.3 מיליון שקל וקבוצת יוניליוור ישראל עם גידול של 33% והוצאה לפרסום של 39.4 מיליון שקל.
השנה של סמסונג: גידול של 142% בהוצאה
הבולטים בדירוג המותגים, עם גידולי תקציב פרסום של עשרות ואף מאות אחוזים היו סמסונג עם גידול של 142% בהוצאה לפרסום שעמדה על 32 מליוני שקל למכשירי הנוט 8 וה-S8 באמצעות ליאו ברנט, מקדונלד'ס שהגדיל את תקציב הפרסום שלו בכ-128% עם הוצאה לפרסום של כ-25 מליון שקל באמצעות יהושע TBWAובנק מזרחי טפחות שהגדיל את תקציב הפרסום של בכ-93% תחת הסלוגן "ממשיכים לפתוח סניפים חדשים" באמצעות ראובני פרידן.

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.