ביטוחי הרכב זינקו 30% בשנתיים והיו צפויים לרדת - זה לא יקרה

הגניבות והתייקרות חלקי החילוף הזניקו את מחירי ביטוח הרכב, הירידה בגניבות בעקבות המלחמה, היתה אמורה להוזיל את הביטוחים - אבל משהו השתבש; למה הביטוחים שלכם יעלו ב-2024?
שלי אפלברג | (17)
נושאים בכתבה ביטוח רכב

יוקר המחייה מגיע לביטוחים – ביטוחי הרכב, הדירה הבריאות והחיים ימשיכו להתייקר ב-2024. "שנת 2024, עומדת להיות שנה קשה מאוד בענף הביטוח",  צופה אמנון גור בעלים ומנכ"ל גור קבוצת ביטוח. "אנו צופים האטה בפעילות הביטוח כתוצאה מהמצב הכלכלי של אזרחי מדינת ישראל. שכן שוק הביטוח מהווה תמונת מראה לכלכלה הישראלית, כלכלה שכרגע לפחות על פי התחזיות לא מבשרת טובות".

איך זה משפיע על מכירות הביטוח?

"אנחנו מבטחים את רוב חברות ההייטק בישראל, ויש להם פחות ביטוחי פנסיה ואנו רואים ירידה בביטוחי המשרדים. בגלל ההאטה הכלכלית יש האטה בכמות הפוליסות שנמכרות והתייקרות בסכומי הביטוח של הפוליסות החדשות. נכון לכרגע שוק הביטוח הולך ומתייקר. כל מבטחי המשנה בחו"ל מייקרים מחירים ובעסקים גדולים מאוד הם מדירים את רגליהם מישראל או דורשים פרמיה עצומה שמוליכה באופן ישיר על עלויות הביטוח".

הביטוחים שלנו יתייקרו

לכאורה לא אמור להיות קשר בין המלחמה לבין ביטוחים שוטפים, אבל מהדברים עולה שתהיה לכך השלכה על מבטחי משנה וכן יהיו השפעות ספציפיות. הדוגמה הכי מוחשית היא בתחום ביטוחי הרכב. אלו התייקרו ב-30% בשנתיים האחרונות ויש דגמים שביטוח הרכב גם התייקר ב-40% ומעלה. הסיבה היא עלייה דרמטית בגניבות ועלייה בעלות של חלקי החילוף על רקע  שיבושים במערכת האספקה ומחסור בחלקים. 

האם נמשיך לחוות עלייה חדה בתשלומי הביטוח על הרכב? "אנו רואים עלייה חדה בפרמיה שמשלמים לקוחותינו על ביטוח רכב", משיב גור.

"אני לא צופה הוזלה בדמי הביטוח שישולמו בגין ביטוח רכב ב- 2024", צופה אייל טולדנו, סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף ביטוח כללי-פרט באיילון בשיחה עם ביזפורטל. לדבריו "אנחנו אחרי שנתיים מאוד קשות בענף ביטוח הרכב. כל החברות ללא יוצא מהכלל הפסידו כספים על ביטוח זה בשנתיים האחרונות. הענף הפסיד כ- 1.54 מיליארד שקל ב- 2022 ובתשעת החודשים הראשונים של 2023 אומנם צומצם במקצת ההפסד אך הוא עדיין עומד על כ- 0.5 מיליארד שקל".

מדוע נרשמו ההפסדים הכבדים?

טולדנו: "בעקבות הקורונה היה מחסור עולמי חמור בחומרי הגלם של ענף הרכבים ועלות הרכיבים התייקרה. גם המלחמה בין רוסיה לאוקרינה השפיעה מאוד וייקרה את עלות החלקים. זה הוביל לתופעת גניבות מאוד חריפה במהלך השנתיים האחרונות. מכיוון שתעריפי הביטוח לא היו מותאמים לסיכון וראינו שתשלומי הגביות שלנו בגין התביעות עלו מעל הפרמיות שקיבלנו זה ייצר הפסד".

האם גם במלחמה תופעות גניבות הרכבים ממשיכה?

טולדנו: "מתחילת המלחמה ראינו ירידה דרמטית בגניבות. רוב הגניבות של הרכבים הולכו לאזור יהודה ושומרון הנוכחות של הצבא באזורי יהודה ושומרון הקטינו את מספר הגניבות. קיווינו שהתופעה מודרה, אך לצערנו כעת אנו רואים שקצבי הגניבות חוזרים למצב אותו אנו מכירים מהעבר. הגניבות חזרו בשל כך שחלק ממשחטות הרכבים עברו לתוך תחומי הקו הירוק".

אז דמי ביטוח הרכב אותה משלמת כל משפחה ימשיכו להתייקר?

טולדנו "המחירים לא ירדו. התעריפים לא יעלו דרסטית כמו העלייה אותה ראינו בשנתיים האחרונות, אך בגלל הגניבות מהשטחים והמשבר מול החו'תים בים האדום שמשפיע על עלויות השילוח של רכבים וחלקים לרכב מחירי הביטוח ימשיכו לעלות. גם נושא הרכב החשמלי מבחינת חברות הביטוח הינו סוג של תיבת פנדורה אותה אנו ממשיכים ללמוד".

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    אלישע 04/07/2024 10:59
    הגב לתגובה זו
    ואנחנו הקורבנות שלה בכל היבט: חינוך, בריאות, יוקר דיור, יוקר מחייה בכל תחום, חרם על ישראל ועוד ועוד
  • 13.
    מדינת ישראל על סף פשיטת רגל (ל"ת)
    הרצל טעה 23/01/2024 12:12
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    ביבי זה אסון 14/01/2024 06:57
    הגב לתגובה זו
    אסור לתת לפועלים פלסטינים לחזור לעבוד בארץ , חברות הביטוח חזירות ,לא היו גניבות כבר חודשים אבל הן רק רוצות למצוץ מהציבור כסף . היכן המפקח על הביטוח ???
  • 11.
    כשהממשלה מושחתת כולם גונבים! (ל"ת)
    חיים 14/01/2024 02:36
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    מוטי 14/01/2024 02:34
    הגב לתגובה זו
    מה שאומר שעל רכב חדש שעולה 150 אלף ועושה תאונה ויש ירידת ערך של 4500ש"ח חברת הביטוח לא תשלם על ירידת הערך בכלל.הם עושים חוק לעצמם וצוחקים על בתי המשפט.והמפקח על הביטוח צוחק כל הדרך אל העבודה שתהיה לו אצל חברות הביטוח.בקיצור גנביםצעם רישיון!!!
  • 9.
    משה 13/01/2024 20:33
    הגב לתגובה זו
    כל הגנבים משוחררים והמשטרה והאזרחים נותרים חסרי אונים.
  • 8.
    קשקוש. קרטל של חברות הביטוח שמנפחים פרמיות לחינם (ל"ת)
    מומו 13/01/2024 20:30
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    יריב 13/01/2024 19:13
    הגב לתגובה זו
    אני מניח שהדוחות הקרובים של ליברה, ווישור ואיידיאיי לרבעון 4 יהיו מצויינים כשהתעריפים רק עולים וכמות הגניבות ירה בזמן המלחמה. האפקט אמור להמשך לתוך שנת 24' לפחות לרבעונים הראשונים.
  • 6.
    אלון 13/01/2024 18:25
    הגב לתגובה זו
    מה זה אומר? שהשב קונה עכשיו את החמולות במגזר תמורת גניבת רכב?
  • 5.
    מעשה פשוט 13/01/2024 16:34
    הגב לתגובה זו
    בדיקה של חצי דקה במסופון עושים תחקור שאלות ואפשר להוריד את אחוז הגניבות.
  • 4.
    עוזי 13/01/2024 15:42
    הגב לתגובה זו
    השר לבטחון פנים אחראי ישירות על המחדל של גניבות מישראל לרשות הפלשתינית. אסור לאשר כניסת עובדים או אזרחים של הרשות לשטח ישראל. נסתדר בלעדיהם.
  • משה 13/01/2024 23:48
    הגב לתגובה זו
    בן גביר, סמוטריץ' והליכוד הם היחידים שמתנגדים להכנסת הפועלים. אבל לשמאלנים כמוך העובדות לא משנות כלום.
  • לא רק בזה הוא נכשל, למעשה לא הצליח בכלום, למעט פילוג וש (ל"ת)
    אייל 13/01/2024 18:26
    הגב לתגובה זו
  • משה 13/01/2024 16:47
    הגב לתגובה זו
    לא רק בתחום הזה הוא נכשל
  • 3.
    דוד 13/01/2024 14:11
    הגב לתגובה זו
    כנראה שלא מפקחים על המחירים כי אין מוטיבציה לעשות זאת אולי הפוך למה לריב איתם אולי בעתיד נזדקק להם לג'וב
  • 2.
    מומי 13/01/2024 12:16
    הגב לתגובה זו
    וגם מסוקים לשעת צרה וגם ביטחונית למרדפים אחרי מחבלים בעקבות פיגועים
  • 1.
    חברות הביטוח כרגיל מנצלות את המצב (ל"ת)
    דן 13/01/2024 12:07
    הגב לתגובה זו
איציק עוז (אתר החברה)איציק עוז (אתר החברה)

איציק עוז - סוכן הביטוח העשיר במדינה


מאיש ביטוח למיליארדר: הסיפור של איציק עוז שמוכר חלק מסוכנות הביטוח שלו להפניקס ב-763 מיליון שקל ושהונו מוערך בכ-1.2 מיליארד שקל 



עמית בר |
נושאים בכתבה הפניקס איציק עוז

איציק עוז, בן 60, השבוע השלים אחת העסקאות הגדולות בענף הביטוח הישראלי. הפניקס רכשה ממנו 17% מאחזקותיו בחברת הסוכנויות של הקבוצה תמורת 763 מיליון שקל, במהלך שמעלה את שווי האימפריה שבנה לכ-4.4 מיליארד שקל

הדרך
מ"אגם לידרים" למיליארדי שקלים

הסיפור מתחיל לפני כשלושה עשורים כשעוז, יחד עם שותפו משה ששון, הקימו את "אגם לידרים". החברה התמחתה בפיתוח פלטפורמות תפעול ומערכות מחשוב ייחודיות עבור ענף הביטוח והפנסיות. מה שהתחיל כחברת טכנולוגיה הפך עם השנים לאחד ממנועי
הצמיחה החזקים ביותר בשוק הישראלי.

המהלך המכונן היה מיזוג אגם לידרים לתוך הפניקס סוכנויות, תהליך שהוביל לזינוק דרמטי בשווי. ב-2015, השווי עמד על כ-209 מיליון שקל בלבד. היום, לפי הערכות השווי הנוכחיות, האימפריה של עוז מוערכת ב-4.4 מיליארד שקל, עלייה
של למעלה מ-2,000% בתוך עשור.

עוז הבין את החשיבות של סוכני הביטוח בשוק הביטוח ובשוק החיסכון. בניגוד לחברות רבות שתלויות בביצועים משתנים, פעילות הסוכנויות מבוססת על מודל הכנסות יציב במיוחד. החברה מרכזת פעילות ענפה בתחומי ביטוח, ייעוץ פנסיוני וניהול הסדרים
פנסיוניים, כולל שירותים לחברות גדולות ותפעול הפקדות.

מודל ההכנסות מבוסס על עמלות מדמי הניהול שהחברה גובה, מבנה שמייצר הכנסות יציבות לאורך זמן.  בישראל למבנה הסוכנויות יש ערך ייחודי: הלקוח נצמד לסוכן לאורך שנים, במיוחד בנושאים כמו חיסכון
פנסיוני וביטוח בריאות. הסוכן מקבל עמלות ניוד והיקף גם בהעברת לקוחות בין קרנות או חברות, וההכנסה המתקבלת מצטברת לאורך זמן. הסוכנות בעצם מאגדת תחתיה מאות רבות של סוכנים.