מטוס
מטוס

הנפקות כבר בשלב האב-טיפוס: סטארט-אפ ישראלי מפתח מונית מעופפת חדשנית

שוק המוניות המעופפות הוא אחד השווקים הצומחים ביותר כיום, כשבשנתיים האחרונות הזרימו משקיעים סכום שיא של 4.3 מיליארד דולר לסטארט-אפים בתחום, אותו ישראל מובילה עם 61% נתח שוק. סטארט-אפ ישראלי מוביל פריצת דרך בתחום עם פיתוח חדשני במשקל וטווח הטיסה וכעת יוצא לגיוס ציבורי דרך פיפלביז ופותח בפניכם הזדמנות להשקיע באחד התחומים החמים בתחבורה העולמית.

נושאים בכתבה פיפלביז

סטארט-אפ בשם Pentaxi פיתח כלי טיס אוטונומי וחשמלי המיועד להיות מונית אווירית ומתכנן לשנות את הדרך שבה אנשים מתניידים בתוך ואל הערים הגדולות בעולם ולשפר את איכות חייהם של מיליארדי אנשים ברחבי העולםכלי הטיס שפיתחה החברה, עליו הוגשו מספר פטנטים הנדסיים לרישוםממריא ונוחת אנכית ועובר לטיסה אופקית והטכנולוגיה הזו בין השאר מאפשרת לו משקל הטסה וטווח טיסה גדולים יותר, כשבפיתוח הכלי יושמו פתרונות הנדסיים שונים וטכנולוגיות מתקדמות.

לפרטים והשקעה ב-Pentaxi החל מ-2,500 ₪ >

פוטנציאל שוק של 190 מיליארד דולר

פקקי הענק הם בעיה גלובלית בערים הגדולות וקצב עליית כלי רכב חדשים על הכביש גוברת על בניית תשתיות כבישים. התחבורה העירונית צפופה, מזהמת, בזבזנית ויש לה מחיר כלכלי כבד. הסטארט-אפ פונה לשוק התחבורה האווירית שמוערך בשווי ב-45 מיליארד דולר ב-2022 ו-190 מיליארד דולר ב-2027, כשמנהל התעופה האמריקאי (FAA) כבר פועל ומקדם פתרונות רגולטוריים בתחום.

הנפקות כבר בשלב האב-טיפוס

רוב חברות הסטארט-אפ שהנפיקו בתחום אינן אוחזות עדיין באבטיפוס מעופף המסוגל להוביל נוסעים. ההתרגשות סביב המגזר החדש דומה להתלהבות ששררה בהקמת יצרניות של מכוניות חשמליות, כך שהתחום נמצא במצב לוהט בו אפשר להנפיק כמעט כל דבר עבור מיליארדים, כמו למשל חברת ג'ובי אביאיישן, שהונפקה בניו יורק דרך ספאק.

המייסדים: מחלוצי פיתוח הכלים האוטונומיים

בין צוות המייסדים, המורכב מחלוצי הפיתוח בתחום, נמצא יאיר דובסטר, שכיהן כ-7 שנים כמנהל חטיבת המל"טים ובהובלתו נמכרו פיתוחים בהיקפים של מיליארדי דולרים בכל רחבי העולם. עיצוב כלי הטיס הפוקד בידי פרופ' אלכס פדואה, מעצב כלי רכב ידוע שתכנן בין השאר את החללית "בראשית".

למייסדים קשרים עסקיים ענפים ברחבי העולם מתוקף התפקידים הבכירים שמילאו בתעשייה במשך עשרות שנים - קשרים עסקיים אלו כבר עומדים לרשות החברה בפיתוח עסקי וכניסה לשווקים הגלובליים.

קיראו עוד ב"פיפלביז"

הניסיון, הידע והטכנולוגיות הביאו לכך שבתכנון של Pentaxi נלקחו בחשבון מספר רב של פרמטרים ונמצאו מספר פתרונות, עליהם הוגשו מספר פטנטים הנדסיים לרישום, המאפשרים רמת ביצועים טובה יותר משל המתחרים וכתוצאה מכך מאפשרים טווח טיסה ומשקל הרמה גדולים משמעותית משל כל המתחרים בצד יתרונות כמו נוחות הנסיעה והשימוש, הפחתת רעש ובטיחות הטיסה.

עם הגשת מספר הפטנטים לרישום, Pentaxi כבר נמצאים במגעים מתקדמים עם משקיעים גדולים מיפן, גרמניה ושוויץ, מתכננים לבצע חבירה לאחת מיצרניות הענק או למפעילי תחבורה בעוד כשנתיים-שלוש ולפרוץ לשוק הגלובאלי, כשפניהם לאקזיט או הנפקה.

לפרטים והשקעה ב-Pentaxi החל מ-2,500 ₪ >

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מאיר 27/12/2021 05:32
    הגב לתגובה זו
    למה אני רואה בעיני רוחי את פרוטליקס ואת פלוריסטם , למה נראה לי שמה שיתעופף יהיה הכסף שהאנשים ישקיעו.
  • 2.
    דורון 26/12/2021 13:01
    הגב לתגובה זו
    בגלל הכנפיים קשה לו להכנס לעיר ולעמוד בריחוף מול רוחות צד.
  • 1.
    אורי פ. 16/12/2021 16:37
    הגב לתגובה זו
    מחוץ לעיר - לא צריך את המעופף עם הפרופלורים. עדיף מטוס עם עילוי אוירודינמי קלאסי
  • מארק 01/01/2022 05:55
    הגב לתגובה זו
    הרכב עם מנוע. שקט יותר שקט ממנועי רכב בנוי על בינה מלאכותית אני רצתי גם ללכת לכוון אבל מכוון שאני לא בוגר 8200 אז לא
בקבוק תרופות ביומד תרופה
צילום: Istock

קריאה אחרונה למשקיעים: Concenter BioPharma מגייסת כספים לפיתוח תרופה חדשנית לריפוי מלא מסוכרת

החברה הישראלית קונסנטר ביופארמה יצאה לגיוס חוץ בורסאי בפלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז במטרה להגיע ל-4 מיליון שקלים; עד כה גויסו כ-3 מיליון שקלים ונותרו יומיים בלבד להשקעה

רפואה פורצת דרך: חברת Concenter BioPharma (קונסנטר ביופארמה) פיתחה תרופה ראשונה מסוגה עבור חולי סוכרת סוג 2, המיועדת לריפוי המחלה באמצעות טיפול בשורש הבעיה ולא בסימפטומים בלבד. מדובר בבשורה של ממש עבור אוכלוסייה עצומה של חולים. כעת החברה נמצאת בסבב גיוס כדי לבצע עוד השנה ניסוי קליני במרכז הרפואי שיבא כאשר צפי יציאת התרופה לשוק הינו כ- 3 שנים בלבד הודות לאישור מה-FDA למסלול רגולטורי מקוצר. מחלת הסוכרת עלתה לאחרונה לכותרות בהקשר להתפרצות נגיף הקורונה, שכן נמצא כי סוכרתיים נמצאים בסיכון גבוה יותר לחוות סיבוכים רציניים בעת הידבקות מקורונה. נכון להיום, מבין כלל החולים בקורונה במצב קשה, נמצאו שיעורים גבוהים של מטופלים שסבלו ממחלות רקע – ובהן סוכרת.
בעולם המודרני – אחד מתוך 3 אנשים סובל מסוכרת או מאובחן במצב טרום סוכרתי! 95% מבין מקרי הסוכרת משתייכים לסוכרת סוג 2. סוכרת היא מחלה כרונית, מורכבת וחשוכת מרפא, בעלת השלכות רפואיות רבות, המתפשטת בעשורים האחרונים במהירות בעולם: כך למשל, בשנות השמונים אובחנו כ-108 מיליון אנשים ברחבי העולם, וכיום מדובר על למעלה מ-422 מיליון חולים. בישראל לבדה, קרוב ל-550 אלף איש חולים בסוכרת ועוד מספר דומה נמצאים בשלב טרום מחלה. כיום, מחלת הסוכרת מסוג 2 היא מחלה חשוכת מרפא. הטיפולים הקיימים בשוק מיועדים לטפל בסימפטומים ובסיבוכים של המחלה ואינם מרפאים אותה. המחלה מחמירה לרוב עם השנים, ובנוסף התרופות הקיימות גורמות לתופעות לוואי קשות.