מטוסמטוס

הנפקות כבר בשלב האב-טיפוס: סטארט-אפ ישראלי מפתח מונית מעופפת חדשנית

שוק המוניות המעופפות הוא אחד השווקים הצומחים ביותר כיום, כשבשנתיים האחרונות הזרימו משקיעים סכום שיא של 4.3 מיליארד דולר לסטארט-אפים בתחום, אותו ישראל מובילה עם 61% נתח שוק. סטארט-אפ ישראלי מוביל פריצת דרך בתחום עם פיתוח חדשני במשקל וטווח הטיסה וכעת יוצא לגיוס ציבורי דרך פיפלביז ופותח בפניכם הזדמנות להשקיע באחד התחומים החמים בתחבורה העולמית.

נושאים בכתבה פיפלביז

סטארט-אפ בשם Pentaxi פיתח כלי טיס אוטונומי וחשמלי המיועד להיות מונית אווירית ומתכנן לשנות את הדרך שבה אנשים מתניידים בתוך ואל הערים הגדולות בעולם ולשפר את איכות חייהם של מיליארדי אנשים ברחבי העולםכלי הטיס שפיתחה החברה, עליו הוגשו מספר פטנטים הנדסיים לרישוםממריא ונוחת אנכית ועובר לטיסה אופקית והטכנולוגיה הזו בין השאר מאפשרת לו משקל הטסה וטווח טיסה גדולים יותר, כשבפיתוח הכלי יושמו פתרונות הנדסיים שונים וטכנולוגיות מתקדמות.

לפרטים והשקעה ב-Pentaxi החל מ-2,500 ₪ >

פוטנציאל שוק של 190 מיליארד דולר

פקקי הענק הם בעיה גלובלית בערים הגדולות וקצב עליית כלי רכב חדשים על הכביש גוברת על בניית תשתיות כבישים. התחבורה העירונית צפופה, מזהמת, בזבזנית ויש לה מחיר כלכלי כבד. הסטארט-אפ פונה לשוק התחבורה האווירית שמוערך בשווי ב-45 מיליארד דולר ב-2022 ו-190 מיליארד דולר ב-2027, כשמנהל התעופה האמריקאי (FAA) כבר פועל ומקדם פתרונות רגולטוריים בתחום.

הנפקות כבר בשלב האב-טיפוס

רוב חברות הסטארט-אפ שהנפיקו בתחום אינן אוחזות עדיין באבטיפוס מעופף המסוגל להוביל נוסעים. ההתרגשות סביב המגזר החדש דומה להתלהבות ששררה בהקמת יצרניות של מכוניות חשמליות, כך שהתחום נמצא במצב לוהט בו אפשר להנפיק כמעט כל דבר עבור מיליארדים, כמו למשל חברת ג'ובי אביאיישן, שהונפקה בניו יורק דרך ספאק.

המייסדים: מחלוצי פיתוח הכלים האוטונומיים

בין צוות המייסדים, המורכב מחלוצי הפיתוח בתחום, נמצא יאיר דובסטר, שכיהן כ-7 שנים כמנהל חטיבת המל"טים ובהובלתו נמכרו פיתוחים בהיקפים של מיליארדי דולרים בכל רחבי העולם. עיצוב כלי הטיס הפוקד בידי פרופ' אלכס פדואה, מעצב כלי רכב ידוע שתכנן בין השאר את החללית "בראשית".

למייסדים קשרים עסקיים ענפים ברחבי העולם מתוקף התפקידים הבכירים שמילאו בתעשייה במשך עשרות שנים - קשרים עסקיים אלו כבר עומדים לרשות החברה בפיתוח עסקי וכניסה לשווקים הגלובליים.

קיראו עוד ב"פיפלביז"

הניסיון, הידע והטכנולוגיות הביאו לכך שבתכנון של Pentaxi נלקחו בחשבון מספר רב של פרמטרים ונמצאו מספר פתרונות, עליהם הוגשו מספר פטנטים הנדסיים לרישום, המאפשרים רמת ביצועים טובה יותר משל המתחרים וכתוצאה מכך מאפשרים טווח טיסה ומשקל הרמה גדולים משמעותית משל כל המתחרים בצד יתרונות כמו נוחות הנסיעה והשימוש, הפחתת רעש ובטיחות הטיסה.

עם הגשת מספר הפטנטים לרישום, Pentaxi כבר נמצאים במגעים מתקדמים עם משקיעים גדולים מיפן, גרמניה ושוויץ, מתכננים לבצע חבירה לאחת מיצרניות הענק או למפעילי תחבורה בעוד כשנתיים-שלוש ולפרוץ לשוק הגלובאלי, כשפניהם לאקזיט או הנפקה.

לפרטים והשקעה ב-Pentaxi החל מ-2,500 ₪ >

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מאיר 27/12/2021 05:32
    הגב לתגובה זו
    למה אני רואה בעיני רוחי את פרוטליקס ואת פלוריסטם , למה נראה לי שמה שיתעופף יהיה הכסף שהאנשים ישקיעו.
  • 2.
    דורון 26/12/2021 13:01
    הגב לתגובה זו
    בגלל הכנפיים קשה לו להכנס לעיר ולעמוד בריחוף מול רוחות צד.
  • 1.
    אורי פ. 16/12/2021 16:37
    הגב לתגובה זו
    מחוץ לעיר - לא צריך את המעופף עם הפרופלורים. עדיף מטוס עם עילוי אוירודינמי קלאסי
  • מארק 01/01/2022 05:55
    הגב לתגובה זו
    הרכב עם מנוע. שקט יותר שקט ממנועי רכב בנוי על בינה מלאכותית אני רצתי גם ללכת לכוון אבל מכוון שאני לא בוגר 8200 אז לא
Green2Pass
צילום: Green2Pass

המתחרה הקטנה של מובילאיי בגיוס משקיעים - שווה לשמוע

Green2Pass מגייסת בגיוס SAFE דרך פלטפורמת PIPELBIZ. לחברה טכנולוגיה ייחודית בתחום הלידארים והיא מכוונת לשוק ענק
נושאים בכתבה השקעה פיפלביז

מובילאיי זינקה ביום הראשון בוול סטריט ב-40% לשווי של 23 מיליארד דולר. לחברת Green2Pass טכנולוגיה בתחום הלידארים שזה בעצם "העיניים של הרכב האוטונומי", היא בשוק של מובילאיי, שוק שפרופ' אמנון שעשוע הגדיר כשוק של מאות מיליארדים תוך כמה שנים. Green2Pass יוצאת לסבב גיוס הון במסגרת פלטפורמת גיוס המונים פיפלביז והיא עושה זאת באמצעות מכשיר SAFE, אשר מבטיח הנחה משמעותית עבור המשקיעים בגיוס ההון הבא של החברה. לפרטים והשקעה ב-Green2Pass החל מ-60,000 ₪ > על הטכנולוגיה הייחודית החברה פיתחה טכנולוגיה חדשנית, מוגנת פטנטים למניעת תאונות דרכים ותאונות רכבות באמצעות גילוי אובייקטים במרחב הנסיעה בטווחים שמאפשרים בלימה ותיקון טעויות אנוש. היא מתבססת על טכנולוגית ייחודית - LIDAR 10D, שצפויה להיות חלק מהתקינה והגדרת דירוג בטיחות בתעשיית הרכב ולהיות פקטור משמעותי ומכריע בסטנדרט דירוג הבטיחות של רכבים.  

הטכנולוגיה של החברה  מעוררת עניין בתעשיית ה-Anti-Drone להגנה על המרחב האווירי המתפתח של רחפנים שהפך ל"שדה קרב" עבור ארגוני טרור, לערוץ הברחות עבור ארגוני פשע ולמרחב ריגול מדיני ואזרחי. הטכנולוגיה של החברה זכתה להכרה כטכנולוגיה פורצת דרך, על ידי רשות לחדשנות והחברה עתידה להתחיל ניסוי סטאטי ברכבים במימון הרשות, לאחר שהוכיחה את יישומה ויעילותה. החברה מכוונת את שיווק והטמעת הטכנולוגיה לתעשיות עתירות משאבים שצמאות לפתרון הטכנולוגי שיעניק להן יתרון מסחרי. הטכנולוגיה של החברה מיועדת לשיווק ומסחור בתעשיית הרכב העולמית בכלל ולתעשיית הרכבים האוטונומיים בפרט, לתעשיית הרכבות ושוק ההגנה והצבאי. ייחודיות המוצר של Green2Pass הרכבים האוטונומיים זה העתיד. רוב החזאים והאנליסטים מעריכים שתוך שנים בודדות נתחיל לראות אותם בקצב הולך וגובר. בסופו של דבר – הרכבים האוטונומיים ישתלטו על הכבישים באופן מוחלט. זה שינוי תפיסתי גדול לעומת המצב הקיים, וזה בדרך. חברות הרכבים עובדות על הרכבים האוטונומיים, חברות השבבים עובדים על שבבים ייחודיים לרכבים כאלו, חברות נוספות מפתחות את המכשור המיוחד לרכבים מסוג כזה, כשליבת הפיתוח היא ביכולות הראייה של הרכב. לפרטים והשקעה ב-Green2Pass החל מ-60,000 ₪ > קיימות מספר טכנולוגיות כאשר טסלה עובדת עם טכנולוגיה שהיא פיתחה בעצמה, מובילאיי שבשליטת אינטל עובדת על טכנולוגיה שהיא פיתחה, כשלכל פיתוח יש יתרונות וחסרונות. יש עוד מספר אפשרויות כש- Green2Passמציעה פתרון לו יתרונות משמעותיים, לרבות: הפקת תמונה ברזולוציה גבוהה שמכילה אינפורמציה מ-10 ממדים שונים, מיפוי פרטים ונתונים עד רמת פיקסל בודד; השגת טווחי גילוי ארוכים באמצעות סנסור קטן, קל ודל הספק יחסית לקיים בשוק. יתרונות נוספים של הסנסור - יכולת גילוי אובייקטים מוסתרים, מדידה רציפה של טווח ומהירות האובייקט, יכולות גילוי וזיהוי גבוהות יחסית לקיים בשוק, FAR (אחוז גילוי שווא - שואף לאפס) נמוך מאוד יחסית לקיים בשוק. והכי חשוב המערכת עובדת 24/7 - בכל תנאי תאורה ובכל תנאי מזג אוויר.   מנהלי החברה מסבירים כי למוצר של החברה יש יכולת טובה משל המוצרים הקיימים בשוק. הם מסבירים כי עקיפה היא מהגורמים המרכזיים לתאונות דרכים בעולם. על מנת לבצע "עקיפה בטוחה" נדרש לזהות תנועת רכב בנתיב הנגדי במרחק של 850 מטר לפחות. לגישתם, הטכנולוגיות שזמינות כיום אינן מבצעות זיהוי במרחק מתאים לעקיפה בטוחה ומוגבלים לזהות רכבים בטווח סכנה של לא יותר מכמה עשרות מטרים עקב מגבלת תנאי תאורה ותנאי מזג אוויר, מרחק שאינו מאפשר לצאת לעקיפה בטוחה או להתריע מפני התנגשות אפשרית. המערכת של החברה מאפשרת עקיפה בטוחה. כיום, מסבירים בחברה, באף אחד משווקי המטרה אין טכנולוגיה בסטנדרטים וביכולות של הטכנולוגיה שפותחה בחברת Green2Pass. החברה נמצאת בתהליך פיתוח מואץ ועתידה להתחיל את הניסויים של המערכת להתקנה ברכבים כ-ADAS בשנה הקרובה. פוטנציאל השוק החברה פועלת במקביל במספר שווקי ענק בעולם ומכוונת את הטכנולוגיה שלה ליישום במגוון אמצעים תחבורתיים. השוק העולמי של מערכות הסיוע המתקדמות לנהג (ADAS) מוערך ב-28.45 מיליארד דולר בשנת 2021 עם צפי צמיחה שנתית ממוצעת של 10.2% בשנה (2022-2028) ועתיד להגיע להיקף של 60.54 מיליארד דולר עד 2028. השוק העולמי של הרכבים האוטונומיים הוערך ב-20.3 מיליארד דולר בשנת 2021 עם צפי צמיחה שנתית ממוצעת של 13.3% בשנה (2022-2030) ועתיד להגיע להיקף של 62.4 מיליארד דולר עד 2026. השוק העולמי של הרכבות החכמות הוערך ב-26 מיליארד דולר בשנת 2021 עם צפי צמיחה שנתית ממוצעת של 9.6% בשנה (2022-2026) ועתיד להגיע להיקף של 41.2 מיליארד דולר עד 2026. החברה נמצאת בימים האלו בגיוס משקיעים ב-SAFE דרך PIPELBIZ ומאפשרת להצטרף אליה כבעלי מניות החל מ-60,000 שקל. לכל הפרטים היכנסו לעמוד ההשקעה >