התיקון הבא בדרך והוא עלול להיות אלים; איך להתכונן לירידות?

המניות שוב בשיא כל הזמנים וזו הזדמנות להגדיל את פוזיציות המזומן; וגם, מי החברה בסקטור הרכב שהופכת חלודה לזהב?

|
(214)
אני חוזר ומזכיר לקוראים שהמניות שוב בשיא כל הזמנים וניתנת ההזדמנות, שוב, להגדיל את פוזיציות המזומן על מנת להיות מוכנים לתיקון הבא. הוא יגיע ועלול להיות אלים למדי גם בגלל שהתקשורת הפיננסית תנפח כל איתות שלדעתה מצביע על מיתון (כמו למשל אם נתוני התעסוקה מחר לא יכו הקונצנזוס) וגם בשל השמחה לאיד נגד הנשיא האמריקאי. נא להתייחס "להמלצה" זו ברצינות.
החברה שהופכת חלודה לזהב והנישה שיצרה
בחמש השנים האחרונות הניבה Copart, Inc (סימול: CPRT) פי 6.3 מה-S&P500 או פי 3.9 מהנאסד"ק ובשנה האחרונה, הניבה פי 3.3 מה-S&P500 או פי 5.3 מהנאסד"ק. לא, היא אינה בקאנביס וגם לא בסייבר. תחום העיסוק של החברה הזו טיפול, שיפוץ ומכירה, ישירות לצרכן או באמצעות מכירה פומבית, של רכבים נטושים או כאלו שאובחנו כ-Total loss. תחום עיסוק שלמשקיע של המאה ה-21 ייראה משעמם למדי אבל תראו התשואות.
כשמדברים על השקעה בסקטור הרכב הכוונה, בדרך כלל, להשקעה באחת או יותר מחברות הרכב המובילות או בסל/קרן שמייצגים אותן. אבל תעשיית הרכב הענקית מורכבת משתי קומפוננטות גדולות, תעשיית הרכב החדש ותעשיית הרכב המשומש. בסוף 2018 נסעו למעלה מ-300 מיליון מכוניות בכבישי ארה"ב (278 מיליון ב-2017), כולן כמובן "משומשות". במהלך אותה שנה נמכרו בארה"ב 17.1 מכוניות חדשות ו-40.1 מיליון מכוניות "משומשות" (היחס הזה, בין משומשות לחדשות, קבוע, פחות או יותר, מזה עשור).
המחזור השנתי ממכירת המשומשות גבוה בכ-30% מהמחזור ממכירת מכוניות חדשות. הסטטיסטיקה המעודכנת האחרונה בנושא זה היא מ-2017, אז נמכרו 39 מיליון מכוניות משומשות תמורת 760 מיליארד דולרים ו-17 מיליון מכוניות חדשות תמורת 598 מיליארד. כל ה-1.358 טריליון דולר הנ"ל זה רק חלק מהתעשייה כיוון שישנן גם נישות כמו חלקי חילוף, ביטוחים ועוד ובתחתית הסולם, מבחינת היקף העסקים, נמצאת הנישה בה פועלת Copart.
הנישה פותחה למעשה על ידי החברה שניצלה את ההתקדמות הטכנולוגית, במיוחד בתחום ה-IT, שאפשרה הקמה של נישה כזו. בהגדרה, הוא חלק מתעשיית המכוניות המשומשות ולכן גם לא התייחסו אליה עד לאחרונה כי אינה נחשבת להיט השקעות בוול סטריט. זאת הן בגלל המוניטין השלילי של הדילרים והן בשל העניין הגדל והולך במכוניות החדשות ובמיוחד בחשמליות ובאוטונומיות. במיין סטריט לעומת זאת דווקא הולך וגדל העניין במשומשות בשנים האחרונות והביקוש להן גואה.
לפי מומחי Edmunds.com, החברה המובילה באינפורמציה על תעשיית הרכב, המגמה החיובית תימשך כיוון שלדעתם מגמת הפער ההולך וגדל בין מחירי החדשות למשומשות יעביר יותר ויותר קונים למשומשות. לפי הסטטיסטיקה, מחיר רכב משומש ב-2013 ירד בכ-56% בשנה השלישית לחייו ואילו ב-2018 המחיר ירד ב-62% והמגמה נמשכת. "התנאים בשוק, לבטח אם הכלכלה תמשיך להתחזק והריבית תחזור לעלות", אומרים מומחי Edmunds, "הולכים ומשתפרים עבור הרכב המשומש ובמיוחד ברכבים בני 1-5 שנים".  
מכירות הרכב ממשיכות להתחזק
שנת 2019 התחילה, עבור תעשיית הרכב כולה, באותה צורה בה התחילה בכל אחת מחמש השנים האחרונות. הכלכלה האמריקאית מתקדמת לאיטה ומכירות הרכב, מכוניות ומשאיות, ממשיכות להתחזק וזה קורה, בדיוק כמו בכל אחת מחמש השנים האחרונות, תוך כדי איומי מומחים שהמכירות ייחלשו. ב-Edmunds אומרים כי "מומחי וול סטריט מאמינים שמה שעולה ברציפות מאז משבר 2008 חייב לרדת, לפחות בקצת. בהחלט סביר השאלה מתי?".
מכירות רכב משומש בארה"ב התחילו את היציאה מהמשבר עם 35,621,479 מכוניות משומשות שנמכרו ב-2009 וב-2018 נמכרו 40,420,462 מכוניות כאשר הציפייה היא למכירות של כ-41 מיליון "משומשות" ב-2019. מחירי משומשות ימשיכו לרדת גם בגלל זמן האחזקה המתקצר של החדשות וגם בגלל גלי החזרים גדלים מתכניות הליסינג כיוון שיותר ויותר מבעלי הליסינג מעדיפים להחזיר לסוכנויות ולא לנצל האפשרות לקניית הרכב במחיר שהוסכם מראש וגם בגלל הגידול העצום במכוניות ה SUV (ספורט ובילוי) שגם הן מוחלפות בתדירות גבוהה יותר.
ב-Black Book Vehicle, המתחרה של Edmunds, מאמינים שגם חוסר הוודאות הכללי והחשש מהאטה כלכלית יקטינו נטילת אשראי לרכישת מכוניות חדשות וקונים פוטנציאליים רבים יעברו למשומשות. "לבסוף", אומרים המומחים, "ההשפעה החיובית של המכירות המקוונות על המשומשות מדהימה".
תעשיית שיפוץ המכוניות תופסת תאוצה
כאן נכנסת לתמונה תעשיית שיפוץ מכוניות משומשות והחזרתן לכבישים שעד ל-2009-10 לא פעלה כתעשייה ממש אלא כמצבור של בעלי מקצוע בודדים שהתמחו במרכיבי הביזנס השונים. מהבחינה העסקית, האינטרנט, עבור האנשים שעיסוקם באיתור, שיפוץ, אחסון ומכירה של מכוניות משומשות שנחשבו Total loss, היה "מתנת-אל" לא פחות משהפך למתנת האל של אספנים וסוחרי עתיקות למיניהם.
"לפתע הסתבר שאם יוצרים תנאים מתאימים מתגלה שקיים שוק ענק למכוניות ולחלקי מכוניות משופצים", אמר מנכ"ל Copart, "מהרגע שיצרנו התשתית החלו קהלים חדשים להצטרף לצריכה ומכל רחבי תבל, מאספני רכבים עתיקים ועד יצרני רכב פרטיים במדינות כמו אינדונזיה, הודו ואפילו איראן, וונצואלה וקובה שם החסר ברכב ובחלפים מהווה בעיה של ממש".
התעשייה מטפלת ברכב, שנעזב או שמוגדר כ-total loss כאמור, שעובר שיפוץ, חוזר למצב תקין ויוצא למכירה, ישירות לצרכנים או באמצעות מכרזים, דרך האינטרנט בעיקר. השחקניות בנישה זו הן חברות הביטוח שרוכשות או אוספות את הרכב הפגום ומוכרות אותו למומחי שיפוץ רכבים (גרז'ניקים) וגם לפרטיים שמשפצים את הרכבים הללו לרמת  עלייה על הכביש בחזרה. "השיפוצניקים מוכרים את הרכבים לצרכנים מסוגים שונים. במאה שעברה, לפני מהפכות הטכנולוגיה והאינפורמציה, ה"חיבור" בין קוני הרכבים (חברות הביטוח), למשפצים (הגראז'ניקים) והרוכשים הפוטנציאליים (אנשים שמחפשים רכבים כאלו, אספנים וכו') היה מסובך כי מי שפעל בשטח היו בודדים ללא מנגנון מסודר שחיבר בין  חברות הביטוח למשפצים ולצרכנים.
Copart נוסדה עוד ב-1982 כאשר וויליס ג'ונסון, אדם שעסק במציאת מכוניות ישנות/הרוסות, שיפוצן ומכירתן מחדש בקליפורניה, הגיע למסקנה שלמעשה הוא פועל בתוך תעשייה גדולה שאין קשר בין מפעיליה/מרכיביה, "תעשיית חילוץ והצלת הרכב" (Automobile salvage industry) הוא כינה זאת. וויליס הבין  שמהפכת הטכנולוגיה יוצרת מצב שיאפשר לכל השחקנים בתחום לתקשר ביניהם והקמת חברות שגם יגשרו בין השחקנים באמצעות נגישות לאינפורמציה מחד ומאידך תשתתפנה בעצמן בחלק או כל שלושת המרכיבים.  "אנחנו", אמר, "נצליח בגדול כי ה IT מראה לנו דרך להפוך חלודה לזהב" וכך היה.
עד היישום לקח 15 שנה שבמהלכן הסתובב וויליס בין חברות הביטוח שמטפלות ב"הצלת רכבים", בין המשפצים ובנה בנק נתונים של משתתפים פוטנציאליים, מנגנון חיבור בין 3 הגופים, הביטוח, השיפוצים והצרכנים ועשה זאת הרבה לפני שרשת האינטרנט נכנסה לתמונה. במרץ 1994 הנפיק החברה בנאסד"ק (במחיר של 12 דולר אז או 0.5 דולר בערכי היום) אבל רק ב-1998 העלה את המערכת שפיתח לרשת. זה קרה לאחר שהחברה כבר ביססה עצמה כמתווך/סוכן הוגן בין הגופים. "האינטרנט", אמר ב-1998, "יחליף את מגרשי המכרזים למכוניות ואנחנו נוביל את הדבר הזה". ב-2003 יצא עם פלטפורמת המכירות הפומביות בשם VB2 שלמעשה היוותה התשתית לצמיחת החברה. ב-2012 החלה ההתפשטות הגלובלית.
מי את Copart ומדוע את מעניינת?
כיוון שחלק מהקוראים כבר מוכרים לי אז אתחיל בכך שלדעתי המניה יקרה מאוד כרגע ומי שקונה במחיר הנוכחי מסכן כספו ובגדול כי בתיקון היא "יודעת" לרדת. אז מה מעניין כאן? לדעתנו מניה זו חייבת להיות על הרדאר, דווקא לאלו שבטוחים שתיקון גדול, אפילו "משבר המאה" נמצא מעבר לפינה. אם הם צודקים תיווצר ההזדמנות לקנות CPRT  במחיר כלכלי או קרוב לו (שברור לי שהם עצמם במילא לא יקנו). בתיקון שהיה במחצית השניה של 2018 ירדה המניה ב-40.5% ל-44.6 דולרים ומאז עלתה ב-68%.
העניין בחברה נובע משתי סיבות. הראשונה, שבגלל החשיפה הנישה תגדל ותמשיך לגדול בדיוק כמו נישת איסוף, שיפוץ ומכירה של עתיקות ברשת. השניה, כי Copart מובילה את הנישה והרבה מעבר לכך. היא יצרה מצב שבו אינה חשופה לסיכונים שקיימים בתחום ובנתה מערכת/פלטפורמה שעושה את הכניסה לתחרות מולה קשים יותר ככל שהזמן מתקדם ונסביר.
החברה מיצבה עצמה בין בעלי המכוניות הדפוקות (חברות ביטוח בעיקר) למשפצים ולקונים, הפכה למעשה לאי ביי של רכב משופץ. עבור הקונים הפוטנציאליים פותחה פלטפורמת Search שפועלת כמערכת מכירה פומבית מתוחכמת. החברה אינה רוכשת רכבים. הרכבים שייכים לחברות הביטוח או הבעלים עד לסיום העסקה. כלומר, אין השקעת הון מסיבית וגם אין סיכון שיתקעו עם רכבים.
החברה מחזיקה ב-200 מגרשים גדולים ברחבי ארה"ב בהם המכוניות נמצאות ומשם הן נשלחות לקונה. הנוחיות שמציעה החברה לשחקני התחום היא למעשה הבסיס להצלחתה וגם החסם לתחרות. לדוגמה, מסתבר שכאשר טורנדו מכה באזור מסוים באוהיו וכתוצאה 100 מכוניות באזור המוכה הופכות Total loss אז 90% 90 פלוס מתוכן נרשמות דרך המערכות של Copart. את אותו המודל בדיוק התחילה החברה להפעיל באירופה ובמזרח ובשני המקומות אין מתחרים כלל. כדאי לקרוא הכתבה שנכתבה בסוף אפריל השנה באתר ה-MarketScreener.
ללא מתחרים: Copart מציעה מכלול ייחודי
החברה סיימה את 2009 עם הכנסות של 743.1 מיליון דולרים ורווח נקי של 141.1 מיליון או 83 סנט למניה בדילול מלא. את 2018 סיימה עם מכירות ורווח נקי של 1.8 מיליארד,  418 מיליון או 1.73 דולר למניה. הקונצנזוס ל-2019-20 עומד על 2.22 ו-2.54 דולר רווח למניה. כלומר, במחירה הנוכחי, כ-75 דולר, היא נסחרת לפי מכפיל 2019 של כ-34 פעם, גבוה!
כרגע רק 2 אנליסטים (מתוך 12) מצדדים בקניית המניה, מחירה נמצא הרבה מעבר למחיר היעד בקונצנזוס (כ-15% מעל) ואפילו המנכ"ל מכר 13 מיליון מניות לפני שבועיים. אבל אם בוחנים את הפרשנויות על החברה מגלים שיש עדיין מספר לא קטן של מומחים שטוענים שהריצה מעלה תימשך אבל כניסה בשלב הנוכחי מתאימה לבעלי לב אריה לפחות.
האנליסט האחרון שבדק אותה מהבנק סאן-טראסט בפלורידה, המליץ, לפני חודש, בקניה עם מחיר יעד של 78 דולרים. החברה אמנם מובילה את התחום אבל הצליחה כאמור למצב עצמה בפוזיציה ייחודית, אין מתחרים שמציעים המכלול שמציעה Copart. המתחרים (שברוב המקרים גם לקוחות) מתמקדים בדרך כלל בחלקים של הנישה. חברת LKQ (סימול: LKQ) למשל מתרכזת בפירוק רכבים שעברו תאונות וחברת KAR Auction Services (סימול: KAR) מתרכזת במכירות פומביות של רכב משומש.  
 
** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
תגובות לכתבה(214):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 71.
    קראתי שטרמפ "מפנטז" על החזרת בסיס הזהב לדולר (ל"ת)
    יוסי 10/07/2019 19:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • ההפך הוא הנכון
    שלמה גרינברג 11/07/2019 12:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האם פעם אחת תוכל לגבות הערותיך?
    סגור
  • 70.
    רוצים מניה טובה ללא המלצה?
    לרון 10/07/2019 17:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנרג'יקס של נתן חץ שהונפקה אתמול.
    סגור
  • מיודד עימה בכמות מכובדת מפברואר 15 בשער ממוצע 183.45!!>
    איצ ללרון 11/07/2019 16:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תודה בכל אופן. ונא לא לייצר מעיין סתירה בין רוצים מניה טובה ללא המלצה? נראה ונשמע לא טוב ואתה הרי בחור טוב ואפילו מצויין וצעיר בן 71..
    סגור
  • הונפקה כבר לפני שנה ועלתה 100%
    סתיו 11/07/2019 13:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מנסה להפתר מסחורה
    סגור
  • 69.
    אני אכן פנסיונר
    לרון 09/07/2019 22:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראו לפי שעות ומידת התגובות שלי,ובהזדמנות זו ברצוני להודות למערכת קו מנחה שמפרסמת את דברי למרות שזה לא מובן מאליו ודברי לבטח אינם מקובלים על כולם,תודה!!!!
    סגור
  • 68.
    הירידות המדוברות
    לרון 09/07/2019 21:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש לא תהיינה "מפולת" בתנאי ריבית נמוכים וממושכים,וכל נפילה יותר גדולה 3%-5% בערך תתוקן ע"י האלוגריתמים,וכפי שכתבתי לא אחת הריבית זה הסיפור,בועות אינן מתפוצצות עפ"י הזמנה לא בבורסה לא בנדל"ן ואפילו לא ב"מחיר למ"ס"תכן!
    סגור
  • קצת בעייתי...
    עודד 19/07/2019 11:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כל נפילה תתוקן על ידי האלגוריתמים...איך אתה מסביר את הנפילה בסוף שנה שעברה של 20%...?
    סגור
  • 67.
    שלמה, מה קורה עם 3C
    יוסי 09/07/2019 18:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ירדה מ-220 ל-165 . נחשבה למניה יציבה בגלל המספר הרב של המוצרים שלה
    סגור
  • MMM (ל"ת)
    MMM 09/07/2019 19:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3m
    לרון 09/07/2019 22:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היתה בשער גבוה מעל ל 200 וסה"כ היא מייצגת "כלכלה ישנה " וצמיחתה מוגבלת בשלב זה לפחות!
    סגור
  • RBC קפיטל הורידו מהמלצה ל"קנית יתר" ל"תשואת השוק" (ל"ת)
    הורדת המלצה 09/07/2019 21:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 66.
    למגיב 64 אלו מילים ריקות של טראמפ
    מילים בלי סוף 09/07/2019 17:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא שונה מביב שהצהיר אתמול שבממשלה הבאה יעביר את מעונות היום למשרד החינוך. יש מישבהוא שמתנגד לזה ? כולם בעדאבל זה אף פעם לא יתבצע כי העלות היא 8 מיליארד שקלים. (או חוק חינוך ארוך - יום לימודים ארוך) שעבר לפני 20 שנה אבל לא מיושם ברמה ארצית כי העלות היא מיליארדים. מילים בלי סוף
    סגור
  • כדאי סוף סוף להפנים
    לרון 09/07/2019 22:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טראמפ עושה את הדברים נכון,ומעבר לזה אדם אחד לא יכול טכנית ובגילו לעשות הכל לבד,יש לו לבטח צוות יועצים גדול ,למרות שזה נראה טוויטר לבד!
    סגור
  • ולקית בשלומיזם
    התחלת בהערות מחוכמות 10/07/2019 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לך דחוף לרופא .לא בשבילך . אחרים יכולים להידבק !!!
    סגור
  • עשה נכון ? רשימת הנזקים בלתי נגמרת ...
    איזה דבר הוא ... 10/07/2019 10:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יכול להיות שבגילך לא תזכה לראות את ההשפעה ההרסנית שלו בכול תחום ... הנכדים שלך הם אלו שיסבלו .
    סגור
  • טען עוד
  • מה הקשר לגיל שלי
    לרון 10/07/2019 14:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היסטוריה לא שופטים בהתהוותה,אלא לפחות 30 שנה מאוחר יותר!ב 1973 חשבנו שהמדינה נגמרה ועובדה שאנחנו עדיין כאן לטוב או לרע!
    סגור
  • את דעתך ? תכתוב על מה שקרה לפני 30 שנה .
    אז למה אתה מביע ... 10/07/2019 15:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם גילך האמתי הוא כפי שאתה טוען ... אולי עוד 30 שנה לא תהיה פה כדי להבין מה טראמפ עשה ועושה ... אני מאמין שלפני זה הנשיא האמריקני הבא יימחה כל זיכרון ושריד מה(מו)פרע(ה) הזה .
    סגור
  • 65.
    עצה בחינם מידיד
    לשלמה 09/07/2019 16:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתי מציע שבמקום "ברצוני להבהיר שוב שכאשר אני כותב "תיקון אלים" אני מתכוון לתיקון של % 10 פלוס שיגיע אך ורק בגלל ההערכות הנוכחיות הגבוהות ולא בשל "מיתון שמתקרב". אסביר שוב, בפרוטרוט, את דעתי לגבי המשך המצב בכתבה הבאה. " (זה שלך) תסביר למה השוק לא יורד למרות צפי לדוחות חלשים נתוני מקרו רעים וסבירות גבוהה למיתון - אל תדאג אף אחד לא יידע ששינית את דעתך (אני לא אגלה לאף אחד ) ובין כה הם רגילים .
    סגור
  • תודה בעד ההצעה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/07/2019 08:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • השוק לא יורד כי האלטרנטיבות בריבית 0
    מישקה 09/07/2019 20:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא קיימות
    סגור
  • אלא אם השוק חיובי . עדיף לקבל אפס ריבית מאשר להפסיד .
    אין לזה שום משמעות 10/07/2019 11:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השאלה האמתית : מדוע השוק חיובי עם כל הזבל מסביב ?
    סגור
  • לכן בונים תיק מפוזר
    לרון 10/07/2019 17:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מממשים חלק בעליות וקונים שוב בירידות ועושים stock picking וכדי לדעת זאת צריך ללמוד ולא בקורס שוק ההון בהתכתבות אלא לאורך שנים וכבר נאמר "אין חכם כבעל.....קורס של שבועיים חחחח...
    סגור
  • נכון
    לרון 09/07/2019 22:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ריבית נמוכה יוצרת בועות כי רק אגח" 5% מהווה תחליף לסיכון מנייתי העומד על 8% שנתי!
    סגור
  • האגח במשבר (ל"ת)
    לא 17/07/2019 17:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 64.
    אשמח לדעתך לגבי הפרסום הנל "מעריפי תרופות וכו"
    אורי 09/07/2019 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני זוכר לפחות 3 שנים אחורה (בתקופת הבחירות לנשיאות) שטענת אם אני זוכר נכון ששנים על שנים מדברים על הורדת מחירים וכו אבל הטכנולוגיה רצה קדימה, החולים ידרשו את ההכי טוב ויהיה קשה מאוד לייסם הורדת תעריפים משמעותית. "טראמפ הורה בסוף השבוע האחרון לפקידי הממשל להכין פקודה ביצועית שתאלץ את חברות הביטוח הפדרליות לרכוש תרופות לפי מדד ייחוס, ומה שאמור להביא למצב בו האמריקאים לא ישלמו על תרופות יותר מהמדינה בה מחירי התרופות הם הנמוכים בעולם, כפי שהגדיר טראמפ. "מדוע אומות אחרות - כמו קנדה - ישלמו פחות על תרופות מאיתנו"? שאל טראמפ. צריך לציין כי ישנן מדינות מתפתחות עם תמ"ג מאוד נמוך, כך שמן הסתם לא ניתן יהיה לקחת אותן כמדגם ייחוס. ובכל זאת הדיווח גרר רעש שהכביד על המניות בסקטור."
    סגור
  • 63.
    שואל המוהל:
    לגרינברג 09/07/2019 15:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם האלים או לחילופין אותם מ10%התחילו בעת שאפל הייתה 234?? או שאין קשר והספירה התחילהממקום אחר ואפל סתם תיגלוש במידרון כפי שאמש רמזאו אמר במילים אחרות מבין עניין שחתך לה את ה A??ונשאר רק PPLE שממש מקביל ל FAIL?? לתשןבה אמיתית מהממוען או כל אחד אחר מחכה טיפ החיים !!
    סגור
  • תשתה קצת מים קרים ותירגע.
    גרישה 09/07/2019 20:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עזוב אותנו עם הביבולי חוסר מוח שלך
    סגור
  • 62.
    מי אני אמזון?
    לרון 09/07/2019 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניה נהדרת שהשתוללה בכיף עד שגב' בזוס גילחה ממני חצי,מי רוצה להריץ אותי לגבהים חדשים?
    סגור
  • אני מניה שכל "משקיעי הערך" המהוללים
    אלפרד 09/07/2019 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ספרו אותי, לא את אפל, לא את פייסבוק, לא את נטפליקס.כן משקיעי הערך אלק, מושג של "יעני מבינים" בשוק ההוןכבר מעל עשור אוכלים חצץ ממניות כמו אמזון ושות'
    סגור
  • 61.
    למה שוב לכתוב על מניה בשיא?
    לרון 09/07/2019 12:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי את cprt?"אני" מניה משתוללת זה 5 שנים ועכשיו סו"ס שמו לב אלי,יופי "לי"!
    סגור
  • לרון אתה מגיב הרבה יחסית לבן 71
    גרוס 09/07/2019 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובעיקר מגיב שטויות.יכול להיות שהתבלבלת בספרות ואתה בן 17 ולא בן 71 ??
    סגור
  • אני יקה כלומר יק"ה יהודי קשה הבנה
    לרון 09/07/2019 22:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הורי מגרמניה ובתור שכזה אני יודע ש"גרוס" בגרמנית זה גדול ו"קליין" זה קטן ודי לחכימא ברמיזא!
    סגור
  • תודה על המחמאה
    לרון 09/07/2019 22:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחשוב מה שתרצה,בגילי שהוא הגיל של טראמפ אני לא מזיז עולם כמוהו סתם מזיז מקלדת,בעיניך שטויות? גם גרינברג חושב כך ,אז שיהיה כך,ואתה בוודאי לא עברת 7.
    סגור
  • אתה מוותר בלי קרב? מה נהיה איש? תן בראש אם זה הגרינברג:
    היי לרון המכובד 09/07/2019 14:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או כל דרדס אחר.
    סגור
  • הוא כתב שהיא בשיא. לחכות.
    פריצי 09/07/2019 12:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אתה סתם מתפרץ לדלת פתוחה..?
    סגור
  • ואיזו דלת פתוחה או סגורה? והאם אפל שועטת לשוק דובי 20%- (ל"ת)
    מי זה הוא? 09/07/2019 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 60.
    האמנם הדתה
    לרון 09/07/2019 11:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באתר ביז? התחיל עם קבלה ממשיך עם תיקון הנפש ,מה זה תיקון נפש?תהיה ישר זה תיקון לדוגמא!
    סגור
  • 59.
    מפולת בפתח (ל"ת)
    יואל 09/07/2019 08:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שוב ובפעם המי יודע מה
    לרון 09/07/2019 22:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפולות לא באות עפ"י הזמנה לכן הומצא המונח "ברבור שחור"!
    סגור
  • 58.
    קראתי שיש סנטורים שרוצים לעצור את ה-BUYBACK
    יוסי 09/07/2019 05:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש טענות שבמקום להפנות כסף למיזמים חדשים, הכסף מושקע במניות של החברות (=ומתגמל את הבכירים והמשקיעים)...
    סגור
  • buyback
    לרון 09/07/2019 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נהוג לעשות כדי לעודד מניות בשפל,אכן זה חשוד "להריץ" בגבהים אלו!
    סגור
  • יש גם כאלו (ל"ת)
    שלמה גרינברג 09/07/2019 11:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 57.
    שאלה לשלומה בנושא TAG (תגיות)
    מר מאני 08/07/2019 22:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום רב האם יש אפשרות לצפות בכתבות שלך (ארכיון) בעזרת מה שמכונה תגיות? האם בצעת איזה שהוא תיוג בעבר, ואם לא האם אתה מוכן לשקול לעשות זאת בעתיד? זה יקל על הקוראים שלך למצוא התייחסות לנושא מסוים בקלות רבה. למשל: בריאות#, תעשיית הרכב#, קמעונות מזון# וכו, תודה רבה
    סגור
  • תשאל בביזפורטל (ל"ת)
    שלמה גרינברג 09/07/2019 11:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • בררתי, יש משהו, לא הגלגל הכי מחודד בכיתה (ל"ת)
    מר מאני 09/07/2019 20:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 56.
    תמיד, אבל תמיד
    מר מאני 08/07/2019 22:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין לקרוא, מאוד!
    סגור
  • 55.
    התיקון של ראש השנה הולך ומתקרב, ונקווה שלא יהיה אלים
    מתפלל לנס 08/07/2019 21:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא התיקון בבורסה, אלא התיקון בנפש פנימה
    סגור
  • 54.
    טראמפ עבר ממלחמת סחר ל"מלחמת מטבעות"...מתי הוא ירגע כבר
    יוסי 08/07/2019 21:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ברור שמלחמת הסחר עם סין (=וכל השאר) לא הסתיימו, אבל ויטנאם למשל חתמה על הסכם סחר מוצלח עם האיחוד האירופאי (=כדי לא להיות מאוימת ע"י טראמפ)
    סגור
  • לדעתי בלבד
    לרון 09/07/2019 11:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנשיא ההיפראקטיבי ביותר בהיסטוריה,אכן כבר "נכנס "כך להיסטוריה!
    סגור
  • ויאטנם
    שלמה גרינברג 09/07/2019 11:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההסכם עם אירופה לא נעשה כנגד טראמפ אלא בהסכמתו. תלמד בבקשה על מצבה של ויאטנמם ותבין שזו לא תעשה הסכמים "נגד טראמפ".
    סגור
  • את השטויות האלו . (ל"ת)
    מאיפה אתה ממציא ... 09/07/2019 13:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 53.
    תודה רבה לשלמה. מחכה לכתבה הבאה (ל"ת)
    ירמי 08/07/2019 17:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 52.
    הגרינברג צפה תיקון אלים נבהל מעצמו ותיקן ל10%.נו שיהיה! (ל"ת)
    בסדר 08/07/2019 16:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • והיכן ראית זאת? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 09/07/2019 11:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • גם זה משהו !!! כבר התרגלנו לשינויים הרבה יותר קיצוניים. (ל"ת)
    לפחות לא להיפך ... 08/07/2019 19:27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 51.
    Nektar
    יהודה 08/07/2019 08:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה היקר. ברשותך מניה זו מומלצת באתר דהמרקר עם אפסייד של 93% . מה דעתך? תודה מראש
    סגור
  • Nektar Therapeutics
    שלמה גרינברג 09/07/2019 11:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכול אפשרי, מי אני שאתווכח עם דה מרקר. אבל זו חברה מאוד מעניינת ועם המון "חלומות".
    סגור
  • 50.
    ירידות
    מצח 07/07/2019 20:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלום לפי הקבלה וזה נראה ממש בשטח יהיה מיתון וכבר יש מיתון הולך ומיתהווה כך שעצתי לכול מי שחושב שאפשר לבזבז בטרוף כמו שאין מחר ?תתחילו לחשוב ..ולהיות אחראיים..ותפסיקו לבזבז
    סגור
  • אתה גאון !! (ל"ת)
    ירון 08/07/2019 10:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • "לפי הקבלה"?
    שלמה גרינברג 08/07/2019 08:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הייתי שמח לראות מהיכן לקחת את השטות הזו
    סגור
  • מזלזל במקורות (ל"ת)
    איזה חרה איש 08/07/2019 22:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • הדתה
    לרון 09/07/2019 11:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר אמרתי!אכן איש באמונתו יחיה ,בלבד!
    סגור
  • שלמה..."אדם באמונתו יחיה" (ל"ת)
    בעל החשבונית 08/07/2019 21:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • מצטרף בכייף לקורא ומקיא הקודם!! (ל"ת)
    שובל 08/07/2019 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 49.
    לא חכמה לדעת
    לרון 07/07/2019 19:27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שאנחנו בחלק הבעייתי של השנה שיימשך עד נובמבר עם תנודתיות וסטיית תקן גוברת!
    סגור
  • ומה יקרה בנובמבר ? תבדוק בבקשה
    פסיה 08/07/2019 10:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בכדור הבדולח שלך ותעדכן מה יקרה בנובמבר.. זה מאוד חשוב כי אני מחתנת את הבן וחייבת לדעת עם יהיו 28 מעלות או 22.
    סגור
  • שיהיה במזל
    לרון 08/07/2019 15:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל מאורעות כנ"ל הופכים את ה"חוגג" עני יותר,אין מה לעשות,הייתי עושה סיבוב קודם באטלנטיק ס או לאס וגאס ונהיה עוד יותר עני כנראה!
    סגור
  • נא לרשום ולאמר אז "סליחה"
    לרון 08/07/2019 15:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנובמבר 2019 עליות!
    סגור
  • עד נובמבר איזו שנה? אני מבין שאינך מתכוון ל 2019! וגם
    ללרון 08/07/2019 10:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה הכוונה החלק הבעייתי? אני מאמין שאני יודע להסתדר גם בחלק הבעייתי" וגם בחלק הרגוע ומניב. אני מניח שגם אתה מסתדר בכל מצב..ומצליח לקבל תשואה שנתית על תיקך כל שנה של לפחות 20%. האם צדקתי?
    סגור
  • הגזמת
    לרון 08/07/2019 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תיק סביר מניב 8% ממוצע שנתי,לידיעתך בכל 71 שנותי לא הייתי בחובות או אובר יום אחד,הבנק מנסה לדחוף לי הלוואות מזה שנים אך לא מצליח!
    סגור
  • 48.
    הכלכלה עולמית מאד מורכבת ודינמית, וכל אחד צופה אחרת
    יוסי 07/07/2019 14:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש מיליון פרשנים, מיליון אנליסטים ומיליון שיטות פעולה ואסטרטגיות. לשלמה יש את הניסיון, הידע (=העצום שמתעדכן כל הזמן) והפרשנות שלו. אפשר להסכים ואפשר לא. לא מבין ההתמרמרות
    סגור
  • צודק 100% (ל"ת)
    צדי צרפתי 07/07/2019 17:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אז אל תבין. וגם לא כל כך מסכים. (ל"ת)
    רמי 07/07/2019 16:06
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 47.
    מה ימנע מהמדדים לפרוץ את השיא מבלי לתקן, כמו שקרה בעבר? (ל"ת)
    משה 07/07/2019 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    ואפילו המנכ"ל מכר 13 מיליון מניות לפני שבועיים=שורט!!!
    עמי 07/07/2019 13:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואפילו המנכ"ל מכר 13 מיליון מניות לפני שבועיים=שורט! לחכות להיווצרות של חולשה במחזורים או נר אלים של מוכרים וכדומה. אז לבצע שורט עם סטופ מעל השיא בכ3%. צריך לראות יותר טוב בגרף מה יווצר אז. ואפילו המנכ"ל מכר 13 מיליון מניות לפני שבועיים זה איתות צועק מהמנכ"ל!
    סגור
  • תבדוק קודם ואז תגיב
    שלמה גרינברג 07/07/2019 17:51
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זו טעות שלי, המנכל Jayson Adair מכר ב 13.5 מיליון דולרים לא 13 מיליון מניות והוא מוכר כפי שהחוק דורש ממנכ"ל אמריקאי, לאחר הודעה מראש כפי שעשה גם בשנה שעברה ובאותו סכום לערך.
    סגור
  • מי המנכ"ל שמכר? מה הוא מכר בשורט?
    מי המנכ"ל? 07/07/2019 14:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לפעמים שורט, אלה המכנסונים הקצרים של נשים, כידוע
    סגור
  • 45.
    אף פעם לא צדק בתחזיותיו! (ל"ת)
    משה 07/07/2019 09:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • משה, כנראה התבלבלת, זה לא כתבה של גורביץ. לדעתי שלמה
    אחת שמבינה א 07/07/2019 12:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    צודק, אחרי שיאים חדשים יהיה תיקון , בתחילת 2018 כשהתחילו קצת ירידות, גורביץ אמר זהו, העליות הסתיימו גל ירידות לפנינו, שלמה גרינברג אמר שדווקא הוא חושב שיהיו שיאים חדשים . וההמשך ידוע....
    סגור
  • כן צדק גרינברג לפעמים אבל מצד שני גורביץ אחלא אדם (ל"ת)
    למשה 07/07/2019 13:19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • ממש לא התבלבלתי מרשעת עלובה (ל"ת)
    לאלין/אחת ש 07/07/2019 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 44.
    כל פעם שמישהו כותב שיהיו ירידות אנשים תןקפים
    יובי 07/07/2019 08:39
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שלמה אדם רציני ןמנתח דברים לעומק וכן.לדעתי יש במה שהוא כותב הגיון אז תשימו לב לדבריו
    סגור
  • צודק 100% שלמה תותח. (ל"ת)
    ארדן 07/07/2019 09:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • איזה סוג פגזים הוא יורה ולאיזה כיוון (ל"ת)
    אורן 07/07/2019 16:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אורן אתה קומיקאי על. פשוט מצחיק בטירוף (ל"ת)
    גל 07/07/2019 17:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ישבור משמעותית את השיא של סוף שנה שעברה.
    השאלה היא מתי השוק 07/07/2019 09:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי דבריו של גרינברג השוק יקר, וצריך לממש בשיא הקודם. השיא צריך להישבר מתי שהוא, לא כן?
    סגור
  • 43.
    דוח התעסוקה מצוין
    שלמה תודה 07/07/2019 08:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עדיין צפי לירידות חדות?
    סגור
  • השוק ירד בעקבות הנתונים, כי הדו"ח מרחיק הורדת הריבית
    יוסי 07/07/2019 15:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לבורסה כידוע היגיון משלה
    סגור
  • משרות שכר מינימום
    לא בטוח 07/07/2019 11:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נתון חלקי- מדובר על משרות בסיס של עבודות בשכר מינימום עם דגש על אנשים שלוקחים אותם כמשרה שניה ושלישית רק כדי לגמור את החודש. מצב החוב האמריקאי לא טוב ונתוני הצריכה לא מראים תוצאות מעודדות.
    סגור
  • 42.
    תודה שלמה. (ל"ת)
    זאב 06/07/2019 22:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 41.
    שוק הרכב
    עבד 06/07/2019 20:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך להיות מסחר חופשי בכל השווקים בעולם
    סגור
  • 40.
    המדדים שוברים שיאים אבל רוב המניות לא הגיעו בכלל לשיאים
    המעניש 06/07/2019 18:30
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יש משהו בלתי מוסבר , אם תסתכלו טוב בכל המניות הגדולות והקטנות רובם נמצאים הרחק מהשיא שאליו צריכים להגיע . ברוב המניות יש מרחק של 30% - 40% ירידה מערך השיא אז על מה הכתבה מדברת כשלעמה היא מכוונת למדדים ששוברים את השיאים ומה עם המניות שנמצאים בתחתית האם לא נראה הדבר הזוי ?! זהירות תמיד נדרשת .
    סגור
  • "ברוב המניות יש מרחק של 30% - 40%"
    שלמה גרינברג 07/07/2019 12:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פשוט לא נכון עובדתית, מדד הראסל, שכולל 3000 מניות גם הוא בסביבות השיא ומדד הנאסד"ק שמכיול למעלה מ 3.3 אלף מניות וגם הוא בשיא. אז מה לדעתך זה "רוב המניות"?
    סגור
  • הרבה יותר כמה טבע וזנרל אלקטריק ואפלא ודויטששא בנק (ל"ת)
    ועוד איך נכון ואפילו 07/07/2019 13:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ואלו מייצגות? 3 חברות שנקלעו למשבר? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 08/07/2019 08:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • כתובים 4 מניות (ל"ת)
    אבל 09/07/2019 10:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    גורביץ צודק במעל ל 80% וזה מה שחשוב (ל"ת)
    ניר 06/07/2019 17:01
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 38.
    לא הבנתי
    מייק 06/07/2019 16:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם צפוי תיקון אלים מדוע לא להתחמש בבורסות האמריקאיות בטפיקי השקעה שאפשר לנצל הירידות כדח להרוויח המון
    סגור
  • "צפוי" זה לא אומר שזה וודאי, ותעשה מה שאתה מבין (ל"ת)
    צפוי מייק, צפוי 07/07/2019 15:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 37.
    מספיק להפחיד
    הנביא 06/07/2019 16:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מתכוננים לתיקון. פשוט בןפגיפ וממשיכים. לפי כל הפרמטרים - תיקון פיבונאצ'י ואחר כך ראלי אדיר. זה יהחה כל כך מהר, שלא שווה ךשבת על הגדר ולצפותצךראלי מהצד.
    סגור
  • 36.
    אומנם יש צדיק אחד בסדום ושמו שלמה גרימברג
    צפוני 06/07/2019 15:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איש יקר, אני מאוד קורא ומעריך את הכתבות שלך אך חברות/מניות שטסו יש המון וגם הדיוט כמוני יכול למצוא. החוכמה היא להביא חברות לפני שהם טסות לחלל תודה
    סגור
  • צדיק אמרת? אלוהים ישמרנו מהצדיקות שלו (ל"ת)
    ארה'לה 07/07/2019 16:11
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • שלמה כיודע לא יועץ ולא מייעץ, רק מעריך ונותן פרשנות
    דרומי 07/07/2019 15:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אולי תלך למנהל תיקים או ליועץ בבנק
    סגור
  • אתה מעוניין שהוא גם ינגב לך את הטוסיק
    סבירסקי 07/07/2019 09:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    או רק ייתן לך רשימה של מניות לפני שהיא ממריאה ??
    סגור
  • הוא לא גורביץ. גורביץ כבר 8 חודשים מזהיר ממפולת.
    גרינברג אכן רציני. 07/07/2019 09:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שהקשיב לגורביץ, בחצי שנה האחרונה, אכל אותה חזק. הוא פיספס בענק.
    סגור
  • 35.
    אם הפד לא יורד ריבית ב 31.7 - הצפי 92 אחוז שיוריד
    יהיו יופי של ירידות 06/07/2019 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "החוזים על הריבית הפדרלית, המשקפים את ציפיות השוק מהריבית בארה"ב, מעניקים כעת הסתברות של 9% בלבד להורדת ריבית של 0.5% בישיבתו הקרובה של הפד ב-30 וב-31 ביולי, לפי נתוני CME. זאת לעומת סיכוי של 30% שהעניקו לכך לפני פרסום דו"ח התעסוקה. בה בעת, החוזים מעניקים הסתברות של 92% לכך שהפד יוריד החודש את הריבית ב-0.25%, לעומת סיכוי של 70% לפני פרסום נתוני התעסוקה."
    סגור
  • 34.
    ברור יהיו ירידות גם, אבל גורביץ יודע נשאל אותו חחחחחחחח (ל"ת)
    אלין 06/07/2019 14:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • באיזה מושב זקנים את? (ל"ת)
    לחחח 07/07/2019 13:25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 33.
    VT תשואה שנה וחצי 2.5 אחוז
    VT 06/07/2019 13:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    התעודה גם מחלקת דיבידנד שנתי של 2.33 אחוז. התשואה הנל מתאריך 26.12.2017
    סגור
  • sp500 עלה ב 1.7 אחוז מאז השיא בתאריך 17.9.18 (10 חודשים
    sp500 07/07/2019 08:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועלה ב 11.8 אחוז מאז 26.12.2017 (שנה וחצי אחורה) - עלה מ 2673 ל 2990.
    סגור
  • נו אז מה ? (ל"ת)
    גוז גדול 06/07/2019 22:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 32.
    שמענו את זה
    מאיר 06/07/2019 13:18
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לפני שנה
    סגור
  • שכחת את התיקון של נובמבר, של 20%...? (ל"ת)
    וכבר שכחת? 07/07/2019 07:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 31.
    תסבר איך מיד אחרי תיקון יבוא עוד תיקון
    כתב אדיוט גמור 06/07/2019 13:11
    הגב לתגובה זו
    3 3
    כל הקטע בתיקון שזה ירידה קלה לפני המשך המגמה
    סגור
  • קורא אוויל ומגיב שטויות
    משה 06/07/2019 22:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה מה שאתה. לא הבנת מה שלמה כתב בכלל. זה הרבה מעל לרמה הנמוכה שלך. אז לפחות אל תגיב
    סגור
  • איפה ראית שכתוב שמיד אחרי תיקון יבוא עוד תיקון?! (ל"ת)
    משה 06/07/2019 18:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    גורביץ
    שלמה 06/07/2019 11:35
    הגב לתגובה זו
    22 5
    תיקח שיעור אצל גרינברג-איך לעזור למשקיעים ולא לחרטט אותם עם נאום הצפרדעים
    סגור
  • חוצפן (ל"ת)
    משה מיציע א 07/07/2019 00:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גורביץ טועה המון פעמים (ל"ת)
    לירן 06/07/2019 13:48
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • צודק בגדול (ל"ת)
    והמון הרבה יותר 07/07/2019 13:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 29.
    כל הכתבים חסרי הידע
    רובי 06/07/2019 10:46
    הגב לתגובה זו
    7 3
    אף פעם לא פגעו נכון בדיאגנוזה שלהם.כאשר השוק עולה אומרים הוא ירד וכאשר השוק יורד כותבים הוא יעלה. אלה דברים ברורים לכולם. חשוב להם לדעת שהעולם גדל ומתפתחת והשוק פועל על פי הצרכים ולא הספקולתיות
    סגור
  • תקרא שוב את הכתבה אתה מתקשה בהבנה (ל"ת)
    רובי קישטה 06/07/2019 22:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 28.
    ,אחרי שתימכרו מה תעשו בכסף ?
    לילי 06/07/2019 10:42
    הגב לתגובה זו
    8 1
    תשבו עם הכסף בריבית 0 ותיכנסו לאחר שהמשבר יגמר והשוק יחזור לעלות וכרגיל תחזרו לאחר שגרינברג ואחרים יודיעו שהשוק שבר שיאים
    סגור
  • השקל בינתיים חזק מול הדולר והיורו, ונראה שהמגמה תמשיך (ל"ת)
    יוסי 07/07/2019 07:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לילי דבילי (ל"ת)
    בני 06/07/2019 22:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לילי אתה נשמע ממש דבילי (ל"ת)
    רותי 06/07/2019 22:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    אם שלמה שינה את הטון לגבי שוק המניות
    טוני 06/07/2019 08:46
    הגב לתגובה זו
    12 0
    מה יגידו אזובי הקיר??? עד לא מזמן אמרת שתיקון אלים או מפולת לא יקרו כי... כך וכך וכך. כל בר דעת מבין שהבנקים המרכזיים מריצים את השווקים עי הבטחות מילוליות ( כל פעם שמגמגם נאמר שיעשו הכל בלה בלה בלה ) הזרקות כספים , ריבית אפסית, שוק אג״ח, מאפשרים לבנקים אבל לא רק לרכוש כמויות עצומות של המניות של עצמם, הורדת מס ועוד. אמצעים מלאכותיים בלבד. השוק עצמו נטו היה קורס אלמלא אלו. שמו להם הנגידים והממשל את שוק המניות כמטרה נעלה מספר אחת כאילו שוק המניות הוא הוא עיקר הכלכלה. טירוף.
    סגור
  • טוני סופראנו אתה מומחה גדול תכתוב טור (ל"ת)
    אלון 06/07/2019 22:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חברים, קראתי את כל התגובות, כל מה שכתבתם כבר מגולם בגרף (ל"ת)
    Sassi6 07/07/2019 12:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • מה זה אמצעים מלאכותיים?
    יאיר 06/07/2019 22:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרבה גורמים משפיעים על שוקי ההון? אין דבר כזה ״מלאכותיים״. כל הגורמים שהזכרת יש להם חלק בהשפעות על שוק ההון ואין שום דבר מלאכותי כאן.
    סגור
  • מה אתם רוצים משלמה מעוז אני דווקא מאד מחזיקה ממנו (ל"ת)
    שלי 06/07/2019 21:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    מזל משמיים ש99 אחוז אני בחו״ל
    ברוך 06/07/2019 07:46
    הגב לתגובה זו
    5 3
    ופה כל אחד לו יכול להזיז לי כלום פה בארץ זה קטסטרופה להיות יש כאן אנשים שעושים במיכנסיים רואים טיפה ירידות לא ישנים כל הלילה על דאגה הכל בשליטה העליות ימשיכו שבת שלום לכולם
    סגור
  • אולי הנ"ל "מלמעלה"
    לרון 09/07/2019 12:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ייבש את ידם של המתעללות בפעוטות?
    סגור
  • באמת מזל ש99% אתה בחול חבל שלא 100
    גילי 06/07/2019 22:50
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תעשה טובה ותשאר עוד 1% בחול.
    סגור
  • האחוז האחד האומלל שאתה כאן איתנו לעזעזל. (ל"ת)
    איזה באעסה 06/07/2019 12:03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • חחחחחחחחחח (ל"ת)
    מיקי 06/07/2019 22:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    המניות בשיא הירידות אם ירדו עוד זה יהיה אישור לטוטאל
    אצלנו בחצר 06/07/2019 07:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לוס ומחיקה. ואצלנו תעשיית המשומשות המשופצות כבר עובדת טוב בשטחים. גנבי רכבים שבאים במשאית לשכונת אם המושבות וגונבים רכבים וכל מכונית משומשת הרוסה שנמכרת עוברת לשטחים אצלנו יש שר תחבורע מעולה מאז שהוא שר אנחנו עם רב קו כמו סרדינים מעוכים באוטובוסים אפילו התיירים הולכים ברגל. . אצלנו עגלה עם סוסה זה לא שיר זה המציאות המחייבת
    סגור
  • צודק .. (ל"ת)
    גל ארז 06/07/2019 22:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    הליצן מאיים בתיקון ומאשים את התיקשורת בתיקון (ל"ת)
    מזכיר לי מישהם 06/07/2019 07:15
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • לפחות היה עושה טוב לאנשים כליצן רפואי אבל סתם ליצן טרחן (ל"ת)
    שמיר 06/07/2019 12:05
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • אתם רוצים עליות? קבלו עליות, .....אממה זה לא בידיים שלי (ל"ת)
    Sassi6 07/07/2019 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    לו צריך להיבהל מחוכמולוג ממה שאמר
    ברוך 06/07/2019 07:05
    הגב לתגובה זו
    1 4
    הבורסה תמשיך לעלות בגדול ולטוס למעלה טראמפ לו יתן לזה לקרות לפני בחירות בפתח יש הבדל מה שאמר בכתבה לבין מציאות זאת דעתו האישית אבל זה סך הכל בנאדם שחושב בצל הבהלה של עצמו הכל יהיה בסדר על תיתרגשו יותר מידאי ממה שכתב
    סגור
  • לא מתאים לך? חשוב. כן מתאים לך? תחשוב. תחשוב לפי התגובה
    משה מיציע א 07/07/2019 00:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תלמד לכתוב בלי שגיאות כתיב ואחר כך תלמד אחרים מה לכתוב
    סגור
  • חברים, אתם כותבים אך ורק מהפוזיציה, מושקעים בלונג, לא?? (ל"ת)
    Sassi6 07/07/2019 12:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ברוך שוב אתה. לעזעזל ה1% הזה שאתה פה
    גדי 06/07/2019 22:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעוף 100% מהזמן...
    סגור
  • שלמה גרינברג
    יגל 06/07/2019 12:15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מדובר בפרשן שבמשך שנים תמיד השכיל ״ לבור את המוץ והתבן ״ ולהסתכל על המצב בצור שקולה ושפויה אם שלמה אומר אז צריך באמת להיזהר !!!
    סגור
  • 22.
    שלמה גרינברג
    דר מנשה 06/07/2019 06:28
    הגב לתגובה זו
    7 1
    קודם לנבואות המפולת , כשהיה מימוש רציני, שלמה טען שהשוק בדרכו לשיאים חדשים.בעוד כל שאר המנתחים , טענו למגמת ירידות.גרינברג צדק.כמובן, יהיה תיקון אלים.השווקים עולים על רקע ריביות אפס...וכולנו יודעים איך זה מסתיים.לכל מי שזקוק לפרשנות- שחיטה.תודה גרינברג
    סגור
  • 21.
    המסקנה להצטייד בשורטים,שלמה צודק,השוק מלאכותי (ל"ת)
    יובי 06/07/2019 01:18
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 20.
    חחחחח (ל"ת)
    אלים עשר אחוז 05/07/2019 23:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    להוא שבוכה על טאוור כל שבוע - עכשיו נרגעת?
    דגן 05/07/2019 21:48
    הגב לתגובה זו
    4 3
    .
    סגור
  • 18.
    אדיר, שלמה.
    דגן 05/07/2019 21:42
    הגב לתגובה זו
    10 0
    תודה.
    סגור
  • 17.
    השווקים היום הם סינטטיים, בעבר היצע וביקוש הניעו אותם
    אקמול 05/07/2019 19:10
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אבל עכשיו אם ה"היצע והביקוש" לא מתנהגים יפה הנגידים לוחצים על כפתורים והשוק יוצא מהאטרף לרגיעה.
    סגור
  • פרופ' בן ברננקי
    לרון 07/07/2019 08:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המומחה האמיתי למשברים לימד את העולם להתערב בשווקים ולמנוע את החזרה לשנת 1929,אז כזכור קפצו מהגגות!
    סגור
  • אקמול אתה צריך 5.56 או 7.62 (ל"ת)
    5.56 06/07/2019 22:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    לדברי פרופ' ריקרדו ריש, יש הרבה אינדיקטורים להאטה כלכלי
    יוסי 05/07/2019 18:11
    הגב לתגובה זו
    2 6
    להאטה כלכלית, גם בארה"ב וגם באירופה. מה שאומר שייתכן מיתון כבר בשנה הבאה
    סגור
  • הייתי שמח יוסי אם היית שולח קישור
    שלמה גרינברג 06/07/2019 09:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני עוקב אחרי הפרופסור ובפעם האחרונה שראיתי אותו היה באפריל שם ענה לשאלותיה שך ראשת קרן המטבע, לאגארד, כולל על האטה, אינפלציה וכו ולא שמעתי כדבריך. בכול מקרה, "יתכן מיתון כבר בשנה הבאה" אומר מה? שייתכן מיתון כבר בשנה הבאה ויתכן שלא.
    סגור
  • אבל שלמה טוען שאין" מיתון מתקרב"!! (ל"ת)
    אייל 05/07/2019 18:30
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • מעולם לא טען כך
    רז 05/07/2019 21:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    .
    סגור
  • אכן לא טען כך
    לרון 07/07/2019 08:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא סתם אופטימי!
    סגור
  • 15.
    קראתי שהסינים מייצרים בעצמם שבבי X86 בעזרת AMD
    יוסי 05/07/2019 17:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לסינים נראה שיש כבר הידע לייצר שבבים בעצמם והם בתחרות על ייצור מחשב העל הכי משוכלל. ברור שחברות יעקפו כל חרם מאינטרס כלכלי, זה "מהות הקפיטאליזם" , לא?
    סגור
  • 14.
    הסבר
    שלמה גרינברג 05/07/2019 17:07
    הגב לתגובה זו
    12 1
    ברצוני להבהיר שוב שכאשר אני כותב "תיקון אלים" אני מתכוון לתיקון של % 10 פלוס שיגיע אך ורק בגלל ההערכות הוכחיות הגבוהות ולא בשל "מיתון שמתקרב". אסביר שוב, בפרוטרוט, את דעתי לגבי המשך המצב בכתבה הבאה.
    סגור
  • לתגובתי הקודמת , אשמח להסביר לך למה לא יהיה תיקון ...
    בהמשך ... 08/07/2019 18:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטווח הקרוב . אם אני טועה , לא אנסה לטעון שאמרתי אחרת ואקבל ברוח טובה אם תקרא לי אידיוט !!!
    סגור
  • אן דן דינו ואז מסביר מה שיוצא ?
    איך אתה קובע את דעתך 08/07/2019 18:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אזכיר לך שאחרי הירידות של דצמבר , במהלך התיקון מאז טענת שהשוק לא ירד מספיק . אם אין לך את העתק המאמר אשמח לשלוח לך .
    סגור
  • לא כל כך אלים.
    יאיר 06/07/2019 22:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    10אחוז זה לא כל כך אלים. ראינו אלימים יותר ושרדנו אותם. השאלה החשובה היא כמה זמן יקח התיקון ומה יקרה בהמשך. אם אני יוצא עכשיו ומסתכל מהצד איך השוק ממשיך לעלות בלעדי רק כדי להמנע מתיקון אפשרי - אז מה עשיתי?
    סגור
  • מאלף
    שלמה - פתח תקוה 06/07/2019 06:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כרגיל, כייף לקרוא מאמרים שלך.
    סגור
  • ואל תבהיר..כל מה שתגיד רק יסבך את מכלול הדברים הרדודים:
    לא לא תודה אל תסביר 05/07/2019 18:23
    הגב לתגובה זו
    2 25
    שאתה מחרבש פה פעם בשבוע ואני נכנס לקרוא לא בכדי להחכים אלא לצחוק עם חברי על הידע הדל וגל שטויות שאתה מנסה להעביר ב"מסריך" שתסלח לי איש אבל הם ערמות שיט. ואולי תלמד מלרון שצעיר ממך ב 20 שנה להיות מענטש(גבר גבר באידיש)וקח ממנו קבין של חוכמה ותובנות לדרך..תן כבוד גם לצעירים הרבים כמו אסף שלדעתי סך הכל רוצים ללמד את הזקן ולעזור לו לעבור הכביש בביטחה. ומה זה ההערכות הוכחיות?
    סגור
  • את פשוט חצוף!!!!!!!!! (ל"ת)
    אריה 06/07/2019 21:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה מגיב חוצפן שהורס לכולנו
    יודה 06/07/2019 10:22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אני שמח על כל כתבה וכל דעה של שלמה. בגלל קאקות כמוך .
    סגור
  • אמור לי מי חבריך טמבל ואדע מי אתה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 06/07/2019 09:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • אסף ביגר (ל"ת)
    קורא ומקיא 06/07/2019 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    היי שם:>>>>>>>>>
    איצ תוספת לשלמה 05/07/2019 14:04
    הגב לתגובה זו
    18 3
    אותו נבארו שאמנם צמח מאזורנו(הרווארד) טוען לא אחת שסין הורגת את אמריקה..וצודק לדעתנו. סין אולי לא יותר חזקה מארצות הברית אבל היא בטח פחות חלשה...נבארו הוא רעה חולה שמפמפם את טראמפ לאבדון..והרי קל לתמרן את הטראמפ..ומכסימום יזרוק את נבארו לאשפה כמו שעשה לאלפים אחרים כי גם טיפש צריך לדעת להיות..שלמה בריאות ואריכות ימים.
    סגור
  • נשמע כמו
    אני 05/07/2019 17:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגיד אסף זה אתה שכותב לשלמה כל פעם שבא לך להגיד לו משהו ?
    סגור
  • אני רואה שמשהו מכעיס אותך
    שלמה גרינברג 05/07/2019 16:16
    הגב לתגובה זו
    8 3
    לא אגיב לכול השטויות רק אצרף הראיון האחרון עם נבארו https://www.youtube.com/watch?v=-YbOfzxjWzQ לא נראה לי שהוא "מפמפם" ובבקשה, דאג לעניניך ואל תמליץ לי מה לעשות
    סגור
  • אשמח מאד אם תבהיר לי מהם כול(מה זה?)השטויות ב 12.13!!!!
    פרופ' איצ100 לשלמה 05/07/2019 18:42
    הגב לתגובה זו
    2 4
    ודע לך אדון יקר שלא כל מי שחולק על דבריך ובצדק הינו דובר שטויות. היזהר והישמר בדבריך איש יקר..
    סגור
  • 12.
    שמע:>>>>>>>>>>>>
    איצ לשלמה 05/07/2019 13:52
    הגב לתגובה זו
    17 6
    1) אכן שמחים לאידו כיוון שהוא פגע רע!! 2)לגבי טעותך בטענה שלא מחלקת הסחר אמרה..הרי: שלושה אנשי אקדמיה בכירים שמעו את דובר מחלקת הסחר במעמד פיטר נבארו האומלל טוען דברים אלו.. 3)מומלץ לך להתנתק מזנבו המדולדל של כבוד הנשיא שלא "תואשם" שלא ראית לא שמעת...4)זה לא יהיה תיקון אלים..זאת תהיה האמא של הקריסות..שבת טובה.
    סגור
  • איצ הלוואי תחנק ממיץ (ל"ת)
    גרישה 05/07/2019 16:07
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • חויובה. (ל"ת)
    גרישה 05/07/2019 18:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    אם התיקון האלים בדרך... אז למה לקנות עכשיו?נחכה ונראה (ל"ת)
    שי 05/07/2019 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • מי אמר לקנות עכשיו? איפה קראת את זה? (ל"ת)
    פורסטר 05/07/2019 16:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 10.
    שלמה שלום - מכיר את CWH תחום הקמפינג ? (ל"ת)
    rsi 69.10 05/07/2019 11:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מכיר היטב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 05/07/2019 16:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    שלמה תוכל לחזור שוב על נקודה לא מובנת
    לרון 05/07/2019 11:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מהמאמר הקודם שלך..בשיא למכור חלק מההחזקה במניות ולא לשכוח לחזק מחדש בשפל. תעודות לעומת זאת, לא מוכר גם בשיא.לא הבנתי חלקית את העניין, אשמח לעוד כמה מילים, בעיקר כי אנו די בשיא
    סגור
  • למה אתה לא עונה לו הוא לא קפ אופ טי שלך? (ל"ת)
    זיגי 05/07/2019 23:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    שאלה לשלמה
    נתי 05/07/2019 08:34
    הגב לתגובה זו
    4 2
    קודם כל תודה על הכתבה. אני מחזיק רק סלים . האם כדאי לי למכור ולחכות לתיקון. תודה ושבת שלום
    סגור
  • אתה בסהכ מהמר בקזינו - שלמה לא יגמול אותך מהימורים
    סלים ורזה 05/07/2019 13:35
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סלים לא אומר שאתה לא מתאבד שיעי - אתה רוצה להשקיע נכון - תפנה סכום כסף כול חודש להשקעה ותמשיך להפנות במשך חודשים ושנים בדיוק כמו בקרן השתלמות. לאף אחד אין תשובות לשאלות כאלה. ואני לא טוען שאני שונה ממך. הרבה מההצלחות וגם הכשלונות זה גם מזל או חוסר מזל.
    סגור
  • לדעתי לא למכור אף פעם רק לממש רווחים מכוון שלעולם לא
    לנתי 05/07/2019 11:47
    הגב לתגובה זו
    6 0
    תצליח לתזמן את השוק אני שנים משקיע וחוותי מפולות גם של 2007 תממש רווחים תגדיל את אחוז המזומן מחוץ לתיק וכאשר יתחיל התיקון כל כמה ימים תכנס במנות קטנות ותגדיל את הפוזיציה בפיזור בין נירות הערך שלך גם אם תחווה עוד הפסדים בהתחלה .זה הדרך היחידה לציור רווחים עתידיים עוד לא קם בן אדם שיכול לתזמן את השוק . כמו כן במקרה שאתה רואה נירות מפסידים הרבה בתקופת התיקון זה הזמן לעושות אירוע מס קניה /מכירה שבעתיד תקבל החזרי מס או שתממש ברווח לא תשלם מס .
    סגור
  • מסכים
    לרון 06/07/2019 16:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולם לא לשכוח אף פעם "stock picking" כפי שכתבתי בעבר!
    סגור
  • וכאשר יתחיל התיקון ...אז לקנות זה כמו לתפוס סכין נופלת (ל"ת)
    Sassi6 07/07/2019 12:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לפני שבוע כתב על זה.. מניות למכור קצת
    בני 05/07/2019 11:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ת.סל לא למכור.
    סגור
  • תודה בני (ל"ת)
    נתי 05/07/2019 22:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מצטרף לשאלה (ל"ת)
    ירדן 05/07/2019 11:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 7.
    מאמר מרתק ומחכים, על כיצד הופכת נישה לתעשיה בצמיחה
    יוסי 05/07/2019 00:13
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ואגב, נראה לי שטראמפ היה יכול להיות דילר מכוניות מצויין...
    סגור
  • 6.
    בשמלה עם ארבעה כיווני אויר
    מכסה לעצמו ת'תחת 04/07/2019 22:11
    הגב לתגובה זו
    12 10
    אם השוק יירד יגיד אמרתי שיהיה תיקון , אם השוק יירד חזק יגיד תיקון חזק בגלל התקשורת הפיננסית , אם השוק יעלה יגיד הכלכלה הריאלית חזקה מכול תקשורת שלילית ...בסוף לא ישכח להלל את הנשיא על איזה קשקוש . מה שמשותף להם הוא ששניהם לקראת סוף הדרך...
    סגור
  • אף פעם לא תהיה כאן המלצה אמיתית לקניה חד וחלק
    לרון 06/07/2019 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "אני המלצתי"? "השתגעת"?
    סגור
  • מיהם שניהם? אחד מהם הבנתי הנשיא טראמפ ואתה צודק..מיהו
    איצ 05/07/2019 13:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השני לדעתך המלומדת??
    סגור
  • תגובה
    yuvi 05/07/2019 12:00
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גס רוח ולא חכם במיוחד, תתפלא גם אתה לא יודע מתי סוף הדרך שלך...
    סגור
  • הוא כותב את מה שהוא חושב
    גימי 05/07/2019 08:57
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לא טוב לך ?? אל תקרא.רק תעשה לך ובעיקר לנו טובה..אל תגיב שטויות
    סגור
  • אם זה מה שהוא חושב אז עצוב מאד עדיף שיכתוב מה שלא חושב (ל"ת)
    ןגימיק 05/07/2019 19:09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • האם ידעת על חברת COPART לפני שקראת המאמר חכמולוג?
    יוסי 05/07/2019 00:16
    הגב לתגובה זו
    8 0
    שלמה נותן לך את ההערכה שלו "תרצה תאכל, לא תרצה...". לא מבין על מה ולמה ההתנגחות, וגם אני אגב לא מעריץ עיוור של טראמפ (=רק של איוונקה)
    סגור
  • 5.
    אין כמוך שלמה אל תתייחס לכל הטרולים
    מושיק 04/07/2019 20:21
    הגב לתגובה זו
    17 4
    שתכף יצוצו פה בטוקבקים כאילו הם מבינים משהו..
    סגור
  • היכן גר שתכף? (ל"ת)
    נחיק 05/07/2019 23:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    תודה שלמה שם את החברה למעקב (ל"ת)
    מיקי 04/07/2019 20:19
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 3.
    תודה רבה שלמה (ל"ת)
    שילה 04/07/2019 17:02
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 2.
    מחיר שיא זו סיבה ל...
    מאיר 04/07/2019 16:57
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לתיקון אלים? כמה פעמים כתב על כך חברך ה "טכנאי" שהנה מגיע תיקון והשוק המשיך לעלות?..האם חוץ ממחיר שיא יש עוד סיבות לתיקון אלים?
    סגור
  • לא ממש אין סיבה..הכל מעולה ונפלא ומשובח ותקין!! (ל"ת)
    לחבר מאיר 05/07/2019 13:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • "מי זה "חברי הטכנאי"? ואכן
    שלמה גרינברג 05/07/2019 13:06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יש סיבה טובה, הערכות מטורפות
    סגור
  • אין לו חברים ואייל אוכל אותו בלי מלח אעלק לא מכיר (ל"ת)
    שומי 05/07/2019 23:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • למי אתה מתכוון לרב שרלטן אייל גורביץ
    למאיר 05/07/2019 11:51
    הגב לתגובה זו
    12 0
    זריקת מטבע מצליחה יותר מההימורים הכושלים שלו . שלמה דווקה רק מזהיר וממליץ הצעה החכמה לממש רווחים ולצבור מזומן מחוץ לתיק הוא לא אומר לך למכור את התיקו ולברוח .
    סגור
  • תגיד לי בבקשה גורנישט האם דווקה זה וודקה איכותית? (ל"ת)
    למאיר 05/07/2019 23:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    קונה פוטים
    רוני התותח טלנירי 04/07/2019 16:37
    הגב לתגובה זו
    2 7
    למפולת היום בסוף היום
    סגור
  • רוני יצאת חומוס. לא היה שום תיקון היום (ל"ת)
    טלנירי 06/07/2019 10:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • הוא אמר שהוא קונה תמונה של פוטין, לא פוטים.
    דגן 10/07/2019 13:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה לא הבנת אותו.
    סגור
  • נחייה ונראה . (ל"ת)
    סברדל 05/07/2019 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות