לקראת 2017: על שלוש הישראליות בוול סטריט שכדאי לבדוק
שנת 2017 בפתח ומשקיעים רבים מחפשים את המניות שעשויות להעניק תשואה גבוהה בשנה הבאה או את אלה שיתכן וכדאי להחליפן. חלק מהאנליסטים סבורים שנוצרה הזדמנות קניה לטווח ארוך במניות הפארמה (טבע 1.91% , מיילן) הישראליות שאיבדו עד 45% מערכן מתחילת 2016 ועד 6.7.16. אנו בחרנו להתמקד בסקטור הטכנולוגיה הישראלי ובעיקר בשתי מניות שהביצועים שלהן עד עכשיו היו חלשים יחסית.
צ'ק פוינט
החברה השיגה מתחילת השנה תשואה חיובית של 2.4% בלבד (לא כולל דיבידנדים במזומן) במסחר בוול סטריט. החברה שעוסקת בפיתוח תוכנה לאבטחת מידע ורשתות מחשבים מעסיקה כ-4,300 עובדים ב-42 מדינות בעולם. שווי השוק של החברה כ- 15 מיליארד דולר, הכנסותיה השנתיות נאמדות ב-1.6 מיליארד דולר והרווח השנתי הנקי עשוי להגיע לכ-700 מיליון דולר. בקופת צ'ק פוינט היו מזומנים (ושווי מזומנים) של 3.7 מיליארד דולר בסוף הרבעון השלישי של 2016.
גיל שוויד, ממייסדי החברה והאיש שאחראי לניהולה, דיבר על "איומי הסייבר הצומחים" כגורם משמעותי לביקושים למוצרי החברה. אירועי הפריצות למערכות רבות מצד האקרים וגורמי טרור יוצרים ביקושים חזקים למוצרי החברה שממשיכה להשקיע בפיתוח מוצרים חדשים ושיפור הקיימים.
חשוב לזכור שהסחירות במניה גבוהה, צ'ק פוינט רוכשת את מניותיה בסכומים גדולים (247 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2016) והדבר מאותת שמחיר המניה סביר. לנוכח הנתונים הפיננסיים של החברה ובהתחשב בחוסנה וביכולתה לממן רכישות חדשות בעתיד, כדאי לבדוק האם צ'ק פוינט ראויה להיכלל בתיק ההשקעות שלנו ל- 2017.
- אופנהיימר: "אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים"; מעלה מחיר יעד
- מדד ביטחוניות? שימו לב ל"אותיות הקטנות" שמשפיעות על המדד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מובילאיי
החברה עוסקת בפיתוח, יצור ושיווק מערכות סיוע מתקדמות לנהג המבוססת על עיבוד תמונה. היא איבדה השנה 13.7% מערכה והיא נסחרת בוול סטריט בשער של 36.46 דולר. החברה הוקמה בשנת 1999 על ידי פרופ' אמנון שעשוע והונפקה ב-2014 לפי שער של 25 דולר. ביום המסחר הראשון זינקה המניה ב- 48% למחיר של 37 דולר. בהנפקה מכרו בעלי העניין מניות תמורת כ-815 מיליון דולר כאשר החברה גייסה לקופתה רק 208 מיליון דולר.
חלום המכוניות האוטונומית עם ב.מ.וו ופיאט (לאחר ביטולו מול-טסלה) הוא הגורם ששומר את החברה בשווי שוק נוכחי של 7.9 מיליארד דולר. קשה להעריך מהו שוויו האמתי של הרכב האוטונומי וממנו לגזור את שוויה של מובילאיי. מדובר בשוק חם, לאחרונה נודע שיתכן שאפל תכנס לתחום, כאשר מובילאיי מחזיקה בניסיון וידע רב בנושא. קשה להעריך שיימצא קונה שיציע בקרוב לרכוש את מובילאיי. לפי הערכות מומחים בתחום - הרכב האוטונומי לא יבשיל מסחרית רווחית לפני 2019-2020. מובילאיי לפיכך מציתה את דמיון המשקיעים לגבי עתידה אבל ספק אם היא מניה מתאימה לריענון השקעות 2017.
אלביט מערכות
אלביט מערכות עלתה מתחילת השנה ועד 6.12.16 ב-16.2% והיא מניית ארביטראז' עם נפח מסחר גדול. החברה עוסקת בפיתוח ויצור מערכות נשק ואלקטרוניקה כולל מערכות אלקטרו-אופטיקה ייחודית. הכנסותיה ברבעון השלישי של 2016 הגיעו ל-781 מיליון דולר עם רווח של 63 מיליון דולר. שווי השוק של אלביט עומד על כ-17 מיליארד שקל.
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
- הבריחה היהודית המבוהלת מגולדרס גרין
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
אלביט מעריכה כי אימוץ טכנולוגיות צבאיות לשימושים אזרחיים יניבו יותר הכנסות בשנים הקרובות. השליטה בחברה נמצאת בידי מיקי פדרמן (הבעלים של מלונות דן) והיא מציגה גידול בצבר הזמנותיה שעמד בסוף הרבעון השלישי על 6.8 מיליארד דולר כאשר 70% מההזמנות מיועדות ללקוחות בחו"ל.
הביקוש למוצרי אלביט עשוי לצמוח במהלך 2017 בשל המגמה הנמשכת לשפר מערכות נשק ותקשורת קיימות במקום להשקיע סכומים גדולים במערכות חדשות. במחירה כיום אלביט עונה על ציפיות משקיעים לחברה רווחית יציבה עם סיכויי צמיחה. משקיע שאינו מחפש סיכון גבוה עשוי למצוא את מבוקשו באלביט מערכות.
ד"ר מיכאלה אלרם היא מרצה לניהול במרכז ללימודים אקדמיים (מל"א) ודירקטורית ברמי לוי.
- 13.משקיע 29/12/2016 02:17הגב לתגובה זו22 אחוז תשואה תוך פחות משנה כנראה
- 12.מאיר- משקיע ותיק 18/12/2016 10:03הגב לתגובה זובנתיים בעולמנו - נשק , חימוש , ל"א - לאלה הביקוש חזק ומן הסתם אלביט מובילה בתחומים הללו. בהצלחה
- 11.גבי 14/12/2016 16:30הגב לתגובה זולכן משקיעים מוכנים לשבת במניה ולקוות להתפתחות בעתיד.
- 10.GUY 12/12/2016 16:26הגב לתגובה זוקנייה בטוחה , זה לא מפסיק לעלות בזמן האחרון ותמיד שהדאו עלה זה גם עלה
- 9.עינת 09/12/2016 07:33הגב לתגובה זואולי השנה היא לא עלתה אבל בשנתיים הקודמות עלתה ב 102 אחוז ,בדוק אצלי בתיק.
- 8.גיל 08/12/2016 11:05הגב לתגובה זועוד זמן קצר הריבית בארה"ב תתחיל לעלות דבר שאינו טוב באופן בסיסי למניות. גם האופוריה המוגזמת מבחירת טראמפ בשווקים ובעיקר בוול סטריט עשויה לחלוף בקרוב.
- 7.ברגר 07/12/2016 19:59הגב לתגובה זוהכותבת מביעה בזהירות חשש שמובילאיי נסחרת במחיר גבוה ולחלום הרכב האוטונומי יקח שנים להתגשם. יש הגיון בדברים ולכן מובילאיי תכנס למעקב ללא המלצה עכשיו.
- משקיע 29/12/2016 02:24הגב לתגובה זויחסית לחברות אחרות עם צמיחה דומה מובילאיי זולה, גם יחסית לעצמה בעבר, כמה חברות בגודל שלה אתה מכיר שצומחות 37% בשנה, חלק מהתמחור זה הצמיחה , חלק זה מהפוטנציאל של פיתוחים טכנולוגים ושותפויות חדשות ,שינויים ברגולציות וגם בגלל שהיא מובילה בתחומה ככל שהיא תיהיה רווחית יותר ותגדל והצמיחה תתמתן , אז הערך וזה שהיא ממש תיהיה זולה יהיה הרבה יותר חשוב מצמיחה מכירות והגדלת חפיר , שכל זה זה בניית תשתיות לעתיד של החברה
- 6.עודד 07/12/2016 17:56הגב לתגובה זוהמניה לא הניבה השנה תשואה סבירה למרות שהיא מכה את האנליסטים וענף הסייבר מענין. לכן למרות שהחברה טובה היא יכולה גם להמשיך בתרדמתה ולהניב שוב תשואה נמוכה.
- 5.לצק פוינט אין דיבידנד. (ל"ת)שוויד 07/12/2016 15:10הגב לתגובה זו
- 4.דנית 07/12/2016 14:21הגב לתגובה זומניה שאני הולכת איתה שנים בתיקי הלקוחות שלי
- דן 07/12/2016 15:27הגב לתגובה זולא מפתיעה לרעה שזה חשוב ומציגה צמיחה איטית. הניהול שמרני והדבר תורם לערך החברה בידיעה שאין הרפתקאות.
- 3.טל 07/12/2016 13:11הגב לתגובה זואחרי שספגו חבטות יתכן שהגיע זמנן של מניות הפארמה להשקעה. אין לדעת היכן התחתית אבל היא כנראה קרובה.
- טבע כנראה תעשה 15% בקרוב (ל"ת)משקיע 29/12/2016 02:25הגב לתגובה זו
- 2.אורי 07/12/2016 12:35הגב לתגובה זולכן חלק ממתחרותיה עלו יפה בעוד היא עצמה אינה "חברת חלום" כבעבר. לכן ביצוי המניה חלשים יחסית.
- 1.גד 07/12/2016 12:04הגב לתגובה זוהיתרון של אלביט טמון בניהולה השמרן והמוצלח כבר שנים רבות. כנראה שאופייה של החברה נקבע על פי אופיים של בעליה, מיקי פדרמן, מעשירי ישראל שנחבא אל הכלים. מדובר במניה סולידית.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIהמטוס מספר 1 של מדינת ישראל
מתי עלה הרעיון לראשונה, איזה מטוס נבחר כדי למלא את הצורך, אילו טכנולוגיות הותקנו בו, איך נבחר שמו, וכמה כל זה עלה? כל מה שאפשר לספר על מטוס ה-VIP של מנהיגי המדינה
מעטים הפרויקטים שעוררו בישראל כל כך הרבה סקרנות, ביקורת, שמועות וגם מסתורין כמו "כנף ציון", מטוס המנהיגים הרשמי של מדינת ישראל. למרות שכל ישראלי מכיר את שמו, רוב הסיפורים שמאחורי הפרויקט מעולם לא סופרו במלואם. מי חפץ בו? מי התנגד? אילו טכנולוגיות הותקנו בו? ומדוע המטוס כמעט לא המריא בכלל במשך שנים?
אומנם הפרויקט נולד מתוך צורך ביטחוני ותדמיתי, אך הפך במהרה לאחת הסאגות הארוכות בתולדות התחבורה האווירית בישראל. מאחורי הדלתות הסגורות, אנשי משרד הביטחון, חיל האוויר, יועצי תקשורת ומהנדסי תעופה ניהלו במשך שנים דיונים שהציבור כמעט ולא שמע עליהם.
הרעיון להצטייד במטוס ממשלתי רשמי עלה כבר בתחילת שנות ה־2000, אך רק ב-2013 הוקמה ועדת גולדברג בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג בשיתוף עם מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל.) עידו נחושתן ואישים נוספים במטרה לבחון את ההיתכנות הכלכלית לרכישת מטוס, את הבעיות במצב הקיים ואת הדרכים לתיקונן. לאחר שהוועדה שמעה חוות דעת של אישים מהמוסד, שב״כ והמטה לביטחון לאומי, המליצה והצדיקה את הצורך ברכישת מטוס ייעודי להטסת ראשי המדינה.
מאחורי הקלעים, הסיבה לא נולדה רק מהפן הביטחוני אלא גם משורה של תקריות מביכות. למשל, בביקור מדיני בדרום אמריקה, מטוס אל על החכור למטרת הביקור כמעט ולא הורשה להמריא עקב מחלוקת בירוקרטית בין חברות שירותי הקרקע. המשלחת הישראלית נתקעה במשך שעות בטרמינל צדדי.
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באירוע אחר, בעת ביקור באירופה, סודרה במטוס מסחרי “סוויטה” עבור ראש הממשלה, אך גודל המיטה ששלחו לא התאים לרוחב הדלת, והצוות נאלץ לפרק אותה במקום ולהרכיבה מחדש בתוך המטוס.
