הסקטור שממשיך לספק תשואה עודפת - בכל חתך זמן
ריבית אבסולוטית שממשיכה להיות נמוכה, אשראי זול, שוק הון הפתוח לגיוסי הון, המשך שיפור בכלכלת ארה"ב, כמו גם היצע חדש שכמעט ואינו קיים, ממשיך לתמוך בענף הריטים בארה"ב שממשיך לעלות ולספק תשואות נאות. שוקי ההון בעולם עברו טלטלה בשבועיים האחרונים, בעקבות ה"ברקזיט" בבריטניה. שוקי המניות רשמו ירידות ואח"כ עליות נאות ומנגד באג"ח הממשלתיות, שעוד קודם לכן התשואה עליהן הייתה נמוכה, נרשמו עליות חדות והתשואות על אגרות החוב הארוכות של לא מעט מדינות צנחו לערכים נמוכים מאוד (חלקם לשלילי) ונמצאים בשפל של כל הזמנים. הערכות הן שהריביות בעולם צפויות להמשיך להישאר נמוכות מאוד בשנה - שנתיים הקרובות, מה שצפוי להמשיך לתמוך בנדל"ן המניב ובמניות הריט בפרט.
תשואה עודפת על פני שאר מדדי המניות גם מתחילת 2016
מהסקירה החודשית שפרסם איגוד קרנות הריט האמריקאי NARIET לחודש מאי, עולה כי קרנות הריט סיפקו תשואה עודפת מעל המדדים המובילים בכמעט בכל חתך הזמן. מתחילת 2016 ועד לסוף חודש מאי, מדד ה-FTSE NARIET, אשר כולל בתוכו מעל ל- 200 קרנות ריט בשווי שוק של כ-1000 מיליארד דולר, עלה ב-6.3%, וזאת לעומת עלייה של כ-3.5% במדד ה-S&P, עליה של3.3% במדד הדאו ג'ונס, עלייה של כ-2% במדד הראסל 2000 וירידה של 1% במדד הנאסדק. ניתן לראות שכמעט בכל חתך של זמן קרנות הריט סיפקו תשואה עודפת מעל המדדים המובילים.
קורלציה חיובית לשוק האג"ח
כאשר בוחנים את התנהגות הריטים לאורך זמן, קיים מתאם גדול לשוק אג"ח המקומי. מאז תחילת השנה התשואה על אג"ח לעשר שנים בארה"ב ירדה מרמה של 2.2% לרמה של 1.55% כאשר בתקופה זו, מחירי הריטים המשיכו לעלות. קרנות הריט רגישות למגמת שערי הריבית מכיוון שהן שחקניות של תשואת דיבידנד; וכמו אג"ח, המחירים יורדים כשהריביות עולות, ולהיפך. בשוק הריטים בארה"ב מקובל למדוד פער בין תשואות דיבידנדים של קרנות הריט מול תשואת אג"ח ממשלתית לטווח ארוך כשפער התשואות הממוצע על פני זמן הוא כ-1.1%, בדומה לפער כיום (1.2%).
חלוקה לסקטורים
בשונה מישראל, מניות הריט, כוללת מגזרים רבים, החל בקרנות ריט למשרדים ותעשייה, מסחר, מגורים, קניונים, דיור מוגן, ועוד. כמעט כל הסקטורים הציגו עלייה מאז תחילת השנה כאשר סקטור הנדל"ן לתעשייה הציג ביצועים טובים יותר בהשוואה לסקטורים האחרים ועלה ב- 14% מאז תחילת 2016.
- מיומנו של יועץ השקעות - ההשקעה שתניב לכם הכנסה יציבה כל רבעון
- שיא כל הזמנים: 31.8 מיליארד שקל חולקו בדיבידנדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק ממשיך להיות פתוח להנפקות
מאז תחילת 2016 ועד לסוף מאי, בוצעו הנפקות ראשונות (IPO) והנפקות הון משניות בהיקף של כ- 15.5 מיליארד דולר וגיוסי חוב בהיקף של כ-17.5 מיליארד דולר. המשמעות העיקריות: קרנות הריט ממשיכות לגייס חוב והון "זולים" מה שמבטיח להן עלויות מימון נמוכות באופן היסטורי, גם בשנים הקרובות. עלויות המימון הנמוכות משפיעות ישירות על הגידול ב- FFO של החברות ויש לכך השפעה חיובית גם על שוויין. בנוסף, נציין, כי רמות המינוף הממוצעות של חברות הנדל"ן המניב בארה"ב אינן גבוהות מאד והן נעות סביב40-50%, כך שרמת הסיכון איננה גבוהה.
תשואת דיבידנד ותמחור:
מהסקירה החודשית שפרסם איגוד קרנות הריט האמריקאי NARIET לחודש יוני, עולה כי עבור שנת 2015 חילקו קרנות הריט האמריקאיות דיבידנד מצטבר בסך של 46.5 מיליארד דולר. תשואת הדיבידנד הנוכחית עומדת בממוצע על 4.2% כאשר שיעור החלוקה מה- FFO עומד על כ-64%. מניות הריט נסחרות במכפיל FFO ממוצע של 15.2(תשואה של 6.5%) ושיעור המינוף הממוצע עומד כיום על כ- 39%.
- 2.שרגא 19/07/2016 10:15הגב לתגובה זוכתוב יבש ולא מספר על קרנות יוצאות דופן באיכותן.
- 1.אפי 18/07/2016 20:02הגב לתגובה זווהקרנות הנל שממונפות בהתאם מרוויחיות מכך.ברגע שיהיה צפי להעלאת ריבית (ועליית ריבית בפועל) המגזר הזה כנראה יפגע יותר מכול מגזר אחר. חבל שמדביקים כותרת פופוליסטית כזו שתפיל תמימים בפך
משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמהו הסיכון הגדול למשקיעים ב-2026 ואיך הוא יכול להיות דווקא הזדמנות בשבילכם?
הכנסות ותחזיות ל-2026. האם מניות פנסוניק וסימנס מעניינות? ומה הכיוון של אירופה?
אנחנו מתחילים את ההכנות שלנו להמראת 2026. אפשר להדק חגורות. כמיטב המסורת נקרא ונצליב בין תחזיות הגופים הגדולים שמעסיקים את מיטב המומחים והאסטרטגים ונבדוק אותן על הגרף. הגרף יכריע!
ג׳י פי מורגן מסכמים את התחזית שלהם באמירה ש״הסיכון הגבוה ביותר למשקיעים ב-2026 הוא אי חשיפה לכוחות שמעצבים את הכלכלה בעשור הקרוב.״ מה הם הכוחות?
1. מהפכת ה-AI ושלושת מרכיבי הענף: חברות הטכנולוגיה הגדולות, חברות שרשרת האספקה וחברות שמטמיעות AI.
2. מגלובליזציה לפיצול עולמי ויצירת גושים עולמיים. שיקולי ביטחון, אנרגיה ושרשראות אספקה גוברים על שיקולי יעילות. מודגשות המגמות הבאות: אירופה – השקעה בתחומי הגנה, ארצות הברית – השקעה במפעלים מקומיים (INTC זוכה לציון מיוחד), סין - השקעה ב-AI ודרום אמריקה כמקור למשאבי טבע קריטיים.
- פנסוניק מורידה תחזיות: שוק הסוללות נחלש, ומה הקשר לטסלה?
- טאואר מאריכה את ההסכם עם פנסוניק, ההכנסות ייחתכו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3.אינפלציה גבוהה ובלתי יציבה. התשובה היא השקעה בנכסים ריאליים וסחורות. ציון מיוחד מקבלות קרנות ה-REIT בתחום מרכזי הנתונים. כמו כן משתמע ביקוש לנדל״ן בארה״ב וממנו נגזר ביקוש לתשתיות נדל״ן.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIהמטוס מספר 1 של מדינת ישראל
מתי עלה הרעיון לראשונה, איזה מטוס נבחר כדי למלא את הצורך, אילו טכנולוגיות הותקנו בו, איך נבחר שמו, וכמה כל זה עלה? כל מה שאפשר לספר על מטוס ה-VIP של מנהיגי המדינה
מעטים הפרויקטים שעוררו בישראל כל כך הרבה סקרנות, ביקורת, שמועות וגם מסתורין כמו "כנף ציון", מטוס המנהיגים הרשמי של מדינת ישראל. למרות שכל ישראלי מכיר את שמו, רוב הסיפורים שמאחורי הפרויקט מעולם לא סופרו במלואם. מי חפץ בו? מי התנגד? אילו טכנולוגיות הותקנו בו? ומדוע המטוס כמעט לא המריא בכלל במשך שנים?
אומנם הפרויקט נולד מתוך צורך ביטחוני ותדמיתי, אך הפך במהרה לאחת הסאגות הארוכות בתולדות התחבורה האווירית בישראל. מאחורי הדלתות הסגורות, אנשי משרד הביטחון, חיל האוויר, יועצי תקשורת ומהנדסי תעופה ניהלו במשך שנים דיונים שהציבור כמעט ולא שמע עליהם.
הרעיון להצטייד במטוס ממשלתי רשמי עלה כבר בתחילת שנות ה־2000, אך רק ב-2013 הוקמה ועדת גולדברג בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג בשיתוף עם מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל.) עידו נחושתן ואישים נוספים במטרה לבחון את ההיתכנות הכלכלית לרכישת מטוס, את הבעיות במצב הקיים ואת הדרכים לתיקונן. לאחר שהוועדה שמעה חוות דעת של אישים מהמוסד, שב״כ והמטה לביטחון לאומי, המליצה והצדיקה את הצורך ברכישת מטוס ייעודי להטסת ראשי המדינה.
מאחורי הקלעים, הסיבה לא נולדה רק מהפן הביטחוני אלא גם משורה של תקריות מביכות. למשל, בביקור מדיני בדרום אמריקה, מטוס אל על החכור למטרת הביקור כמעט ולא הורשה להמריא עקב מחלוקת בירוקרטית בין חברות שירותי הקרקע. המשלחת הישראלית נתקעה במשך שעות בטרמינל צדדי.
- בואינג מזנקת ב-10%: מצפה לעלייה במסירות מטוסים ב-2026 ולתזרים חיובי של מיליארדים
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באירוע אחר, בעת ביקור באירופה, סודרה במטוס מסחרי “סוויטה” עבור ראש הממשלה, אך גודל המיטה ששלחו לא התאים לרוחב הדלת, והצוות נאלץ לפרק אותה במקום ולהרכיבה מחדש בתוך המטוס.
