משקיעי נדל"ן היזהרו! הרכבת הקלה עתידה להכביד לכם על החיים
צחי קלמין, מנהל פעילות קרנות הגידור, MORE בית השקעות, מעלה את סוגיית ההשפעה של עבודות הרכבת הקלה בגוש דן על סקטור הנדל"ן, ומציע אפשרויות להתמודדות
אחרי שנים של ציפייה והרבה ביורוקרטיה, יצא לדרך בתחילת החודש פרויקט הרכבת הקלה. העבודות יערכו בשבעה מוקדים בתל אביב ורמת-גן, צפויות לארוך כ-6 שנים ולהסתיים, בלי נדר כמובן, באוקטובר 2021. לא רק את תושבי תל אביב ובעלי העסקים הקטנים פוקדת חרדה לקראת העתיד לבוא, גם חברות ציבוריות רבות, אשר מחזיקות בנכסי נדל"ן בשווי מאות מיליוני שקלים לאורך תוואי עבודות הרכבת דרוכות לקראת התקופה המאתגרת.
רבוע נדל"ן, עזריאלי, לוינשטיין ואמות הן רשימה חלקית בלבד של חברות ציבוריות אשר עשויות לרשום ירידה בשורת ההכנסות בטווח הבינוני. אמנם, חלק השוכרים חתומים לתקופות ארוכות, אך הצפי הוא כי בשנתיים הקרובות נראה יותר ויותר שוכרים שמעדיפים להעתיק את עסקיהם למקומות אחרים.
כאמור, פרויקט הרכבת הקלה מציב בפני משקיעי ופעילי אחוזת-בית אתגרים רבים. למרות הירידה הצפויה בשורת ההכנסות של חברות הנדל"ן המניב, ניתן עדיין למצוא הזדמנויות השקעה בחברות קטנות יחסית אשר טרם משכו את תשומת לב המשקיעים.
כמו כן נזכיר כי לפני מספר ימים פרסמה את הבורסה את כוונתה לבצע רפורמה במדדי המניות, כך שמניות קטנות ובינוניות יזכו למשקל גבוה יותר במדדים השונים. מהלך זה יהווה רוח גבית למניות השורה השלישית והרביעית ויתרום להגברת רמת הסחירות העתידית במניות אלו.
- שוק הדיור קורס, אבל המשכנתאות רותחות - הפרדוקס ועל מה הוא מרמז?
- "בשנה הקרובה נראה התאוששות משמעותית בשוק הדירות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנו סבורים כי תחומי ההשקעה כמו חברות לאספקת חומרי ומוצרי בנייה, בהן הגידול הצפוי בהיקפי הבנייה בישראל, הן בזכות פרויקט הרכבת הקלה והן הודות לתוכניות הממשלתיות בתחום הדיור, יגדילו את הביקושים הקיימים למוצרי בנייה ויתמכו בחברות תעשייתיות אשר עוסקות בייצור ושינוע של בטון, ברזל ושאר חומרי הגלם. בנוסף, ישנו תחום הדיור המוגן שנחשב לתחום דפנסיבי שעשוי למתן את תנודתיות סקטור הנדל"ן המניב. שני תחומים אלה יספקו למשקיעים חשיפה סולידית לסקטור הנדל"ן והבינוי, לצד תנודתיות נמוכה. הגידול העקבי בהכנסות והעלייה הצפויה בעקומת הביקוש ייצרו ליזמי הנדל"ן, מנוע צמיחה איתן ויציב וריווחי הון למשקיעים.
- 4.מושיקו 20/08/2015 22:23הגב לתגובה זוהבחור נפל רציני, עדיף לעשות הפוך מכל מה שהוא ממליץ , כתבות שטחיות ורדודות, לא מספק שום תובנה חדשה. מנסה להיבנות מכתבות מטומתמות , הקיצר - ביזפורטל עדיף שתביאו מישהו נורמלי ואם אין אז גם לא נורא!!!
- 3.איציק 20/08/2015 20:33הגב לתגובה זוכותב דברים שכולם כבר אמרו והכתבה גם מבולבלת מאד.
- 2.אביעד סופר 20/08/2015 02:49הגב לתגובה זוולכתוב כתבות אנמיות בלי שום פואנטה מלבד האדרת שם הכותב והחברה פרי (מור)
- 1.חב' אינרום פרסמה היום דוח פצצה (ל"ת)מתיהו 19/08/2015 17:48הגב לתגובה זו

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.
