
מדד השירות: ילין מובילה בקופות הגמל, מנורה והפניקס בפנסיה - אנליסט בולטות לרעה בגמל ומנורה לרעה בביטוח
החברות השונות נמדדות בתשואה שהן מייצרות לחוסכים, בדמי הניהול (בשאיפה שיהיו נמוכים) אבל גם בשירות שהן נותנות ללקוחות - כמה קל לקבל מענה, כמה זמן צריך להמתין על הקו, כמה תלונות הוגשו נגדן וכמה נמצאו מוצדקות ובחברות הביטוח - האם הן משלמות את התביעות ועד כמה הטיפול מהיר.
על פי נתוני רשות שוק ההון במדד השירות לשנת 2022, עולה כי באופן כללי חברות הביטוח משלמות תביעות באחוזים גבוהים בממוצע, כ-87% בתחום ביטוחי רכב חובה (אם כי מהירות הטיפול טעונה שיפול - 70%), בביטוח רכב רכוש 88% ומהירות טיפול של 76%, בתחום ביטוח דירה החברות משלמות ב-86% מהמקרים עם מהירות טיפול גבוהה (92%), בתחום ביטוחי הבריאות החברות משלמות ב-83% מהמקרים (מהירות טיפול של 81%), אבל בתחום התאונות האישיות המספרים יורדים כבר ל-77% תשלום בלבד (מהירות טיפול של 82%), בתחום הנסיעות לחו"ל מדובר על תשלום של 93% מהתביעות (מהירות טיפול של 82%) ובביטוח הסיעודי גם טעון שיפור כאשר החברות משלמות 77% בממוצע ומהירות טיפול של 79%.
מרכיבי הציון הם קודם כל תשלום תביעות ומהירות הטיפול (40%) וכן שביעות רצון והמלצת לקוחות (30%) – מידת שביעות הרצון מהשירות והמלצת הלקוחות על חברות הביטוח. תלונות ציבור (15%), זמני מענה טלפוני במוקד השירות (10%) ופעילות באמצעים דיגיטליים (5%).
החברות עם התוצאות הטובות בתחומי הביטוח השונים:
ביטוח רכב חובה: ביטוח חקלאי, שומרה, הפניקס.
ביטוח רכב רכוש: ליברה, ביטוח חקלאי, מגדל.
ביטוח דירה: הפניקס, ביטוח חקלאי, שומרה.
ביטוח בריאות: AIG, ביטוח ישיר, איילון.
ביטוח תאונות אישיות: AIG, הראל, מגדל.
ביטוח נסיעות לחו"ל: דיויד שילד, הפניקס, AIG.
ביטוח חיים סיכון בלבד: איילון, הפניקס,AIG.
ביטוח אובדן כושר עבודה: מגדל, הראל, הפניקס.
ביטוח סיעודי פרט: מגדל, כלל, מנורה.
מדד חברות הביטוח 2022. מקור: רשות שוק ההון
בתחום הגמל - ילין לפידות ראשונה, בתחום הפנסיוני - הפניקס, מנורה והראל ראשונות
המקומות הראשונים בתחום הפנסיה הם חברת הביטוח מנורה מבטחים והפניקס עם ציון של 81 ו-80 בהתאמה. המקום האחרון, מיטב, קיבלה ציון של 73. בתחום קופות הגמל: ילין לפידות הראשונה עם ציון של 90, ואחריה הראל עם 81. המקום האחרון שייך לאנליסט עם ציון של 70 בלבד. בתחום ביטוח חיים משולב חיסכון: מגדל עם 79, ואז כלל והפניקס עם 78. המקום האחרון שייך למנורה והכשרה עם 73. מדד השירות בחיסכון הפנסיוני מורכב משביעות רצון (65%), תלונות ציבור (20%), זמני מענה טלפוני (10%) ושביעות רצון משימוש דיגיטלי (5%).
