חברות הביטוח נהגו להפחית שרירותית באופן חד צדדי את מחירי החלפים בנזקי רכב עקב תאונות דרכים, לדברי איגוד המוסכים, מדובר במהלך שפגע בטיב התיקונים, בבעלי המוסכים ובציבור, יו"ר איגוד המוסכים: "במשך שלוש שנים ניהלנו מאבק עיקש מול תופעה פסולה שפגעה במוסכים, במבוטחים ובבטיחות כלי הרכב בישראל."