משרד האנרגיה

משרד האנרגיה והתשתיות הוא הגוף הממשלתי הרגולטורי האחראי על ניהול, פיתוח והסדרת משקי האנרגיה, המים, החשמל והמשאבים הטבעיים של מדינת ישראל, והחלטותיו מעצבות את חוסנו הכלכלי והאסטרטגי של המשק. המשרד מוסמך לקבוע את המדיניות הלאומית לגבי ניצול ופיתוח מאגרי הגז הטבעי בים התיכון, קידום פרויקטים של אנרגיות מתחדשות, ופיקוח על חברות תשתית ממשלתיות דוגמת חברת החשמל וחברת מקורות.
החלטותיו המקצועיות בנושאי קביעת תעריפי החשמל והמים, מתן רישיונות לחיפושי נפט וגז, ואישור הסכמי יצוא אנרגיה למדינות שכנות משפיעות ישירות על יוקר המחיה, על שיעורי האינפלציה ועל המעמד הגיאופוליטי של המדינה באזור. רגולציה זו משליכה באופן מיידי על המגזר העסקי; היא מכתיבה את שולי הרווח ואת קצב הפיתוח של חברות הגז, הדלק והתשתיות הגדולות בישראל הנסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב ומחזיקות במשקל כבד במדדי הדגל, מה שמשפיע באופן ישיר על התשואות בתיקי ההשקעות ובחסכונות הפנסיה של כלל האזרחים.
- שינוי כיוון: משרד האנרגיה עצר קידום של 4 תחנות כוח מבוססות גזמשרד האנרגיה עוצר את קידומן של התחנות בעמק בית שאן, באיזור הגלבוע, באיזור עפולה, ובאיזור בית שמש, כחלק מהמעבר לאנרגיה מתחדשת; אבן דרך משמעותית עבור התחום שמככב לאחרונה בבורסה
- בשלישי בחצות: מחיר הדלק יעלה ב-23 אגורות לליטר – 4.4%
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי לא יעלה על 5.44 שקלים לליטר
- משרד האנרגיה פתח את המכרז לרישיון חיפוש נפט וגז בבלוק 72שר האנרגיה אישר את היציאה להליך בבלוק שנקרא בעבר אלון D, הדומה גיאולוגית למאגרי הגז הטבעי האחרים וממוקם במים הטריטוריאליים של ישראל בגבול הצפוני
- משרד האנרגיה: 864 מיליון שקל נכנסו מתמלוגי אוצרות טבעמשרד האנרגיה מפרסם את ההכנסות מתמלוגי הגז הטבעי, הנפט והמחצבים; תמלוגי מאגר תמר הכניסו 836 מיליון שקל; במשרד צופים עלייה בהכנסות מתמלוגים בשנת 2020 לכ-1.5 מיליארד שקל
- רשויות מקומיות יקבלו הלוואה להתקנת מערכות אנרגיה סולאריתהרשויות המקומיות מצטרפות לגל הירוק; מפעל הפיס יעניק את הלוואות שיאפשרו חיסכון בחשמל וייצרו הכנסה נוספת לרשויות
- חדש: קרן להלוואות להתקנת מערכות אנרגיה סולארית על מבני ציבורמדובר בשיתוף פעולה בין מפעל הפיס, משרד האנרגיה ומרכז השלטון המקומי, במטרה להגדיל את יעדי האנרגיה המתחדשת ל-25%-30% עד 2030
- משרד האנרגיה: משה גראזי מונה לממלא מקום מנהל רשות הגז הטבעיגראזי אשר ניהל בשנים האחרונות את המנהל לפיתוח תשתיות ביוב ברשות המים, יחליף בתפקיד את אלכסנדר וורשבסקי שמסיים קדנציה
- משרד האנרגיה: שלושה בתי חולים יחוברו לרשת הגז הטבעיהמהלך נועד להפחית את השימוש בדלקים מזהמים, בבתי החולים זיו פוריה והמרכז הרפואי בנהריה; יושלם בעוד כשנתיים
- "הממשלה תפעל בכל דרך להבטיח את זכויותיה במאגר ישי-אפרודיטה"כך הודיע מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, בתגובה לדיווח לפיו ממשלת קפריסין, יחד עם החברות דלק, של ונובל חתמו על הסכם פיתוח של מאגר אפרודיטה
- שר האנרגיה שוקל לעדכן יעדים - עד 30% אנרגיה מתחדשת ב-2030היעד הקודם עמד על 17%, כאשר היעד ל-2020 עומד על 10%; בשמשרד האנרגיה מעריכים כי ישראל תעמוד ביעד עד סוף השנה הבאה. שטייניץ: "ניתן יהיה לעמוד ביעד החדש"; מניות חברות האנרגיה המתחדשת עולות