משרד האנרגיה

משרד האנרגיה והתשתיות הוא הגוף הממשלתי הרגולטורי האחראי על ניהול, פיתוח והסדרת משקי האנרגיה, המים, החשמל והמשאבים הטבעיים של מדינת ישראל, והחלטותיו מעצבות את חוסנו הכלכלי והאסטרטגי של המשק. המשרד מוסמך לקבוע את המדיניות הלאומית לגבי ניצול ופיתוח מאגרי הגז הטבעי בים התיכון, קידום פרויקטים של אנרגיות מתחדשות, ופיקוח על חברות תשתית ממשלתיות דוגמת חברת החשמל וחברת מקורות.
החלטותיו המקצועיות בנושאי קביעת תעריפי החשמל והמים, מתן רישיונות לחיפושי נפט וגז, ואישור הסכמי יצוא אנרגיה למדינות שכנות משפיעות ישירות על יוקר המחיה, על שיעורי האינפלציה ועל המעמד הגיאופוליטי של המדינה באזור. רגולציה זו משליכה באופן מיידי על המגזר העסקי; היא מכתיבה את שולי הרווח ואת קצב הפיתוח של חברות הגז, הדלק והתשתיות הגדולות בישראל הנסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב ומחזיקות במשקל כבד במדדי הדגל, מה שמשפיע באופן ישיר על התשואות בתיקי ההשקעות ובחסכונות הפנסיה של כלל האזרחים.
- הזרמת הגז ממאגר 'תמר' תחודש מחר בבוקרזאת לאחר שבמהלך היום יושלם תיקון התקלה באסדה. בחמישי צפויה האספקה לעמוד על הכמות הרגילה המסופקת למשק
- לא רק בגלל הנפט: מס הבלו עלה ומחיר הדלק יטפס בספטמבר ב-27 אגורות לליטרבלילה שבין רביעי לחמישי יעודכן מחיר הדלק - והפעם מדובר בעלייה משמעותית של כמעט חמישה אחוזים
- שותפות 'תמר' במהלך: הגישו בג"צ שייאפשר פיתוח מאגר 'תמר SW'השותפות דורשות מבג"צ לתת צו על תנאי אשר מורה למשרד האנרגיה להסביר מדוע אינו מאשר את תוכנית הפיתוח
- עודכנו הקריטריונים למענקים למפעלים שיתחברו לרשת הגז הטבעיבמשרדי הממשלה החליטו על חלוקת התמריצים הכספיים בתקציב של 120 מיליון שקל. סלבן שלום "הדבר יטיב עם הצרכנים"