לי אוטו
צילום: טוויטר
דוחות

מניית לי אוטו נופלת ב-16% - מה היה בדוחות?

המכירות ברבעון השני גדלו בכ-10% לעומת השנה הקודמת, אך מסירות הרכב החשמלי לרבעון השני הסתכמו בקצת פחות מ-109,000 יחידות, עלייה של כ-25% לעומת השנה הקודמת. הדבר מרמז על כך שמחירי הרכב ירדו בכ-12% לעומת השנה שעברה
אדיר בן עמי |

מניית לי אוטו LI AUTO INC נסחרת בירידות שערים חדות למרות שיצרנית הרכב החשמלי הסינית דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השני. יצרנית הרכב דיווחה על רווח למניה של כ-10 סנט, מעל לצפי האנליסטים של 9 סנט. המכירות הרבעוניות הסתכמו ב-4.4 מיליארד דולר, בהתאם לציפיות.

"בעיצומה של תחרות שוק עזה במהלך הרבעון השני, התמקדנו ביצירת ערך למשתמש ושיפור יעילות התפעול", אמר סמנכ"ל הכספים טיי לי, והוסיף כי הוא צופה עלייה הן בשולי הרווח והן בתזרים המזומנים במחצית השנייה של השנה.

יחד עם לי אוטו, גם BYD דיווחה על תוצאות למחצית הראשונה. מכירות הרכב הסתכמו בכ-32 מיליארד דולר, עלייה של כ-10% לעומת השנה הקודמת. עם זאת, מכירות היחידות גדלו מהר יותר מההכנסות, עם עלייה של כ-27% לעומת השנה שעברה. הנהלת החברה ציינה "תחרות מוגברת".

לי אוטו היא בין החברות הרווחיות

גם BYD וגם לי אוטו דיווחו על רווחים, דבר שאינו שכיח אצל יצרניות רכב חשמלי. רק טסלה, BYD ו-לי אוטו השיגו את קנה המידה והעלויות הנדרשות להפקת רווחים עקביים מרכבים חשמליים. שולי הרווח התפעולי של לי אוטו הסתכמו ב-1.5%, עלייה משולי רווח שליליים של 2.3% ברבעון הראשון, אך נמוכים מ-5.7% באותו רבעון ב-2023.

המכירות ברבעון השני גדלו בכ-10% לעומת השנה הקודמת, אך מסירות הרכב החשמלי לרבעון השני הסתכמו בקצת פחות מ-109,000 יחידות, עלייה של כ-25% לעומת השנה הקודמת. הדבר מרמז על כך שמחירי הרכב ירדו בכ-12% לעומת השנה שעברה.

תמהיל המוצרים משתנה, אך מחירים נמוכים יותר בשל תחרות גבוהה יותר היוו בעיה עבור מניות הרכב החשמלי כל השנה. האנליסטית רוזלי צ'ן מ-Third Bridge ציינה כי לי אוטו הורידה כעת את מחיר המוצר הממוצע שלה מתחת ל-300,000 יואן (42,109 דולר) עם השקת דגם הרכב החשמלי L6 שלה.

 

התחזיות להמשך

לרבעון השלישי, יצרנית הרכב החשמלי צופה מסירות בטווח שבין 145,000 ל-155,000 כלי רכב, מה שיהווה עלייה של בין 38.0% ל-47.5% לעומת אותו רבעון בשנה שעברה. היא צופה שהמכירות ינועו בין 5.4 מיליארד דולר ל-5.8 מיליארד דולר, מה שייצג עלייה של בין 13.7% ל-21.6% לעומת הרבעון השלישי של 2023. וול סטריט ציפתה למכירות של כ-5.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

המדדים סביב ה-0; איירן יורדת ב-5%, למונייד מאבדת 6%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה טסלה

שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.

למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.


המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.

עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?ההתלהבות של המשקיעים סביב הבינה המלאכותית הזניקה את שווי החברות והעושר האישי של בכירי עמק הסיליקון, כאשר אילון מאסק מוביל את הרשימה ואילו ביל גייטס הוא היחיד שסיים את השנה עם ירידה בהונו


במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.