עונה לשורטיסטים - אודיטי מכריזה על בייבאק של 150 מיליון דולר

אחרי דוח השורטיסים שפורסם בחודש שעבר והוריד את המנייה, אודיטי במהלך של הבעת אמון מודיעה על תכנית רכישה עצמית של עד 150 מיליון דולר; בנוסף, החברה מעלה את התחזיות לרבעון השני; המנייה קופצת ב-16%
רוי שיינמן |

חברת אודיטי אודיטי , חברת האם של מותגי האיפור IL MAKIAGE ו-Spoiled Child, מודיעה על תכנית לרכשיה עצמית של מניותיה בהיקף של עד 150 מיליון דולר תוך העלאת התחזיות שלה לרבעון השני. המהלכים מגיעים בערך שבועיים אחרי שדוח שורטיסטים על החברה שפורסם לראשונה בביזפורטל הוריד את המנייה ב-12%.

החבר מסרה כי תכנית הרכישה העצמית שאישר הדירקטוריון תפוג ביום 30 ביוני 2027 או לאחר מיצוי כל התקציב שהוקצה לתכנית הרכישה העצמית בכפוף לשינויים עתידיים על ידי דירקטוריון החברה. לאודיטי יש כיום למעלה מ-250 מיליון דולר מזומנים, שווי מזומנים והשקעות במאזנה. אין לה חוב פיננסי ויש לה 100 מיליון דולר נוספים זמינים במסגרת אשראי שלא נוצלה. 

לצד זאת וכאמור, החברה סיפקה תחזית מעודכנת לרבעון השני לשנת 2024. אודיטי מצפה להכנסות בטווח העליון של התחזית ו-EBITDA ורווח למניה שעולים מעל התחזית האחרונה כפי שדיווחה החברה ביום 7 במאי 2024.

לפי התחזית המעודכנת החברה צופה כעת לרבעון השני הכנסות נטו בסך של כ-189 מיליון דולר המייצגות צמיחה של 25% משנה לשנה, רווחיות גולמית של 71%,  EBITDA מתואם של כ-60 מיליון דולר ורווח למניה מתואם מדולל של כ-0.69 דולר למניה.

אודיטי גם סיפקה תגובה זמן קצר לאחר פרסום דוח השורטיסטים. "אודיטי דוחה בכל תוקף את דוח השורט שפורסם", נמסר אז מהחברה. "ההאשמות והטענות שהועלו בדוח על ידי חברת NINGI Research מבוססות על מידע שגוי, לא מבוסס ולא מדויק באופן עובדתי וברור, על הנחות שגויות ועל ספקולציות עוינות. דוח השורט שפורסם נכתב ללא כל מעורבות של ODDITY או מענה מטעמה לטענות שהוצגו".

מניית אודיטי נסחרת לפי שווי של 2.37 מיליארד דולר. מתחילת השנה ירדה המנייה ב-10.5% וב-12 החודשים האחרונים ירדה ב-15%.

מניית אודיטי ב-12 החודשים האחרונים

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.