אחרי שהפילו את המניה - אודיטי עונה לשורטיסטים
דוחות שורטיסטים הם לא דבר חריג, ואודיטי אודיטי היא לא החברה הראשונה שסופגת דוח כזה. חברת האם של מותגי איפור כמו IL MAKIAGE ו-Spolied Child ראתה את המניה שלה מזנקת בכמעט 40% מאז הדוחות החזקים שהציגה בתחילת החודש, אבל דוח שורטיסטים אתמול הצליח להוריד אותה ב-7.5% במסחר בוול סטריט.
הדוח שפורסם לראשונה כאן בביזפורטל הכיל ב-50 העמודים שלו טענות שנשמעו מופרכות מלכתכילה, כמו הטענה שהחברה הסתירה מהמשקיעים את הסניפים הפיזיים של IL MAKIAGE בישראל ומיתגה את עצמה כחברת אונליין, בהחלט טענה מופרכבת בהתחשב בעובדה כי יש חברות מטעם החברה עצמה בה נראה המנכ"ל אורן הולצמן בחנויות. בנוסף, חשוב לזכור שלגוף שפרסם את הדוח יש יתרות שורט במניה כך שהאינטרס שלו ברור. כך או כך ובאופן חריג, החברה החליטה להתייחס לטענות העולות מהדוח.
"אודיטי דוחה בכל תוקף את דוח השורט שפורסם", נמסר מהחברה. "ההאשמות והטענות שהועלו בדוח על ידי חברת NINGI Research מבוססות על מידע שגוי, לא מבוסס ולא מדויק באופן עובדתי וברור, על הנחות שגויות ועל ספקולציות עוינות. דוח השורט שפורסם נכתב ללא כל מעורבות של ODDITY או מענה מטעמה לטענות שהוצגו", מסרה החברה, והמשיכה להתייחס לטענות הספציפיות שעלו מהדוח.
"הטענה המרכזית בדוח כי פעילות הריטייל הישראלית של החברה מהווה חלק מהותי מהכנסותיה ומה-EBITDA של אודיטי אודיטי הינה משוללת יסוד לחלוטין", מסרה החברה. "חברת האם של אודיטי הינה חברה ישראלית, עובדה אשר עשויה אולי הייתה להוביל לבלבול בנוגע למקור הכנסותיה של החברה. פעילות הריטייל בישראל (43 חנויות ו-6 בתי ספר ללימוד איפור) מייצגת חלק בלתי מהותי מהעסק ומהווה פחות מ-5% מהכנסות החברה ומה-EBITDA שלה הן בשנת 2023 והן ברבעון הראשון לשנת 2024. הפעילות הישראלית מאז ומתמיד הייתה משוקפת בגילויים ובדוחות הכספיים של החברה. כל הכנסותיה של אודיטי מחוץ לישראל הינן ממכירות אונליין בלבד".
"כל חברות הבת הישראליות של ODDITY מבוקרות על ידי Ernest & Young רואי החשבון החיצוניים של החברה, ודוחותיה הכספיים של החברה מדווחים ומוגשים לרשויות בישראל", הוסיפה החברה. "התוצאות שלהן מאוחדות כחלק מתוצאות החברה המאוחדת, כנדרש, ועל כן לא קיימים דוחות נפרדים. רובן המכריע של "מאות התביעות" המוזכרות בדוח הינן תביעות קטנות הנוגעות לפעילות הריטייל הישראלית של החברה. הסכום הכולל של אותן תביעות קטנות נמוך מ-100 אלף דולר במצטבר".
"אודיטי עומדת איתנה מאחורי השימוש שלה בטכנולוגיה ליצירת חוויית משתמש פרסונלית המאפשרת שיפור ביחסי המרה, בנאמנות לקוחות, בשיעור לקוחות חוזרים ובתוצאות העסקיות של החברה. ההשקעות של החברה בטכנולוגיה הן המנוע העיקרי מאחורי קצב הצמיחה, נפח הפעילות ושיעורי הרווחיות הגבוהים של החברה בתור עסק אונליין", הוסיפה החברה בהתייחסות לפעילות האונליין שלה.

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא
נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר
זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.
לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".
בגיל תשעה חודשים בלבד חלה בדלקת ריאות קשה. אמו הצעירה, נואשת וחסרת תמיכה, החליטה למסור אותו לאחותה לואיז ולבעלה לואיס אליסון - זוג יהודים משיקגו. הם אימצו אותו כאילו היה בנם. אבל תחושת היתמות ליוותה אותו לאורך ילדותו והעצימה כשאימו החורגת נפטרה.
שיקגו של שנות ה-40-50 הייתה אז עיר תעשייתית קשה, כשהשכונות היו מחולקות אתנית - איטלקים, אירים, יהודים. משפחת אליסון חיה בדרום העיר, בסביבה יהודית מסורתית. מצד אחד, ערכים של חריצות והשכלה; מצד שני, קשיחות.
- זינוק של 71 מיליארד דולר ביום: לארי אליסון סוגר פערים עם אילון מאסק
- האנליסטים - "וואוו; אירוע נדיר" מה אמר לארי אליסון שהזניק את אורקל ב-27%? קריאת חובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לארי גדל בידיעה עמומה שהוא לא בדיוק "שייך". אביו המאמץ, לואיס, היה מהנדס חשמל מתוסכל שלא הצליח להגשים את חלומותיו. הוא דרש מצוינות אך לא האמין בבנו המאומץ. "אתה הטעות הגדולה של חיינו", נהג לומר. שנים מאוחר יותר סיפר לארי: "כשהאדם שאמור להאמין בך הכי הרבה אומר לך שאתה טעות - אתה מפתח עקשנות להוכיח לו שהוא טועה".