אורן הולצמן איל מקיאג
צילום: יחצ
דוחות

אודיטי עוקפת את הצפי בדוחות ומעלה תחזית - זינקה ב-13% באפטר

חברת האם של חברת האיפור IL MAKIAGE עוקפת את הצפי בשורה התחתונה ומספקת תחזית חזקה לשנה כולה - צופה הכנסות של בין 626-635 מיליון דולר
רוי שיינמן |

אודיטי אודיטי , חברת האם של חברת האיפור IL MAKIAGE, מדווחת על תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2024. ההכנסות הסתכמו ב-212 מיליון דולר לעומת 166 מיליון דולר ברבעון הראשון בשנת 2023, גידול של 28%, ומעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 205.1 מיליון דולר.

הרווח המדולל המתואם הסתכם ב-0.61 דולר למניה לעומת 0.37 דולר למניה ברבעון הראשון של שנת 2023, ולעומת צפי האנליסטים שהיה לרווח של 0.49 דולר למניה.

הרווח הגולמי הסתכם ב-156 מיליון דולר לעומת 117 מיליון דולר ברבעון הראשון בשנת 2023, המהווה גידול של 33%. שיעור הרווח הגולמי הסתכם ב-73.8%, גידול מ-70.9% ברבעון הראשון בשנת 2023. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-38 מיליון דולר לעומת 21 מיליון דולר ברבעון הראשון בשנת 2023, המהווה גידול של 82%. שיעור הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-18.1% לעומת 12.7% ברבעון הראשון בשנת 2023.

ה-Ebitda המתואם הסתכם ב-48 מיליון דולר לעומת 28 מיליון דולר ברבעון הראשון בשנת 2023, גידול של 69%. שיעור ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-22.7% לעומת 17.2% ברבעון הראשון בשנת 2023. המזומנים ושווי מזומנים, מזומנים מוגבלים ופיקדונות לזמן קצר הסתכמו בכ-252 מיליון דולר, ללא חוב ב-31 במרץ 2024.

התחזית

אודיטי מצפה להציג נתונים פיננסים לשנת 2024 לפי אלגוריתם לצמיחה ארוכת הטווח שלה – צמיחה של מעל 20% בהכנסות וצמיחה של מעל 20% במרווח ה-Ebitda המתואם. החברה ציינה כי התחזית לשנת 2024 משלבת השקעות מואצות ביוזמות צמיחה עתידיות שצפויות להיות להן השפעה שלילת, לא פרופורציונלית, על שיעור ה-Ebitda המתואם במחצית השנייה של שנת 2024.

לשנת 2024 אודיטי צופה הכנסות בסך 626-635 מיליון דולר, גידול של 25%-23% בהשוואה לשנה קודמת ובהשוואה לצפי האנליסטים שעומד על 627 מיליון דולר, זאת לצד שיעור רווח גולמי של כ-71% וEbitda מתואם בין 139 מיליון דולר ל-143 מיליון דולר. הרווח למניה מדולל מתואם צפוי להיות בין 1.57 דולר למניה ל-1.62 דולר למניה, מעל לצפי האנליסטים שעומד על 1.51 דולר.

לרבעון השני אודיטי צופה הכנסות בסך 185-189 מיליון דולר, גידול של 25%-22% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה קודמת ובהשוואה לצפי האנליסטים שעומד על 186.5 מיליון דולר, זאת לצד שיעור רווח גולמי של 71% ו-EBITDA מתואם בין 53 מיליון דולר ל-56 מיליון דולר. הרווח למניה מדולל מתואם צפוי להיות בין 0.61 דולר למניה ל-0.64 דולר למניה, מעל לצפי האנליסטים שעומד על 0.56 דולר למניה.

"הפלטפורמה שלנו מאפשרת למותגים שלנו לשמור על צמיחה גבוהה ברווחיות בכל הקטגוריות עם שיעורי חזרה חזקים ושביעות רצון הלקוחות", מסר אורן הולצמן, מייסד ומנכ"ל אודיטי. "תוצאות אלו מאפשרות לנו להעלות את התחזית שלנו לשנה המלאה ולהמשיך להשקיע באופן משמעותי בעתיד שלנו. בהתבסס על מה שאנו רואים, אנו מאמינים שנשאר שנים קדימה לפני המתחרים שלנו וניקח נתח שוק משמעותי משוק האונליין".

קיראו עוד ב"גלובל"

אורן הולצמן, מנכ"ל החברה, נבחר לאחד מאנשי השנה של ביזפורטל והגיע לועידת ההשקעות האחרונה של ישראל, הנה מה שאמר שם.

"אנו שבעי רצון מהתוצאות הכספיות לרבעון הראשון שעקפו את התחזיות שלנו לגבי ההכנסות, רווחיות גולמית, Ebitda מתואם ורווח למניה מתואם", מסרה לינדזי דרוקר מן, סמנכ"לית הכספים של אודיטי. "התוצאות המצוינות שלנו ברבעון הראשון בשילוב עם התחלה חזקה לרבעון השני והמשך שיעורי החזרה הגבוהים שלנו, מאפשרים לנו להמשיך בהשקעות ביוזמות צמיחה עתידיות ולהעלות את התחזית שלנו לשנה כולה".

מנית אודיטי נסחרת במחיר של 31.3 דולר למניה לפי שווי של 1.78 מיליארד דולר. מתחילת השנה ירדה המניה ב-30% וב-12 החודשים האחרונים ירדה ב-34%.

מנית אודיטי ב-12 החודשים האחרונים

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיותאגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיות

למה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?

מיסוי נוח, נדל"ן תוסס ואיכות חיים, איטליה קפצה למקום השלישי בעולם ביעדים מועדפים להגירת הון, עם צפי לקליטת קרוב ל-4,000 מיליונרים בשנה הקרובה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה איטליה

איטליה הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף עבור מיליונרים ובעלי הון, לא רק בזכות הנופים, ההיסטוריה או הקולינריה, אלא בעיקר בשל שילוב בין מדיניות מס נוחה, שוק נדל"ן תוסס וסביבה כלכלית פתוחה להשקעות. התוצאה היא מגמה ברורה של מעבר של עשירים מרחבי העולם למדינה, עם הערכות שמדובר בקרוב ל-4,000 אנשים בעלי עושר גדול שייקלטו באיטליה בשנה הקרובה, ויביאו עמם כ-20-25 מיליארד דולר בהון פרטי.

מיקומה של איטליה בדירוג העולמי של יעדים מועדפים להגירת הון השתנה באופן ניכר, ממקום 11 בשנת 2023 למקום שלישי ב-2025. היא עקפה מדינות כמו סינגפור, שווייץ ואוסטרליה, והפכה ליעד מרכזי עבור קהלים אמידים שמחפשים אלטרנטיבה למיסוי נוקשה במדינות המוצא שלהם. אחד הגורמים המרכזיים לשינוי הוא מס שטוח,  מודל לפיו נדרש תשלום שנתי קבוע על הכנסות מחו"ל, ללא קשר להיקפן. בשלב הראשון עמד הסכום על 100 אלף יורו לשנה, אך לאחר ביקורת ציבורית הוכפל ל-200 אלף, ועדיין נשאר אטרקטיבי ביחס לחלופות.

ההטבה במס מיועדת לתושבים חדשים בלבד ואינה מתייחסת לרווחים מחוץ לאיטליה, בעוד שההכנסות מקומיות ממוסות לפי מדרגות רגילות. המשמעות היא שמי שמעתיק את כתובת המס שלו לאיטליה, משלם מס אחיד ומשתלם גם אם יש לו הכנסות של עשרות מיליוני יורו בשנה. ככל שמדינות אחרות מגבירות את המיסוי על עשירים, למשל בצרפת עם מס עושר או בבריטניה עם ביטול משטר המיסוי החדש, איטליה מצטיירת כמדינה עם מיסוי מאוד נמוך והופכת לאטרקטיבית לאמידים. אגב, זה במקביל לכך שהיא מפתה גם אנשים ממעמדות שונים לבוא להתגורר באזורים עם שיעור ילודה נמוך כמו חבל טוסקנה שבו יש כפרים שלמים זנוחים עם הגירה שלילית. איטליה מציעה במקומות לא מעטים דירה-בית חינם ואפילו מענק של 20 אלף דולר פלוס לתושבים זרים כדי לבוא להתגורר באזורים האלו. 

ובכל מקרה, מחירי הדירות-בתים נמוכים מאוד באזורים האלו - מאות אלפי שקלים בודדים. 


השקעה בנדל"ן באיטליה

למרות שהחוק אינו מחייב השקעה ישירה במדינה כתנאי למס, בפועל רבים מהמהגרים האמידים כן משקיעים: בנדל"ן, בעסקים, בתיירות ובתחומים יצירתיים. במקביל, איטליה קידמה תמריצים נוספים להשקעה, כמו תוכניות Industria 4.0 ו-Transition 5.0, שמעניקות זיכויי מס לעסקים בתחומי תשתיות ירוקות, דיגיטציה וחדשנות.

המוקדים המרכזיים להגירה ולהשקעות הם אזורים עם כמו טוסקנה, הריביירה האיטלקית, אגם קומו והעיר מילאנו. מחירי הנדל"ן במילאנו זינקו קרוב ל-50% מאז 2017, בעוד שבערים גדולות אחרות באיטליה העלייה הייתה מתונה יותר. גם באזור אגם קומו מדווחים על עלייה מתמשכת במחירים.

יהלומן, נוצר באמצעות AIיהלומן, נוצר באמצעות AI

איך השוד בלובר מחזיר לשוק היהלומים את הברק?

בתוך 7 דקות בלבד, בלב פריז, נגנבו תכשיטים בשווי 88 מיליון אירו; העולם קיבל תזכורת  שיהלומים אמיתיים אי-אפשר לייצר במעבדה - יש להם סיפור, נדירות ומשמעות ששום טכנולוגיה לא תצליח לשחזר - על תמונת המצב בשוק היהלומים ומה קורה בישראל?
מנדי הניג |

שבע הדקות האלה בפריז ייכנסו לפנתיאון של סיפורי הפשעים המפורסמים וישמשו כנראה גם כבסיס לסדרות בנטפליקס. ב-9:30 בבוקר, כשעיר האורות עוד הייתה מנומנמת, קבוצה מאורגנת של פורצים לבושים בסרבלי אבטחה צהובים נערכה באחת מפינותיו של מוזיאון הלובר, המוזיאון המפורסם בעולם. ליד אזור הכניסה לגלריית אפולון פעל באותה עת אתר בנייה, ככה שאיש מהעוברים והשבים לא חשד באנשים שנראו כחלק מצוות תחזוקה - שוד הלובר: שני חשודים נעצרו בפריז בחשד לגניבת תכשיטי הכתר.

הם הגיעו על גבי שני קטנועים מצדו הדרומי של המוזיאון, סמוך לנהר הסן, כשהם מצוידים במסורי שרשרת קטנים, דיסק חיתוך נטען וכלי עבודה נוספים. הם טיפסו במהירות על סולם הידראולי שהותקן על משאית קטנה (המשמש בדרך כלל להעברת רהיטים בפריז) עד למרפסת בקומה השנייה, ליד גלריית אפולון, שבה מוצגים תכשיטי הכתר הצרפתי. חתכו את אחד מחלונות הזכוכית, חדרו פנימה, וניצלו את הדקות הספורות עד להגעת המאבטחים כדי לנפץ שתי ויטרינות משוריינות ולשדוד תשעה פריטים יקרי-ערך - בהם טיארה, שרשרת ואבני ספיר ויהלום ששימשו את המלכות מארי אמילי ואורטנס.

במהלך השוד הופעלו אזעקות, אבל הפורצים איימו על המאבטחים באמצעות כלי העבודה שבידיהם והצליחו להימלט חזרה באותו מסלול דרך הסולם החשמלי אל הרחוב, שם המתינו שניים נוספים על הקטנועים. לפני שנעלמו לכיוון כביש A6 ניסו להצית את סל המנוף כדי להשמיד ראיות, אבל אחד מעובדי המוזיאון מנע זאת ברגע האחרון. כל המבצע ארך לא יותר משבע דקות. השווי הכולל של השלל: כ-88 מיליון אירו.

הפורצים לא חיפשו רק יהלומים. הם חיפשו את הערך שמאחוריהם, הם חיפשו את הסיפור. בפריצות מהסוג הזה, ברוב המקרים הגנבים ממיסים את המתכות, מפרקים את האבנים ומוכרים אותן בשוק השחור כדי לטשטש עקבות. אבל במקרה הזה, כנראה שזה לא המקרה.

הפריטים שנגנבו הן מאוד ייחודיים ואפשר לזהות אותם בקלות, מתועדים היטב ומוגנים ברשימות של בתי מכירות ומוזיאונים. כמובן שכל ניסיון לפרק אותם יהרוס את הערך האמיתי שלהם ובמובן מסוים, זה גם לב הסיפור שלנו. בזמן שתעשיית היהלומים מתמודדת עם עודף היצע ועם "אבנים סינתטיות שמיוצרות בלחיצת כפתור", השוד בלובר מזכיר לעולם שהיהלום האמיתי לא שווה רק בגלל הברק שלו אלא בגלל המשמעות שנצרבה בו לאורך מאות שנים. עד כמה שזה נשמע מפתיע, דווקא פשע כזה מצליח להחזיר ליהלום קצת מהמעמד ומהמיתוג שנבנו סביבו לאורך העשורים האחרונים אותם שלוש מילים שהפכו לסלוגן של תעשייה שלמה: “יהלומים הם לנצח.”