טסלה
צילום: אתר טסלה

טסלה השיקה ביטוח רכב משלה - אבל הלקוחות מאוכזבים

התלונות נגד חברת הביטוח של טסלה נערמות ומעלות שאלות להמשך
אדיר בן עמי | (9)

בפברואר האחרון, אמריקאי בשם מארק בובה רכש טסלה מודל S שנת 2018 משומשת. לפי שבובה עזב את הסוחר, הוא רכש ביטוח מטסלה TESLA INC עצמה, עם פרמיה חודשית ראשונית של 93 דולר, סכום שנראה סביר עבורו. שישה עשר ימים לאחר מכן, כשנסע לביתו במירלנד, הפעיל בובה את מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה ומשם הסיפור החל להסתבך.

מכוניתו של בובה התחילה לצפצף, פנתה בחדות שמאלה, פגעה במעקה הבטיחות והתהפכה. הנהג נמלט דרך החלון בזמן שהמכונית מתמלאת בעשן. אמבולנס הוביל אותו לבית החולים עם פציעות גב שהצריכו מאוחר יותר ניתוח. "אני חייל לשעבר בכוחות המיוחדים של ארה"ב", אמר בובה. "זה כנראה הדבר השני הכי טראומתי שעברתי חוץ מלהיות בקרב". 

לצערו של בובה, הבלגן עדיין לא הסתיים. הביטוח של טסלה, שהושק ב-2019 על ידי יצרנית הרכבים החשמליים, הביטוח למבוטחים שירות "טוב בהרבה" מאשר המתחרות, כפי שניסח זאת אילון מאסק בעצמו באפריל 2022. מאסק אמר שם כי השאיפה שלו היא להציע תיקוני התנגשות "באותו היום". למרות ההצהרות והשאיפות, בובה ממשיך להאבק בביטוח מאז ההתרסקות בשביל לקבל את המגיע לו.

לדבריו, הוא המתין שבעה חודשים לתשלום על הרכב ועדיין לא קיבל פיצוי של 50 אלף דולר על ההוצאות הרפואיות. הדיווח על התאונה הצריך קריאה למחלקת אחריות המוצר של יצרנית הרכב מכיוון שהתאונה כללה שימוש בטייס האוטומטי. בובה חיכה על הקו עם טסלה במשך שעות, כשהאחרונה ניתקה ארבע פעמים. כאשר לבסוף מישהו ענה, הנציג הבטיחו כי יחזרו אל בובה תוך שבועיים. ארבעה חודשים לאחר מכן והוא עדיין מחכה. 

מסתבר שהסיפור של בובה הוא די נפוץ. עשרות תלונות במדיה החברתית ובפוסטים אונליין, כולל באתר Better Business Bureau וראיונות עם חצי תריסר מבוטחים מראים כי בעוד חלק מהלקוחות משבחים את הפרמיות הנמוכות של טסלה, אחרים מתלוננים על המתנה של שבועות או חודשים לתשלומים ותיקונים ועל חוסר מענה מצד החברה. 

גורמים רשמיים של טסלה אמרו שהם השיקו את חברת הביטוח כדי לפתור בעיה: לקוחות פוטנציאליים מתרחקים מרכישת רכב לאחר שקיבלו הצעות ביטוח בשמיים, בהתבסס על עלויות תיקון התנגשות הגבוהות של הרכבים החשמליים. למרות ההבטחה לחולל מהפכה בביטוח רכב, טסלה ניהלה את העסק לפעמים בתקציב נמוך, כשבשלב מסוים היא עבדה רק עם כתריסר מתקנים שהוצפו במהירות במאות תביעות, לפי מספר מקורות הבקיאים בפעילות המבטחת.

הבעיות של טסלה ביטוח משתלבות בצורה הגיונית בדפוס של ניהול חפוז ומרושל הגרם נזקים לצרכנים ועובדים ברחבי אימפריית הטכנולוגיה של מאסק. החלטותיו של המיליארדר ספגו אש רבה בשנה החולפת מאז רכש את טוויטר, פיטר כחצי מכוח העבודה של החברה והציג שורה של שינויים שהמשתמש לא ממש התלהבו מהם בפלטפורמה. לאחרונה מאסק גם הסכים עם פוסט אנטישמי שגרם לחברות גדולות להפסיק את הפרסום בפלטפורמה. 

קיראו עוד ב"גלובל"

בטסלה, עובדים שיתפו סרטונים רגישים ותמונות של בעלי רכב שתועדו במצלמות המכוניות, מה שגרם לשני סנאטורים אמריקאים לכתוב מכתב למאסק ולטעון כי הפרסום מעלה "שאלות רציניות לגבי הנהלים בטסלה". ביולי האחרון פורסמו דיווחים כי טסלה התאמצה באופן שיטתי להגזים בטווח הנסיעה של כלי הרכב שלה - כולל על ידי שינוי האלגוריתם השולט באומדנים בלוח הבקרה - מה שהוביל לחקירה פדרלית ולמספר תביעות ייצוגיות. 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מיכאל 25/11/2023 20:11
    הגב לתגובה זו
    לאור התלונות לפי הכתבה הנ"ל, זה לא יביא רצון לרכישת רכב של טסלה או לרכוש רכב שלהם. שירות זה דבר ראשון וחשוב ללקוחות בעל מוצר ובוודאי ברכישת מכונית שעלותה כסף רב.
  • ערן 11/05/2024 23:30
    הגב לתגובה זו
    הכתבה סתם מדברת על ביטוח בחול ואין את זה בארץ
  • 4.
    פטריוט 24/11/2023 10:40
    הגב לתגובה זו
    לא מבין למה ממשיכים עדיין לקנות רכבים של שונא ישראל האנטישמי הזה. יש מספיק חלופות
  • ערן 11/05/2024 23:31
    הגב לתגובה זו
    הוא דווקא אוהב ישראל
  • 3.
    אז בעצם זו כתבת לכלוך על טסלה ללא מטרה? (ל"ת)
    ח 22/11/2023 21:06
    הגב לתגובה זו
  • זה עובדות וכן נראה ככה (ל"ת)
    ערן 11/05/2024 23:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הוא לא אנטישמי חלאס 22/11/2023 17:54
    הגב לתגובה זו
    הוא לא אנטישמי חלאס
  • פטריוט 24/11/2023 10:41
    הגב לתגובה זו
    הוא כן. ואם לא אז שונא ישראל על בטוח
  • 1.
    דוד 22/11/2023 15:22
    הגב לתגובה זו
    הבן אדם מריץ את כל השנאה בעולם ,תומך בפלסטינים ואתם כדי לחסוך קונים תחרא שהוא מוכר,בושה,באמת יהודי הוא כלב של העולם
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

המדדים סביב ה-0; איירן יורדת ב-5%, למונייד מאבדת 6%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה טסלה

שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.

למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.


המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.

עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?ההתלהבות של המשקיעים סביב הבינה המלאכותית הזניקה את שווי החברות והעושר האישי של בכירי עמק הסיליקון, כאשר אילון מאסק מוביל את הרשימה ואילו ביל גייטס הוא היחיד שסיים את השנה עם ירידה בהונו


במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.