אילון מאסק טסלה
צילום: צ'ארלי דיטס, unsplash, יוטיוב

טסלה מזנקת ב-7%: הודיעה שתבנה מערכת AI לנהיגה אוטונומית

החברה של אילון מאסק הודיעה היום שתשתמש במעבדי AI של אנבידיה בשביל לבנות מערכת לנהיגה אוטונומית ברכבים שלה; המניה מגיבה עם קפיצה של 7%
רוי שיינמן | (7)

אילון מאסק ו-TESLA INC עם מהלך שלשם שינוי נראה טוב בעיני המשקיעים. אחרי שהמניה צנחה ב-10.7% מתחילת החודש ועד אתמול, טסלה מודיעה היום על כוונה ליישום טכנולוגיית בינה מלאכותית של אנבידיה ומקפיצה את המניה למעלה.

לפי הדיווח של האנליסט ריק שייפר מאופנהיימר, טסלה תבנה מחשבים שיכילו 10,000 מעבדים של אנבידיה ש"יהיו חזקים יותר ממחשב העל השלישי בחוזקו בעולם." החדשות מציגות תובנה על האופן בו האימוץ של טכנולוגיות בינה מלכותית מתפתח: אנבידיה מספקת את התוכנה ואחראית להתפתחות הטכנית של התחום, טסלה מיישמת את הטכנולוגיה במה שעלול להיות התחום המשמעותי הראשון בו הבינה המלאכתותית באמת תחליף את האדם, נהיגה אוטונומית.

"טסלה מאיצה בקצב משמעותי את היכולות שלה לאמן מודל בינה מלאכותית לנהוג במכונית", כותב שייפר בדוח שלו, "החברה מתכננת להשקיע 2 מיליארד דולר באימון מודלים בשנת 2023 ו-2 מיליארד דולר נוספים בשנת 2024." מאסק הצהיר מספר פעמים שהחזון שלו הוא לקדם נהיגה אוטונומית בדגמים שלו עד לשלב שהכבישים יהיו מלאים במכוניות אוטונומיות. הכוונה היא לגבות תשלום חד פעמי או מנוי שנתי מהלקוחות שירצו לקבל גישה ליכולות הנהיגה האוטונומית.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    מאסקר 11/09/2023 15:25
    הגב לתגובה זו
    להינות מכל הבועות במקביל . אה והמחשבים שלי יוקמו על מאדים עם חלליות אוטנמיות שמונעות סולארית
  • 6.
    אופיר 30/08/2023 08:37
    הגב לתגובה זו
    כרגע המערכת בשלב ה models training
  • 5.
    כמה בלוף יש בדבר הזה ai (ל"ת)
    Mani 30/08/2023 06:43
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    על פרויקט דוג'ו שמעתם? ומעבד, פלטפורמת ושרתי טסלה? (ל"ת)
    א.נ. 30/08/2023 04:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    צופה 30/08/2023 01:46
    הגב לתגובה זו
    את המנייה החבוטה.
  • 2.
    יודע דבר 29/08/2023 23:53
    הגב לתגובה זו
    הוא מקדים את דורו -פשוט גאון- הולך על טסלה חזק....זאת דעתי
  • 1.
    ואני חשבתי ש FSD זה כבר נהיגה אוטונומית (ל"ת)
    נהג 29/08/2023 23:38
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.