BYD דולפין
צילום: אתר החברה
דוחות

חברת BYD עם דוחות חזקים - מצמצמת את הפער מטסלה

החברה סיפקה כ-642 אלף רכבים חשמליים, עלייה של 92% מהשנה שעברה. המכירות העולמיות של רכבים חשמליים במחצית הראשונה של 2023 עלו ב-33%
אדיר בן עמי | (1)

יצרנית הרכבים הסינית BYD BYD CO LTD H SHS דיווחה על תוצאותיה למחצית הראשונה של השנה ורשמה מכירות ורווח גולמי של 21 מיליארד דולר ו-3 מיליארד דולר בהתאמה. המכירות צמחו ב-66% לעומת השנה שעברה, בעוד הרווח הגולמי צמח ב-75%. שולי הרווח הגולמי גדלו ל-13.5%, לעומת 12.8% אשתקד, בין היתר בגלל שהחברה פועלת בהיקף גדול יותר.

> מנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל מכליס בשיחה על העבר ועל עתיד החברה; מנכ"ל צים, אלי גליקמן יספר על התקופה המטלטלת ועל העתיד; וגם - המניות הטובות  להשקעה על פי דירוג ביזפורטל - הירשמו לוועידה הכלכלית של ביזפורטל

החברה סיפקה 1.2 מיליון רכבים וכ-642 אלף רכבים חשמליים, עלייה של 95% ו-92% בהתאמה מהשנה שעברה. BYD וטסלה TESLA INC הן בין המובילות של סקטור הרכבים החשמליים. שתיהן רווחיות, דבר שנכון למעט מיצרניות ה-EV. בנוסף, BYD מגדילה בעקביות את הרווחיות שלה ומצליחה לצמצם את הפער מטסלה ומוכרת יותר רכבים חשמליים ממנה בסין.

טסלה דיווחה במחצית הראשונה על מכירות ורווח גולמי של 48 מיליארד דולר ו-9 מיליארד דולר בהתאמה. המכירות צמחו ב-35% לעומת השנה שעברה, אך הרווח הגולמי ירד ב-7%. שולי הרווח הגולמי עמדו על 18.7%, גבוה אומנם משל BYD אך נמוך משמעותית לעומת השנה שעברה, אז הם היו 27.2%. הוזלות המחירים המשמעותיות שטסלה ביצעה גרמו לירידה בשולי הרווח גולמי, אך שמרו על מכירות גבוהות. החברה מכרה כמעט 890 אלף רכבים במחצית הראשונה של 2023, עלייה של 57% לעומת 565 אלף אשתקד. 

אחד הדברים המרשימים הוא הצמיחה והרווחיות של שתי החברות הללו לעומת המתחרות בסקטור. פורד אמרה לאחרונה כי היא בדרך להפסיד 4.5 מיליארד דולר ממכירת רכבים חשמליים ב-2023. מסירות החברה עמדו על 26 אלף בארה"ב, במחצית הראשונה של השנה, עלייה של 10%. המכירות לא הצליחו להגיע לרף שדרוש כדי להגיע לרווחים. מפעל לייצור רכבים טיפוסי מסוגל לייצר בין 300 אלף ל-500 אלף רכבים בשנה.

בכל הקשור לצמיחה, השוק הסיני לרכבים חשמליים, כולל רכבים היברדיים, פלאגין וחשמליים לחלוטין, צמח ב-43% השנה, לעומת שנה שעברה. הרכבים החשמליים לבדם הציגו צמיחה של 30%. סין נחשבת לשוק הגדול ביותר לרכבים חשמליים חדשים. מכירות הרכבים החשמליים בלבד (שנוסעים על סוללה בלבד) בארה"ב הסתכמו ב-557 אלף רכבים השנה, עלייה של 47% לעומת השנה קודם לכן. המכירות באירופה עמדו על 700 אלף רכבים, עלייה של כ-53%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מנית טסלה עלתה ב-94%... פחח... באפט לא נוגע בה (ל"ת)
    BYD 29/08/2023 07:56
    הגב לתגובה זו
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.