XPeng רוכשת את חטיבת הרכב החשמלי של דידי; המנייה קופצת ב-11%
יצרנית הרכבים החשמליים הסינית אקספנג XPENG הודיעה כי תרכוש את חטיבת הרכב החשמלי של ענקית הנסיעות דידי בעסקה בהיקף של עד 744 מיליון דולר. כמו כן, לאחר השלמת העסקה, שתי החברות צפויות לקיים שותפות אסטרטגית. בעקבות הדיווח מניית Xpeng זינקה ב-11% בפתח שבוע המסחר בהונג-קונג.
במסגרת העסקה, אקספנג תשיק בשנה הבאה דגם A-class תחת מותג חדש, הנקרא כיום MONA, במטרה להרחיב את פלח השוק שלה. המכונית תתומחר בדרגת המחיר של 20,000 דולר. "פרויקט 'MONA' יאיץ את קצב הייצור והמכירות של החברה ויעזור להשיג יתרונות גדולים יותר בקנה מידה רחב יותר", נכתב בהודעת אקספנג.
בעקבות הדיווח הודיעה דידי, כי תתמוך בתוכנית החדשה של אקספנג על ידי "מתן גישה לשוק הנסיעות השיתופיות שלה", ושתי החברות יבחנו שיתוף פעולה אסטרטגי במספר תחומים, כולל שירותי שיווק, פיננסים וביטוח. תחומים אפשריים נוספים של שיתוף פעולה כוללים טעינה, רובוטקסי ופיתוח משותף של שוק בינלאומי. דידי עבדה עם יצרניות רכב סיניות לפיתוח רובוטקסי, שירות מוניות ומשלוחים אוטונומי, שאותו היא שואפת להשיק עד 2025. כמו כן, במסגרת העסקה תרכוש דידי כ-3.25% ממניות Xpeng, כמות אשר עשויה לעלות בהתאם לעמידה ביעדי הייצור והמכירות.
העסקה מגיעה על רקע האטה בביקוש, ויכולת ייצור עודפת בתעשיית הרכבים החשמליים בסין, שהקשו על שחקנים חדשים יחסית כמו דידי להיכנס לשוק העמוס. מה שהביא שורה של יצרניות רכבים חשמליים בראשות טסלה להכריז על הורדות מחירים במדינה. כמו כן, רק לאחרונה, זכתה יצרנית הסמארטפונים הסינית שיאומי (Xiaomi) לאישור רגולטורי לייצור רכבים חשמליים, שנתיים לאחר שהכריזה לראשונה על תוכניותיה בתחום.
- 1.המגיב 28/08/2023 19:30הגב לתגובה זותופתעו מאוד.
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
.jpg)