
בואינג צפויה לקבל הזמנה למטוסי 787 - למה זה מעניין?
על פי הדיווחים, חברת התעופה האוסטרלית Qantas Airways קרובה לרכישת מטוסי בואינג 787-10 דרימליינר. הדגם הארוך ביותר של סדרת ה-787. ב-Qantas משתמשים גם במטוסים של איירבוס וגם של בואינג BOEING . החברה הזמינה גם מטוסי איירבוס A350 שחופפים ל-787 מבחינת גודל וטווח. הזמנת מטוסים היא אומנם אירוע יחסית קטן עבור חברות תעופה ויצרנית מטוסים. ובכל זאת, הזמנות 787 מזכירות למשקיעים כי בואינג עדיין מובילה על יריבתה האירופית בכל הקשור למטוסים רחבי גוף. בואינג קיבלה כ-1,700 הזמנות למטוסי 787 וכ-1,100 כבר סופקו ובפעילות. איירבוס קיבלה כ-1,000 הזמנות וכ-550 בפעילות. היתרון של איירבוס נמצא במטוסים בעלי גוף צר כשהיא קיבלה כמעט 17,500 הזמנות עבור המטוסים מסדרת A320 שלה. לעומת זאת, בואינג קיבלה כ-15,000 הזמנות למטוסים מסדרת ה-737 שלה. ההזמנה הצפויה עשויה גם להרגיע מעט את המשקיעים. בואינג כזכור נתקלה בבעיות בייצור של מטוסי ה-787 שדרשו הפסקת אספקה ביוני 2021 ועבודה מחדש על המטוסים. החברה חידשה את אספקת המטוסים באוגוסט 2022. מאז בואינג מסרה יותר מ-40 מטוסי 787, כולל ארבעה בחודש יולי האחרון. הפעילות בהזמנות הייתה יחסית שקטה בשביל בואינג בחודשים האחרונים. רוב ההזמנות שקיבלה היו בתערוכת התעופה הדו-שנתית של פריז בסוף יוני. סך ההזמנות מבואינג ואיירבוס הגיעו לשיא של יותר מ-1,100 מטוסים יחד. בואינג קיבלה כ-300 הזמנות, בעוד איירבוס קלטה יותר מ-800 הזמנות כולל הזמנת ענק של 500 מטוסים לחברת הלואו קוסט ההודית אינדיגו. בתחילת יולי דיווחה בואינג על מסירות של 136 מטוסים ברבעון השני, כשהצפי היה למסירות של 112 מטוסים. 60 מטוסים נמסרו בחודש יוני, 50 במאי ו-26 באפריל. בואינג פרסמה את תחזית השוק המעודכנת שלה לקראת התערוכה האווירית הדו-שנתית של החברה. בשנה שעברה, בואינג חזתה שההוצאה המצטברת על מטוסים בין 2022 ל-2041 תסתכם ב-7.2 מיליארד דולר, ללא רוסיה ומרכז אסיה. הנתון החדש מייצג כמות אדירה של כ-42,600 מטוסים חדשים שחברות תעופה תזדקקנה להם עד 2042. מטוסים אלה יגדילו את הצי העולמי של מטוסי נוסעים מסחריים ומטוסי מטען מכ-24,500 כיום ל-48,600 (זאת לאחר גריעת מטוסים ישנים מדי או יקרים מדי). בואינג נסחרת לפי שווי של 138.1 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה עלתה ב-20% מתחילת השנה וב-40% בשנה האחרונה כולה.
- 2.המגיב 23/08/2023 00:09הגב לתגובה זוהאם תוקנה בעיית תוכנת היציבות של המטוסים של באוינג ? או שהם עדיין עושים בואינג באופן אקראי בזמן המראה/נחיתה ???
- 1.YL 22/08/2023 23:30הגב לתגובה זומה שחשוב לקהל הנוסעים זו אמינות המטוס ו בשנים האחרונות איירבוס מציגה תוצאות הרבה יותר טובות לצערנו רכישות מטוסי הנוסעים הן לא בידי וב החברות אלא לחצים פוליטיים במיוחד של הממשל האמריקאי כ עובדה נראה עם אל על תיעז לרכוש מטוסי איירבוס במיוחד ש בעל החברה נמצא בחקירות של הונאה בכל הקשור למענק ענק ל בתי האבות ב ארצות הברית

בבנק אוף אמריקה מזהירים - WIX עלולה להיפגע מה-AI
מי החברות שנפגעות מכניסת הבינה המלאכותית ואיזה ענפים יפגעו באופן המשמעותי ביותר?
"אם אינך יכול להילחם בו תצטרף אליו" - זו הבחירה של מנכ"לים רבים בוול סטריט בקשר לבינה המלאכותית. גם WIX הישראלית בחרה להצטרף ורכשה את BASE44 ב-80 מיליון דולר למרות שמדובר בסטארטאפ של כמה חודשים שהושקעו בו מאות אלפי דולרים מקסימום. BASE44 מאפשרת להקים אתרים במהירות, וכמוה יש עוד הרבה אפליקציות ואתרים מבוססי צ'אטים שמכינים קוד ואם כך - למה צריך את כל המערך בניית אתרים של WIX?
הנהלת WIX נכנסה מאוחר לאירוע, ולא עשתה זאת בבית למרות היכולות והגדול העצום שלה וכך "בזבזה" סכום גדול על עסקת הרכישה, ועדיין - אולי עדיף מוקדם מאשר מאוחר. העסקה ששינתה את WIX ומה התחזית של Base44. אלא שלא בטוח שהעסקה הזו תחלץ את WIX מקיפאון בצמיחה. היא תצטרך להמציא את עצמה מחדש ולספק יכולות נוספות ללקוחות. בבנק אוף אמריקה מסמנים אותה כאחת המניות שעלולות להיפגע מה-AI. למעשה, הזהרנו כבר לפני שנתיים שזה מסכן מספר חברות - פייבר וויקס בראשן - האיום על וויקס ופייבר, אך הנהלת וויקס אמרה לאורך הדרך שהיא דווקא תהנה מכך. למעשה עסקת רכישת BASE44 היא הפעם הראשונה שהחברה הודתה בעקיפים שהיא בפיגור בתחום - וויקס מודה: הבינה המלאכותית מאיימת עלינו
דו"ח חדש של בנק אוף אמריקה מסמן 26 חברות שמוגדרות כ"בקו האש" של ה-AI, כאשר וויקס, שצנחה ב-34% מתחילת השנה היא ברשימה הלא מחמיאה הזו. וויקס, שהפכה לשם נרדף לפתרונות בניית אתרים ידידותיים למשתמש, נמצאת תחת לחץ כבד. כלי AI מתקדמים כבר מסוגלים לייצר אתרים שלמים, כולל עיצוב, תוכן ואופטימיזציה לקידום במנועי חיפוש. הכלים עושים זאת במהירות חסרת תקדים ובעלות מינימלית. תהליכים שבעבר דרשו מנוי חודשי, מעצבים מקצועיים וזמן עבודה ממושך, הופכים כיום לפעולה של "לחיצת כפתור". המשקיעים, שחוששים משחיקה מהירה של היתרון התחרותי של וויקס, מיהרו להצביע ברגליים, והמניה רשמה ירידה חדה. ההנהלה מנסה כאמור לתקן.
לצד וויקס, גם אדובי ו**שוטרסטוק סופגות מכה קשה. אדובי, המובילה בתוכנות לעיצוב גרפי ווידאו, איבדה כ-24% מערך המניה שלה על רקע חששות שמותגים וחברות פרסום יעדיפו כלי AI גנרטיביים שמייצרים תמונות וסרטונים באופן אוטומטי. דוגמה בולטת לכך היא קמפיין של קוקה-קולה, שנוצר כולו באמצעות AI, מה שמעורר שאלות לגבי עתיד התלות בתוכנות כמו פוטושופ ופרימייר. שוטרסטוק, שמספקת מאגרי תמונות ווידאו, נפגעת באופן דומה, עם ירידה של כ-30% במניה, כשכלי AI מציעים תוכן מקורי ומותאם אישית לפי דרישה, ללא צורך במאגרים מסורתיים.
האיום לא פוסח גם על חברות בתחומי שירותים עתירי כוח אדם. מנפאוור גרופ, ענקית כוח האדם, רשמה ירידה של כ-30% במניה, בעוד רוברט האף התרסקה ביותר מ-50% לשפל של חמש שנים. הסיבה המרכזית: תהליכי גיוס, סינון והתאמת עובדים הופכים לאוטומטיים בזכות AI, מה שמפחית את הצורך בשירותי השמה מסורתיים. גם ענף הפרסום סובל, אומניקום איבדה כ-15% מערך המניה, ו-WPP צנחה בכ-50%, על רקע דיווחים שחברות כמו מטא מפתחות פתרונות אוטומטיים מלאים ליצירת קמפיינים פרסומיים.

פלנטיר שוברת שיאים – והמשקיעים מחפשים תשובות
עליות של כמעט 2,500% מאז ההנפקה ועלייה של 150% השנה הפכו את פלנטיר לחברה עם המכפיל הגבוה ביותר במדד S&P 500, אך ההערכה הנוכחית דורשת ממנה קצב צמיחה כמעט חסר תקדים, בעוד האנליסטים מזהירים מפוטנציאל לירידות חדות אם התוצאות לא יעמדו בציפיות
פלנטיר טכנולוגיות Palantir 2.61% ממשיכה בעליות ורושמת שיאים חדשים באופן קבוע. המניה סגרה את יום שישי בשיא נוסף, וצברה מאז הנפקתה ב-2021 עליות של כמעט 2,500%. השנה עלתה בכ-150%, עלייה הנתמכת על ידי השימוש הגובר של החברה בבינה מלאכותית, הקשרים עם הממשלה האמריקנית, ודוח רבעוני חזק שפורסם לאחרונה.
הזינוק הזה במניה הביא את פלנטיר להערכת שווי גבוהה במיוחד. החברה נסחרת ב-245 פעמים הרווח הצפוי שלה, מה שהופך אותה לחברה עם ההערכה הגבוהה ביותר במדד S&P 500. לשם השוואה, אנבידיה - שגם היא רשמה עליות משמעותיות - נסחרת ב-35 פעמים הרווח הצפוי בלבד.
60 מיליארד דולר הכנסות
אנליסטים מבלומברג חישבו את רמת ההכנסות הנדרשת לפלנטיר כדי להצדיק את המחיר הנוכחי. התוצאה: 60 מיליארד דולר הכנסות בשנה הקרובה. זה פי 15 מההכנסות שווול סטריט צופה שהחברה תגיע אליהן ב-2025 - 4 מיליארד דולר. גם התחזיות ל-2026 מדברות על 5.7 מיליארד דולר הכנסות. זה עדיין נמוך משמעותית מה-60 מיליארד הנדרשים כדי להצדיק את המחיר הנוכחי על פי יחסי השווי של חברות תוכנה דומות.
גיל לוריה מ-DA Davidson מציג ניתוח נוסף. לפי החישובים שלו, פלנטיר צריכה לגדול ב-50% בשנה במשך חמש שנים רצופות ולשמור על רווחיות של 50%, כדי להוריד את יחס המחיר לרווח שלה ל-30 - ברמה של מיקרוסופט או AMD. זה תרחיש מאתגר. הרווח למניה של פלנטיר צפוי לגדול השנה ב-56%, אבל בשנתיים הבאות הצמיחה צפויה להתמתן ל-31% ו-33% בהתאמה. זהו צמיחה חיובית, אך לא בקצב הנדרש להצדקת המחירים הנוכחיים.
- פלנטיר מזנקת ב-7%, פייזר מזנקת, AMD לקראת דוחות - המניות הבולטות היום בוול סטריט
- פלנטיר עקפה את הציפיות וחוצה את רף מיליארד הדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פי שניים יותר אנליסטים נותנים למניה המלצות מכירה או החזקה מאשר קנייה. זה לא מונע מהמניה להמשיך לעלות, אך מעיד על ספקנות בוול-סטריט. דיוויד וגנר מ-Aptus Capital Advisors, שמחזיק במניה, מסביר את הדינמיקה: "יש הרבה משקיעים שלא יכולים להתעלם מזה. הם לא בהכרח מאמינים במניה, אבל הם לא רוצים שהיא תפגע בביצועים היחסיים שלהם".