פורד רכב
צילום: Istock
דוחות

לאור הכשלונות בתחום ה-EV - פורד מאיצה את תוכניות הרכב ההיברידי

בכירים בפורד אמרו שיצרנית הרכב עובדת על שורה של דגמים היברידיים חדשים; המנכ"ל ג'ים פארלי: "מה שהלקוח באמת אוהב זה כשאנחנו לוקחים מערכת היברידית שיעילה יותר למחזורי עבודה מסוימים ואז אנחנו מוסיפים יכולות חדשות בגלל הסוללות"
דור עצמון | (2)

ענקית הרכב המאריקאית פורד FORD MOTOR פרסמה בשבוע שעבר את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2023 בהם רשמה רווח מתואם של 72 סנט למניה על הכנסות של 45 מיליארד דולר, טוב מצפי האנליסטים לרווח מתואם של 53 סנט למניה על הכנסות של 43 מיליארד דולר.

"אתם הולכים לראות מאיתנו הרבה יותר מכוניות היברידיות", אמר המנכ"ל ג'ים פארלי ביום חמישי לאחר פרסום הדוחות שחשפו הפסדים שמתרחבים בחטיבת הרכב החשמלי (EV) שלה. צריך להבהיר, פורד לא זונחת את פרויקט ה-EV שלה, אם כי היא אמרה ביום חמישי שקידום הנושא עשוי להימשך זמן רב יותר ממה שציפתה קודם לכן. לעומת זאת, ההייפ ההיברידי של פורד תואם יותר את המובילה ההיברידית העולמית טויוטה, שספגה ביקורת על כך שהיו מי שראו בה לעתים כמתנגדת למעבר ל-EV.

אבל גם כשהיא מוציאה מיליארדים כדי להגביר את ייצור ה-EV, היא מתכננת להביא לשוק אפשרויות היברידיות נוספות, הודות להצלחת האופציות הנוכחיות בשוק הבנזין-חשמלי. "הופתענו, למען האמת, מהפופולריות של מערכות היברידיות עבור F-150", אמר פארלי במהלך שיחת המשקיעים של פורד. יותר מ-10% מלקוחות טנדר ה-F-150 בוחרים בדגם ההיברידי, אמר פארלי, והאחוז הזה גדל. פורד מציעה גם גרסה היברידית של טנדר המאווריק הקטן שלה. זו הייתה הצלחה גדולה עוד יותר, אמר פארלי, כאשר יותר ממחצית מרוכשי המאווריק, כ-56%, בחרו להוסיף 1,500 דולר עבור מנוע היבריד על פני מנוע ארבעה צילינדרים סטנדרטי.

אבל למה להכפיל את המכוניות היברידיות בדיוק כשהתעשייה עושה דחיפה גדולה לעבר רכבים על טהרת ה-EV? "מה שהלקוח באמת אוהב זה כשאנחנו לוקחים מערכת היברידית שיעילה יותר עבור מחזורי עבודה מסוימים ואז אנחנו מוסיפים יכולות חדשות בגלל הסוללות", אמר פארלי. בין היכולות החדשות הללו: מערכת "Pro Power Onboard" של פורד, המעניקה ללקוחות את היכולת להשתמש במערכת החשמל של הרכב דרך שקעים בארגז הטנדר לכלי עבודה חשמליים באתר העבודה - או למקרר במסיבות טבע - ומבטל את הצורך לסחוב גנרטור נפרד. "אנחנו רואים שהרבה לקוחות אוהבים את השילוב הזה של שימוש בסוללות למשהו מעבר להתניידות ברכב", אמר פארלי. "ולכן אנחנו רק מקשיבים לשוק".

פורד קידמה רבות את היכולות של טנדר ה-F-150 Lightning החשמלי שלה, המציע את היכולת להפעיל בית שלם למשך מספר ימים. יכול להיות שבעקבות ההקשבה ללקוחות, פורד גורמת לכך שזה פחות פופולארי לעבור לרכב על טהרת ה-EV. ואכן, כפי שציינו בכירים בחברה, פרויקט ה-EV מתקדם לאט מהצפוי. לכן, בינתיים, פורד יכולה להציע לנהגים אפשרות ביניים - המכוניות ההיברידיות. "אבל אל תחשוב עליהם במובן המסורתי של מכונית היברידית", אמר פארלי. "הם כנראה הולכים להתגלות אחרת ממה שרוב האנשים חושבים. ולקוחות אוהבים את זה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יורי 01/08/2023 06:02
    הגב לתגובה זו
    איך אין בארץ דגמי פורד היברידים ולא חשמלים
  • 1.
    לוזרים. מהנדסים כושלים. טסלה. (ל"ת)
    אני 31/07/2023 21:57
    הגב לתגובה זו
וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותוורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיות

רווח של 3,900%: וורן באפט סגר את ההשקעה ב-BYD

המשקיע האגדי השלים את מכירת כל מניות יצרנית הרכבים החשמליים הסינית לאחר מכירה הדרגתית שנמשכה כשנתיים, כאשר באפט מתרחק מסיכונים גיאופוליטיים וחוזר להעדיף חברות אמריקניות גדולות ויציבות

אדיר בן עמי |

וורן באפט סגר את אחת ההשקעות המוצלחות ביותר בקריירה שלו. ברקשייר האת'ווי מכרה השבוע את כל המניות שנותרו לה בחברת הרכבים החשמליים הסינית BYD, ובכך סיימה השקעה שהכניסה לה רווח של כמעט 3,900% במהלך 17 שנים. המהלך מסמן את סיומה של אחת מההשקעות המוצלחות ביותר בהיסטוריה של קונגלומרט ההשקעות, שבדרך כלל מעדיף חברות אמריקניות מוכרות על פני הרפתקאות באסיה.

חשוב - וורן באפט מגדיל את ההחזקה במניות יפניות

החברה של באפט השקיעה בחברה הסינית כ-230 מיליון דולר ב-2008, כשקנתה 225 מיליון מניות בתקופה שבה הרכב החשמלי נחשב עדיין לחלום רחוק. זה היה רעיון של שותפו צ'רלי מאנגר, שבמפגש בעלי המניות ב-2009 אמר שלמרות שזה נראה כאילו "וורן ואני השתגענו", הוא רואה בחברה ובמנכ"ל שלה וונג צ'ואנפו "נס אמיתי". מאנגר זיהה את הפוטנציאל של BYD לא רק כיצרנית רכב, אלא כחברת טכנולוגיה שמפתחת בעצמה סוללות מתקדמות - מה שהפך אותה למובילה בתחום שנים לפני שהעולם הבין עד כמה חשובה עצמאות טכנולוגית בתחום הזה.


מאנגר צדק. מניות BYD זינקו בכמעט 3,900% במהלך השנים שברקשייר החזיקה בהן והפכה להשקעה שהכניסה עשרות מיליארדי דולרים לחברה. ההשקעה הגיעה לשיא של 9 מיליארד דולר ברבעון השני של 2022, כשהמניה עלתה 41% באותו רבעון בלבד. BYD הפכה לאחת מיצרניות הרכב החשמלי המובילות בעולם, עם נוכחות דומיננטית בסין ופעילות גוברת באירופה ודרום אמריקה.


החלה למכור בשיא

עוד באוגוסט 2022 החלה ברקשייר למכור מניות, בדיוק בשיא. תחילה זה היה באיטיות, כאשר החברה מכרה חלקים קטנים כדי לא להשפיע על המחיר או ליצור פאניקה בין המשקיעים הקטנים. עד יוני 2023 מכרה כמעט 76% מהחזקה המקורית, והגיעה לרמה של בדיוק מתחת ל-5% מהמניות הרשומות של החברה. העיתוי היה מושלם מבחינה פיננסית , היות והמכירות התבצעו כשהמניות עדיין נסחרו ברמות גבוהות יחסית, לפני ההידרדרות שהתחילה ב-2023.


סוחרים בוול סטריט (גרוק)סוחרים בוול סטריט (גרוק)
מניות בולטות

המניה שטסה ב-51% והמניות שיבלטו בוול סטריט

מה קורה בפוקס ניוז? על המהלך של פייזר, הצעד של וורן באפט והחוזים העתידיים 

צוות גלובל |

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט בירידות של עד 0.3%. אחרי רצף עליות שהוביל לשיאים חדשים בשבוע שעבר, מימוש מתבקש, אבל והיו כבר לא מעט ימים בזמן האחרון שנראו כמו מימוש קל וסיימו בירוק. הכל פתוח, הנה המניות הבולטות היום במסחר. 

פוקס מזנקת, מטסרה טסה

מניית פוקס ניוז FOX CORP. A DL-,01 0.98%   מזנקת בכ-5% במסחר המוקדם אחרי שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אומר כי משפחת מרדוק צפויה להצטרף לקבוצת משקיעים שמתארגנת לרכישת הפעילות האמריקאית של טיקטוק. הקבוצה עשויה לכלול גם את לארי אליסון מאורקל ומייקל דל מדל. אורקל מוסיפה לעלות קלות, בין היתר בזכות דיווח על עסקת ענן גדולה עם מטא בהיקף כ-20 מיליארד דולר.

מטסרה Metsera -7.19%  טסה בכ-51% במסחר המקדים אחרי דיווחים לפיהם פייזר Pfizer Inc -0.5%  מנהלת מגעים לרכוש אותה תמורת 7.3 מיליארד דולר. ההסכם המסתמן כולל תשלום מזומן של 47.5 דולר למניה ותוספת של עד 22.5 דולר בהתאם לעמידה באבני דרך ביצועיות. מניית פייזר עולה בכ-1.4%. העסקה הפוטנציאלית ממקמת את פייזר כשחקנית מרכזית בתחום התרופות לירידה במשקל, שוק צומח שבו נובו נורדיסק Novo Nordisk A/S -0.73%   ואלי לילי Eli Lilly and Co -1.43%   כבר מובילות.

טסלה מתקדמת, באפט יוצא מ-BYD

טסלה Tesla 2.21%  עולה בכ-0.7% בטרום מסחר, אחרי  דיווח כי וורן באפט מכר את יתרת אחזקותיו ביצרנית החשמליות הסינית BYD. רווח של 3,900%: וורן באפט סגר את ההשקעה ב-BYD.

 הצעד נתפס כהחלשת אחת המתחרות הגדולות של טסלה וחיזוק למעמדה. מניית טסלה נמצאת במומנטום חיובי - היא עולה ב-8 מתוך 9 ימי המסחר האחרונים, ומתחילת השנה היא כבר מתחזקת בפלוס 6%.