פורד רכב
צילום: Istock
דוחות

לאור הכשלונות בתחום ה-EV - פורד מאיצה את תוכניות הרכב ההיברידי

בכירים בפורד אמרו שיצרנית הרכב עובדת על שורה של דגמים היברידיים חדשים; המנכ"ל ג'ים פארלי: "מה שהלקוח באמת אוהב זה כשאנחנו לוקחים מערכת היברידית שיעילה יותר למחזורי עבודה מסוימים ואז אנחנו מוסיפים יכולות חדשות בגלל הסוללות"
דור עצמון | (2)

ענקית הרכב המאריקאית פורד FORD MOTOR פרסמה בשבוע שעבר את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2023 בהם רשמה רווח מתואם של 72 סנט למניה על הכנסות של 45 מיליארד דולר, טוב מצפי האנליסטים לרווח מתואם של 53 סנט למניה על הכנסות של 43 מיליארד דולר.

"אתם הולכים לראות מאיתנו הרבה יותר מכוניות היברידיות", אמר המנכ"ל ג'ים פארלי ביום חמישי לאחר פרסום הדוחות שחשפו הפסדים שמתרחבים בחטיבת הרכב החשמלי (EV) שלה. צריך להבהיר, פורד לא זונחת את פרויקט ה-EV שלה, אם כי היא אמרה ביום חמישי שקידום הנושא עשוי להימשך זמן רב יותר ממה שציפתה קודם לכן. לעומת זאת, ההייפ ההיברידי של פורד תואם יותר את המובילה ההיברידית העולמית טויוטה, שספגה ביקורת על כך שהיו מי שראו בה לעתים כמתנגדת למעבר ל-EV.

אבל גם כשהיא מוציאה מיליארדים כדי להגביר את ייצור ה-EV, היא מתכננת להביא לשוק אפשרויות היברידיות נוספות, הודות להצלחת האופציות הנוכחיות בשוק הבנזין-חשמלי. "הופתענו, למען האמת, מהפופולריות של מערכות היברידיות עבור F-150", אמר פארלי במהלך שיחת המשקיעים של פורד. יותר מ-10% מלקוחות טנדר ה-F-150 בוחרים בדגם ההיברידי, אמר פארלי, והאחוז הזה גדל. פורד מציעה גם גרסה היברידית של טנדר המאווריק הקטן שלה. זו הייתה הצלחה גדולה עוד יותר, אמר פארלי, כאשר יותר ממחצית מרוכשי המאווריק, כ-56%, בחרו להוסיף 1,500 דולר עבור מנוע היבריד על פני מנוע ארבעה צילינדרים סטנדרטי.

אבל למה להכפיל את המכוניות היברידיות בדיוק כשהתעשייה עושה דחיפה גדולה לעבר רכבים על טהרת ה-EV? "מה שהלקוח באמת אוהב זה כשאנחנו לוקחים מערכת היברידית שיעילה יותר עבור מחזורי עבודה מסוימים ואז אנחנו מוסיפים יכולות חדשות בגלל הסוללות", אמר פארלי. בין היכולות החדשות הללו: מערכת "Pro Power Onboard" של פורד, המעניקה ללקוחות את היכולת להשתמש במערכת החשמל של הרכב דרך שקעים בארגז הטנדר לכלי עבודה חשמליים באתר העבודה - או למקרר במסיבות טבע - ומבטל את הצורך לסחוב גנרטור נפרד. "אנחנו רואים שהרבה לקוחות אוהבים את השילוב הזה של שימוש בסוללות למשהו מעבר להתניידות ברכב", אמר פארלי. "ולכן אנחנו רק מקשיבים לשוק".

פורד קידמה רבות את היכולות של טנדר ה-F-150 Lightning החשמלי שלה, המציע את היכולת להפעיל בית שלם למשך מספר ימים. יכול להיות שבעקבות ההקשבה ללקוחות, פורד גורמת לכך שזה פחות פופולארי לעבור לרכב על טהרת ה-EV. ואכן, כפי שציינו בכירים בחברה, פרויקט ה-EV מתקדם לאט מהצפוי. לכן, בינתיים, פורד יכולה להציע לנהגים אפשרות ביניים - המכוניות ההיברידיות. "אבל אל תחשוב עליהם במובן המסורתי של מכונית היברידית", אמר פארלי. "הם כנראה הולכים להתגלות אחרת ממה שרוב האנשים חושבים. ולקוחות אוהבים את זה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יורי 01/08/2023 06:02
    הגב לתגובה זו
    איך אין בארץ דגמי פורד היברידים ולא חשמלים
  • 1.
    לוזרים. מהנדסים כושלים. טסלה. (ל"ת)
    אני 31/07/2023 21:57
    הגב לתגובה זו
ננסי פולסי
צילום: רשתות חברתיות

יותר טובה מבאפט - מ-3 מיליון דולר לשווי של 300 מיליון דולר

האם ננסי פלוסי שהיתה יו"ר בית הנבחרים ופרשה לאחרונה מהקונגרס היא משקיעת על או סוחרת במידע פנים ועל הכוונה לאסור על פוליטיקאים לסחור במניות - "אם אתה רוצה לסחור במניות - לך לוול סטריט, לא לוושינגטון"

עמית בר |

חברת הקונגרס הרפוליקאנית אנה פאולינה לונה מקדמת איסור גורף על מסחר במניות לנבחרי ציבור ובני משפחותיהם בהמשך לסיפור המדהים של ננסי פלוסי שהודיעה לאחרונה על פרישה מהקונגרס לאחר שהיתה יו"ר בית הנבחרים. 

בראיון שנערך ברשת פוקס ניוז, הציגה פאולינה לונה, את השקפתה - "חברי קונגרס שנכנסים לפוליטיקה כדי לסחור במניות - לא צריכים להיות בוושינגטון, אלא בוול סטריט". לדבריה, נבחרי ציבור אינם יכולים לשמש גם מחוקקים וגם משקיעים עם גישה למידע פנים - זוהי תשתית לניגוד עניינים מערכתי.

לונה מקדמת הצעת חוק לאיסור מוחלט על מסחר במניות מצד חברי קונגרס, בני זוגם וילדיהם. על פי ההצעה, תותר רק החזקה בתעודות סל/ קרנות סל או בקרנות מדדים רחבות, תוך חובת דיווח שוטפת, וללא גישה לעסקאות במניות. החוק נועד למנוע תופעות של שימוש במידע רגולטורי או מדיניות ממשלתית לצורך רווחים פרטיים.


ננסי פלוסי - רווח של 10,000% תוך השירות הציבורי


ננסי פלוסי. פלוסי, שכיהנה בקונגרס מאז סוף שנות ה-80', החלה את דרכה הציבורית עם שווי  מוערך של פחות מ-3 מיליון דולר. כיום, לפי הערכות עדכניות, הונה המשפחתי יחד עם בן זוגה, פול פלוסי, חוצה את רף ה־300 מיליון דולר.

בחישוב תשואה מצטברת, מדובר בזינוק של פי 100-150 לאורך כ־35 שנה, אם כי רוב ההון נצבר בעשור האחרון. מדובר על תשואה של  בין 10,000% ל-15,000%. במונחים שנתיים, מדובר בתשואה ממוצעת של כ־17-18%% לשנה. תשואה כזו חורגת בהרבה מהממוצע של שוק ההון.  למעשה בשנים האלו מדובר בתשואה טובה יותר מאשר של וורן באפט שהתשואה המשוקללת של 65 שנות השקעה מתקרבת ל-20%, אבל בעשורים האחרונים היא ירדה לכ-10%-12%. בין ההשקעות המוצלחות שלה בשנים האחרונות - אנבידיה, אפל וטסלה.  

ירידות בורסה (דאליאי)ירידות בורסה (דאליאי)
סקירה

הירידות מתמתנות, אנבידיה מחקה ירידות של 3.5%, והישראלית שצונחת ב-35%

מניית הביוטק שמזנקת 100%, מניות השבבים, ומה קורה בביטקוין?

צוות גלובל |

גאוזי, Gauzy -33.91%  ישראלית קטנה שפועלת בפיתוח וייצור זכוכיות שמשמים לחלונות מיוחדים פתחה בנפילה של 50% וזו התמתנה ל-35%. הנפילה היא על רקע דחייה של פרסום הדוח הכספי. השוק מאוד חושש מדחיות כאלו שלרוב מתבררות כדחיות על רקע ויכוחים-עימותים בין הנהלת החברה לרואי החשבון שלה בגלל רישומים שונים בדוחות.  

המדדים יורדים, אבל הירידות מתמתנות. אחרי הנפילות אתמול. בראש היורדות מניות הטכנולוגיה - הנאסד"ק יורד 0.6% אחרי שאיבד אתמול 2.3%. הירידות כבר היו כ-2%, כך שיש התמתנות משמעותית. 

אנבידיה NVIDIA Corp. 0.6%  שירדה אתמול 3.5% פתחה בירידה של מעל 2%, אחרי שבטרום כבר ירדה 3.5%, וכעת היא מחקה את רוב הירידות 

אנבידיה עומדת בפני פרסום דוחות רווחים קריטי בשבוע הבא, והציפיות גבוהות, אך ככל שהלחץ גדל, כך הסיכון שהתוצאות לא יעמדו בציפיות מתגבר. אנליסטים צופים דו״ח חזק לרבעון השלישי ושיפור לרבעון הרביעי, בעקבות העלאה באספקות וצבר גדול - "מניית אנבידיה תעלה ב-38%" - מה חושבים האנליסטים על אנבידיה ומה קורה היום?. אבל החששות שקפצו מדרגה עם המימוש הגדול של סופטבנק באנבידיה נמשכים.

אחד האתגרים הגדולים של אנבידיה כרגע הוא הגבלות ייצוא לשוק הסיני.החברה כבר הצהירה שאין בה כרגע שיחות אקטיביות למכירת שבבי Blackwell לסין בעקבות איסורי ייצוא מארצות הברית. משמעות הדבר היא אובדן פוטנציאל ענק בשוק שנחשב כאחד המרכזיים לצמיחת הבינה המלאכותית.