שבבים
צילום: Istock

האנליסטים מעריכים: אנבידיה וברודקום עם האפסייד הגבוה ביותר

שתי החברות נהנות מביקוש גבוה למוצרים שלהן, ביקוש שצפוי עוד להמשיך ולעלות מה שצפוי לגרום לעליית מחירים בהמשך שיעזור לחברות להגדיל את הרווחים

אדיר בן עמי | (13)

לפי האנליסטים ב-Truist, אנבידיה NVIDIA COR וברודקום  BROADCOM INC רואות את הביקוש הגדול ביותר לשבבים לפיתוחי בינה מלאכותית. האנליסטים חזרו על המלצת הקנייה שלהם למניה והעלו את מחיר היעד של אנבידיה ל-545 דולר מ-470 דולר ואת של ברודקום ל-942 דולר מ-890 דולר.

וויליאם סטיין מ-Truist כתב כי שתי יצרניות השבבים הללו הן היחידות במגזר עם "יתרונות משמעותיים כרגע". בעקבות שיחות שביצע עם אנשים בתעשייה, סטיין מאמין כי סביר שברבעונים הקרובים נראה עליית מחירים לשבביה של אנבידיה, כשהחברה תנסה לנצל את הביקוש החזק ולהגדיל רווחים.

למוצריה של אנבידיה יש חשיפה גבוהה לבינה מלאכותית גנרטיבית, שהייתה הנושא החם של השנה עם השקות של צ'אטבוטים כמו ChatGPT של OpenAI ו-Bard של גוגל, מה שתרם רבות לראלי במניית החברה ולביקוש החזק למוצריה. אנבידיה כבר שנים מכינה את עצמה לשינוי העולמי שמתרחש כרגע ונכון לעכשיו שבבי ה-A100 שלה הם המנוע העיקרי לרוב הפיתוחים והמודלים הנוכחיים בתחום. החברה כבר נמצאת בשלבי הסיום של פיתוח הדור הבא, שבבי ה-H100, שבבים שמיועדים ספציפית לטכנולוגיית AI ולהפעלה של מרכזי הדאטה. 

המומנטום במניה הוסיף להתחזק לאחר שהחברה נתנה תחזיות טובות מהצפוי ואמרה שהיא מצפה שההכנסות לרבעון השני יעמדו על 11 מיליארד דולר, כשהאנליסטים ציפו ל-7 מיליארד דולר. עבור חברה כה גדולה, אשר רושמת הכנסות של עשרות מיליארדי דולרים בשנה, זינוקים כאלה בתוצאות ובתחזיות הם לא עניין של מה בכך - על כן ההתלהבות היוצאת דופן של המשקיעים, שגם אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים המשיכו לקנות. החברה רשמה ברבעון האחרון רווח מתואם של 1.09 דולר למניה על הכנסות של 7.19 מיליארד דולר, הרבה מעל הצפי בשוק לרווח של 92 סנט למניה על הכנסות של 6.53 מיליארד דולר. 

עבור ברודקום, סטיין מאמין כי החברה תקבל הזמנות גדולות מגוגל, מה שצפוי לעזור לה להגדיל את ההכנסות. לאחרונה החברה חתמה גם על הסכם רב שנתי בשווי מיליארדי דולרים עם אפל APPLE . החברה צפויה לפתח רכיבי תקשורת שיתמכו בתדר ה-5G ורכיבי תקשורת אלחוטית חדשים למכשיריה של אפל. שותפות זו תאפשר לברודקום להמשיך ולהשקיע בפרויקטי אוטומציה קריטיים של החברה וליצור מקומות עבודה נוספים לטכנאים ומהנדסים, כשהעסקה כבר ייצרה 1,100 משרות במפעל לייצור מסנני FBAR של החברה

ברודקום הודיעה בחודש מאי בשנה שעברה על כך שהיא תרכוש את חברת  VMWARE INC  בעסקת מזומן ומניות בהיקף של 61 מיליארד דולר. על פי ברודקום, העסקה צפויה להניב ל-EBITDA של החברה כ-8.5 מיליארד דולר בשנים הקרובות, כשהחברה צופה שהרכישה תוביל להאצה של צמיחת התוכנה וההזדמנויות שלה. העסקה נתונה לאישור של הרשות להגבלים עסקיים באירופה, אשר צפויה לתת את תשובתה בנושא עד ה-17 ביולי. על פי דיווחים, הרשות צפויה לאשר את העסקה. בדוחותיה האחרונים ברודקום עקפה את צפי האנליסטים כשרשמה רווח של 10.32 דולר למניה על הכנסות של 87.3 מיליארד דולר - הצפי היה לרווח של 10.1 דולר למניה על הכנסות של 8.7 מיליארד דולר. 

אנבידיה שנסחרת לפי שווי של 1.1 טריליון דולר, קיבלה המלצת קנייה מ-86% מהאנליסטים המסקרים את המניה. ברודקום הנסחרת לפי שווי של 367.5 מיליארד דולר קיבלה המלצת קנייה מכ-81% מהאנליסטים המסקרים את המניה.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    נתקע עם סחורה 16/07/2023 15:18
    הגב לתגובה זו
    לא להתקרב לאינוידיה שיתחיל מימוש היא תחטוף 40% ביומיים
  • 9.
    חזי מכיכר השוק בטלגר 15/07/2023 18:01
    הגב לתגובה זו
    איפו שני החברות מייצרות את המעבדים שלהם ? Tsmc ואם סין פולשת לטיוואן שני החברות האלה מושבתות אז למה אף אחד לא כותב על זה ? למה לא להזהיר ?
  • 8.
    אחד 15/07/2023 12:26
    הגב לתגובה זו
    אם נשווה לחברת חומרה אחרת כמו Qualcomm זה נראה לגמרי מופרך. במיוחד שQualcomm כבר עכשיו מרוויחה כ-11 מילארד ברבעון, מחלקת 3% כדיבדנד בשנה ויש לה יחסית חוב נמוך. הבעיה שכנראה היא לא מעסיקה חברות יחסי ציבור מספיק טובות. לראיה 75% מהאחזקות בחברה הן של מוסדיים. מה שגורם ליחס P/E של 13 לעומת 260!!! של אנבידיה.
  • 7.
    היא יפה אבל לא מייצרת רווח ראוי להשקעה (ל"ת)
    לילי 15/07/2023 08:26
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    האמיתי 15/07/2023 03:30
    הגב לתגובה זו
    אתם מבינים הכנסות של 11 מליארד ושווי בועתי של 1218 מליארד מכפיל רווח 238 זה לא אנליסטים זה חולי נפש מי ממליץ על מניה במכפיל כזה קודם שתרוויח 50 מליארד דולר רק לאמרקאים חולי הנפש אפשר למכור בלוף מטורף כזה זה ייגמר במפח נפש ענק לכל המשקיעים בלי קשר ברגע שיבינו שבינה היא הסכנה לאנושות ויש המון חסרונות על יתרונות נראה את המניה גם ב50 דולר איפה שהיתה אך לפני שנתיים
  • יריב 15/07/2023 13:48
    הגב לתגובה זו
    אמאזון מכפיל 313 ולא נראה לי שלמישהו אכפת. וזה נמשך שנים רבות.
  • 5.
    שורטר 15/07/2023 01:45
    הגב לתגובה זו
    ב 470. כרגע ב 3.5% רווח עם סטופ בכניסה. בסוף הבועה הזאת תתפוצץ וזה יהיה כואב מאוד
  • 4.
    מה קורה כשנכנסת עוד חברה/ חברות לתחום, ואז אתה נתפ 14/07/2023 23:36
    הגב לתגובה זו
    מה קורה כשנכנסת עוד חברה/ חברות לתחום, ואז אתה נתפס אם המכנסיים למטה למטה למטה
  • 3.
    שמעון 14/07/2023 22:08
    הגב לתגובה זו
    ותופסת כל פינה , כבר רואים המון עסקים מיישמים את ה -A.I. בעבקים שלהם לשיפור המוצר/השירות. התחום רק בחיתולים ויש עוד לאן לשאוף ולהתפתח. נבדיה היא מובילת שוק בתחום הזה והשמיים הם הגבול.
  • לרון 15/07/2023 06:26
    הגב לתגובה זו
    זו בועה!מה עשו?....לקחו תכנת מחשב ועשו ממנה AI,וכל זה בשל הסיוט של רמאויות נקיימות בחיים ה"נורמליים" וברגע שיגיע הזמן כמו במגרש כדורגל כשכולם יברחו לפתח תגיע הדריסה ההדדית והנפילה חזרה לנורמלי
  • 2.
    לרון 14/07/2023 21:40
    הגב לתגובה זו
    יש שיטה טובה פי כמה קחו כל מנייה שגבהה משער 500 ואימרו היא תמשיך לעלות...ואל תשכחו לצייר את המטרה סביב החץ!
  • 1.
    רועי 14/07/2023 21:23
    הגב לתגובה זו
    הערכות שווי הזויות ל7 חברות הביג טק הגדולות, אי אפשר לנבא בדיוק מתי הבועה הזאת תקרוס , אבל מה שבטוח שהרבה אנשים הולכים לאבד יותר מחצי ההשקעה שלהם על חברות הביג טק, עדיף דווקא בשנים הקרובות לקנות חברות עם שווי יותר נמוך
  • מה קרה ? עדיין אין לך את המניה? (ל"ת)
    אלי 15/07/2023 08:11
    הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.