טסלה עם מספר התאונות הגדול ביותר בנהיגה אוטונומית - מה הסיבה?
חברת הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC , נחשבת לאחת המובילות בכל מה שקשור לפיתוח מערכות התומכות בנהגים, אך נראה שהיא גם המובילה במספר התאונות שקרו כתוצאה משימוש הנהגים במערכות הללו.
המנהל הלאומי של ארצות הברית לבטיחות בדרכים, דורש מיצרניות הרכב לדווח על כל תקרית שהתרחשה בזמן שמערכת סיוע לנהג ברמה 2 הייתה בשימוש. על פי הנתונים שפורסמו באתר הרשות, טסלה מובילה במספר התאונות עם 800 תקריות. כלומר, קצת יותר מ-80% מהתקריות שדווחו מאז יולי 2021 היו של טסלה. אבל ויש אבל גדול, קצת פחות מ80% מהתקריות שדווחו הגיעו בכלל מהמערכות של הרכבים. כלומר הרכב שמחובר לרשת מדווח ליצרן שמדווח לרשות לבטיחות בדרכים שקרתה תאונה. טסלה מחזיקה במספר הגדול ביותר של רכבים שמחוברים לרשת ומעדכנים בזמן אמת שקרתה תאונה.
טסלה עם 1.7 מיליון רכבים שמחוברים לרשת ונוסעים בכבישי ארצות הברית, פורד לעומתה דיווחה כי רוב הרכבים שלה בכלל לא מחוברים לרשת ולא מודיעים לה ברגע שהתרחשה תקרית. ג'נרל מוטורס אמרה כי רק מנויים לשירות ה-OnStar שלה יכולים לדווח, אך מספר המנויים עומד על עשרות אלפים בלבד. כלומר, רוב הרכבים של היצרניות האחרות בכלל לא מחוברים לרשת ומדווחים בזמן אמת והם תלויים בבעלי הרכבים שידווחו להם על תאונה.
למרות זאת, הרשות לבטיחות בדרכים לא מקלה ראש במספר התאונות ברכבי טסלה כשפתחה בחקירת התקריות ודרשה שינויים ברכביה שמצריכים ריקול. טסלה דוגלת בגישה אגרסיבית מאוד בכל מה שקשור לנהיגה אוטונומית, כשאילון מאסק ממשיך לתת תחזיות למתי הנהיגה האוטונומית המלאה תהיה מוכנה וממשיך לפספס בהן. כמובן, אין זה אומר שטסלה היא לא בטוחה, להפך רכביה של טסלה נחשבים בין הבטוחים שיש, כשהם ממשיכים ללמוד ולהשתפר מכל תקרית.
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.ישראלי 21/06/2023 10:47הגב לתגובה זואי אפשר להסתמך על תוכנה לכפות על מגרעות החומרה (מצלמות RGB) צריך גם תמונת עומק אחרת המצב רק יחמיר.
- עוד גאון מיקלדת בעל שם עולמי: דוקטור ישראלי (ל"ת)דוקטור לפיד 21/06/2023 15:09הגב לתגובה זו
- 2.טסלה = פונזי (ל"ת)ברי 21/06/2023 10:44הגב לתגובה זו
- 1.לילי 21/06/2023 03:22הגב לתגובה זוהכתבה לא. מביאה נתונים השוואתיים לרכבים אחרים ללא סיוע לנהיגה . לפיכך הכתבה יוצרת הפחדה מיותרת מטלה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
וול סטריט שור (גרוק)המדדים סביב ה-0; איירן יורדת ב-5%, למונייד מאבדת 6%
שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.
למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.
המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.
עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?ההתלהבות של המשקיעים סביב הבינה המלאכותית הזניקה את שווי החברות והעושר האישי של בכירי עמק
הסיליקון, כאשר אילון מאסק מוביל את הרשימה ואילו ביל גייטס הוא היחיד שסיים את השנה עם ירידה בהונו
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.
