אדידס צופה הפסד שנתי ב-2023, לראשונה מזה 30 שנה, וגם חותכת את הדיבידנד
חברת בגדי הספורט הגרמנית אדידס ADIDAS AG אמנם מסיימת את שנת 2022 ברווח אבל התחזית שלה לשנה הקרובה היא להפסד, לראשונה מזה 31 שנה. החברה צופה בשנת 2023 הפסד תפעולי שנתי של 700 מיליון אירו. הסיבות הן מחיקת מלאי צפויה של 500 מיליון אירו במותג Yeezy ועוד 200 מיליון אירו בגלל עלויות חד פעמיות. על פי החברה, הרווח התפעולי יהיה "בסביבות רמת האיזון", כלומר הפסד של 1.2 מיליארד אירו במכירות פוטנציאליות של Yeezy. החברה מתכננת לחתוך את הדיבידנד של שנת 2022 ל-0.7 אירו למניה, זאת לעומת 3.3 אירו למניה בשנת 2021. "המספרים מדברים בעד עצמם. כרגע אנחנו לא מתפקדים כמו שצריך", אמר מנכ"ל אדידס, ביורן גולדן (Bjørn Gulden). לדבריו "2023 תהיה "שנת מעבר", שכן החברה מחפשת לצמצם את המלאי ולצמצם הנחות כדי לחזור לרווחיות בשנת 2024. לאדידס יש את כל המרכיבים כדי להצליח, אבל אנחנו צריכים להחזיר את המיקוד שלנו בליבה שלנו: מוצר, צרכנים, שותפים קמעונאיים וספורטאים", אמר גולדן. הפסד עצום ברבעון הרביעי, אבל רווח שנתי ברבעון הרביעי של 2022 רשמה אדידס הפסד תפעולי של 724 מיליון אירו והפסד נקי מפעילות מתמשכת של 482 מיליון אירו. אדידס ביטלה בחודש אוקטובר את השותפות המשמעותית ביותר שלה עם הראפר Ye - קניה ווסט, שהיה הפנים של Yeezy - לאחר שהשמיע שורה של הערות אנטישמיות באותו זמן. ההכנסות מנוטרלות המטבע ירדו ב-1% ברבעון הרביעי כתוצאה מסיום השותפות Yeezy ואדידס מעריכה "ירידה חד-ספרתית גבוהה" בשנת 2023.