מניות התעופה שיכולות לטוס גבוה - ומה מיוחד ביונייטד איירליינס?
חברות תעופה נהנו ממחצית שנייה חזקה של 2022, שכן ביקוש חזק לצד מגבלות התפוסה בענף הובילו למחירי טיסה גבוהים יותר. בעוד שהתנאים הללו נשארו לעת עתה, תמונת הביקוש בשנת 2023 פחות ברורה, כלומר יתכן שמשקיעים יצטרכו להיות בררניים יותר בכל הקשור לבחירת מניות של חברות התעופה העולמיות.
עבור חברות התעופה האמריקאיות, השנה הסתיימה בנימה קצת חמוצה, כאשר סערת חורפית וחריגה הותירה נוסעים תקועים בשדות התעופה ברחבי המדינה. מלבד סאות'ווסט איירליינס SOUTHWEST AIRLINES CO , חברת התעופה המושפעת ביותר, ההפרעה לא צפויה להשפיע משמעותית על הרווחים ברבעון הרביעי של חברות התעופה האמריקאיות. זה גם לא ישפיע על הביקוש, שיכול להיות גורם מפתח בשאלה אם 2023 תתברר כשנה טובה או לא עבור הענף.
חברות התעופה ממוקמות טוב יותר לשנה זו ממה שהמשקיעים מאמינים, על פי אנליסטים של Cowen, שציינו כי המניות אינן רחוקות מהשפל אליו הגיעו בקורונה בעוד ההכנסות מעל רמות טרום המגיפה. "אנו מאמינים כי מחירי טיסה גבוהים יותר ושיקום רשתות הנתיבים של חברות התעופה הגדולות יביאו לצמיחת הכנסות ויקזזו חלק ניכר מלחצי העלויות העומדים בפני חברות התעופה", אמרו האנליסטים. כדאי לקחת בחשבון את לחצי העלויות שכן בעוד שעלויות הדלק צפויות לרדת, חוזי שכר חדשים לטייסים פירושם שעלויות העבודה תהיינה גבוהות יותר. הצעתה של דלתא איירליינס DELTA AIR LINES להעלות את שכר הטייסים ביותר מ-30% במשך שלוש שנים עשויה להוביל חברות אחרות להגדיל את ההצעות שלהן.
המובילים הגדולים נמצאים במיקום טוב יותר מאשר עמיתיהם כדי להתמודד עם לחצי העלויות הללו. חברות התעופה הגדולות יותר נוטות גם להפיק תועלת משלוש מגמות - ומזרזים חיוביים פוטנציאליים - שיצוצו ב-2023; ההתאוששות המתמשכת בביקוש לטיסות מאורגנות, ההתאוששות בטיסות הבינלאומיות והפתיחה המחודשת של אזור אסיה-פסיפיק כאשר סין מתרחקת ממדיניות ה"אפס קורונה" שלה.
- דלתא מכה שוב את הציפיות - וממריאה
- מטוס יונייטד פינה 142 נוסעים במגלשות חירום באוסקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס UNITED AIRLINES חשופה לכל שלושת הגורמים הללו במידה רבה יותר ממתחרותיה. אנליסטים של ריימונד ג'יימס RAYMOND JAMES FINANCIAL צופים כי ליונייטד יהיה האפסייד הגדול ביותר מהפתיחה המחודשת של אזור האוקיינוס השקט לטיסות, שהיווה 11% מההכנסות ב-2019, ואחריה דלתא עם 6%. ליונייטד יש דירוג ביצועים גבוה יותר על המניה עם מחיר יעד של 55 דולר, עלייה של 33%. הם גם ציינו את החשיפה הגבוהה של החברה בהשוואה למתחרים ומסיבות אלה, כדאי לשקול גם את דלתא.
מבין שלושת הסגמנטים - פנאי, עסקים וביקוש בינלאומי - דווקא הבינלאומי עשוי להיות זה שיביא להאצה ב-2023. יונייטד בהחלט מהמרת על זה, ומוסיפה קווים חדשים למלאגה, שטוקהולם ודובאי לקיץ, ועוד שש טיסות למקומות חמים לטיולים באירופה, כמו פריז, רומא ולונדון. תרחיש של מיתון עמוק עשוי לסכן את התפיסה הזו של הביקוש הגובר לטיסות, אך עד כה הצרכנים הראו נחישות אכן לצאת לחופשות.
מניות חברות התעופה באופן כללי זולות כרגע, אבל יונייטד היא הזולה ביותר במגרש, נסחרת לפי מכפיל רווח עתידי של 6.2 ב-2023, מתחת לממוצע בתעשייה של 11.7, לפי נתוני FactSet. גם דלתא נמצאת בצד הזול, נסחרת לפי מכפיל רווח עתידי של 7. עם זאת, כשמדובר בחברות בעלות נמוכה המשקיעים עשויים להיות במצב טוב יותר להישאר בצד לעת עתה ממגוון סיבות. הבדיקה הרגולטורית של המיזוג המוצע של ג'ט-בלו JETBLUE AIRWAYS CORP עם ספיריט איירליינס SPIRIT AIRLINES מספקת גם אי ודאות נוספת למגזר הזול.
- וול-סטריט בדרך לסיים את 2025 בשיא - מה האנליסטים צופים?
- רשימת הסנקציות של סין על חברות אמריקאיות והמשמעות למניות הביטחוניות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המניה שהונפקה, זינקה כמעט 400% ונופלת היום ב-60%
גם חברות הלואו-קוסט באירופה עומדות בפני שנת 2023 שעלולה להיות מסובכת, במיוחד אם הביקוש מתרכך בזמן שהאיום במיתון עדיין מרחף, והלחצים האינפלציוניים מתגברים. עם זאת, ריינאייר RYANAIR HLDS PLC , עם המאזן החזק שלה ובסיס העלויות הנמוכות שלה, יכולה להיות אחת שכדאי לצפות בה.
חברת התעופה העלתה את תחזית הרווח לשנה כולה בין 1.325 מיליארד אירו (1.39 מיליארד דולר) ל-1.425 מיליארד אירו מטווח קודם של 1-1.2 מיליארד אירו מוקדם יותר השבוע, לאחר שסיימה רבעון שלישי חזק מהצפוי. זה, יחד עם מספרי התעבורה של דצמבר שהיכו את רמות 2019, העניקו למניה דחיפה. למעשה, עברו כמה חודשים טובים עבור המניות, שעלו ב-32% מתחילת אוקטובר.
ולמרות העליות האחרונות, אנליסטים שמסקרים את המניה חושבים שהיא צריכה לעלות עוד יותר, עם 84% מהדירוגים כקנייה ומחיר יעד ממוצע של 15.45 אירו, מה שמרמז על עלייה של 12%. אנליסטים של סיטי CITIGROUP , מצפים שהיריבות הזולות איזי-ג'ט EASY JET PLC ו-וויז אייר תתמודדנה עם לחץ תמחור כשהביקוש מתרכך והעלויות יטפסו מעל לרמות של 2019. "ככל שהתחרות מצטמצמת והיכולת התחרותית מצטמצמת, ל-Ryanair צריכה להיות היכולת להעלות את המחירים מכיוון שהיא כבר מציעה את התעריפים הנמוכים ביותר בענף", אמרו, תוך שמירה על דירוג קנייה ומחיר יעד של 18 יורו על המניה.
- 2.יוסי 08/01/2023 19:18הגב לתגובה זואם לא עזרה והדפסות כסף מטורפות הן לא קיימות היום .כל חברות התעופה . המניות שלהן הכי מנופחות .....מניות זבל ....לא נלך רחוק והדוגמה היא חברת אלעל . ללא עזרה מהמדינה היא כבר מזמן לא קיימת .
- 1.לאנשים אין כסף לסגור את החודש ואתם מדברים על מניות.. (ל"ת)שמולצר 08/01/2023 16:59הגב לתגובה זו
- מכה 08/01/2023 18:01הגב לתגובה זובכנף......באמת?,עוד נראה
.jpg)
שיא של יותר מעשור: הנחושת מזנקת ומובילה את הראלי העולמי במתכות
שיבושי היצע, ציפיות להרחבה כלכלית בסין, היחלשות הדולר וחששות ממכסים בארה״ב דוחפים את מחירי הנחושת לשיאים היסטוריים ולעלייה שנתית של מעל 40%
שוק המתכות העולמי מסיים את השנה בעליות שערים, כאשר הנחושת נמצאת במוקד לאחר שקבעה שיאי מחיר חדשים במספר בורסות מרכזיות. המתכת התעשייתית, הנחשבת סמן למצב הכלכלה העולמית, חצתה לראשונה את רף 12 אלף הדולר לטון וממשיכה להיסחר ברמות גבוהות במיוחד גם לאחר תיקונים קלים.
מחיר הנחושת זינק לשיא של כ־12,160 דולר לטון. מדובר בהמשך ישיר לראלי שנמשך מאז אוקטובר, ראלי שמעמיד את 2025 כאחת השנים החזקות ביותר לנחושת זה למעלה מעשור. העליות בנחושת משתלבות בגל רחב יותר של התחזקות בשוקי הסחורות. גם הזהב והכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית, ציפיות להקלה מוניטרית בארה״ב והיחלשות הדולר. עבור משקיעים רבים, שילוב זה מחזק את האטרקטיביות של מתכות הן כהשקעה והן כנכס גידור.
אנליסטים מציינים כי מחירי הנחושת מקבלים תמיכה גם מהציפייה לצעדים נוספים לעידוד הכלכלה הסינית. כל איתות להרחבה פיסקלית או מוניטרית בסין מתורגם במהירות לעליות במחירי מתכות תעשייתיות, בשל משקלה המרכזי של המדינה בצריכה העולמית.
ברקע העליות עומדים גם שיבושי היצע ממשיים. מאז אוקטובר אירעו תקלות חמורות במספר מכרות גדולים, שפגעו ביכולת הייצור והציפו מחדש חששות ממחסור. גם לפני אותם אירועים, אנליסטים כבר הזהירו כי הביקוש העתידי עלול לעלות על ההיצע בשנים הקרובות.
- "רנסנס" תעשייתי - מתכוננים לגל הבא
- המתיחות בין ארה"ב לסין משפיעה על שוק הסחורות והקדמה הטכנולוגית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק הנחושת צפוי להיכנס לגרעונות משמעותיים
בג׳פריס מעריכים כי גם בתרחיש של צמיחה עולמית מתונה, סביב 2% בשנה, שוק הנחושת צפוי להיכנס לגרעונות משמעותיים כבר במהלך השנה הקרובה. הערכה זו מחזקת את ההבנה כי הלחץ בשוק אינו זמני בלבד.
טראמפ ומאסק (X)מי אנשי השנה שלי בוול סטריט?
כרגיל עם סיומה של השנה האזרחית, מגיע מבול הערכות לגבי "איש השנה" בוול סטריט, מי השפיע הכי הרבה על התנהגות השוק וכיכב הכי הרבה בכותרות. ברשימה שלי זו השלישייה המנצחת: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אילון מאסק וג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה שהוביל את מהפכת ה-AI
"אנחנו אוהבים לחשוב שהבאנו חדשנות לעסקי החדשות, אבל יש דברים שאי אפשר להמציא מחדש וסקירת סוף השנה היא אחד מהם," כתבה ליז הופמן, עורכת Semafore ולשעבר עיתונאית בכירה בניו יורק טיימס. ברוח צנועה זו, הופמן מונה את תשעת הסיפורים העסקיים הגדולים לשנת 2025, ביניהם היווצרות בועת ה-AI, הקפיטליזם המדיני של הנשיא טראמפ, התפתחות כלכלת הקזינו ועוד. אזקק מכאן את הסיפורים הגדולים שלהם יש אימפאקט משמעותי על השוק גם השנה וגם לשנים הבאות.
ראשית כל, נראה כי למרות אופן הדיבור שלו, המדיניות של טראמפ בכול התחומים מצליחה, כאשר לדעתי הטענה הזו תאומת יותר במהלך שנת 2026 שעומדת בפתח וגם במזרח התיכון. טראמפ הוא ללא ספק האדם המשפיע ביותר על העולם הכלכלי שוול סטריט בתוכו.
הופמן מדייקת כשהיא כותבת כי "המכסים של הנשיא דונלד טראמפ היו או תיקון הכרחי לשנים של מדיניות סחר קלוקלת או מס מיותר ומעוות שוק על האמריקאים. מה שהם לא היו, להפתעתם של כלכלנים ומשקיעים רבים שציפו לכך, זה אסון כלכלי. עסקים הסתגלו, המחירים עלו מעט, ומנהלים, שקראו נכון את הקהל, מיהרו לעצב מחדש את סדרי העדיפויות שלהם כביטחון לאומי. "יום השחרור" (השם שהעניק טראמפ ליום הטלת המכסים) היה מטח הפתיחה של שכתוב גורף של המדיניות הכלכלית של ארה"ב, שראה את הממשלה מפנה משאבי מדינה הן לתעשיות לאומיות חיוניות והן למופעי צד שהעשירו את המעגל הפנימי של הנשיא. גם הרפובליקנים וגם הדמוקרטים עוסקים כעת בבחירת מנצחים ומפסידים ודוחפים את ארה"ב לעבר מודל ממשלתי שמדינות אחרות, בעיקר באסיה ובמזרח התיכון, מתרחקות ממנו".

- טראמפ: אם השווקים חזקים יו״ר הפד צריך להוריד ריבית
- טראמפ מתקרב להכרעה על יו״ר הפד הבא ודורש ריבית נמוכה בהרבה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם אילון מאסק וג'נסן הואנג הסיפור הוא שונה וסנסציוני, מאחר והשניים הללו משנים את העולם באמצעות מהפכת הטכנולוגיה. הואנג, יליד טייוואן שהיגר לארה"ב, סיים את לימודיו באוניברסיטת סטאנפורד והקים את אנבידיה ב-1993 אותה הוא מוביל מאז. הוא הצליח למזג את הבינה המלאכותית לתעשייה, הרבה קודם לתחזיות ושינה לחלוטין את כלכלת העולם. אין שום ספק שהתואר "הארכיטקט של ה-AI" שניתן לו ע"י מגזין Time מוצדק וכך גם הערך המטורף שהשוק מעניק לחברה שלו. כל זה ללא קשר להחלטה שלו להקים מרכז פיתוח בישראל, החלטה שמלמדת אותנו גם לקח, לפיו אם נפסיק להתעסק או לבכות על מר גורלנו ובמקום זאת נמשיך בדרך שהתוו מנהיגי הציונות, מבלי לחשוד בכל אחד שהוא נגדנו, אז המילים "אור לגויים" לא יהוו סיסמה בלבד, אלא הן יהיו למציאות.
