אנבידיה היא המלצת השבבים הטובה ביותר של Cowen לשנת 2023
ההובלה של אנבידיה NVIDIA COR בתחום המוליכים למחצה ליישומי בינה מלאכותית צפויה להגדיל את ההכנסות של יצרנית השבבים ותעורר קאמבק למניות, כך על פי בנק ההשקעות Cowen.
האנליסט מתיו רמסאי והעלה את תחזיתו למניית אנבידיה למחיר ל-220 דולר מ-200 דולר. "אנבידיה היא המובילה בתחום המחשוב המואץ והמאפשרת העיקרית של AI בתעשייה", כתב. "עם מספר מחזורי מוצר חזקים שצפויים בשנת 2023, אנו שותלים את הדגל ואומרים שעכשיו זה הזמן להחזיק באנבידיה כרעיון הטוב ביותר שלנו בשנת 2023".
רמסאי אופטימי לגבי מוצר מרכז הנתונים האחרון של החברה ומעבד גרייס, שצפוי לצאת בשנה הבאה. הוא גם מצפה שעסקי המשחקים של אנבידיה יחזרו לצמוח עד 2024. "לדעתנו, משקיעים לא מעריכים עד כמה הצליחה להקדים את החדירה של ה-AI (בינה מלאכותית), ואת היכולת של אנבידיה לייצר שווקים ושימושים חדשים באמצעות חדשנות במוצר (הן חומרה ותוכנה)", כתב.
האנליסט צופה שאנבידיה תייצר הכנסות של 30.9 מיליארד דולר לשנת הכספים 2024 ו-38.6 מיליארד דולר לשנת הכספים 2025. נתונים אלה הם 5% ו-7% מעל הערכות הקונצנזוס בוול סטריט, בהתאמה. לאנבידיה עברה שנה קשה. המניה ירדה השנה בכ-43% לאחר סדרה של רבעונים מאכזבים, לעומת ירידה של 31% בתעודת הסל iShares Semiconductor (SOXX) ISHARES PHLX SEMICONDUCTOR ETF , העוקבת אחר ביצועי מדד ICE Semiconductor LATTICE SEMICONDUCTOR CP . המניה נסחרת כעת תמורת 171.8 דולר המבטא שווי שוק של 423.3 מיליארד דולר.
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- אנבידיה משתלטת על מתחרה - חברת השבבים גרוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ענקית השבבים דיווחה לפני כחודש על הכנסות 5.93 מיליארד דולר בעוד שהאנליסטים צפו כי החברה תדווח על הכנסות של 5.77 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 0.58 דולר למניה, בעוד שבשוק התחזיות עמדו על 0.69 דולר למניה, אבל השוק התייחס בעיקר להכנסות, אחרי שהחבה הנמיכה אותן בשיעור דרמטי ברבעונים האחרונים.
מה שהכי חשוב - התחזית קדימה סבירה - הכנסות של 6 מיליארד דולר ברבעון הקרוב, לעומת 6.09 מיליארד דולר בתחזית - זה אומר שאומנם יש פספוס, אבל הוא יחסית קטן, זה לא אותן הפחתות של מעל מיליארד דולר שהיו ברבעונים האחרונים. השוק התלהב. השוק, כך נראה, מחפש סיבות לחגיגה, והסנטימנט הפך חיובי.
זו הייתה שנה קשה עבור אינבידיה. יצרנית השבבים חתכה את התחזיות הפיננסיות שלה מספר פעמים במהלך החודשים האחרונים, והאשימה את הסביבה הכלכלית שנחלשת ואת ההאטה החדה בביקוש לכרטיסי הגרפיקה למשחקים שלה. בסוף אוגוסט, אנבידיה אמרה כי מכירות פוטנציאליות של 400 מיליון דולר לסין עשויות להיות מושפעות מהגבלות היצוא החדשות של ממשלת ארה"ב עבור שבבי מרכז הנתונים המתקדמים שלה.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
אבל לאחרונה החברה הציגה מוצר חדש למרכז הנתונים - A800 - שיכול לתמוך בהכנסותיה. על פי החברה, ה-A800 אינו כפוף לכללי בקרת הייצוא של ארה"ב לסין. אנבידיה אמרה שה-A800 נכנסה לייצור ברבעון השלישי, "ה-A800 עומד במבחן הברור של ממשלת ארה"ב לבקרת יצוא מופחתת ולא ניתן לתכנת אותו לחרוג ממנו", הוסיפה יצרנית השבבים.
- 1.נחכה שתרד מתחת ל120 דולר (ל"ת)אנונימי 13/12/2022 07:23הגב לתגובה זו
- המשך לחלום. (ל"ת)ARTICK19 13/12/2022 11:05הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
