ביטוח מטיוואן - אפל תשתמש בשבבים אשר TSMC תייצר בתוך ארה"ב
ענקית השבבים TAIWAN SEMICOND MNFCG CO הודיעה כי תבנה מפעלים לייצור שבבים באריזונה, ארה"ב בעלות של כ-40 מיליארד דולר. המהלך של החברה מגיע בעקבות שני גורמים עיקריים - החשש מסין והתמרוץ של ביידן. מרבית השבבים של החברה מיוצרים בטיוואן, אשר מאויימת כבר שנים מפלישה של הסינים. כעת, לאחר היבחרותו של שי גינגפנג לכהונה שלישית, החשש מפלישה רק גובר והחברה החליטה לקחת את העניין לידיים שלה. מה שעזר לחברה לעשות את המהלך הוא כמובן חוק השבבים של ממשל ביידן, אשר יקל על החברה להקים את המפעלים שלה בעזרת הטבות מס בשווי מיליארדי דולרים.
הנהנית העיקרית (ואולי גם הדוחפת העיקרית אליו) היא הלקוח הגדול ביותר של חברת השבבים - APPLE . TSMC מייצרת בבלעדיות את השבבים של מרבית המוצרים של החברה, אשר נחשבים לטובים בעולם. אפל סובלת מבעיות רבות בשנה האחרונה אשר רובן נוגעות למצב בסין ולממשל הנוקשה שם, הדבר האחרון שהיא צריכה זה שהחברה שמייצרת לה את השבבים שהיא כה אוהבת לא תוכל לעשות זאת בשל מהלכים תוקפניים של סין. מצב הקורונה והמהומות במפעלי החברה בחודש האחרון עלולות, על פי האנליסטים, לפגוע בהכנסות של החברה ברבעון הקרוב בעד 8 מיליארד דולר ואפל לא יכולה להרשות לעצמה שום פגיעה לא צפויה נוספת.
"עכשיו, הודות לעבודה הקשה של אנשים רבים, השבבים (של החברה) יכולים להיות מיוצרים בגאווה בארה"ב, זה רגע משמעותי במיוחד", אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, באירוע של המפעל החדש. המפעל יוכל לייצר שבבים בגודל של 4 ו-3 ננו מטר, המשמשים את אפל במוצרים המתקדמים ביותר שלה ואפילו את המעבדים של NVIDIA COR . "היום זו היא רק ההתחלה" הוסיף קוק.
המפעל הראשון של TSMC בפיניקס צפוי להתחיל לייצר שבבים עוד בשנת 2024, המפעל השני יעשה זאת רק ב-2026, כך נאמר ממשל ביידן. המעבר של החברה הוא אמנם משמעותי מבחינה תפיסתית, אך לא מבחינת ייצור. המפעלים צפויים לייצר כ-600 אלף דיסקים של שבבים בשנה, בשנת 2020 סך הדיסקים של החברה עמד על כ-12 מיליון. סביר כי מרבית השבבים שהמפעלים ייוצרו יהיו מיועדים כמובן לאפל וזו ככל הנראה הסיבה הגדולה ביותר לפתיחה הזו. TSMC היא כמובן לא חברת השבבים היחידה שהכריזה על בניה של מפעלים בגבולות ארה"ב הודות לחוק של ממשל ביידן. INTEL CORPORATION כבר הודיעה כי היא תשקיע סך של כ-30 מיליארד דולר במפעל חדש שלה באריזונה.
- ארה״ב שוללת את הפטור של TSMC למשלוחי ציוד לסין
- TSMC קיבלה פטור מהמכסים והמנייה שוברת שיאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.לעודד יצור של שבבים בישראל (ל"ת)אנונימי 07/12/2022 12:38הגב לתגובה זו
- 1.האם זה אומר שהמחיר יעלה? סביר להניח (ל"ת)נ.ש. 06/12/2022 23:15הגב לתגובה זו

המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
חברה ישראלית מיקנעם, כמעט אלמונית, זינקה אתמול יותר מ-410%, וגם עכשיו הראלי לא נרגע כשבמסחר המאוחר היא מוסיפה 25%: אחרי שנתיים של מו"פ היא מדווחת שמוצר הדגל שלה - צמיד לביש שמאפשר לשלוט במכשירים דיגיטליים עם מחוות ידיים - יצא למשלוחים מסחריים וגם הוגן בפטנט; Wearable Devices הולכת ראש-בראש עם ענקיות הטק, שורפת מליונים אבל וול סטריט בכל זאת נותנת לה צ'אנס
אתמול תוך שעות בודדות היא הפכה לשם הכי חם בוול סטריט. Wearable Devices או אם נתרגם את השם שלה לעברית - "מוצרים לבישים" חברה קטנה מיקנעם, עם עשרות עובדים קפצה 410% ומשווי שמגרד את ה-3 מיליון הדולר היא הגיעה לכ-12 מיליון דולר. החברה מייצרת צמיד לביש שאמור לאפשר לכם לשלוט במכשיר הנייד או המחשב עם מחוות ידיים עדינות. זה קורה על ידי זה שהצמיד שנקרא Mudra Link מזהה עם אלקטרודות חכמות אותות עצביים שמורגשים על פני העור כשמוח שולח פקודה למשל להזיז את היד - וזה אפילו אם לא ביצעתם את התנועה בפועל. מה שאומר שאתם יכולים לחשוב או לדמיין שאתם מזיזים את העכבר במחשב ימינה ומיד זה יקרה.
הטכנולוגיה הזאת רלוונטית להרבה תחומים, גם בידוריים וגם רפואיים, היא מושכת עניין גם מצד ענקיות כמו אפל, מטא, סמסונג ואחרות שהן פועלות בזירת הממשקים הלבישים והשליטה ללא מגע, בעיקר דרך מצלמות, חיישני תנועה או משקפי XR. אבל בניגוד אליהן, Wearable Devices מנסה להציע פתרון פשוט יותר, לביש, אפילו דיסקרטי שמבוסס על קריאת אותות עצביים אמיתיים מהיד עצמה, ולא על ראייה ממוחשבת או חיישנים חיצוניים. זה נותן לה יתרון בשוק שבו יש צורך בממשקים אינטואיטיביים, מהירים, ואישיים יותר במיוחד באפליקציות כמו בריאות דיגיטלית, תפעול צבאי וגם ברכבים חכמים.
מאחורי החברה, שהוקמה ב־2014, עומדים שלושה יזמים ישראלים - אשר דהן, גיא ואגנר וליאור לנגר. אחרי כמעט עשור של פיתוחים, הצגה בתערוכות וגם השקעה בקניין הרוחני, החברה
הודיעה שהמוצר נכנס לראשונה לשלב המסחרי, מה שעשוי להפוך את Mudra Link לפלטפורמה שניתן יהיה לשלב במוצרים צרכניים, מקצועיים וצבאיים כאחד (ואולי גם לגרום לאחת מהענקיות לרכוש אותם?)
שנים של מו"פ ונקודת המפנה?
כמה שזה נשמע עתידני - שליטה במחשב
באמצעות כח המחשבה - הדרך לשם עבור החברה מיקנעם לא הייתה פשוטה. השנתיים האחרונות היו מתסכלות עבור Wearable Devices או אם נדייק בעיקר לבעלי המניות שלה. היא שרפה מליונים על מו"פ, על שיווק והצגה בתערוכות והמשקיעים התחילו לאבד סבלנות. השווי שוק שלה צלל והיא נאלצה
לדלל בלי סוף כדי לשרוד את השנה. מאז ההנפקה בספטמבר 2022 בנאסד"ק, שבה גייסה כ-16 מיליון דולר, צנחה המניה ביותר מ־90% והפכה מבחינת רבים לסיפור של פוטנציאל לא ממומש. שווי השוק של החברה גירד לאחרונה את רף המיליון דולר כשהיא כמעט מסתכנת בזריקה מהבורסה כשבנאסד"ק
הדרישה היא לשווי שוק של לפחות 2.5 מיליון דולר בנוסף לנזילות וסחירות.
- Wearable Devices מנצלת את העליות ותגייס 4 מיליון דולר
- החברה הישראלית שמזנקת ב-70% בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל שלשום הגיעה מה שנראה ככל הנראה נקודת המפנה שלה. זה התחיל בפרסום הדוחות החצי־שנתיים: החברה אמנם רשמה ירידה בהכנסות ל־294 אלף דולר במחצית הראשונה של 2025, לעומת 394 אלף בתקופה
המקבילה, במקביל להפסד נקי שהצטמצם ל-3.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אבל וול סטריט לא התמקדהבשורה העליונה וגם לא בשורת הרווח. מה שבלט לעין המשקיעים היה שבפעם הראשונה מאז ההקמה, החברה מדווחת על התחלת משלוחים מסחריים בפועל של ה־Mudra
Link, מה שמסמן מעבר ממחקר ופיתוח להכנסות אמיתיות ממכירות.

VIA גייסה בוול סטריט לפי שווי של 3.7 מיליארד דולר
חברת התחבורה החכמה הצליחה בגיוס ראשוני של 493 מיליון דולר בהנפקה בבורסת ניו יורק; טווח המחיר היה 40-44 דולר, הביקושים הביאו את המחיר ל-46 דולר
חברת ויה (Via Transportation) הישראלית, הפועלת בתחום טכנולוגיות לתחבורה ציבורית חכמה, הודיעה על השלמת הנפקה ראשונית (IPO) מוצלחת בבורסת ניו יורק. החברה מכרה כ-10.7 מיליון מניות מסוג Class A במחיר של 46 דולר למניה. לפי המחיר הזה, השווי הכולל של החברה מוערך בכ-3.7 מיליארד דולר. המחיר היה אמור להיות בין 40 דולר ל-44 דולר, כשהביקושים דחפו את המחיר ל-46 דולר.
מההנפקה עצמה גייסה VIA סכום של כ-493 מיליון דולר, שמקורו במכירת כ-7.1 מיליון מניות על ידי החברה. היתרה - כ-3.57 מיליון מניות - נמכרו על ידי בעלי מניות קיימים. בנוסף, החברה נתנה לחתמים אופציה של 30 יום לרכוש כ-1.6 מיליון מניות נוספות.
את ההנפקה הובילו גולדמן זאקס, מורגן סטנלי, Allen & Company ו־Wells Fargo. בנוסף השתתפו גם דויטשה בנק, גוגנהיים, נידהאם, אופנהיימר, ריימונד ג'יימס, וויליאם בלייר וגופים נוספים.
VIA: מהפכה בתשתיות התחבורה הציבורית
VIA נוסדה במטרה לאפשר תכנון, תפעול וניהול יעיל יותר של מערכות תחבורה ציבורית באמצעות טכנולוגיה. החברה מציעה פתרונות תוכנה לרשויות מקומיות, ערים ותחברות תחבורה, לרבות שירותי מוניות שיתופיות, ניתוח נתונים והקצאת משאבים בזמן אמת.
- ויה בדרך לוול סטריט עם הכנסות של 206 מ' דולר במחצית הראשונה והפסד חשבונאי
- ויה רוכשת את סיטימאפר, אפליקציה לתכנון נסיעות, ב-100 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הערכות, החברה פועלת כיום בלמעלה מ-35 מדינות, ומשרתת מאות ערים ברחבי העולם. דגש משמעותי ניתן על אזורים שאינם מקבלים מענה תחבורתי מספק, תוך שילוב אלגוריתמים שמייעלים מסלולים והקצאה של רכבים באופן גמיש.