עליבאבא המריאה ב-8% אחרי שפספסה את התחזית בשורה העליונה אבל הכתה את התחתונה
ענקית המסחר הסינית ALIBABA GROUP דיווחה על הכנסות בסך 29.12 מיליארד דולר, מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 29.69 מיליארד דולר. שולי הרווח התפעולי של החברה צמחו מ-7% ברבעון המקביל אל 12% ברבעון הנוכחי עם רווח תפעולי של 3.53 מיליארד דולר. ה-EBITDA המתואם עמד על 6.08 מיליארד דולר עם בשיעור של 21% מההכנסות. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים כשהרווח המדולל NON-GAAP למניה עמד על 1.81 דולר לעומת הצפי ל-1.65 דולר למניה, ההפסד הנקי עמד על 3.15 מיליארד דולר והרווח הנקי המדולל NON-GAAP עמד על 4.75 מיליארד דולר, 19% מעל הרבעון המקביל ומעל צפי האנליסטים לנתון של 4.28 מיליארד דולר.
החברה הודיעה לפני פחות מחודשיים כי תשקיע מיליארד דולר בניסיון להגדיל את תחום הענן שלה ונראה כי החברה מתחילה לראות את הפירות - ההכנסות של החברה מסגמנט הענן עמדו על 2.9 מיליארד דולר - 10% מסך ההכנסות ו-4% מעל לרבעון המקביל. החברה נאלצה להגביר את היכולת שלה לספק ערך ולמכור שירותים ללקוחות ברחבי העולם, דבר שהיה מאוד קשה לנוכח המדיניות הנוקשה של הממשל בסין. הפתרון היה כמובן ההתמקדות בשירותי הענן, מה ששם את החברה בתחרות ישירה מול שתי הענקיות השולטות בתחום - AMAZON ו- MICROSOFT .
ההתלהבות של השוק מגיעה בעיקר לאחר שברבעון הקודם של השנה החברה דיווחה על האטה בסגמנט הענן. העניין היותר משמעותי הוא שברבעון השני של השנה, ובפעם הראשונה אי פעם, החברה דיווחה על צמיחה אפסית ברווחים, זאת למרות שהציגה הכנסות בסך של 30.6 מיליארד דולר, 600 מיליון דולר מעל תחזיות האנליסטים. בנוסף, החברה הכריזה עם שחרור הדוחות היום על כך שהיא מגדילה את תוכנית רכישת המניות העצמית שלה, כאשר סך הרכישה יגיע עד ל-15 מיליארד דולר עד לסוף השנה הפיסקאלית 2025.
טובי צ'ו, סמנכ"ל הכספים של החברה אמר: "ייצרנו רבעון נוסף של צמיחה בריאה ברווחים עם 3% לעומת הרבעון המקביל למרות ההשלכות של הקורונה על הצריכה בסין".ההכנסות של החברה בסין ירדו ב-1% לעומת הרבעון המקביל ועמדו על 19 מיליארד דולר בזמן שעלויות השירותים המקומיים עלו ב-21% אל 1.84 מיליארד דולר. ההכנסות הבינלאומיות של החברה עלו ב-4% לעומת הרבעון המקביל ועמדו על 2.21 מיליארד דולר.
- נובה נופלת - תחזית פושרת לרבעון הבא; רבעון שלישי חזק
- גב-ים: עלייה של 11.5% ב-NOI ו-6.5% ב-FFO - שיעור התפוסה על 97%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המניה של החברה נמצאת בעליה של כ-20% בחמשת ימי המסחר האחרונים לאחר שהמפגש בין נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ונשיא סין, שי גינפינג, שלח את המניות הסיניות לעליות - JD.COM עלתה ב-25% באותה תקופת הזמן ו- TENCENT MUSIC ENTERTAINMENT GROUP ADR ביותר מ-50%. המניה של החברה אכן מציגה עליה מתונה יותר ויש לשים לב כי מתחילת השנה היא איבדה 30%. המניה נסחרת מעל למחיר של 83 דולר, מה שנותן לחברה שווי שוק של כ-230 מיליארד דולר.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
