פייפאל מורידה תחזיות ומתרסקת ב-7%; נפח התשלומים נמוך מהתחזיות
חברת התשלומים PAYPAL מדווחת על הכנסות של 6.85 מיליארד דולר כשצפי האנליסטים עמד על 6.81 מיליארד דולר, ברבעון הקודם ההכנסות עמדו על 6.18 מיליארד דולר. החברה רשמה רווח מתואם למניה של 1.08 דולר לעומת צפי האנליסטים לרווח של 0.96 דולר למניה.
מה שבעיקר איכזב את המשקיעים היה נפח התשלומים דרך החברה, אשר עמד על 336.97 מיליארד דולר, צפי האנליסטים היה ל-343.25 מיליארד דולר. כמו כן, תחזיות ההכנסות של החברה לרבעון הבא עומדת על 7.38 מיליארד דולר, הערכת האנליסטים עמדה על 7.73 מיליארד דולר.
החברה נמצאת בנקודה לא טובה ומתחילת השנה המניה ירדה ב-60% אל מחיר של 76.5 דולר, המגלמים שווי של 88.5 מיליארד דולר. מניית החברה יורדת כעת בכ-7% נוספים לאחר שחרור הדוחות ונראה כי העתיד של החברה לזמן הקרוב לא מזהיר בכלל. החברה הוסיפה עוד 2.9 מיליון משתמשים ברבעון האחרון אל סך של 432 מיליון משתמשים, הצפי היה לסך של 432.9 מיליון משתמשים.
בדוחותיה הקודמים הכריזה החברה על תוכנית בייבק בגובה של 15 מיליארד דולר אשר שלחה את המניה לעליות של 9% לאחר שחרור הדוחות. בנוסף, החברה הכריזה לאחרונה על שת"פ עם אפל, בו תיקח החברה חלק בשירות ה-ApplePay ונראה כי היא תולה את יהבה בעניין, אשר היא מקווה שיוכל להביא לחברה עוד לקוחות רבים ולרומם את מצב החברה בחזרה למעלה.
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- ההכנסות זינקו, אבל הרווח הנקי של קליל נשחק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בסוף חודש אוגוסט העלה בנק אוף אמריקה את מחיר היעד של המניה ל-114 דולר ונראה כי החלום הזה די רחוק כעת. מבנק אוף אמריקה נמסר לגבי החזקת קרן אליוט (אשר רכשה חלק ממניות החברה) : "אנו מאמינים שקרן ההשקעות אליוט יכולה לעזור לשפר את הערך לבעלי המניות בשתי דרכים עיקריות: ראשית, שאיפה לקיצוץ משמעותי בעלויות והתייעלות, שנית, הגדלת החזר הערך לבעלי המניות, בעיקר באמצעות רכישות חוזרות, ואולי באמצעות חלקות דיבידנד".
אחת המכות הקשות שחטפה לאחרונה הייתה לאחר שהחברה אמרה שתקנוס משתמשים ב-2,500 דולר וחזרה בה. הקנס היה מיועד לפנות לכל פעם שמשתמש יציג מידע אותו תחשיב החברה כשגוי. פייפאל התנצלה במהירות בסוף השבוע על מה שהיא כינתה "בלבול", בטענה שמדובר רק בטעות, אבל לא לפני מבול של ביקורת מצד מספר אנשים בעלי פרופיל גבוה - כולל נשיא החברה לשעבר, דיוויד מרקוס. מרקוס כתב בטוויטר שמדיניות השימוש (AUP) החדשה היא "טירוף" שאילץ אותו להתייצב ולבקר את המעסיק הקודם שלו, שם עבד במשך שלוש שנים מ-2011.
- 1.קנייה של אפל גוגל פייס חובה השערים הללו (ל"ת)אסף 04/11/2022 08:54הגב לתגובה זו
קולט קרס (אנבידיה)סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"
מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה
מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03% ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".
המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.
קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.
מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.
דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)ממסלול המרוצים לנאסד"ק: סטורדוט מתמזגת לספאק של אנדרטי בשווי 800 מיליון דולר
החברה מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, נכנסת למיזוג עם חברת הספאק של משפחת אנדרטי; השווי התאגידי בעסקה, כ-882 מיליון דולר, עם פוטנציאל לטעינה של 100 מייל בחמש דקות
סטורדוט מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, חתמה על הסכם מיזוג עם חברת הרכישה למטרות מיוחדות אנדרטי אקויזישן קורפ 2 (Andretti Acquisition Corp. II 0% ) . אחרי המיזוג, החברה המשותפת תיקרא "אקס אף סי בטרי" ומניותיה צפויות להיסחר בנאסד"ק, לפי שווי הון של 800 מיליון דולר ושווי תאגידי מוערך של כ-882 מיליון דולר, בהנחה שבעלי המניות של הספאק לא יממשו פדיונות.
סטורדוט מציגה טכנולוגיית טעינה מהירה במיוחד, שמכוונת לטפל ישירות בחסם זמן הטעינה ברכב החשמלי. לפי הנתונים שפורסמו, תאי הסוללה של החברה מאפשרים להוסיף כ-100 מייל של טווח נסיעה בתוך כ-5 דקות טעינה, כשעל הפרק תוכנית להוריד את הזמן הזה לכ-3 דקות עבור אותו טווח. בחברה מדגישים שהטכנולוגיה מותאמת לקווי ייצור קיימים של סוללות ליתיום-יון, כך שהמודל העסקי מבוסס על רישוי לקווי ייצור קיימים ולא על הקמה של מפעלים חדשים.
הנהג האגדי ומשפחת המרוצים שמאחורי הספאק
מאחורי אנדרטי אקויזישן קורפ 2 עומדת קבוצת ספונסרים שבה שניים מהשמות הבולטים הם מריו ומייקל אנדרטי - אב ובן, שנחשבים לדמויות מרכזיות בהיסטוריה של המרוצים. מריו אנדרטי זכה באליפות העולם בפורמולה 1 בשנת 1978, ניצח במרוץ אינדיאנפוליס 500 ב-1969 ובדייטונה 500 ב-1967, והוא הנהג היחיד שזכה גם באליפות פורמולה 1, גם באינדיאנפוליס 500 וגם בדייטונה 500. בגלל הרצף הזה שמו הפך בארצות הברית כמעט לשם נרדף למהירות.
מייקל אנדרטי, בנו, זכה באליפות סדרת קארט בתחילת שנות ה-90 ונחשב לאחד הנהגים המצליחים ביותר במרוצים פתוחים בצפון אמריקה, עם 42 ניצחונות במרוצי אליפות, נתון שממקם אותו גבוה בטבלת כל הזמנים. לאחר הפרישה מההגה הוא עבר לצד הניהולי כראש קבוצת מרוצים ותיקה.
בהודעה המשותפת נאמר כי השם אנדרטי מזוהה עם מהירות, חדשנות וניצחונות, והחיבור לסטורדוט ממוסגר כמעין מעבר מעולם הפיט-סטופ המהיר במסלול אל עמדת הטעינה של הרכב החשמלי. מייקל אנדרטי, שמשמש כדירקטור ויועץ מיוחד באנדרטי אקויזישן קורפ 2, מדגיש כי מבחינתם מדובר לא רק בהזרמת הון אלא גם בניסיון להאיץ את הפריסה בפועל של טכנולוגיית הטעינה המהירה ולהציב את החברה הממוזגת כשחקנית מובילה בתחום.
