
הרברט דיאס מנכ"ל פולקסווגן הזמין את אילון מאסק להלהיב את המנהלים של פולקסווגן
מנכ"ל פולקסווגן VOLKSWAGEN A G ORD הרברט דיאס ביקש ממנכ"ל טסלה TESLA INC אילון מאסק להופיע בכנס גדול של מנהלי ועובדי פולקסווגן. מאסק הרים את הכפפה. הוא לא חידש הרבה, אבל עצם הנוכחות היתה חשובה – היא הראתה שמאסק לא לחוץ או חושש מהמתחרים והיא גם הראתה את הכוונות הרציניות של פולקסווגן בתחום ה-EV - הרכבים החשמליים ובהמשך האוטונומיים. חוץ מזה, אחווה כזו בין מתחרים היא אולי התחלה של ידידות שתתקדם לשיתופי פעולה. "אני שמח לשמוע שאפילו המתחרה החזק ביותר שלנו חושב שנצליח לעשות את המעבר ל-EV אם נניע את השינוי אצלנו במלוא העוצמה", אמר דיאס ויש כאן מסר. כשדיאס אומר "המתחרה החזקה ביותר" זו מחמאה ענקית: פולקסווגן גדולה פי עשרות מונים מטסלה מבחינת מכירות, מבחינת היקף ייצור ועוד. פולקסווגן היא יצרנית הרכב הגדולה בעולם עם מכירות של יותר מ-10 מיליון יחידות בשנה. אבל, למרות גודלה והיקף פעילותה, טסלה גדולה מפולקסווגן בשווי השוק עם שווי של 840 מיליארד דולר – פי 6 מפולקסווגן, והיא גדולה ממנה למרות שהיא מכרה 700 אלף רכבים בלבד בשנה האחרונה – כ-7% מהמכירות של פולקסווגן. הסיבה היא כמובן ההובלה בתחום ה-EV והצמיחה.
וזו הסיבה שדיאס הזמין את מאסק. הוא רצה להסביר למנהלים אולי הרדומים-יבשושיים שלו שצריך להתעורר, שצריך לרוץ, שמי שלא צומח – צונח; שהם צריכים לחשוב במונחים אחרים, לרענן את היכולות, לחשוב מחוץ לקופסה ולהפנים שהעתיד הוא רכבים חשמליים.
"אנחנו צריכים הלך רוח חדש בפולקסווגן כדי להתמודד עם התחרות החדשה", הוסיף דיאס, "יש לנו את כל מה שאנחנו צריכים כדי להתמודד עם האתגרים. יש לנו אסטרטגיה נכונה, יכולות וכישורים, צוות ניהול נכון. אנחנו יכולים לעשות את זה – אבל אנחנו חייבים לספק את הסחורה עכשיו".
- 3.רק NIO 17/10/2021 15:34הגב לתגובה זוובסין תשלוט חברה סינית
- בינתיים רק טסלה שולטת בסין חחחח (ל"ת)טסלאי 17/10/2021 16:46הגב לתגובה זו
- 2.חיים 17/10/2021 13:39הגב לתגובה זואם זה לא שוק מנופח, אני לא יודע יודע מה זה שוק נורמלי.
- מומלץ לקרוא (ל"ת)אתה באמת לא יודע 17/10/2021 15:33הגב לתגובה זו
- 1.דובון 17/10/2021 13:33הגב לתגובה זורק שפולקסוואגן תמכור 5 מיליון בסה״כ בעוד 3 שנים, וטסלה תמכור 7-8 מיליון בשלב הזה. ורק שטסלה מרוויחה היום על מיליון רכבים את מה שפולקסוואגן מרוויחה היום על 10 מיליון. יחי ההבדל הגדול!
- דוב גדול 17/10/2021 14:14הגב לתגובה זואיך בדיוק טסלה תמכור 7-8 מיליון מכוניות בעוד 3 שנים ? איפה בדיוק נימצאים כל המפעלים שלה שייצרו את המכוניות האלה ? מי בונה אותם ואיפה ? אולי מאסק מקים אותם כיום במאדים ולכן כל כך רוצה להגיע לשם ?
- דובון 17/10/2021 16:451. טסלה הרוויחה .14 מליארד דולר ברבעון השני, וכבר ביום רביעי הקרוב תבין שהיא הרווויחה מעל ל-2 מליארד דולר ברבעון השלישי. 2. מפעלי פרימונט ושנחאי של טסלה בעלי תפוקה של 1.2 מיליון רכבים בשנה היום, ובעוד שנה שניהם יגדלו למיליון כל אחד. 3. המפעל בברלין ייצר 2 מיליון ב-2024, אחרי שיתחיל בייצור מועט בחודש הבא. 4. המפעל בטקסס הוא גדול יותר מכל שלושת המפעלים האלה, והוא לבדו ייצר 3-5 מיליון רכבים בשנה. 5. ב-2022 טסלה תודיע איפה היא פותחת את המפעל הבא שלה.... 6. מספיק לך???
- אלון מאסק 17/10/2021 16:22טסלה חברה רווחית.. לטסלה שיעור רווח נקי של 5.51 אחוזים (ב-12 חודשים האחרונים)... טסלה ממש לא מפסידה כיום... אתה טועה ומטעה.. אני לא טוען שהיא כן/ לא כדאית אבל מה שבטוח, עובדתית, שהיא לא מפסידה כיום