בואינג צופה ביקוש של 43 אלף מטוסים ב-20 השנה הקרובות
יצרנית המטוסים הגדולה בעולם, בואינג BOEING (סימול:BA) פרסמה תחזית ל-20 השנה הקרובות: לפי החברה, בתקופת הזמן שהקצתה הביקוש מטוסים מסחריים יעמוד על יותר מ-43,500 מטוסים חדשים, בשווי כספי כולל של 7.2 טריליון דולר, המהווה גידול של 500 מטוסים חדשים יותר לעומת התחזית של השנה שעברה. כך עולה מהתחזית השנתית שמפרסמת חברת בואינג לשוק התעופה ל-20 השנה הקרובות.
התחזית השנתית קובעת כי ישנם סימנים להתאוששות ענף התעופה המסחרי, וכנגזרת מכך הביקושים למטוסי נוסעים התחדשו. לעומת זאת קובעת התחזית כי בתחום הביטחוני, בתחום החלל והשירותים הממשלתיים נמשכת כעת היציבות בביקוש, ואין שינוי בתחזיות.
לפי התחזית של חברת בואינג, הביקוש למטוסי נוסעים ומטוסי מטען הולך וגדל על רקע ההתרחבות בהיקף הסחר העולמי המחייב יותר מטוסי מטען (קארגו). ביקוש זה למטוסי מטען יביא לכך שבשנת 2040 צי מטוסי המטען העולמי יהיה גדול ב-70% מהצי שהיה ערב משבר הקורונה. התחזית של חברת בואינג קובעת כי ב-10 השנים הקרובות יהיה הביקוש העולמי למטוסי נוסעים בהיקף של 19,000 מטסים חדשים ששווים 3.2 טריליון דולר.
"עולם התעופה המסחרי רשם התאוששות משמעותית והתחזית של בואינג לשנת 2021 נגזרת מהאמון שלנו בהתאוששות הזו ובהמשך חוסנו של השוק" אמר סטן דיל, נשיא חטיבת המטוסים האזרחיים של בואינג." השנה האחרונה שהראתה שתנועת הנוסעים חוזרת במהירות כאשר לחברות התעופה ולממשלות יש אמון מלא בבריאות ובבטיחות של הטיסות המסחריות. למרות אופטימיות הזו אנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר האתגרים".
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחזית בואינג ל-20 השנה הקרובות
1. הזמינות וההפצה של חיסוני הקורונה ימשיכו להיות גורמים קריטיים בהתאוששות הטווח הקרוב של טיסות נוסעים. מדינות עם הפצת חיסונים נרחבת יותר הראו התאוששות מהירה של טיסות, מכיוון שממשלות מקלות על המגבלות ופותחות את גבולותיהן לנסיעות בינלאומיות.
2. תנועת הנוסעים צפויה לעלות בכ -4% בממוצע בשנה, ללא שינוי מהתחזית בשנה שעברה.
3. מספר המטוסים המסחריים ברחבי העולם יעמוד על 49,000 מטוסים עד שנת 2040, כשסין, אירופה, צפון אמריקה ומדינות אסיה-פסיפיק יהוו כל אחת 20% ממסירות המטוסים החדשות, ו -20% הנותרים יגיעו לשווקים מתפתחים אחרים.
4. הביקוש ליותר מ-32,500 מטוסים בעלי גוף צר תואם כמעט לתחזית שלפני המגיפה. מודלים אלה ממשיכים לשלוט ב -75% מהמשלוחים בתחזית ל- 20 השנים הקרובות.
שירותי תעופה
על פי התחזית של חברת בואינג תחום שירותי התעופה ימשיך לגדול ובעשור הקרוב בואינג צופה ביקושים בהיקף של 3.2 טריוליון דולר לשירותים הללו. בין שירותים אלה ניתן לציין את הפתרונות לצרכים של כל אחד מהלקוחות של בואינג, חידוש, שדרוג ושינוי תצורת המטוסים לצד גידול בהיקף שירותי ההדרכה על רקע כניסת מטוסים חדשים לשירות. הביקוש לשירותים הללו תלוי בניצול המטוסים, כמו תחזוקתם, אספקת חלפים ושרשרת האספקה שיהיו חלק מההתאוששות הגלובלית.
- ירידות באסיה, החוזים בוול סטריט בירידות מתונות
- בוקר של חגיגה, ערב של דיכאון: 24 השעות שטלטלו את ביידו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
"בואינג רואה חשיבות רבה להמשיך ולתמוך ללקוחותיה והשירותים שהיא מספקת ללקוחות הללו לצד פיתוח כלים ושירותים דיגיטליים לשיפור היכולת והיעילות של ציי המטוסים תתרחב בעשור הקרוב" אמר טד קולברט נשיא חטיבת השירותים הגלובליים של בואינג.
תחזית שוק הביטחוני
התחזית לעשור הקרוב של חברת בואינג צופה כי הביקושים בשוק הביטחוני יישארו זהים לתחזית של השנה שעברה, שמצביעה על כך שבעשרים השנה הקרובות יהיו צורך במטוסי קרב, מסוקים, טילים, פצצות ומוצרים צבאיים אחרים בהיקף של 2.6 מיליארד דולר. לפי התחזית, שווקי היעד בתחום הביטחוני ממשיכים לגדול בשיעורים דומים, ובעשור הקרוב חוזה בואינג כי המכירות יהוו 40% מכלל המכירות הצבאיות מחוץ לארצות הברית.
- 3.טל 20/09/2021 10:03הגב לתגובה זוצפי מופרח. גם קאיה צופה מיליארד רכבים כל שנה אז מה? גם בנט צפה שהוא יחסל את הקורונה אז מה?
- 2.מפריח השערוריות 19/09/2021 19:40הגב לתגובה זוכתוצאה מהסטריה בתחילת הקורונה,חברות תעופה זרקו,גרסו והוציאו לפנסיה מוקדמת המון ג'מבו ו777. עכשיו נוצר ואקום ואין לחברות מספיק מטוסים לשוק התעופה שניפתח לאט לאט,יותר ויותר.התוצאה- היסטריה הפוכה כדי לקבל מטוסים. שער 320 דולר כלפני הקורונה לבואינג בהחלט ראלי בקרוב.
- 1.והמניה שלהם על הקרשים (ל"ת)עזי 19/09/2021 16:27הגב לתגובה זו
- אז תיכנס עכשיו 19/09/2021 18:16הגב לתגובה זואם אתה חכם תיכנס עכשיו. כי כרגע יש לה שווי שוק של 125 מיליארד. היא צפויה להגיע לשווי שוק של 7.2 טריליון כלומר פי 58 ממחיר המניה עכשיו...
- Gnux 19/09/2021 17:43הגב לתגובה זוחברה עם חפיר כל כך עמוק. ולכן תעמוד בפני כל משבר. יש לה רק מתחרה אחת. וממש לא סביר שתהיה נוספת( אולי בכל זאת מסין תבוא אחת ). ולכן המניה תתאושש. אני רק מקוה שתרד עוד כדי שאוכל לאסוף במחירים נוחים.

יותר טובה מבאפט - מ-3 מיליון דולר לשווי של 300 מיליון דולר
האם ננסי פלוסי שהיתה יו"ר בית הנבחרים ופרשה לאחרונה מהקונגרס היא משקיעת על או סוחרת במידע פנים ועל הכוונה לאסור על פוליטיקאים לסחור במניות - "אם אתה רוצה לסחור במניות - לך לוול סטריט, לא לוושינגטון"
חברת הקונגרס הרפוליקאנית אנה פאולינה לונה מקדמת איסור גורף על מסחר במניות לנבחרי ציבור ובני משפחותיהם בהמשך לסיפור המדהים של ננסי פלוסי שהודיעה לאחרונה על פרישה מהקונגרס לאחר שהיתה יו"ר בית הנבחרים.
בראיון שנערך ברשת פוקס ניוז, הציגה פאולינה לונה, את השקפתה - "חברי קונגרס שנכנסים לפוליטיקה כדי לסחור במניות - לא צריכים להיות בוושינגטון, אלא בוול סטריט". לדבריה, נבחרי ציבור אינם יכולים לשמש גם מחוקקים וגם משקיעים עם גישה למידע פנים - זוהי תשתית לניגוד עניינים מערכתי.
לונה מקדמת הצעת חוק לאיסור מוחלט על מסחר במניות מצד חברי קונגרס, בני זוגם וילדיהם. על פי ההצעה, תותר רק החזקה בתעודות סל/ קרנות סל או בקרנות מדדים רחבות, תוך חובת דיווח שוטפת, וללא גישה לעסקאות במניות. החוק נועד למנוע תופעות של שימוש במידע רגולטורי או מדיניות ממשלתית לצורך רווחים פרטיים.
ננסי פלוסי - רווח של 10,000% תוך השירות הציבורי
ננסי פלוסי. פלוסי, שכיהנה בקונגרס מאז סוף שנות ה-80', החלה את דרכה הציבורית עם שווי מוערך של פחות מ-3 מיליון דולר. כיום, לפי הערכות עדכניות, הונה המשפחתי יחד עם בן זוגה, פול פלוסי, חוצה את רף ה־300 מיליון דולר.
בחישוב תשואה מצטברת, מדובר בזינוק של פי 100-150 לאורך כ־35 שנה, אם כי רוב ההון נצבר בעשור האחרון. מדובר על תשואה של בין 10,000% ל-15,000%. במונחים שנתיים, מדובר בתשואה ממוצעת של כ־17-18%% לשנה. תשואה כזו חורגת בהרבה מהממוצע של שוק ההון. למעשה בשנים האלו מדובר בתשואה טובה יותר מאשר של וורן באפט שהתשואה המשוקללת של 65 שנות השקעה מתקרבת ל-20%, אבל בעשורים האחרונים היא ירדה לכ-10%-12%. בין ההשקעות המוצלחות שלה בשנים האחרונות - אנבידיה, אפל וטסלה.

הסיכוי שהפד יוריד ריבית בדצמבר ירד מתחת ל-50%
הסיכוי להורדת ריבית בדצמבר ירד מתחת ל-50% והמשקיעים מצמצמים חשיפה לנכסי סיכון, כאשר המסר מפאוול עדיין מהדהד: "שום הורדה לא מובטחת"
השווקים בארה"ב מתפכחים מההנחה שהפד יחתוך ריבית שוב בדצמבר. אחרי תקופה ארוכה שבה החוזים תמחרו בודאות כמעט מוחלטת הורדת נוספת בדצמבר, ההסתברות שאחת כזו תקרה ירדה לפחות מ-50%, ולמעשה הפכה את הורדת הריבית מאירוע "בטוח" להטלת מטבע.
חוזי הריבית להחלטה בדצמבר, מקור: CME GROUP
אלא שהדרמה הפעם לא נובעת רק מנתון אינפלציה כזה או אחר, אלא ממצב ייחודי. הפד פועל כמעט בלי נתונים רשמיים. השבתת הממשל האמריקאי, שנמשכה יותר מארבעה שבועות, עצרה את עבודת הלשכות הסטטיסטיות והקפיאה את פרסום נתוני המאקרו, מדוחות התעסוקה והאינפלציה ועד נתוני המכירות הקמעונאיות. גם אחרי שהממשל נפתח מחדש, בבית הלבן מזהירים שחלק מהנתונים שיפורסמו עד ההחלטה בדצמבר יהיו חלקיים או לא מייצגים, וחלק בכלל לא יתפרסמו בזמן.
במילים אחרות, קובעי המדיניות של הבנק המרכזי החשוב בעולם נדרשים להכריע על צעד ריבית, כשהם עצמם מודים שהם "טסים בעיניים עצומות". זה מקשה על הפד לקבל החלטה אחראית, וגם פוגע בשקיפות מול המשקיעים, שמורגלים בעידן שבו כל צעד מגובה בנתונים ותחזיות. הרי פאוול חזר ואמר בכל החלטת ריבית, שהיא תעשה "על פי הנתונים שיתקבלו", וכשאין נתונים, אין אפשרות לקבל החלטה מושכלת.
- האם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע
- רכשו את חלקה של אחותם בנכסים - וישלמו ריבית והצמדה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את ההסתייגות הזו פאוול סימן כבר בהחלטת הריבית הקודמת, בסוף אוקטובר. אז אמנם הפד חתך את הריבית בפעם השנייה ברצף והוריד את טווח הריביצ לבין 3.75%-4%, אבל במסיבת העיתונאים יו"ר הפד הדגיש שהמשך הורדות בדצמבר "ממש לא מובן מאליו, רחוק מזה", והודה שבוועדה יש "דעות שונות מאוד לגבי הדרך קדימה", במיוחד על רקע הוואקום שיצרה השבתת הממשל. מאז הדברים האלה, כמה מחברי הפד רק הקשיחו את הטון.
