מטוסי בואינג טיסה נופש
צילום: בואינג

בואינג צופה ביקוש של 43 אלף מטוסים ב-20 השנה הקרובות

לפי תחזית החברה, הביקושים נאמדים בהיקף כספי של 7 טריליון דולר - נתון  המהווה גידול של 500 מטוסים חדשים יותר לעומת התחזית של השנה שעברה
סתיו קורן | (5)
נושאים בכתבה בואינג מטוסים

יצרנית המטוסים הגדולה בעולם, בואינג BOEING  (סימול:BA) פרסמה תחזית ל-20 השנה הקרובות: לפי החברה, בתקופת הזמן שהקצתה הביקוש מטוסים מסחריים יעמוד על יותר מ-43,500 מטוסים חדשים, בשווי כספי כולל של 7.2 טריליון דולר, המהווה גידול של 500 מטוסים חדשים יותר לעומת התחזית של השנה שעברה. כך עולה מהתחזית השנתית שמפרסמת חברת בואינג לשוק התעופה ל-20 השנה הקרובות.

התחזית השנתית קובעת כי ישנם סימנים להתאוששות ענף התעופה המסחרי, וכנגזרת מכך הביקושים למטוסי נוסעים התחדשו. לעומת זאת קובעת התחזית כי בתחום הביטחוני, בתחום החלל והשירותים הממשלתיים נמשכת כעת היציבות בביקוש, ואין שינוי בתחזיות.

לפי התחזית של חברת בואינג, הביקוש למטוסי נוסעים ומטוסי מטען הולך וגדל על רקע ההתרחבות בהיקף הסחר העולמי המחייב יותר מטוסי מטען (קארגו). ביקוש זה למטוסי מטען יביא לכך שבשנת 2040 צי מטוסי המטען העולמי יהיה גדול ב-70% מהצי שהיה ערב משבר הקורונה. התחזית של חברת בואינג קובעת כי ב-10 השנים הקרובות יהיה הביקוש העולמי למטוסי נוסעים בהיקף של 19,000 מטסים חדשים ששווים 3.2 טריליון דולר.

"עולם התעופה המסחרי רשם התאוששות משמעותית והתחזית של בואינג לשנת 2021 נגזרת מהאמון שלנו בהתאוששות הזו ובהמשך חוסנו של השוק" אמר סטן דיל, נשיא חטיבת המטוסים האזרחיים של בואינג." השנה האחרונה שהראתה שתנועת הנוסעים חוזרת במהירות כאשר לחברות התעופה ולממשלות יש אמון מלא בבריאות ובבטיחות של הטיסות המסחריות. למרות אופטימיות הזו אנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר האתגרים".

תחזית בואינג ל-20 השנה הקרובות

1. הזמינות וההפצה של חיסוני הקורונה ימשיכו להיות גורמים קריטיים בהתאוששות הטווח הקרוב של טיסות נוסעים. מדינות עם הפצת חיסונים נרחבת יותר הראו התאוששות מהירה של טיסות, מכיוון שממשלות מקלות על המגבלות  ופותחות את גבולותיהן לנסיעות בינלאומיות.

2. תנועת הנוסעים צפויה לעלות בכ -4% בממוצע בשנה, ללא שינוי מהתחזית בשנה שעברה.

3. מספר המטוסים המסחריים ברחבי העולם יעמוד על 49,000 מטוסים עד שנת 2040, כשסין, אירופה, צפון אמריקה ומדינות אסיה-פסיפיק יהוו כל אחת 20% ממסירות המטוסים החדשות, ו -20% הנותרים יגיעו לשווקים מתפתחים אחרים.

4. הביקוש ליותר מ-32,500 מטוסים בעלי גוף צר תואם כמעט לתחזית שלפני המגיפה. מודלים אלה ממשיכים לשלוט ב -75% מהמשלוחים בתחזית ל- 20 השנים הקרובות.

שירותי תעופה

על פי התחזית של חברת בואינג תחום שירותי התעופה ימשיך לגדול ובעשור הקרוב בואינג צופה ביקושים בהיקף של 3.2 טריוליון דולר לשירותים הללו. בין שירותים אלה ניתן לציין את הפתרונות לצרכים של כל אחד מהלקוחות של בואינג, חידוש, שדרוג ושינוי תצורת המטוסים לצד גידול בהיקף שירותי ההדרכה על רקע כניסת מטוסים חדשים לשירות. הביקוש לשירותים הללו תלוי בניצול המטוסים, כמו תחזוקתם, אספקת חלפים ושרשרת האספקה שיהיו חלק מההתאוששות הגלובלית.

קיראו עוד ב"גלובל"

"בואינג רואה חשיבות רבה להמשיך ולתמוך ללקוחותיה והשירותים שהיא מספקת ללקוחות הללו לצד פיתוח כלים ושירותים דיגיטליים לשיפור היכולת והיעילות של ציי המטוסים תתרחב בעשור הקרוב" אמר טד קולברט נשיא חטיבת השירותים הגלובליים של בואינג.

 

תחזית שוק הביטחוני

התחזית לעשור הקרוב של חברת בואינג צופה כי הביקושים בשוק הביטחוני יישארו זהים לתחזית של השנה שעברה, שמצביעה על כך שבעשרים השנה הקרובות יהיו צורך במטוסי קרב, מסוקים, טילים, פצצות ומוצרים צבאיים אחרים בהיקף של 2.6 מיליארד דולר. לפי התחזית, שווקי היעד בתחום הביטחוני ממשיכים לגדול בשיעורים דומים, ובעשור הקרוב חוזה בואינג כי המכירות יהוו 40% מכלל המכירות הצבאיות מחוץ לארצות הברית.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    טל 20/09/2021 10:03
    הגב לתגובה זו
    צפי מופרח. גם קאיה צופה מיליארד רכבים כל שנה אז מה? גם בנט צפה שהוא יחסל את הקורונה אז מה?
  • 2.
    מפריח השערוריות 19/09/2021 19:40
    הגב לתגובה זו
    כתוצאה מהסטריה בתחילת הקורונה,חברות תעופה זרקו,גרסו והוציאו לפנסיה מוקדמת המון ג'מבו ו777. עכשיו נוצר ואקום ואין לחברות מספיק מטוסים לשוק התעופה שניפתח לאט לאט,יותר ויותר.התוצאה- היסטריה הפוכה כדי לקבל מטוסים. שער 320 דולר כלפני הקורונה לבואינג בהחלט ראלי בקרוב.
  • 1.
    והמניה שלהם על הקרשים (ל"ת)
    עזי 19/09/2021 16:27
    הגב לתגובה זו
  • אז תיכנס עכשיו 19/09/2021 18:16
    הגב לתגובה זו
    אם אתה חכם תיכנס עכשיו. כי כרגע יש לה שווי שוק של 125 מיליארד. היא צפויה להגיע לשווי שוק של 7.2 טריליון כלומר פי 58 ממחיר המניה עכשיו...
  • Gnux 19/09/2021 17:43
    הגב לתגובה זו
    חברה עם חפיר כל כך עמוק. ולכן תעמוד בפני כל משבר. יש לה רק מתחרה אחת. וממש לא סביר שתהיה נוספת( אולי בכל זאת מסין תבוא אחת ). ולכן המניה תתאושש. אני רק מקוה שתרד עוד כדי שאוכל לאסוף במחירים נוחים.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)

החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי

החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון; מה זה בכלל השבתת הממשל בארה"ב ומדוע היא מתרחשת? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה דונלד טראמפ

החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל - הסנאט שוקל הצעת מימון זמני לפעילות הממשל. 

שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים ומונעת פרסום נתונים כלכליים חשובים. חוזי דאו ג'ונס עולים ב-0.6%, החוזים על S&P 500 מתחזקים ב-0.7% והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-1.2%.

ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים, שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר, יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.

מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה?

השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות באופן חלקי או מלא עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.

השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות, בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.

במקרה הנוכחי, השבתת הממשל נמשכת כבר 40 ימים, אחת הארוכות ביותר בעשור האחרון. מדובר בהשלכה ישירה של כישלון בהעברת הצעת התקציב הפדרלי, מה שהביא להשבתת שירותים לא חיוניים. מלבד הפגיעה הישירה בעובדי המדינה, יש גם השפעות עקיפות על שוקי ההון, מאחר שנתונים כלכליים לא מתפרסמים והשקעות מתעכבות.