מטוסי בואינג טיסה נופש
צילום: בואינג

בואינג צופה ביקוש של 43 אלף מטוסים ב-20 השנה הקרובות

לפי תחזית החברה, הביקושים נאמדים בהיקף כספי של 7 טריליון דולר - נתון  המהווה גידול של 500 מטוסים חדשים יותר לעומת התחזית של השנה שעברה
סתיו קורן | (5)
נושאים בכתבה בואינג מטוסים

יצרנית המטוסים הגדולה בעולם, בואינג BOEING  (סימול:BA) פרסמה תחזית ל-20 השנה הקרובות: לפי החברה, בתקופת הזמן שהקצתה הביקוש מטוסים מסחריים יעמוד על יותר מ-43,500 מטוסים חדשים, בשווי כספי כולל של 7.2 טריליון דולר, המהווה גידול של 500 מטוסים חדשים יותר לעומת התחזית של השנה שעברה. כך עולה מהתחזית השנתית שמפרסמת חברת בואינג לשוק התעופה ל-20 השנה הקרובות.

התחזית השנתית קובעת כי ישנם סימנים להתאוששות ענף התעופה המסחרי, וכנגזרת מכך הביקושים למטוסי נוסעים התחדשו. לעומת זאת קובעת התחזית כי בתחום הביטחוני, בתחום החלל והשירותים הממשלתיים נמשכת כעת היציבות בביקוש, ואין שינוי בתחזיות.

לפי התחזית של חברת בואינג, הביקוש למטוסי נוסעים ומטוסי מטען הולך וגדל על רקע ההתרחבות בהיקף הסחר העולמי המחייב יותר מטוסי מטען (קארגו). ביקוש זה למטוסי מטען יביא לכך שבשנת 2040 צי מטוסי המטען העולמי יהיה גדול ב-70% מהצי שהיה ערב משבר הקורונה. התחזית של חברת בואינג קובעת כי ב-10 השנים הקרובות יהיה הביקוש העולמי למטוסי נוסעים בהיקף של 19,000 מטסים חדשים ששווים 3.2 טריליון דולר.

"עולם התעופה המסחרי רשם התאוששות משמעותית והתחזית של בואינג לשנת 2021 נגזרת מהאמון שלנו בהתאוששות הזו ובהמשך חוסנו של השוק" אמר סטן דיל, נשיא חטיבת המטוסים האזרחיים של בואינג." השנה האחרונה שהראתה שתנועת הנוסעים חוזרת במהירות כאשר לחברות התעופה ולממשלות יש אמון מלא בבריאות ובבטיחות של הטיסות המסחריות. למרות אופטימיות הזו אנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר האתגרים".

תחזית בואינג ל-20 השנה הקרובות

1. הזמינות וההפצה של חיסוני הקורונה ימשיכו להיות גורמים קריטיים בהתאוששות הטווח הקרוב של טיסות נוסעים. מדינות עם הפצת חיסונים נרחבת יותר הראו התאוששות מהירה של טיסות, מכיוון שממשלות מקלות על המגבלות  ופותחות את גבולותיהן לנסיעות בינלאומיות.

2. תנועת הנוסעים צפויה לעלות בכ -4% בממוצע בשנה, ללא שינוי מהתחזית בשנה שעברה.

3. מספר המטוסים המסחריים ברחבי העולם יעמוד על 49,000 מטוסים עד שנת 2040, כשסין, אירופה, צפון אמריקה ומדינות אסיה-פסיפיק יהוו כל אחת 20% ממסירות המטוסים החדשות, ו -20% הנותרים יגיעו לשווקים מתפתחים אחרים.

4. הביקוש ליותר מ-32,500 מטוסים בעלי גוף צר תואם כמעט לתחזית שלפני המגיפה. מודלים אלה ממשיכים לשלוט ב -75% מהמשלוחים בתחזית ל- 20 השנים הקרובות.

שירותי תעופה

על פי התחזית של חברת בואינג תחום שירותי התעופה ימשיך לגדול ובעשור הקרוב בואינג צופה ביקושים בהיקף של 3.2 טריוליון דולר לשירותים הללו. בין שירותים אלה ניתן לציין את הפתרונות לצרכים של כל אחד מהלקוחות של בואינג, חידוש, שדרוג ושינוי תצורת המטוסים לצד גידול בהיקף שירותי ההדרכה על רקע כניסת מטוסים חדשים לשירות. הביקוש לשירותים הללו תלוי בניצול המטוסים, כמו תחזוקתם, אספקת חלפים ושרשרת האספקה שיהיו חלק מההתאוששות הגלובלית.

קיראו עוד ב"גלובל"

"בואינג רואה חשיבות רבה להמשיך ולתמוך ללקוחותיה והשירותים שהיא מספקת ללקוחות הללו לצד פיתוח כלים ושירותים דיגיטליים לשיפור היכולת והיעילות של ציי המטוסים תתרחב בעשור הקרוב" אמר טד קולברט נשיא חטיבת השירותים הגלובליים של בואינג.

 

תחזית שוק הביטחוני

התחזית לעשור הקרוב של חברת בואינג צופה כי הביקושים בשוק הביטחוני יישארו זהים לתחזית של השנה שעברה, שמצביעה על כך שבעשרים השנה הקרובות יהיו צורך במטוסי קרב, מסוקים, טילים, פצצות ומוצרים צבאיים אחרים בהיקף של 2.6 מיליארד דולר. לפי התחזית, שווקי היעד בתחום הביטחוני ממשיכים לגדול בשיעורים דומים, ובעשור הקרוב חוזה בואינג כי המכירות יהוו 40% מכלל המכירות הצבאיות מחוץ לארצות הברית.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    טל 20/09/2021 10:03
    הגב לתגובה זו
    צפי מופרח. גם קאיה צופה מיליארד רכבים כל שנה אז מה? גם בנט צפה שהוא יחסל את הקורונה אז מה?
  • 2.
    מפריח השערוריות 19/09/2021 19:40
    הגב לתגובה זו
    כתוצאה מהסטריה בתחילת הקורונה,חברות תעופה זרקו,גרסו והוציאו לפנסיה מוקדמת המון ג'מבו ו777. עכשיו נוצר ואקום ואין לחברות מספיק מטוסים לשוק התעופה שניפתח לאט לאט,יותר ויותר.התוצאה- היסטריה הפוכה כדי לקבל מטוסים. שער 320 דולר כלפני הקורונה לבואינג בהחלט ראלי בקרוב.
  • 1.
    והמניה שלהם על הקרשים (ל"ת)
    עזי 19/09/2021 16:27
    הגב לתגובה זו
  • אז תיכנס עכשיו 19/09/2021 18:16
    הגב לתגובה זו
    אם אתה חכם תיכנס עכשיו. כי כרגע יש לה שווי שוק של 125 מיליארד. היא צפויה להגיע לשווי שוק של 7.2 טריליון כלומר פי 58 ממחיר המניה עכשיו...
  • Gnux 19/09/2021 17:43
    הגב לתגובה זו
    חברה עם חפיר כל כך עמוק. ולכן תעמוד בפני כל משבר. יש לה רק מתחרה אחת. וממש לא סביר שתהיה נוספת( אולי בכל זאת מסין תבוא אחת ). ולכן המניה תתאושש. אני רק מקוה שתרד עוד כדי שאוכל לאסוף במחירים נוחים.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

מניות הקוונטים נופלות, אקספנג קופצת ב-8%; המדדים סביב ה-0

צוות גלובל |
נושאים בכתבה טסלה

שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.

המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.

במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.

במקביל למניות, שוק הסחורות היקרות ממשיך להתחזק. חוזים עתידיים על זהב וכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית מתחדשת והיחלשות הדולר האמריקאי. מגמה זו מחזקת את מעמד המתכות היקרות כנכסי מקלט בתקופות של אי-ודאות גלובלית.

למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.