רינת אשכנזי קסם
צילום: Photo by Goh Rhy Yan on Unsplash
TV

"הממשל הסיני נגד דידי? אלה 4 הסקטורים אותם הוא דווקא מטפח"

רינת אשכנזי, מנהלת מחקר מדדים בקסם אקסלנס מסבירה על מה כל המהומה "הממשל הסיני לא רוצה מתחרים מהסקטור הפרטי"; ומסמנת את התחומים שדווקא ייהנו - ראיוןTV
עדי ברזילי | (9)

"הממשל הסיני פועל בארבעה מישורים" אומרת רינת אשכנזי, מנהלת מחקר מדדים בקסם אקסלנס "הגבלים עסקיים, שליטה בנתונים, שוקי הון ומוצרים ציבוריים" ולכן הסקטורים שנפגעים בעיקר הם פינטק וחברות מדיה. זו הסיבה שראינו את ההנפקות של דידי ואנט נפגעות, ואת ההקשחה הרגולטורית מול עליבאבא וטנסנט. 

אשכנזי ממליצה למשקיעים שרוצים להיחשף לענקית מהמזרח "לקרוא טוב טוב מה הממשל משדר לסינים ולעולם כולו. כרגע למשל, המטרות שלו הן ליצור רווחה ושוויון, ולחזק את המהפכה הטכנולוגית. הוא בעצם מעוניין להחזיר את היצור הטכנולוגי הביתה - סמיקונדקטורס, תוכנה, אנרגיה ירוקה ורכבים חשמליים. לשם הממשל הסיני מוכן להזרים כספים ושם הסיכון הרגולטורי יותר נמוך". צפו בראיוןTV

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    השקעתי גם בדידי וגם בביבי, והפסדתי (ל"ת)
    אופס, התבלבלתי 04/08/2021 11:06
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    הממשל הסיני מנתב את כספי המשקיעים לא לפי פוטנציאל 04/08/2021 10:54
    הגב לתגובה זו
    הממשל הסיני מנתב את כספי המשקיעים לא לפי פוטנציאל החברות אלא לפי צרכיו. הסינים רוצים את כספי המשקיעים בתחומים שעובדים למען האינטרס שלהם. הממשל הסיני ממנה דירקטורים מטעמו בחברות סיניות והוא שותף ״שקט״ למרות שלא השקיעו בחברה! הם גוזרים את אסטרטגיית הכלכלה בצורה שונה מקפיטליזם ולכן רואים מחיקות ערך עצומות של המשקיעים וניתוב כספי המשקיעים לתחומים שלדעתם האישית הם נכונים. הדברים נכתבו בעיתונות כלכלית זרה כבר לפני מספר שבועות.
  • 7.
    שגיא 04/08/2021 10:34
    הגב לתגובה זו
    עים תעשיות הרכב שהפלדה מרכיב חשוב שם ?? ולהגיד תכום המדיה זה לא מדוייק הממשל רוצה לסגור את תכום הלימוד מרחוק המקוון....
  • 6.
    אווי 04/08/2021 10:15
    הגב לתגובה זו
    גלעד אלטשולר כבר שנים אומר שסין זה ONE WAY TICKET
  • 5.
    צחיק 04/08/2021 09:28
    הגב לתגובה זו
    עשרות פעמים המליצו כאן על מניות ו 90 אחוז מהפעמים הם נפתו
  • 4.
    ג 04/08/2021 09:10
    הגב לתגובה זו
    מי ששמע וקנה תעודת סל כללית חטף שם.
  • 3.
    פוקסי 04/08/2021 08:51
    הגב לתגובה זו
    חצי מהקרן עלה לשמיים. אז בואי נתחיל עם זה שהדבר היחיד שאנחנו יודעים זה שאתם לא יודעים כלום. כלום. דווקא עכשיו אני כן מוסיף עוד, ממצע, מחזק עוד את צ'יינה אינטרנט ולא נוגע בכל מה שהמלצת היום. (אבל בכל זאת אוהב אותך)
  • 2.
    מנית השנה 04/08/2021 08:25
    הגב לתגובה זו
    מנית השנה
  • 1.
    מה כוונות הממשל הסיני. הוא משנה עמדות ללא הודעה מר 04/08/2021 08:10
    הגב לתגובה זו
    מה כוונות הממשל הסיני. הוא משנה עמדות ללא הודעה מראש. אין כל אמון במשטר הפועל לקריסת חברות סיניות בבורסות חול ומשנה חליפות לבקרים את עמדותיו ללא הודעה מראש
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social