וול סטריט
צילום: iStock

סגירה בוול סטריט: טבע איבדה 3.5%, נטפליקס ירדה ב-3%

התנודתיות בשוק החלה לעלות ב-2 ימי המסחר האחרונים ברקע לאירועים בשוקי המימון.  במקביל, דווח כי המכסים שתוכננו לשבוע הבא צפויים להידחות. אפל עלתה ב-0.6%
עמית נעם טל | (10)

יום המסחר בוול סטריט נסגר ביציבות עם נטייה לירידות שערים קלות. ברקע למסחר, המתרחש בשוקי המימון ממשיך לרכז את רוב תשומת הלב לקראת הלחץ הצפוי לקראת סוף השנה.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.21%                                     
דאו ג'ונס 1.34%                                      
נאסד"ק -0.25%                                 

המתרחש בשוקי המימון בארה"ב ממשיך לעמוד במוקד העניינים גם היום. ברקע להתערבויות האחרונות מצד הפד', הבנק צפוי לפרסם מחר את החלטת הריבית כאשר המשקיעים ממתינים לשמוע רמזים בנוגע למדיניות העתידית של הבנק. נציין כי העדכון השבועי של הבנק הצביע על עלייה נוספת במאזנו, שעומד כעת ברמה של 4.06 טריליון דולר, זינוק של יותר מ-330 מיליארד דולר מאז ספטמבר האחרון. 

למרות פעולות אלו, גוברים הסימנים להתחדשות מצוקת הנזילות בימים הקרובים ולקראת סוף השנה, כאשר הבנקים הגדולים נדרשים לבצע צמצום במאזניהם במטרה להימנע מגיוס הון במהלך הרבעון ה-1 של 2020. נציין כי התאריך הקריטי עבור המערכת הבנקאית היא ה-16.12, יום תשלומי מס החברות בארה"ב (לכתבה המלאה). 

בתוך כך, סוגיית הסחר בין ארה"ב לסין ממשיכה לייצר כותרות. היום דווח בוול סטריט ג'ונרל כי הצדדים מסכימים לדחות את איום המכסים שהיה צפוי להיכנס לתוקף בשבוע הבא (לכתבה המלאה). נכון להיום, נראה כי הפערים בין הצדדים גדולים במיוחד והסיכויים להגעה להסכם נמוכים. הדיווחים בימים האחרונים כי הממשל הסיני הורה לחברות הסיניות להחרים חברות אמריקניות (לכתבה המלאה), בוודאי שאינם משפרים את הסנטימנט.

במרכז

מניית אוטוזון (סימול:AZO) עלתה ב-7% לאחר שהחברה דיווחה על הכנסות של 2.72 מיליארד דולר, מעל התחזיות המקודמות. בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 350 מיליון דולר, לעומת רווח של 351 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

מניית סטיץ' פיקס (סימול:SFIX), המפעילה פלטפורמה אינטרנטית להתאמה אישית של פירטי ביגוד והלבשה, הוסיפה 4.9% לאחר שדיווחה אמש על הכנסות של 445 מיליון דולר, עלייה של 21% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. 

קיראו עוד ב"גלובל"

סקטור הבנקאות עמד היום במוקדהיום ברקע ללחץ המסתמן בשוקי המימון. נציין בהקשר זה את מניית בנק אוף אמריקה (סימול:BAC), מניית גולדמן זאקס (סימול:GS), מניית ג'יי פי מורגן (סימול:JPM). נציין כי אתמול דווח במפתיע כי מורגן סטנלי (סימול:MS) צפוי לבצע קיצוצים של 1,500 עובדים עד לסוף השנה (לכתבה המלאה). 

מניית טוויטר (סימול:TWTR)  איבדה 1.2% ברקע לפוסט שפרסם המשקיע המפורסם סקוט גאלווי במטרה להחליף את מנכ"ל החברה (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    רק למעלה רק למעלה רק 10/12/2019 21:54
    הגב לתגובה זו
    של חמש אחוז ליום הרבה זמן וככה יגיעו במשך איזה שנה לעשרים ושתיים אחוז או יותר אתם יודעים מה זה חמש אחוז ליום יא תמימים פראיירים
  • 3.
    טבע תצלול תוך חודשיים ל7 דולר. (ל"ת)
    אלין 10/12/2019 20:58
    הגב לתגובה זו
  • יוסי 11/12/2019 09:12
    הגב לתגובה זו
    בוודאי תיצלול תעשה שורטים על המניה וגם אתה תיצלול..
  • אמר האינפנטיל התורן (ל"ת)
    פששש... 11/12/2019 08:34
    הגב לתגובה זו
  • בוריס 10/12/2019 22:47
    הגב לתגובה זו
    מה את יודעת שאלו שהשקיעו באגח של טבע לפני שבועיים לא יודעים
  • 2.
    חושך על פני תהום... (ל"ת)
    100 10/12/2019 16:26
    הגב לתגובה זו
  • פרופ' איצ100 10/12/2019 19:12
    הגב לתגובה זו
    שפרופ' אבירם וד"ר ניר שלנו טוענים כבר שנים שהפד גמור והאוצר האמריקאי גמור והכלכלה האמריקאית מחוסלת..גם עמיתנו הפנומן פרופ' ג'יימס האריס סימונס למתמטיקה שהקים בזמנו את הקרן הענקית הריווחית ביותר בעולם בשם מדליון רנסאנס. הקרן שלו מייצרת תשואה של בין 30 ל 70 אחוז בשנה מזה 30 שנה ולא הפסידה מעולם. שנה אחת בלבד היא "כשלה" והגיעה לחמישה אחוזי תשואה.....גם סימונס בדעה נחרצת כמו כוחותינו.
  • 1.
    אין בעיה 10/12/2019 15:20
    הגב לתגובה זו
    לקראת 15.12
  • קנה הרבה פיסטוק חלאבי (ל"ת)
    הפד 10/12/2019 17:01
    הגב לתגובה זו
  • ועוד איזו בעיה!!! (ל"ת)
    יש בעיה 10/12/2019 16:26
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.