וול סטריט
צילום: iStock

סגירה בוול סטריט: טבע איבדה 0.5%, מיקרון ירדה ב-2.6%

הצפת השווקים בנזילות נמשכת גם היום, הבנק המרכזי בסין ממשיך לספק תמריצים. הום דיפו יורדת ב-5.4% לאחר הדו"חות והעיבה על הדאו ג'ונס, אנבידיה ירדה ב-2%, סקטור האנרגיה בולט בחולשתו
עמית נעם טל | (11)

יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת, כאשר המדדים המובילים ממשיכים להיסחר ברמות שיא. ברקע למסחר, הבנקים המרכזיים ממשיכים להציף את השווקים בנזילות, דבר שמעניק רוח גבית. עם זאת, מרווחי האשראי בשוק הקונצרני מתרחבים הערב בחדות. 

מדדים בוול סטריט

S&P 500 -1.56%                                
דאו ג'ונס -0.84%                                 
נאסד"ק -2.15%                            

הבנק המרכזי בסין (PBOC) מצליח להפתיע את השווקים ב-2 ימי המסחר האחרונים. לאחר שאמש הזריק הבנק כ-170 מיליארד יואן שוקי הריפו במדינה לתקופה של שבוע והוריד את ריבית הריפו לשבוע לראשונה מאז 2015, היום ביצע הבנק הזרקה נוספת של נזילות, 120 מיליארד יואן, לתקופה של שבוע. במקביל, בכירי הבנק רמזו היום כי במהלך הימים הקרובים צפוי הבנק להוריד פעם נוספת את דרישות ההון מהבנקים במטרה להקל עליהם. הצפת השוק בכסף זול מצד ה-PBOC גרמה לכך שהמדדים זינקו ביומיים האחרונים למרות התמונות המגיעות מהונג קונג (לכתבה המלאה). 

פעולות הבנק מצטרפות לצעדים חסרי תקדים מצד הפד' וה-ECB בחודשיים האחרונים. המאזן האחרון של הפד' הצביע על עלייה של 6 מיליארד דולר בשבוע הקודם, ובסה"כ עלייה של קרוב ל-300 מיליארד דולר מאז אמצע ספטמבר. נדגיש כי מדובר בקצב עלייה מהיר הרבה יותר מ-3 תוכנית הרכישה שהתרחשו בעשור האחרון. במקביל נציין ה-ECB חזר החודש לבצע את תוכנית הרכישות שלו בהיקף של עד 20 מיליארד אירו בחודש. 

גרף שבועי של מדד ה-S&P500: מאז ההכרזה על תוכנית רכישות (לכתבה המלאה), אין שבוע אדום

בגזרת הסחורות, הנפט איבד הערב 3% ונסחר ברמה של 55.3 דולרים לחבית. הזהב נסגר ביציבות ונסחר ברמה של 1,470 דולרים לאונקיה. 

במרכז

מניית רשמת מוצרי הבית והגינה הום דיפו (סימול:HD) בלטה עם ירידה של 5.4% ברקע לדו"חות מאכזבים שפרסמה החברה. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-27.2 מיליארד דולר, נמוך מהתחזיות המוקדמות שעמדו על הכנסות של 27.5 מיליארד דולר. בתוך כך, החברה הורידה את תחזיותיה, כאשר היא צופה כי המכירות ב-2019 יציגו גידול של 1.8% בלבד. 

מניית טבע (סימול:TEVA) נסגרה בירידות של 0.5% במסחר תנודתי וממשיכה לרכז עניין לאחר גל עליות בשבועות האחרונים. היום מודיעה החברה על הגדלת הנפקת האג"ח שלה לרמה של 2.1 מיליארד דולר (לכתבה המלאה). 

קיראו עוד ב"גלובל"

מניית חברת כן פייט ביופארמה (סימול:CANFעלתה ב-2% לאחר שהחברה הודיעה על קבלת פטנט לתרופה שלה לטיפול באין אונות גם בקנדה. התרופה של כן פייט מותאמת גם לחולי סכרת, אשר לא יכלו עד היום להשתמש בתרופות הקיימות בענף (לכתבה המלאה).

חברת  ראדא (סימול: RADA) העוסקת בפיתוח וייצור מכ"מים טקטיים לכוח המתמרן, מדווחת צמיחה של 60% בכנסות - מתחת לצפי. ההפסד הנקי עמד על 2 סנט למניה - בהתאם לצפי. החברה צופה הכנסות של כ-43 מיליון דולר בשנת 2019 ומעבר לרווחיות בשנת 2020 (לכתבה המלאה).

סקטור הקנאביס צפוי להמשיך גם היום לעמוד במרכז ברקע ללחץ מכירות בלתי פוסק בתקופה האחרונה. בהקשר זה נציין את חברת אורורה קנאביס (סימול:ACB), מניית טילרי (סימול:TLRY), קאנופי גרות' (סימול:CGC) וקרונוס (סימול:CRON). 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אחד העם 20/11/2019 06:44
    הגב לתגובה זו
    כולם מתחרים להוסיף עוד קיסם למדורה ושופכים כספים
  • 7.
    לא כסף זול ולא בטיח..אם הקריסות בפתח!!! (ל"ת)
    . 19/11/2019 21:43
    הגב לתגובה זו
  • . 19/11/2019 22:31
    הגב לתגובה זו
    בגובה עשרות קילומטרים מעל החור השחור שקרוי ז'ו יורק סיטי
  • 6.
    אני פשוט גאון !! 19/11/2019 18:58
    הגב לתגובה זו
    וול סטריט ....
  • 5.
    אני פשוט גאון !! 19/11/2019 18:57
    הגב לתגובה זו
    מאוקטובר.כל אלה שפנטזו על ירידות רחבות קבלו זמבורה
  • 4.
    מרגיז- לא נראות ירידות באופק-הוויסות מושלם (ל"ת)
    יוסי 19/11/2019 18:17
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מחפש שואה בנרות 19/11/2019 16:50
    הגב לתגובה זו
    שלא תחטפו אקספנסיב פלאט לפנים ....
  • 2.
    ממשיכים בחגיגה 19/11/2019 15:55
    הגב לתגובה זו
    הדיו והניירות לא ייגמרו
  • מחר אתה בורח (ל"ת)
    מחפש שואה בנרות 19/11/2019 18:58
    הגב לתגובה זו
  • כולך דיבורים .השוק עולה מעט ואתה בורח (ל"ת)
    מחפש שואה בנרות 19/11/2019 16:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מחפש שואה בנרות 19/11/2019 15:36
    הגב לתגובה זו
    עליות קוואק של חודשים והיו כמה מקרים ש -כאלה לאחרונה .
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

אדובי
צילום: ויקיפדיה

אדובי מהמרת על ה־AI ורוכשת את Semrush ב־1.9 מיליארד דולר

בעוד מנייתה נחלשת והמשקיעים סקפטיים, אדובי רוכשת את Semrush כדי להציע למשווקים פתרון מקיף ועמוק בעידן שבו AI מגדיר מחדש את התחרות

אדיר בן עמי |

אדובי Adobe Systems Inc -1.79%   הודיעה על רכישת Semrush בעסקה במזומן של 1.9 מיליארד דולר. זהו צעד שנועד לחזק את היצע הכלים לשיווק דיגיטלי ולהעמיק את יכולות ה־AI של החברה, דווקא בתקופה שבה המשקיעים מטילים ספק ביכולתה לייצר צמיחה בתחום הזה.


Semrush, שמספקת כלים ל־SEO, פרסום דיגיטלי וניהול תוכן, נכנסה לבורסה לפני שלוש שנים אך השנה מנייתה התרסקה ביותר מ־40%. דו"ח חלש ברבעון השני והחשש הכללי משוויי יתר בתחום ה־AI פגעו בה קשות. העסקה של אדובי מציבה עליה תג מחיר גבוה בהרבה מהשווי שבו נסחרה - 12 דולר למניה, פרמיה של יותר מ־75%. בעוד המשקיעים שאלו את עצמם למה אדובי בוחרת דווקא עכשיו לבצע רכישה גדולה, החברה אמרה כי הרכישה נועדה כדי לתת למשווקים תמונה מלאה על הנוכחות שלהם ברשת, בין אם בחיפוש מסורתי, אפליקציות, רשתות חברתיות או בוטים מבוססי AI כמו ChatGPT וג'מיני. לפי אדובי, השילוב עם Semrush יאפשר לה להציע פתרון אחד שמרכז את כל הערוצים.


שנה מאתגרת לאדובי

המהלך מגיע אחרי שנה מאתגרת במיוחד לאדובי. החברה אמנם הובילה במשך עשרות שנים את עולם העיצוב הדיגיטלי, אך בשנים האחרונות היא מתקשה לשמור על המומנטום מול שחקניות חדשות, ובעיקר מול כלי AI שמציעים אלטרנטיבות זולות ומהירות. מניית החברה ירדה ב־27% מתחילת השנה, בין היתר בגלל חשש שהמודל העסקי שלה נשחק.


אדובי מנסה לשנות את הנרטיב הזה כבר שנתיים. היא השיקה את Firefly, מודל ה־AI הג׳נרטיבי שלה, והכניסה יכולות מבוססות מודלים לכלים כמו פוטושופ, פרמייר ואינדזיין. אבל למרות השקת המוצרים, היא לא הצליחה לשכנע את השוק שה־AI שלה מספיק מתקדם או ייחודי לעומת מתחרות כמו OpenAI או Canva.


העובדה שהמניה יורדת ביום הדיווח על העסקה מלמדת שהמשקיעים עדיין סקפטיים. הם רואים עול כבד על אדובי: מצד אחד היא צריכה להוכיח שהרכישה תתרום הכנסות אמיתיות, ומצד שני להראות שהשילוב עם Semrush לא ייתקע בתהליך הטמעה ארוך ויקר, כפי שקרה בעסקאות קודמות בתעשייה. למרות זאת, יש גם סימנים להתאוששות. ברבעון האחרון אדובי העלתה את תחזית ההכנסות שלה, בפעם השנייה השנה, וטענה שיכולות ה־AI החדשות מתחילות לייצר אימוץ אצל משתמשים עסקיים. מבחינתה, רכישת Semrush רק מזרזת את האסטרטגיה הזו ומחברת אותה ישירות לעולם השיווק, שצורך יותר ויותר כלי AI בזמן אמת.