וול סטריט שור וילדה (דאלי)
וול סטריט שור וילדה (דאלי)

שער הדולר נופל ומה קורה במניות הבולטות בוול סטריט

אנבידיה, ברודקום, לולולמון - המניות שזזות היום בוול סטריט; מה ישפיע היום על המניות בוול סטריט? מה צפוי בדוח התעסוקה, הדוח של ברודקום, תחזיות לעומת ביצועים ועוד 

צוות גלובל | (2)
נושאים בכתבה ברודקום אנבידיה



שער הדולר נפל היום ביחס לשקל ב-0.7% ל-3.34 שקלים. דולר שקל רציף זו התחלה ברגל שמאל לפתיחת המסחר היום בוול סטריט וגם לתחילת המסחר בתל אביב בשבוע הבא, זה כבר הפסד במניות הדואליות. המסחר בשישי נתון למניפולציות כי המסחר דליל ומי שרוצה להשפיע על השער יכול לעשות זאת בהשקעה יחסית קטנה. 

לפני פתיחת המסחר, יתפרסם דוח התעסוקה כשבינתיים החוזים על וול סטריט בעלייה של עד 0.5%. המשקיעים מתמחרים הסתברות של כ-99% להפחתת ריבית של רבע אחוז כבר בהחלטת הפד ב-17 בספטמבר. עם זאת, נתוני התעסוקה שיפורסמו וגם נתוני מדד המחירים לצרכן בשבוע הבא עשויים להשפיע. השוק מפולג אם הפד יפחית ריבית פעמיים או שלוש פעמים עד סוף השנה, והנתונים הקרובים יהיו מכריעים.

התחזיות לדוח התעסוקה באוגוסט מצביעות על תוספת של 80 אלף משרות באוגוסט, לעומת 73 אלף ביולי, כאשר שיעור האבטלה צפוי להישאר ברמה  של4.2%.



המניות הבולטות בוול סטריט


ברודקום  Broadcom -1.6%  מזנקת על רקע גידול חד בהכנסות מ-AI - המניה מטפסת ב-105 בטרום מסחר,  לאחר תוצאות טובות מהצפוי. ההכנסות הכוללות מגיעות ל-15.95 מיליארד דולר. ההכנסות מתחום הבינה המלאכותית מזנקות ב-63% ל-5.2 מיליארד דולר. החברה צופה ברבעון הבא הכנסות של 17.4 מיליארד דולר, מעל התחזיות. כמו כן, היא מצפה לגידול נוסף במכירות בשבבי AI ל-6.2 מיליארד דולר. המנכ"ל הוק טאן חושף כי החברה הבטיחה הזמנה חדשה של 10 מיליארד דולר מלקוח נוסף.  החברה גם משתפת פעולה עם openAI בפיתוח שבבי AI מתקדמים - ברודקום קופצת: דוחות שיא ועסקה ענקית עם OpenAI.

מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.55%  ), המובילה ב-AI, יורדת מעט לאחר שאתמול סיימה בעלייה קלה ושברה רצף ירידות של חמישה ימים. מתחילת השנה המניה עלתה בכ-28%.

לולולמון (Lululemon Athletica -0.33%   ) מציגה תוצאות טובות מהתחזיות לרבעון השני, אך המניה נופלת בכ-18% לאחר שהחברה מורידה בפעם השנייה את התחזית השנתית. ההכנסות הצפויות כעת נעות בין 10.85 ל-11 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת של 11.15–11.30 מיליארד דולר. נקודת האמצע החדשה, 10.93 מיליארד דולר, נמוכה מהקונצנזוס שעמד על 11.2 מיליארד דולר.

סמסרה (Samsara -2.6%  ) מטפסת. החברה המספקת תוכנה לניהול צי רכב, עולה בכ-11% לאחר שהכנסותיה ברבעון השני גדלו ב-30% לעומת השנה שעברה והכו את התחזיות. גם התחזית לרבעון השלישי עומדת מעט מעל ציפיות האנליסטים.

קיראו עוד ב"גלובל"

גיידווייר (Guidewire Software 1.96%  ) מזנקת 14% - חברת התוכנה לענף הביטוח הציגה תחזית אופטימית לשנת 2026 עם הכנסות צפויות של 1.39–1.41 מיליארד דולר, לעומת ציפיות של פחות מ-1.36 מיליארד. ברבעון האחרון  רשמה החברה רווח מתואם של 84 סנט למניה והכנסות של 356.6 מיליון דולר, מעל התחזיות.

מניית דוקוסיין (DocuSign 2.06%  ) עולה בכ-8% לאחר דו"חות טובים מהצפוי לרבעון השני והעלאת תחזית ההכנסות השנתית.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שימי ד 05/09/2025 14:48
    הגב לתגובה זו
    בורסה ארהבישראל שווים ושוה לדעת הם קזינוקחו בחשבון
  • 1.
    משה בינימין 05/09/2025 14:33
    הגב לתגובה זו
    תעלה היום 15 עד 18 אחוז
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.