יו"ר טסלה מכרה מניות בשווי חצי מיליארד דולר
רובין דנהולם, יושבת ראש דירקטוריון טסלה Tesla 0.1% , מימשה אופציות ומכרה מניות בשווי מצטבר של 558 מיליון דולר מאז 2020, בעוד החברה מתמודדת עם ירידה חדה במכירות
ובשווי המניה.דנהולם פעלה לפי תוכנית מכירות מתוכננת מראש, כשהחלה למכור מניות בהיקף משמעותי החל מאמצע נובמבר. בכל פעם מימשה כ-112,390 מניות בשווי של כ-35 מיליון דולר - ב-15 בנובמבר, ב-2 בדצמבר, ב-3 בפברואר, ב-3 במרץ, וכעת שוב בתחילת מאי. המכירות הללו הפכו את
דנהולם לעשירה מאוד, מצב שהיא עצמה תיארה כ"משנה חיים".
הסכום האדיר שגרפה יו"ר הדירקטוריון מהווה כמעט מחצית מהמניות שנמכרו על ידי דירקטורים מכהנים בטסלה מאז 2020, שהסתכמו בכ-1.2 מיליארד דולר. רוב המכירות הללו התבצעו באמצעות מימוש אופציות שהוענקו לחברי הדירקטוריון כחלק מחבילת התגמול שלהם.
העושר העצום שנוצר בטסלה בשנים האחרונות תחת הנהגתו של אילון מאסק הביא ברכה כלכלית לא רק למנכ"ל, שהפך לאדם העשיר בעולם עם הון מוערך של יותר מ-332 מיליארד דולר, אלא גם לחברי הדירקטוריון - רבים מהם חברים קרובים ובני משפחה של מאסק. אולם כעת, לפי דבריו של מאסק עצמו, יצרנית הרכב היוקרתית עומדת בפני צומת דרכים משמעותי. ערך המניה צנח ב-41% מהשיא שנרשם בדצמבר, בעוד מעורבותו הגוברת של מאסק בפוליטיקה האמריקאית הפכה את מוצרי החברה, חנויותיה ותחנות הטעינה שלה למטרות להתנגדות מצד יריביו של ממשל טראמפ, הן בארה"ב והן מחוצה לה.
העתיד של טסלה
הכיוון העתידי של טסלה תלוי במידה רבה בדנהולם וביתר חברי הדירקטוריון הלא-מתוקשרים, שעומדים בפני שאלות מצד משקיעים לגבי המיקוד העתידי של מאסק ועתידו בחברה. על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", חברי הדירקטוריון פנו לאחרונה למספר חברות חיפוש מנהלים כדי להתחיל בתהליך מציאת המנכ"ל הבא של יצרנית הרכב. דנהולם הכחישה את הדיווח, באומרה כי הדירקטוריון "בטוח מאוד ביכולתו של מאסק להמשיך לתפקד".
- וושינגטון ומאסק נגד אירופה, לאחר קנס של 120 מיליון אירו שהוטל על X
- אחרי שהקים את ניוראלינק, סאם הודאק עובד על מיזוג תודעתי בין בני אדם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם האפשרות שמעורבותו של מאסק בממשל האמריקאי עשויה להסתיים כבר החודש, הדירקטוריון - שעדיין מחזיק במניות ואופציות בשווי כולל של כ-1.63 מיליארד דולר - יעמוד תחת לחץ חדש לשרטט את הדרך הטובה ביותר קדימה עם המנכ"ל הפופולרי.
בעבר, הדירקטוריון אכן שקל את האפשרות של טסלה ללא מאסק בתפקיד המנכ"ל. במקום זאת, הוא היה יכול לשמש כמנהל המוצר הראשי של החברה, כאשר הדירקטוריון ימצא מנכ"ל שינהל חלקים אחרים של העסק, כולל מכירות, כספים ומשאבי אנוש. אנטוניו גרסיאס, דירקטור לשעבר - שכיום מתנדב לצד מאסק במחלקה ליעילות ממשלתית של טראמפ - העיד במהלך משפט בדלאוור בנושא שכר המנהלים, שטסלה הפסידה בתחילת השנה שעברה, כי אפשרות זו נשקלה בעבר.
"חשבנו על זה, אבל לא הצלחנו למצוא אף אחד", אמר גרסיאס, שעזב את דירקטוריון טסלה ב-2021. חברי הדירקטוריון הנוכחיים ספגו ביקורת במשך שנים בשל קשריהם הקרובים למאסק, כולל מהשופטת שדחתה בשנה שעברה את חבילת התגמול של מאסק בשווי 55 מיליארד דולר.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המחיר של טסלה יורד באירופה - האם זה יגיע לישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי...
חברי הדירקטוריון
דנהולם, מנהלת בכירה לשעבר ב-Telstra Corp ו-Juniper Networks, הצטרפה לדירקטוריון טסלה ב-2014. היא הפכה ליו"ר ארבע שנים מאוחר יותר כחלק מהסדר עם רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) בעקבות האישומים הקשורים לניסיון הקצר של מאסק להפוך את יצרנית הרכב לחברה פרטית.
חברים נוספים בדירקטוריון כוללים את אירה ארנפרייס, משקיע הון סיכון שהשקיע במספר חברות אחרות של מאסק; ג'ו גביה, מייסד-שותף של Airbnb העובד לצד מאסק במחלקה ליעילות ממשלתית; ג'יי.בי. סטראובל, ממייסדי טסלה; וקימבל, אחיו של מאסק.
למרות שהחברה הכחישה שהיא בוחנת החלפת מנכ"ל, הדיווח מאשר את תפקיד הפיקוח של הדירקטוריון ומשמש כ"יריית אזהרה" למאסק, כפי שאמר דן אייבס, אנליסט בוודבוש. "הדירקטוריון היה חייב לעשות משהו", אמר אייבס. "זה היה רגע האמת".
- 7.לרון 03/05/2025 17:15הגב לתגובה זומעניין שהמתוכנן מראש מוכר תמיד בזמן!!!
- 6.אנונימי 03/05/2025 08:34הגב לתגובה זוהשנאה שלכם לימין בארץ ובעולם מובהקת ואילון מאסק זה ימין אז ממש לא מפתיע כתבות מהסוג הזה
- בחלום אולי חחח תתפלל שלא תצלול. (ל"ת)אסולין 03/05/2025 11:50הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 03/05/2025 07:18הגב לתגובה זולעומת חבורת הנוכלים הזו
- 4.החיים 03/05/2025 07:08הגב לתגובה זוחברה שבקושי מרוויחהמכירותיה תקעותהחלומות בשמיםומנהליה עושים יותר כסף מרווחיה של החברהמה כבר יכול להשתבש
- 3.אנונימי 03/05/2025 02:13הגב לתגובה זולא שווה אפילו רבע
- 2.מסודרת בחיים (ל"ת)אנונימי 02/05/2025 22:07הגב לתגובה זו
- 1.הון שילטון 02/05/2025 21:20הגב לתגובה זוחבורת נהנתנים מנותקים שכל מטרתם לעשוק את הציבור ממש כמו שאר החלאות מאסק הוא חתיכת שקרן מזוהם נקווה שלא יקום מחר בבוקר החלאה
- אנונימי 02/05/2025 22:47הגב לתגובה זושמש העמים

המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי לסיים את הלימודים והיא החזירה לה עכשיו מיליארדים
על כוחה של נתינה, על השקעה במיזים חברתיים, ועל סקוט מקינזי, התורמת הגדולה היום בעולם
אגואיזם הופך בעשורים האחרונים למניע מרכזי כשהנתינה, חברות עזרה לזולת מאבדים מהחשיבות שלהם, אבל לא אצל כולם וטוב שכך. הנתינה היא כוח שמחזיר את עצמו במעגל קסום. הפילוסופיה העתיקה מסבירה שהנותן מקבל הרבה מאוד מהנתינה. הנותן לא רק עוזר לאחר, אלא גורם במעשה לשיפור (מוכח מחקרית) של מצבו הנפשי. נתינה נחשבת לאחד הגורמים החזקים לאושר.
סיפורה של מקנזי סקוט, המיליארדרית הפילנתרופית וגרושתו של ג'ף בזוס מייסד אמזון, הוא סיפור מדהים על בעלת הון של מיליארדים שמחלקת את רובו למטרות נעלות. והנה תרומה- השקעה מסוג אחר שעשתה מקינזי השבוע. לפני כ-40 שנה, כשהייתה סטודנטית שנה ב' באוניברסיטת פרינסטון, עמדה סקוט בפני משבר: חסרו לה 1,000 דולר לשכר לימוד, והיא שקלה לנשור מהלימודים. שותפתה לחדר, ג'יני טרקנטון, מצאה אותה בוכה והחליטה לפעול. היא ביקשה מאביה להלוות את הכסף, מעשה נדיבות פשוט ששינה את מסלול חייה של סקוט. "הייתי נותנת למקנזי את הכליה השמאלית שלי", אמרה טרקנטון לאחרונה, "זה פשוט מה שעושים בשביל חברים".
קריאה באותו הקשר: תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים העשירים בעולם
כיום, שוויה הנקי של סקוט מוערך במעל 30 מיליארד דולר, בעיקר ממניות אמזון שקיבלה בהסכם הגירושים ב-2019. היא תרמה יותר מ-19 מיליארד דולר לארגונים שונים, בהתמקדות בצדק חברתי, השכלה וביטחון כלכלי. אבל את הטובה האישית ביותר היא מחזירה עכשיו לטרקנטון, שהקימה את חברת Funding U – מיזם המספק הלוואות מבוססות הישגים לסטודנטים ממשפחות בעלות הכנסה נמוכה, ללא צורך בערבים. החברה נולדה מהבנתה של טרקנטון את הקשיים שסקוט חוותה, במיוחד בעידן שבו עלויות הלימודים זינקו.
סקוט קפצה על ההזדמנות להשקיע ב-Funding U, ומספקת חלק ניכר מההון להלוואות בתעריפים מוזלים. היא תורמת 30 סנט לכל דולר מולווה, מה שמאפשר לחברה לגייס השקעות גדולות יותר מבנקים כמו גולדמן סאקס. זה לא רק החזר הלוואה, זה השקעה שמגלגלת מיליארדים בפוטנציאל, שכן Funding U מסייעת לאלפי סטודנטים להשלים תארים ולהשתלב בשוק העבודה. האלגוריתם של החברה מתבסס על ציונים והישגים, ולא על היסטוריית אשראי, מה שהופך אותה להוגנת יותר.
הדגם המוזל של טסלה 3. קרדיט: רשתות חברתיותהמחיר של טסלה יורד באירופה - האם זה יגיע לישראל
על רקע הירידה במכירות, התחרות הגוברת ומשבר הדימוי של מאסק, טסלה משיקה גרסה זולה של הסדאן הפופולרית, כחלק מהמאמץ להחיות את הביקושים ברחבי אירופה
בשישי האחרון השיקה טסלה Tesla 0.1% באירופה את הגרסה הזולה של הסדאן הפופולרית, מודל 3 סטנדרט, כחלק מהמאמץ להחיות את הביקושים ברחבי היבשת. המהלך מגיע לאחר חודשים של ירידה חדה במכירות, תחרות אגרסיבית מצד BYD ויצרניות סיניות נוספות, וגם תגובת נגד צרכנית לפעילותו הציבורית והפוליטית של מנכ"ל החברה, אילון מאסק.
הדגם החדש מתומחר כעת ב־37,970 אירו בגרמניה (כ-44,300 דולר), כ-32,700 דולר בנורבגיה וכ-47,800 דולר בשבדיה. בארה"ב נמכר ה-Standard מאז אוקטובר ב-36,990 דולר. בארץ, נכון להיום, הגירסה הזולה ביותר של המודל 3 עומדת על כמעט 66,000 דולר (213,341 שקל). אמנם טסלה עוד לא פרסמה חדשות לגבי הדגם המוזל בארץ, אבל אם נעריך על פי ירידת המחירים באירופה ובארה"ב, נוכל לשער שהמחיר המעודכן יהיה כ-185,000 שקל. הגרסאות הזולות מוותרות על חלק מהגימורים והפיצ'רים הפרימיום, אך עדיין מציעות טווח נסיעה של מעל 480 ק"מ, כדי לשמר את האטרקטיביות מול המתחרות המוזלות.
עם זאת, הדגם מצויד בסוללה קטנה יותר ולכן מציע טווח וביצועים נמוכים בהשוואה לגרסאות ה-Long Range וה-Performance. בתוך תא הנוסעים הוסרו מאפייני הפרימיום של מערכת השמע, והיא עם פחות רמקולים. בנוסף, גימורי הפנים פשוטים יותר, כולל העדר תאורת אווירה וחומרים יוקרתיים. גם המושבים והריפודים מגיעים בגרסה בסיסית יותר. מבחוץ, החישוקים והגלגלים הם בגרסה פשוטה וקטנה יותר, ומראות הצד אינן מתקפלות או מתכווננות חשמלית כפי שקיים בדגמים המאובזרים.
בנוסף, חלק מהיכולות המתקדמות של מערכות הנהיגה האוטונומיות, כמו Autosteer ותכונות חבילת הפרימיום, אינן כלולות. כל אלו יחד מרכיבים גרסה בסיסית, שמעניקה את חוויית טסלה במחיר נמוך יותר, אך עם פחות פיצ’רים
ונוחות.
- מייקל ברי בחזית נוספת: “השווי של טסלה מנותק מהמציאות"
- "לפעמים אני חושב מה לא בסדר איתי" - אילון מאסק על השימוש באות X ועל החזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההוזלה מלווה גם בגרסת Model Y זולה שהושקה מוקדם יותר השנה. מנכ"ל החברה, אילון מאסק, טען כי ההוזלות יאפשרו לטסלה להגיע לקהלים רחבים יותר ולשקם את הביקושים, שנשחקו בחודשים האחרונים.
