ולנס עוקפת את צפי האנליסטים ומפרסמת תחזית טובה - המניה עולה

חברת השבבים הישראלית סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של כ-17 מיליון דולר לצד הפסד מתואם של 2 סנט למניה; צופה כי תסיים את הרבעון הקרוב (Q1) עם הכנסות של 16.3-16.6 מיליון דולר לצד הפסד תפעולי מתואם בטווח שבין 4.5-4.2 מיליון דולר.

איתן גרסטנפלד |

חברת השבבים הישראלית ולנס Valens -1.54%  הכתה את צפי האנליסטים עם הכנסות של כ-17 מיליון דולר לצד הפסד מתואם של 2 סנט למניה. במבט קדימה החברה צופה כי תסיים את הרבעון הקרוב (Q1) עם הכנסות של 16.3-16.6 מיליון דולר לצד הפסד תפעולי מתואם בטווח שבין 4.5-4.2 מיליון דולר.


הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-16.7 מיליון דולר, ירידה של כ-24% ביחס לכ-21.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אך מעל לצפי האנליסטים להכנסות של 16.2 מיליון דולר. הכנסות החטיבה הרב-תחומית (שבעבר נקראה חטיבת האודיו-וידיאו), היוו כ-70% מתוך כלל הכנסות החברה והסתכמו בכ-11.7 מיליון דולר, ואילו הכנסות חטיבת הרכב הסתכמו בכ-5 מיליון דולר.


בשורה התחתונה, רשמה החברה למעבר להפסד מתואם של 2 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 6 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד, ומעל לצפי האנליסטים להפסד של 3 סנט למניה.


ההפסד התפעולי המתואם (Adjusted EBITDA) עמד על 3.7 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 2.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023.


במבט קדימה, החברה מעריכה כי ברבעון הראשון לשנת 2025 הכנסותיה ינועו בין 16.3-16.6 מיליון דולר, בעוד צפי האנליסטים הוא להכנסות של 16.1 מיליון דולר. בנוסף, החברה מעריכה שתציג שיעור רווח גולמי של בין 60.8% ל-61.3% והפסד תפעולי מתואם בטווח שבין 4.5-4.2 מיליון דולר. עבור שנת 2025 כולה, ולנס צופה כי הכנסותיה ינועו בין 71-76 מיליון דולר, בעוד צפי האנליסטים הוא להכנסות של 73.5 מיליון דולר.


גדעון בן-צבי, מנכ"ל ולנס סמיקונדקטור: "2024 הייתה שנה מאתגרת עבור חברות רבות ברחבי העולם, לרבות חברות שבבים בשווקים שונים, ואתגרים אלו השפיעו גם על ולנס. עם זאת, למרות שקצב המכירות שלנו הואט עקב יתרות מלאים גבוהות שצברו הלקוחות שלנו בשנים קודמות ועקב חולשה בשווקי הקצה שלהם, אנו מאמינים כי התחתית מאחורינו, וכי 2025 תהיה שנת חזרה לצמיחה. לאחרונה הכרזנו על תוכנית אסטרטגית חמש שנתית שאפתנית אך ברת-השגה, אשר אם תתממש, עשויה להביא לכך ש-ולנס תשלש ואף תרבע את הכנסותיה בשנים הקרובות. זאת, ככל שמכירות השבבים שלנו ימשיכו לצמוח הן בשווקים קיימים, כמו שוק שיחות הוידאו, הן בשווקים חדשים, כמו ראייה ממוחשבת תעשייתית, וככל שהשבבים שלנו, המיועדים לתעשיית הרכב, יצברו תאוצה בפלטפורמות ADAS חדשות".


גיא נתנזון, סמנכ"ל הכספים של החברה: "לאור האימוץ המתמשך של הטכנולוגיה פורצת הדרך שלנו, יחד עם המאזן החזק שלנו, אנו ממוקמים היטב כדי לנצל הזדמנויות צמיחה חשובות ולהרחיב את עסקיה של ולנס. לאחרונה הכרזנו על תוכנית רכישת מניות נוספת בהיקף של עד 15 מיליון דולר, לאחר השלמת תוכנית בהיקף של 10 מיליון דולר עליה הודענו בסוף שנת 2024. תוכנית רכישת המניות משקפת את אמונתנו בצמיחה ארוכת הטווח של החברה ואת מחויבותנו להגדלת הערך לבעלי המניות".




הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.