מורשע בעבירות מס בסך 530 אלף שקל ירצה 11 חודשי מאסר בפועל
פאדי חאג' יחיא, שהורשע בהעלמת עסקאות וניכוי חשבוניות פיקטיביות ירצה עונש מאסר של 11 חודשים בפועל, מאסר על תנאי וישלם קנס של 25 אלף שקל. זאת, לאחר דחיית הערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד על חומרת העונש שנגזר עליו בבית משפט שלום ברמלה.
העונש נגזר על יחיא לאחר שהודה, במסגרת עסקת טיעון, בשורה של עבירות על חוק מע"מ שבוצעו בחשבון עוסק מורשה שהיה רשום על שם גיסו, שמשפטו בגין חלקו באותן עבירות ממשיך להתנהל. העבירות כללו קיזוז של 19 חשבוניות פיקטיביות על שם 9 עוסקים שונים, שהמס הנובע מהן מסתכם בכ-378 אלף שקל. כמו כן, הודה יחיא כי בצוותא עם גיסו, הוא הנפיק 9 חשבוניות לשני עוסקים שונים, שסכום המס הנובע מהן מסתכם בכ-143 אלף שקל, מבלי לדווח עליהן או לשלם את המע"מ הנובע מהן.
שופטת בית משפט השלום ברמלה, כב' השופטת אילה אורן גזרה על יחיא עונש של 11 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס של 25 אלף שקל. בקביעת העונש הביאה השופטת בחשבון את עברו הפלילי של הנאשם ואת העובדה שהוא לא החזיר לקופת המדינה את הסכום שנגרע ממנה כתוצאה מפעולותיו, בסך הכל כ-530 אלף שקל. מנגד, הביאה השופטת בחשבון את נסיבותיו האישיות ואת העובדה שהודה בעבירות וחסך זמן שיפוט יקר.
- 4.דוד 22/02/2023 08:16הגב לתגובה זובגלל שופטים כאלה צריך רפורמה להעיף אותה הביתה ולהחמיר בענישה.
- 3.משה רו''ח 21/02/2023 18:34הגב לתגובה זוגנב 530,000 ש''ח ויחזיר 25,000 ש''ח. פשוט בדיחה
- 2.אנונימי 21/02/2023 12:00הגב לתגובה זואחרי ניכוי שליש סהכ ישב במקרה הטוב 7.3 חודשים. כלומר , לכל חודש בכלא יקבל מהמדינה 72600 שח (530000/7.3). לא רע. פסיקה שמעודדת עבריינים.
- 1.אם היה שם כיפה היום יכל להיות שר בכיר (ל"ת)21/02/2023 10:07הגב לתגובה זו
- העבריינים היום מפגינים נגד הרפורמה הבאה עלינו לטובה (ל"ת)ימין אמין 21/02/2023 12:41הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
