MG3: מבחן דרכים השקה

אלי שאולי, שנחאי |

MG3

האיום של תעשיית הרכב הסינית מרחף באוויר כבר זמן רב, למרות שעד כה הוא לא הרעיד את שוק הרכב הישראלי. ב-MG, מותג הרכב הסיני הראשון שנחת בארץ, מתכוונים להעלות הילוך לקראת סוף השנה. הרעיון הכללי הוא להרחיב את מבחר הדגמים עם מכונית סופרמיני לא קטנה (400 ס"מ אורך, 252 ס"מ בסיס גלגלים) שמכונה MG3 ואשר פונה לאחת הקטגוריות החשובות בשוק המקומי. בתערוכת הרכב של שנחאי, בה ביקרנו, כבר פגשנו את המכונית הזו בגרסאות אופנתיות עם גג בצבע שונה שאפילו נושא את דגל היוניון ג'ק הבריטי, והסיבה ברורה. הרצון לקשר את המותג הסיני לאירופה ולהילה של היצרנית הבריטית האגדית. יומיים לאחר מכן יצאנו לסוכנות MG, אי שם באחד מפרברי שנחאי הענקית כדי לבצע נהיגת היכרות עם המכונית.
 

לקרוא לזה נהיגת מבחן יהיה מן הסתם מוגזם. אם כבר אז מדובר במבחן לאומץ, לעצבים וליכולת שלי לשרוד בתנועה הסינית שהתואר כאוטי הוא מחמאה עבורה. ובכל זאת, למרות התנאים והזמן המאוד מוגבלים ננסה לחלוק רשמים ראשונים מהמכונית שעשויה להיות חשובה עבורנו.
 
 

עיצוב
כאשר אני פוגש בה בסוכנות המקומית, ה-MG3 צדה את העין בזכות החזית העדכנית שמאפיינת את המבחר החדש והעתידי של המותג (היא שונה מהותית מזו שאנו מכירים בארץ). היא מציגה פנים ספורטיביות ואסרטיביות למדי. מהצד המראה שגרתי יותר ופחות מודרני ומזכיר את סקודה פאביה וסוזוקי סוויפט במשהו. בשני גוונים היא נראית טוב יותר.

לתא הנוסעים קו נעים יחסית שנראה מודרני ברגע הראשון בעיקר בזכות מערך שמע שעוצב בהשראת האייפוד או אוזניות הביט. הוא עוטה צבע לבן עם מסגרת אדומה זוהרת. השאר פשוט יותר והפלסטיקה עדיין לא ברמה האירופאית ומשדרת תחושה נוקשה, חלולה ולא איכותית. גם דיפון הדלתות פשוט וידיות הפתיחה מוזרות. הנדסת האנוש לא מבריקה כאשר מיקום איתות האזהרה נמצא בתוך מערך האוורור (המעניין בעיצוב) ומתג הגג הנפתח פועל בצורה מוזרה. תנוחת הנהיגה סבירה אך ההגה אינו מתכוונן למרחק. מאחור מפתיעה המכונית עם מרחב טוב לרגליים ובייחוד לראש וגם לתא המטען נפח נאה.

בתנועה
ה-3 מצוידת במנוע ה-1.5 ליטר המוכר של MG שמייצר 109 כ"ס, אלא שלמרבה ההפתעה כאן הוא משודך לתיבה רובוטית (מצמד יחיד) שהגיע מפיאט. באופן מפתיע למדי התיבה הזו עובדת באופן רך ונעים יותר מבפיאט פונטו, אם כי ההחלפות עדיין איטיות ומורגשות מדי. למרות נפח גדול יחסית, המנוע אינו מרגיש חזק במיוחד בעיקר בגלל זמינות הכוח שאינה מרשימה בסל"ד נמוך. שיא המומנט מגיע ב-4,800 סל"ד וצריך לאמץ את יחידת הכוח, אבל בסביבה זו הופך המנוע רועש ומשדר המהום מטריד. בסופו של דבר הביצועים סבירים, לא יותר, ולתחושה לא מוסיפה המצערת הלא מדויקת עם התגובה המהוססת.
 
 

גם על המסלול המוגבל ביותר ההגה מרגיש קל מדי ובעל פעולה לא מדויקת ומעורפלת. הוא גם מושפע לעתים מהכוח. גם הבלמים מרגישים ספוגיים. אבל מה שבולט יותר מכך היא נוחות הנסיעה הבעייתית ורעשי הכביש. עם זאת כדאי לזכור שהכבישים הסיניים מייצרים אתגר גדול ביותר למתלים עם שפע בלתי נדלה של שברים, מהמורות ובורות שלידם נראים כבישי ישראל כמרבד הקסמים.

סיכום ביניים
ה-MG3 נראית טוב והיא גם מרווחת, אבל לפחות מטעימה ראשונה נראה שהיא עדיין לא ברמת המכונית הפופולאריות בקטגוריה. עם זאת צריך לזכור שזוהי היכרות מוגבלת ושעד שתגיע המכונית לארץ היא תעבור מספר שיפורים ועדכונים ותנחת תחילה עם תיבה ידנית. הגרסה הרובוטית תגיע רק ב-2014. כל זה אומר שהשאלה הגדולה תהיה המחיר. התחרות בתחום קשה והמחירים זולים, ו-MG צריכה להיות זולה מסקודה פאביה למשל. במקרה הזה נראה שגם עור וגג נפתח לא יעזרו ו-MG תצטרך להתמקם בטווח המחירים שבין 60,000 ל-70,000 שקלים כדי להצליח.

הרבה יותר על התכניות והמכוניות החדשות של MG תוכלו לקרוא בגיליון 328 של מגזין אוטו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.