MG3: מבחן דרכים השקה
MG3

עיצוב
כאשר אני פוגש בה בסוכנות המקומית, ה-MG3 צדה את העין בזכות החזית העדכנית שמאפיינת את המבחר החדש והעתידי של המותג (היא שונה מהותית מזו שאנו מכירים בארץ). היא מציגה פנים ספורטיביות ואסרטיביות למדי. מהצד המראה שגרתי יותר ופחות מודרני ומזכיר את סקודה פאביה וסוזוקי סוויפט במשהו. בשני גוונים היא נראית טוב יותר.
לתא הנוסעים קו נעים יחסית שנראה מודרני ברגע הראשון בעיקר בזכות מערך שמע שעוצב בהשראת האייפוד או אוזניות הביט. הוא עוטה צבע לבן עם מסגרת אדומה זוהרת. השאר פשוט יותר והפלסטיקה עדיין לא ברמה האירופאית ומשדרת תחושה נוקשה, חלולה ולא איכותית. גם דיפון הדלתות פשוט וידיות הפתיחה מוזרות. הנדסת האנוש לא מבריקה כאשר מיקום איתות האזהרה נמצא בתוך מערך האוורור (המעניין בעיצוב) ומתג הגג הנפתח פועל בצורה מוזרה. תנוחת הנהיגה סבירה אך ההגה אינו מתכוונן למרחק. מאחור מפתיעה המכונית עם מרחב טוב לרגליים ובייחוד לראש וגם לתא המטען נפח נאה.
בתנועה

גם על המסלול המוגבל ביותר ההגה מרגיש קל מדי ובעל פעולה לא מדויקת ומעורפלת. הוא גם מושפע לעתים מהכוח. גם הבלמים מרגישים ספוגיים. אבל מה שבולט יותר מכך היא נוחות הנסיעה הבעייתית ורעשי הכביש. עם זאת כדאי לזכור שהכבישים הסיניים מייצרים אתגר גדול ביותר למתלים עם שפע בלתי נדלה של שברים, מהמורות ובורות שלידם נראים כבישי ישראל כמרבד הקסמים.
סיכום ביניים
ה-MG3 נראית טוב והיא גם מרווחת, אבל לפחות מטעימה ראשונה נראה שהיא עדיין לא ברמת המכונית הפופולאריות בקטגוריה. עם זאת צריך לזכור שזוהי היכרות מוגבלת ושעד שתגיע המכונית לארץ היא תעבור מספר שיפורים ועדכונים ותנחת תחילה עם תיבה ידנית. הגרסה הרובוטית תגיע רק ב-2014. כל זה אומר שהשאלה הגדולה תהיה המחיר. התחרות בתחום קשה והמחירים זולים, ו-MG צריכה להיות זולה מסקודה פאביה למשל. במקרה הזה נראה שגם עור וגג נפתח לא יעזרו ו-MG תצטרך להתמקם בטווח המחירים שבין 60,000 ל-70,000 שקלים כדי להצליח.
הרבה יותר על התכניות והמכוניות החדשות של MG תוכלו לקרוא בגיליון 328 של מגזין אוטו.