זעם בנתב"ג: "סגירת אחת מנותנות שירותי הקרקע תגרום לעלייה במחירים"

בתחילת פברואר החליטו ברשות שדות התעופה לסגור שתיים מתוך שלושת החברות שאחראיות על שירותי הקרקע בשדה התעופה בן גוריון. "סגירת איירוהנדלינג צפויה לגרום לאי סדר"
יואב כהן | (5)

בתחילת פברואר החליטו ברשות שדות התעופה לסגור שתיים מתוך שלושת החברות שאחראיות על שירותי הקרקע בשדה התעופה בן גוריון תוך טענה שהדבר יוזיל את מחירי הטיסות.

במכרז נקבע כי חברת איירוהנדלינג, הנותנת שירותי קרקע לחברות רבות כגון איברייה, היא זאת שתסגר. משמעות הדבר שהחל מפברואר, ל-250 מעובדי החברה לא יהיה מקום עבודה. "סגירת החברה מגיעה בזמן קריטי של עונת התיירות וצפויה לגרום לאי סדר בנמל בשיא העונה עד להתארגנות מחודשת של החברות הפועלות בתחום", נאמר בהודעה שנמסרה מטעם החברה.

עוד נטען מטעם החברה כי עקב סגירתה תתבצע פגיעה באיכות שירותי הקרקע, והדבר יגרום לעליית מחירים אשר תגולגל ישירות על הצרכנים. יש לציין כי במרבית המדינות בעולם מרחיבים את כמות החברות המשרתות-ולא מצמצמים.

גם במכתב ששיגר היום מנכ"ל איגוד המלונות בישראל שמואל צוראל למנכ"ל משרד התיירות נועז בר ניר נכתב כי: "צעדיה של הרשות יצמצמו התחרות במקום להגדילה, ובכך קיימת סכנה רבה לייקור התעריפים למשתמש ,כל זאת ערב גידול צפוי בבקשי התנועה האווירית לישראל".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    עובד לשעבר שאיכפת לו 15/03/2013 00:05
    הגב לתגובה זו
    המכרז אליו יצאה הרשות הינו למטרות רווח בלבד וכל טענות הרשות על התייעלות ושיפור השירות הינן תמוהות
  • 4.
    משה 14/03/2013 23:07
    הגב לתגובה זו
    המושחתת!! חובה התערבות משפטית, מדינית, ממשלטית ולעצור את נוכלות!! מ אכפת להם - עובדי הרשות עם משכורות ענק וים בונוסים ואין על כך פיקוח. חג שמח!
  • 3.
    לא יאמן 14/03/2013 22:08
    הגב לתגובה זו
    אין מילים
  • 2.
    סתם שולחים עובדים הביתה (ל"ת)
    אטימות 14/03/2013 22:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שניר 14/03/2013 21:59
    הגב לתגובה זו
    אין שום סיבה להורדת מספר החברות המשתתפות במכרז, דבר שמביא חברה ותיקה, אשר נתנה שירות במשך מספר שנים לא קטן, למצוא עצמה מחוץ למכרז.
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.