בחירות

בייגה שוחט: "הסיכוי של שלי יחימוביץ' לזכות בבחירות הוא נמוך אך זה אפשרי"

שר האוצר לשעבר ל-Bizportal: "אני בטוח שמי שירכיב את הממשלה יכניס את עניין אישור התקציב כתנאי במסגרת המו"מ הקואליציוני"
יעל גרונטמן | (23)

"אני חושב שבהתחשב באלטרנטיבות הקיימות - האלטרנטיבה של הקדמת הבחירות היא האלטרנטיבה הנכונה" אומר ביום שלאחר ההודעה על הקדמת הבחירות בייגה שוחט, מי שהיה שר האוצר מטעם מפלגת העבודה בשיחה עם Bizportal.

"אם הבחירות יהיו לקראת סוף ינואר אני מניח שעד פסח או סוף מרץ ניתן יהיה לאשר את התקציב. אני בטוח שמי שיהיה מועמד לתפקיד ראש הממשלה יכניס את עניין אישור התקציב כתנאי במסגרת המו"מ הקואליציוני שיערך לאחר הבחירות, ולכן התהליך של אישור התקציב יהיה קצר יחסית. התקופה בה נצטרך לראות עבודה לפי תקציב של אחד חלקי 12 תימשך כשלושה חודשים, וזה כבר קרה בעבר. לאחר מכן כבר יהיה תקציב."

על הסיכוי של מפלגת העבודה לזכות בראשות הממשלה או לחזור ולהיות גורם משמעותי בפוליטיקה הישראלית אומר שוחט, "אין ספק ששלי יחימוביץ' משיגה בסקרים תוצאות טובות, אבל מה שחשוב זה האם באמת יהיה לגוש השמאל-מרכז בלוק חוסם. כרגע נראה שהסיכויים שלה לזכות בבחירות הם נמוכים אבל אפשריים. הסיכוי הריאלי יותר שנראה כרגע הוא שנתניהו יזכה בבחירות. השאלה המרכזית היא עד כמה חזק יהיה הבלוק החוסם שיאלץ אותו להגמיש את עמדותיו גם בתחומי הכלכלה וגם בתחומי הביטחון והחברה".

"עדיין מוקדם מדי להעריך כעת איך וכיצד יצביע הבוחר הישראלי, איזה משקל יהיה להפגנות המחאה, איזה משקל יהיה לערבים ולחרדים - בכל אלה יתכנו עוד שינויים גדולים."

תגובות לכתבה(23):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 22.
    שלי שלך,שלך שלי(אמר ביבי לשלי) (ל"ת)
    מאיר 16/10/2012 15:09
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    איתן 15/10/2012 08:52
    הגב לתגובה זו
    צריך שינוי הליכוד יטיל מיסים כבדים
  • 20.
    ציפי 14/10/2012 22:49
    הגב לתגובה זו
    הוא דועג יותר לטייקונים מובן יותר טוב לעם ליהיה אם שוב יבחר ביבי
  • 19.
    ישראלי 14/10/2012 12:12
    הגב לתגובה זו
    כל אזרחי המדינה יודעים את דעתה בהקשרים הכלכלים הבחירות בארץ הם בשני נושאים הכלכלי והמדיני אני מציע ששלי תתרכז הענין המדיני יותר ויותר אולי תצליח לשכנא עוד מצבאים בצדקת דרכה בהצלחה
  • 18.
    נתי 14/10/2012 10:21
    הגב לתגובה זו
    באמת דגני טעה בגדול ב1996
  • 17.
    י. 13/10/2012 22:30
    הגב לתגובה זו
    הבעיה איננה רק כישוריה החסרים של הגברת יחמוביץ. הבעיה היא שיש מצביעים עם זכרון ארוך לגבי התנהגות מפלגת העבודה והורתה מפא"י בשנות שלטונה.
  • 16.
    מציאותי 13/10/2012 22:25
    הגב לתגובה זו
    הסיכוי ששלי תזכה הוא בערך כמו שאתה תהפוך לדוגמן צמרת !,אין תחליף לבנימין נתניהו בעתיד הקרוב הנראה לעין, למגינת ליבם של תומכי השמאל!
  • 15.
    רק שלי ,אין אלטרנטיבה שפויה מלבדה (ל"ת)
    אלי 12/10/2012 09:36
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    אפשרי כמו שאפשר שעד הבחירות ביגה שוחט ישקול 70 ק"ג (ל"ת)
    star 10/10/2012 15:03
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    חיים 10/10/2012 14:42
    הגב לתגובה זו
    סיכוי שלה כמו לזכות 6 בלוטו
  • 12.
    יובל 10/10/2012 14:35
    הגב לתגובה זו
    שלי תביס את ביבי
  • 11.
    שלי תלך עם ביבי היא סתם קשקשנית 2 ראשני צפרדעים (ל"ת)
    10/10/2012 13:56
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    10/10/2012 13:55
    הגב לתגובה זו
    חרא של שלטון. שלי תהרוס עוד יותר את הכלכלה. למצוא מישהו אחר אולי אולמרט יחזור זה יהיה מכה לצמד שלי ביבי ובשלי אין לבטוח היא תלך עם ביבי
  • 9.
    די כבר עם דגני ובייגלה וכ' העם שונא את ביבי זו עובדה (ל"ת)
    10/10/2012 13:50
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    רק הודעות לתקשורת 10/10/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
    בזיון שמפלגת העבודה שרואה עצמה מפלגה להנהגת המדינה מעמידה מישהו שלא היה אפילו שר זוטר ובקושי חבר כנסת בלי שום נסיון ניהולי בטחוני מדיני ובממשלה. היא אפילו לא הייתה בראש ועדה רצינית בכנסת. פשוט מביך, ועוד יותר הסלב עם הג'ל שאפילו לא היה חבר כנסת וחושב שהוא יכול לנהל ממשלה
  • 7.
    אבי 10/10/2012 13:35
    הגב לתגובה זו
    אל אף שהיא אשה סימפטית ורגישה זה יהיה חוסר אחריות לבחור בה להובלת המדינה!!! הדבר נכון גם לגבי הבדיחה הרעה שקוראים לה לפיד
  • 6.
    לשלי אין סיכוי וגם לא רצוי שאחת כמוה תהיה היא הרס הכלכל (ל"ת)
    10/10/2012 13:34
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מוש 10/10/2012 13:30
    הגב לתגובה זו
    בהיסטוריה של הבחירות בישראל היו הפתעות ,נא ראו המהפך של 1977,אחרי מחדלים איומים של מפלגת העבודהףמנחם בגין עלה לשלטון,אף אחד לא האמין,זה יראה הפעם,לאור האימפוטנטיות של ממשלת הליכוד שלי תהיה ראש הממשלה.
  • חלי פשוט לא מתאימה 10/10/2012 13:41
    הגב לתגובה זו
    ממשלה של טירונית כזאת, תתחיל 3 מלחמות
  • 4.
    לצערי שוחט צודק 10/10/2012 13:18
    הגב לתגובה זו
    אין פשוט תחליף שיכול באמת לעמוד מולו לצערי. יחימובץ' הקרובה ביותר לכך אבל הסיכויים שהעם באמת יתן לה מנדט הם קטנים
  • 3.
    העם כבר מבין שאסור להצביע ביבי (ל"ת)
    שלי עוד תפתיע 10/10/2012 13:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שלי לא תזכה בחיים (ל"ת)
    היית רוצה 10/10/2012 13:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מבין עניין 10/10/2012 12:59
    הגב לתגובה זו
    ואם כבר מדברים על שלי אז עוד לא שמעתי אחד שאי מכיר שאומר שהוא יבחר בה או שבכלל חשב עליה. אז יש הבדל בין מה שאתם שם מדמינים לכם לבין המציאות
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.